Hoeveel mensen mee naar 20-weken echo?

29-07-2014 08:02 51 berichten
Een collega heeft binnenkort de 20-weken echo. Nu gaf ze aan dat haar ouders mee gaan daarheen. Dit heeft ze verder niet nagevraagd bij het bureau of dat mag. Nu staat mij bij dat er bij ons maar 1 persoon naast mij aanwezig mocht zijn. Hoe was dit bij jullie? Mag je idd meer mensen meenemen of niet?
Het is een medische echo.

Bij mij mocht er ook maar één persoon mee.



Een vriendin van mij heeft bij dezelfde echo wel twee mensen meegenomen, maar dat was omdat haar man slecht Nederlands spreekt en ze een soort tolk mee wilde, dat was haar moeder. Maar ik weet dat zij daarvoor speciaal toestemming vooraf voor heeft moeten vragen.
Bij mij mochten er Max twee volwassenen mee. Kinderen sowieso niet.
Kinderen lees ik idd ook overal dat die niet mee mogen. Maar dat is ook niet het plan

Zou zo lullig zijn als ze daar aan komen en de rest mag niet mee.

En mag je filmen met je telefoon trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het gewoon ik en partner. Het is geen pretecho hè en in mijn geval in het ziekenhuis. Had er overigens niet eens anderen bij willen hebben, vond het nog best spannend.

Bij de pretecho een paar weken later waren de oma's er wel bij.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alleen maar partner mee, mochten geen anderen mee.hier kreeg je een brief met datum en tijd en daarop de regels:1 persoon mee, geen camera
Ik heb idd een beetje het idee dat die collega het ziet als een leuke echo. Maar het is natuurlijk gewoon een prenatale screening. Ik zal het haar toch eens meegeven om het van tevoren iig goed na te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Hier (Zwolle) geen kinderen en 1 persoon mee, tevens geen filmpjes of foto's.

De echoscopiste was ook echt alleen bezig met de echo, toen ze haar lijstje had afgewerkt was er tijd voor het geslacht en de prietpraatjes.
Alle reacties Link kopieren
1 persoon. Het is een medische aangelegenheid. De gesllachtsbepaling is bijzaak.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht alleen mijn partner meenemen, met de pretecho heb ik wel meerdere mensen meegenomen, en met 20 weken echo heb ik mijn moeder gevraagd of ze wilde wachten in de wachtruimte zodat ze ons op kon vangen mocht er iets zijn, dat vond ik overigens ook een prettig idee!
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook maar 1 volwassene.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Ik had ook alleen vriend mee, maar volgens mij mochten er ook anderen bij.



Echoscopiste begon met het geslacht, was ook meteen erg duidelijk . Ze deed het ook echt heel erg leuk allemaal. (Ja echt de 20 weken echo, geen pretecho)
Ik had een echte medische echo in het AMC en toen mocht man en kind gewoon mee naar binnen.

Ligt echt aan het ziekenhuis en de echoscopiste.
Alle reacties Link kopieren
Edit: was in het ziekenhuis.
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dochter (toen 1) meegenomen, is niks van gezegd en we waren niet de enige. Heb sowieso niet gehoord dat er maar 1 iemand bij mocht. Wel goed om je te realiseren dat het een medische echo is.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag tegen die tijd 1 persoon mee en bij ons echo centrum mag nooit gefilmd/gefotografeerd worden.
Bij ons werd in ieder geval duidelijk gezegd dat er geen kinderen mee mochten (ziekenhuis in Utrecht). Ik had er zelf ook geen anderen, behalve mijn man, bij willen hebben. Ook al was alles goed.
Alle reacties Link kopieren
Alleen mijn man is toen meegegaan. Maar er mochten gerust meer mensen meegekomen zijn, dat was geen probleem daar.
DH: dan kan ze beter nog een pret-echo laten maken. Wat een circus trouwens, om er zoveel mensen bij te willen hebben. Man/partner mee moet toch genoeg zijn? En ouders een afdrukje uit het apparaat???
Bij het centrum waar mijn 20-wekenecho gedaan werd vonden ze dat geen goed idee. Juist ook omdat het geen pretecho is en er soms helaas heel vervelende dingen aan het licht komen. Volgens mij is het niet 'verboden' en zullen ze de ouders ook niet wegsturen (tenzij het een klein kamertje is ofzo en het niet past).

Toen ik 36 weken zwanger was had ik daar ook nog een echo wegens verdenking stuitligging. Mijn partner kon niet mee, dus heb ik mijn ouders toen meegevraagd. De echo-mevrouw vond het toen ook nodig daar een opmerking over te maken. Vond ik dan weer een beetje overdreven; het was niet echt superspannend en ik kwam ook niet bepaald met de hele familie op de proppen. Maar goed, denk dat het ook sterk afhankelijk is van de echoscopiste.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 29 juli 2014 @ 09:02:

DH: dan kan ze beter nog een pret-echo laten maken. Wat een circus trouwens, om er zoveel mensen bij te willen hebben. Man/partner mee moet toch genoeg zijn? En ouders een afdrukje uit het apparaat???Ja vooral omdat het een medische echo is. Stel nou dat er misschien (god forbid..) iets mis blijkt te zijn? Dan wil je daar je (schoon)ouders toch helemaal niet bij hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel echo's gehad tijdens mijn zwangerschap. Mijn man was altijd bij de echo's. Maar het is niet eens bij me opgekomen om bij de 20 weken echo nog meer mensen mee te nemen. Daar vond ik het zelf veel te spannend voor.



Heb wel een keer een extra lange echo gehad (vlak na de 20 weken) voor een training. Ze zochten vrijwilligers. Toen heb ik mijn moeder en zus meegenomen. Vooral omdat er toen geen risico op 'slecht nieuws' was...
Alle reacties Link kopieren
Bij de combinatietest had Ik mijn ouders mee (partner kon niet), is verder ook niks van gezegd.
Volgens mij komt er ook nog een pretecho. Mijn keus zou het ook niet zijn, idd omdat er ook wat mis kan zijn en dan zit iedereen erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven