Ervaring uitwendige versie gevraagd.

25-07-2014 18:51 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag weer voor controle geweest bij de gynaecoloog. Alles was goed met onze kleine man behalve dat hij nog steeds in een volkomen stuit ligt. Ik ben nu 37 weken zwanger en hebben voor aankomende woensdag een afspraak staan voor de uitwendige versie. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.



Ik hoop dat de versie slaagt zodat ik deze keer op de natuurlijke manier kan bevallen aangezien bij mijn eerste bevalling het ook een sectio is geworden.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het niet gelukt, maar ik vond het geen nare ervaring. Toen het echt zeer ging doen stopten ze. Ik heb begrepen dat de kansen bij een 2e kind veel beter zijn, dat het lukt. Ik hoop voor je dat het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het bij je eerste een sectio geworden? Als dat, zoals bij mij, wegens een niet/te langzaam vorderende baring was zou ik geen versie doen.

Er is altijd een risico voor het kindje bij een versie en als je een grote kans hebt dat je nu weer bij een sectio uitkomt dan zou ik dat risico niet nemen...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het toendertijd wel gelukt. Deed geen pijn, en is makkelijk gegaan. Ik lag langer aan de monitor (kijken hoe het kindje het doet), dan de versie zelf. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht "uitwendige versie van wat". Tot ik de post van leuketas las. Ik dacht door je OP dat je iets buitenbaarmoederlijks had ofzo

Voor zover mijn nuttige bijdrage, succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:leuketas schreef op 25 juli 2014 @ 19:35:

Waarom is het bij je eerste een sectio geworden? Als dat, zoals bij mij, wegens een niet/te langzaam vorderende baring was zou ik geen versie doen.

Er is altijd een risico voor het kindje bij een versie en als je een grote kans hebt dat je nu weer bij een sectio uitkomt dan zou ik dat risico niet nemen...



Ik kwam niet verder dan 7 cm ontsluiting, jaar volgens de gynaecoloog maakte dit niet uit voor het draaien. Ze moeten wel voorzichtiger zijn ivm litteken van de sectio.



En ik ga er wel een beetje vanuit dat het een sectio wordt, maar ik hoop dat het wel lukt met de draai poging
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem ben je uiteindelijk ook natuurlijk bevallen?



Aikidoka bedankt voor het delen van je ervaring
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Mijn eerste bevalling eindigde ook in een sectio omdat ik niet verder dan 8 cm kwam. In de tweede zwangerschap heb ik ook bij ongeveer jouw termijn een versie gehad. Volgens de gyn was het zo gepiept, vond het wel een vervelend gevoel maar niet meer dan dat. Paar dagen later draaide hij weer terug en een week later lag ie toch weer goed om. Toch is de bevalling weer op een sectio uitgelopen, zijn hoofd lag namelijk weer scheef en de ctg begon al snel te dippen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom bleef je hangen op 7 cm?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals als de kans groot is dat je ook dit keer een sectio zult krijgen omdat de bevalling hetzelfde verloopt zou ik nooit voor een versie kiezen...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:leuketas schreef op 25 juli 2014 @ 21:32:

Waarom bleef je hangen op 7 cm?Ik zou het niet weten, mijn lichaam werkte gewoon niet mee.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 25 juli 2014 @ 21:31:

Mijn eerste bevalling eindigde ook in een sectio omdat ik niet verder dan 8 cm kwam. In de tweede zwangerschap heb ik ook bij ongeveer jouw termijn een versie gehad. Volgens de gyn was het zo gepiept, vond het wel een vervelend gevoel maar niet meer dan dat. Paar dagen later draaide hij weer terug en een week later lag ie toch weer goed om. Toch is de bevalling weer op een sectio uitgelopen, zijn hoofd lag namelijk weer scheef en de ctg begon al snel te dippen.Maar waar zou jij voor kiezen met de ervaring die je hebt?
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens vorige keer een nare ervaring aan de sectio over gehouden waardoor ik graag een natuurlijke bevalling zou willen, echter het moet natuurlijk wel kunnen en de gezondheid van de kleine gaat voor.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
quote:apie01 schreef op 25 juli 2014 @ 21:54:

Ik heb trouwens vorige keer een nare ervaring aan de sectio over gehouden waardoor ik graag een natuurlijke bevalling zou willen, echter het moet natuurlijk wel kunnen en de gezondheid van de kleine gaat voor.



Dat was geen geplande keizersnee natuurlijk.



Je hebt nu nog wel tijd om te onderzoeken of er in jouw omgeving ook een natuurlijke keizersnee gedaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 25 juli 2014 @ 21:57:

[...]





Dat was geen geplande keizersnee natuurlijk.



Je hebt nu nog wel tijd om te onderzoeken of er in jouw omgeving ook een natuurlijke keizersnee gedaan wordt.



Ik ben niet zo zeer bang voor de keizersnede, maar heb meer een nare ervaring over hoe het daarna is gegaan. Lang verhaal.



En waarschijnlijk loopt het nu ook heel anders, ik ga nu ook naar een ander ziekenhuis. Maar de angst blijft wel.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een versie gehad bij 37 weken. Vond het eerlijk gezegd erg heftig . Maaaaarrrrr zou het zo weer doen. Ben natuurlijk bevallen en dat ging goed. Ben wel van mening dat een stuitligging en dus versie voor een baby heftig is!
Alle reacties Link kopieren
Punt is dat als er een duidelijke oorzaak was (gehaald omdat het met het kindje niet goed ging, omdat het vorige kindje in stuit lag of een andere afwijkende ligging was oid) dan is de kans groot dat zich dat nu niet voordoet, anders gezegd: dan zegt de vorige sectio niks over de mogelijkheid van jouw lichaam om natuurlijk te bevallen. Als het wel aan je lijf lag (bij mij was na het persen het koppie niks gezakt terwijl hij helemaal goed lag) dan is de kans dat het de volgende keer op natuurlijke weg lukt heel veel kleiner en afhankelijk van factoren soms veel minder dan 50/50. In mijn geval is dat dus zo... No way dat ik naast het risico op een uterusruptuur bij een bevalling ook het risico van een versie ga nemen terwijl de kans maar 10-20% is dat het lukt en >80% dat het weer een sectio wordt....

Deze plussen en minnen zou ik dus eerst heel goed met mijn gynaecoloog bespreken...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:leuketas schreef op 25 juli 2014 @ 22:12:

Punt is dat als er een duidelijke oorzaak was (gehaald omdat het met het kindje niet goed ging, omdat het vorige kindje in stuit lag of een andere afwijkende ligging was oid) dan is de kans groot dat zich dat nu niet voordoet, anders gezegd: dan zegt de vorige sectio niks over de mogelijkheid van jouw lichaam om natuurlijk te bevallen. Als het wel aan je lijf lag (bij mij was na het persen het koppie niks gezakt terwijl hij helemaal goed lag) dan is de kans dat het de volgende keer op natuurlijke weg lukt heel veel kleiner en afhankelijk van factoren soms veel minder dan 50/50. In mijn geval is dat dus zo... No way dat ik naast het risico op een uterusruptuur bij een bevalling ook het risico van een versie ga nemen terwijl de kans maar 10-20% is dat het lukt en >80% dat het weer een sectio wordt....

Deze plussen en minnen zou ik dus eerst heel goed met mijn gynaecoloog bespreken...



Waarschijnlijk kreeg ik vorige keer geen verdere ontsluiting doordat ik was ingeleid. Ik was ingeleid ivm verdenking zwangerschap suiker en grote van het kind. Dat is nu allemaal niet aan de hand.



Jij geeft hele andere cijfers aan van slagen dan dat ik heb doorgekregen. En dat als de kleine wel gedraaid is ik meer dan 80% kans heb op een natuurlijke bevalling. Verder heb ik vandaag in het gesprek met de gynaecoloog gehad over dat zodra ik tijdens het draaien er niet goed bij voel het meteen kan laten stoppen



Ik ben dan ook gewoon benieuwd naar de ervaringen van iedereen van het draaien.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
In week 36 naar ZH geweest voor n versie, is niet gelukt! Mijn zoon heeft op geen enkele echo goed gelegen, lag echt helemaal vast.



Heb ook nog accupunctuur en "moxa" geprobeerd, maar nicht niet baten!



Versie ietswat pijnlijk, maar ze hadden al snel door dat t niet ging lukken en stopte meteen.

Wel hele ochtend in ZH ivm ctg voor en na de versie.



Uiteindelijk keizersnede wat ik een eitje vond!
Alle reacties Link kopieren
Met 36 weken heb ik een uitwendige versie gehad die niet gelukt is. Met 37 weken braken spontaan mijn vliezen waardoor we geen verder plan met de gynaecoloog (geplande keizersnede etc) hebben kunnen bedenken en het een keizersnede werd.

Ik weet niet of ik ooit nog een uitwendige versie zou doen. Onze kleine lag zo vast dat hij met geen mogelijkheid meer gedraaid kon worden. Ik vond het pijnlijk maar maakte me vooral zorgen om de kleine, die er overigens geen last van heeft gehad. Mijn buik is de dagen erna flink beurs geweest. Als de baby nog niet vast ligt lijkt het me een goede ingreep maar dit vond ik niet prettig.



De keizersnede vond ik verder geen vervelende ingreep en ik heb daar geen slechte herinneringen aan! Onze kleine is nu 9 weken en hij doet het prima .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een hele nare ervaring aan de keizersnede waardoor ik vorige x een postnatale depressie aan over heb gehouden. Dus daarom wil ik de draai poging wel proberen. Maar als ik er een naar gevoel van krijg dat de kleine het zwaar heeft dan stop ik natuurlijk meteen.



De gynaecoloog heeft vandaag via de echo gezien dat de kleine bijna alles mee heeft om te draaien. Placenta ligt achter, hij is nog niet ingedaald, genoeg vruchtwater en het is kindje twee waardoor de buik niet zo stug is. Het geeft natuurlijk geen garanties.



Maar ik lees nu wel dat het vaak dus niet lukt.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een versie gehad en bij mij ook biet gelukt. Ze zijn twintig minuten bezig geweest met duwen maar was amoer beweging in te krijgen en deed veel pijn. Is uiteindelijk dus een geplande keizersnede geworden en toen bleek ook dat de navelstreng twee keer in de nek zat dus dat draaien helemaal niet ging. Ik zou het een volgende keer niet weer doen maar de keizersnede is mij dan ook alleszins meegevallen, ik liep na drie dagen weer gewoon rond maar als je andere ervaringen hebt is die afweging natuurlijk ook anders.
Alle reacties Link kopieren
De cijfers die jouw gynaecoloog geeft zullen op jou van toepassing zijn! Als je ervoor gaat wens ik je veel succes! Ik hoop dat het lukt voor je en dat je een mooie natuurlijke bevalling tegemoet kan zien!



Ik gaf je slechts mijn verhaal als spiegel ter overweging....
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:leuketas schreef op 25 juli 2014 @ 22:47:

De cijfers die jouw gynaecoloog geeft zullen op jou van toepassing zijn! Als je ervoor gaat wens ik je veel succes! Ik hoop dat het lukt voor je en dat je een mooie natuurlijke bevalling tegemoet kan zien!



Ik gaf je slechts mijn verhaal als spiegel ter overweging....Dank ervoor, ik zal me ook moeten realiseren dat de kans groot is dat het niet lukt.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer mensen met ervaringen hierin? En zou je met de kennis die je nu hebt het nog een keer doen mocht het nodig zijn?
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven