Ervoor gaan of nog niet...

20-08-2014 17:07 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oud
anoniem_121326 wijzigde dit bericht op 08-02-2015 18:44
Reden: Oud bericht
% gewijzigd
Ik zou er voor gaan. Absolute zekerheid heb je niet. Ik had de toezegging op een vast contract, maar was mooi werkloos toen ik zwanger raakte. Je kan het niet plannen, het zal nooit 100% goed zijn, dat merk je nu wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel niet doen!!!
Wat lastig! Is er ook geen uitzicht op urenuitbreiding? Een baby'tje is niet goedkoop om het even zo te zeggen.. En als jullie niet meer kunnen sparen wat dan als de wasmachine of iets stukgaat? Of erger.. De hond moet een operatie? Zijn jullie al aan het rondkijken naar een andere baan als jullie nu al weten dat dit geen vastigheid biedt?

Dit allemaal naast jouw medische conditie waar je geen zekerheid van hebt... Moeilijk!
gewoon doen, het is nog maar afwachten of je meteen zwanger raakt.. en tot die tijd kun je lekker doorsparen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je tumor niet te opereren is.



Wat gebeurd er als de tumor toch weer gaat Groeien? Kan je lever dan toch nog functioneren of bestaat er een kans dat je Overlijdt?



Persoonlijk vind ik dat je het een kind niet aan kan doen om zwanger te worden als er een grote kans is dat je binnen afzienbare tijd overlijdt.



Om je huis zou ik het niet laten. Een groot huis is niet noodzakelijk om gelukkig te kunnen opgroeien. Als je wacht op een vaste baan ben je misschien te oud. Bovendien geeft een vaste ban heden ten dage ook maar beperkte zekerheid. Je kan bij de volgende reorganisatie er dan net zo goed uitliggen.
Alle reacties Link kopieren
De ideale situatie komt nooit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een gezwel wat niet operabel is en je wil 'n hormonale explosie in je lichaam laten plaatsvinden door 'n zwangerschap? Hormonen en gezwellen zijn doorgaans geen goede combinatie. Lijkt me het risico niet waard. Neem aan dat je liever zelf wil kunnen blijven leven in 'n acceptabele gezondheid?
Klinkt niet als de ideale situatie, maar die is er bijna nooit.

Ik zou je eigen gezondheid wel voor laten gaan en in overweging nemen of jij nog zoveel kunt werken MET een baby en als je daarnaast eventueel ziek wordt. Kan je partner de financiën dan opvangen?

Besef dat een baby een kindje wordt en dat je hem/haar zal moeten opvoeden voor de komende 17 a 18 jaar. Misschien nog langer:)

Kan familie bijspringen wanneer financiële situatie krap wordt?

Als jullie een goed doordacht plan hebben, financiën kunnen opvangen en jij het lichamelijk aankan; doen.
Alle reacties Link kopieren
Lezen: een goedaardig levergezwel. Dat komt best vaak voor.



@TO: Je kunt het allemaal nog zo mooi willen plannen, het komt toch altijd anders. Het belangrijkste is dat je gezondheid het nu toe laat en dat jullie relatie zo stabiel is dat een kindje past in jullie leven. Ik zie geen redenen om er niet voor te gaan.
Als zelf een budgetcoach(@doreia) zegt dat het kan, vind ik dat ook.

Nee zonder gekheid de ideale situatie komt nooit! Als het kan van de dokter DOEN
quote:1983-ehv schreef op 20 augustus 2014 @ 18:12:

Lezen: een goedaardig levergezwel. Dat komt best vaak voor.

.Ook aan 'n goedaardig gezwel kun je overlijden als het niet weg te halen is en besluit door te groeien (wellicht onder invloed van hormonen)
Alle reacties Link kopieren
De dokter heeft een zwangerschap niet per sé afgeraden. En met mijn goedaardige tumor kan ik in principe 100 worden. Dus ik ga er niet vanuit dat ik zou overlijden als ik zwanger wordt.

Waar ik het wel mee eens ben, is dat ik niet weet wat hormonen zullen doen. Dat is ook de reden dat ik zelf het gevoel heb dat ik beter niet kan wachten tot de situatie ideaal is. Ik weet immers de situatie nu, maar kan niet voorspellen hoe het over bijv. 5 jaar zit met mijn lichaam.

Desalniettemin zou het fijner zijn als onze financiële situatie wat ruimer was geweest, al kunnen we denk ik op zich wel veel steun van de familie verwachten in nood. Daarnaast hebben we natuurlijk wel al een spaarrekening met wat inhoud voor onvoorziene uitgaven en om te sparen.



Moeilijk moeilijk moeilijk.....
Kinderbijslag ¤191 euro per kwartaal

Kindgebonden budget

(aanvullende) combinatiekorting via de belastingdienst

Huurtoeslag rekent met een extra medebewoner in huis.



Er komen ook nogal wat extraatjes binnen wanneer je niet ver boven minimum inkomen zit.
Alle reacties Link kopieren
Als je het moet vragen aan een forum: niet doen.

Zo'n wens moet helemaal uit jullie zelf komen en geen vraag zijn aan anderen, wat de omstandigheden ook zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 20 augustus 2014 @ 18:18:

Als zelf een budgetcoach(@doreia) zegt dat het kan, vind ik dat ook.

Nee zonder gekheid de ideale situatie komt nooit! Als het kan van de dokter DOEN





Hoezo dat?



Wat een onzin, hoezo kan de situatie NOOIT ideaal zijn??
quote:Anthonius schreef op 21 augustus 2014 @ 12:01:

[...]





Hoezo dat?



Wat een onzin, hoezo kan de situatie NOOIT ideaal zijn??Ik denk dat ze eerder bedoelt dat je niet moet gaan zitten wachten tot 'de ideale situatie' (wat die dan ook moge zijn) komt. Kans is groot dat dat nooit gebeurt namelijk. Maar je zit hier wel mee he, zo te zien?!
Wij hebben gewacht tot beide een goede baan met vast contract en een mooi koophuis. Dit betekende dat we ruim 2 jaar gewacht hebben vanaf dat de kinderwens zich openbaarde. Voor ons noodzakelijk om er onbezorgd in te duiken en helemaal achter te staan. En nog even genoten van de tijd met zn tweetjes.



Volgens mij kun je alleen zelf weten hoe zwaar de plussen en minnen voor jou wegen en kunnen vreemden hier nooit een beter advies in geven dan jijzelf. als je er goed over nagedacht hebt tenminste.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy84 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:17:

Wij hebben gewacht tot beide een goede baan met vast contract en een mooi koophuis.



Vervolgens raakt de één arbeidsongeschikt en wordt de ander ontslagen tijdens een reorganisatie waardoor je je mooie koophuis niet meer kan betalen maar helaas door de crisis aan de straatstenen ook niet kwijt kunt. Tot overmaat wordt je kind gehandicapt geboren wat veel extra kosten met zich meebrengt en daar gaat je mooie plaatje.



Financieel zit je dieper in de shit dan een bijstandsgezin met een sociale huurwoning.
Alle reacties Link kopieren
Het leven bied nou eenmaal geen garanties.

Als jullie graag een kindje willen, ga er dan voor.

De ideale situatie bestaat niet.

Als beide ouders veel werken voor geld is er geen tijd. Is er veel tijd, is er weinig geld.

Ik heb ervaren dat met veel tijd, een kindje gelukkiger word dan met veel geld.

Een dak boven je hoofd en eten is het belangrijkst.
anoniem_201771 wijzigde dit bericht op 21-08-2014 14:39
Reden: zinsopbouw
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er gewoon voor gaan, zekerheid heb je nooit in het leven. Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voordat je zwanger bent en uiteindelijk vinden jullie echt wel een manier qua huis/geld etc. Het hoeft niet perse meteen perfect te zijn, liefde voor je kind is het allerbelangrijkste!
@sugarmiss niet echt, zijn voor een goedkoop huis gegaan uiteindelijk, met wat geinvesteerd spaargeld. maar helemaal risicoloos is het leven nooit nee, daarom heeft iedereen zijn eigen 'veiligheidsgrenzen' die hij/zij stelt om bepaalde beslissingen te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje is injanuari bevallen van een meisje. Zij heeft geen inkomen en haar man studeert nog. (hij promoveert vogend jaar) dus hij heeft een klein inkomen omdat zijn werkgever de studie betaalt. Mijn zusje redt het om de extra kosten van de baby te betalen van minder dan 100 euro. Als je weinig geld hebt zijn er best manieren om de kosten laag te houden. Je hoeft niet alles nieuw te kopen of merkkleding te hebben voor je kindje. Daarnaast zie ik regelmatig gezinnen op een bijstandsuitkering die drie of vier kinderen hebben. Als hun dat kunnen, kan jijhet ook met 1 kind. Je weet nooit hoe het gaat lopen dus als dit is wat je wil, dan zou ik er niet mee wachten.

Helemaal omdat je gezondheid weer achteruit kan gaan. Waarom gaan zitten wachten op allerlei onzekerheden waarvan je helemaal niet weet of het gaat gebeuren? Je kunt je niet voorbereiden op alles wat er misschien kan gebeuren. Leven in het 'nu' is belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt echt aan je gevoel. Als je twijfelt, zou ik het niet doen. Maar volgens mij komt er nooit echt een perfecte situatie om te beginnen aan kinderen.
Wanneer is een situatie ideaal? Er is altijd wel een tegenargument om het niet te doen. Ik zou dus naar je gevoel luisteren.



Je kan heel veel centen hebben, maar daar wordt dan ook hard voor gewerkt en dat kan (dus niet perse) weer leiden tot minder tijd voor je kinderen. Er is altijd wel wat.



Is jullie relatie stabiel? Hebben jullie een slaapkamer over? Kunnen jullie gewoon iedere maand rondkomen? Kriebelt het bij jullie allebei?



Waarom zou je er dan niet voor gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven