Ivf behandeling als alleen staande met kinderwens

31-07-2014 21:41 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames ik zit zo te twijfelen nou ook weer niet maar zijn er misschien meer vrouwen die een kinderwens hebben maar geen partner hebben. ik ben 27 jaar jong. en heb een kinderwens maar door 2 behoorlijke stuk gelopen relatie en huwelijk. zit ik toch te denken om alleen voor een kindje te willen zorgen. omdat ik toch al aardig de kant van de 30 dicht in de buurt is. wie kan me advies geven over hoe en wat en waar ik daarvoor terecht kan. ik wil binnenkort eerst eens een gesprek gaan hebben met mijn huisarts. maar wat kunnen jullie adviseren. en waar kan ik de juiste info vinden. ik weet dat ik natuurlijk zwanger kan worden. maar geen partner en voorlopig staat mijn hoofd er de komende 5 a 7 jaar niet naar een man te vinden.



wie kan me advies geven en zijn er meerdere vrouwen die bewust kiezen voor alleen staande ouder. ??? ik hoor het graag alle informatie is welkom.

liefs mickydogs87
geniet van het leven, en haal eruit wat eruit te halen is.
Jij kunt wel voor jezelf bedenken dat je de eerstkomende 7 jaar geen man wil maar zo werkt het natuurlijk niet. Je bent PAS 27 en hebt nog alle tijd.

Ga eerst maar eens met je huisarts praten over doorverwijzingen. Denk niet dat het makkelijk is om zomaar als alleenstaande vrouw aan een kind te beginnen, je zult behoorlijk door de mangel gehaald worden voordat je die ivf procedure kunt starten.

Je kunt je beter laten bezwangeren door een one night stand, stuk makkelijker.
Kun je niet beter de donorzaadprocedure in gaan?

IVF is gericht op vruchtbaarheidsproblemen.
Als jij een kinderwens hebt , heb jij ook zeker het recht om het voor jezelf werkelijkheid te maken. Ga inderdaad langs je huisarts, die kan je verder op weg helpen.

Hoe had je zo die tijdsplanning van 5 tot 7 jaar bedacht? Snap dat niet helemaal? Na die tijd sta je wel weer open ervoor?

Ik moet wel zeggen dat ik respect heb voor alle alleenstaande moeders en vaders, danalniet bewust.

Het is nl erg zwaar om in je eentje een kind op te voeden.niet onhaalbaar, maar wel zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Er is hier een topic over moeder worden in je eentje, kijk daar eens. Tips genoeg.

Wanneer je geen vruchtbaarheidsproblemen hebt, is IVF toch helemaal niet nodig? Dan is 'alleen maar' insemineren met zaad van een bekende of onbekende donor toch voldoende?
Alle reacties Link kopieren
Er is hier een topic op de kinderpijler daarover. Volgens mij heet het "Kind in je eentje". Staat veel info in en er is inmiddels volgens mij ook een kindje geboren bij één van de posters.



Ook ik denk erover. Maar ben nog lang niet op dat punt, ondanks dat ik een stukje ouder ben.
Je moet als single inderdaad wel iets meer door een molen heen, maar dat is best te doen hoor.



En IVF is ook niet direct nodig, zaad heb je nodig, en als je lichaam verder gezond en vruchtbaar is heb je daar geen verdere medische handelingen bij nodig hoor.



Kijk eens op dit topic Kind in je uppie



De opties zijn enorm: Bekende donor uit je vriendenkring, bekende donor van internet, Spermadonor van een kliniek (Wachtlijsten!), of je koopt je zaad online uit zweden (dacht ik) met je creditcard en je hebt het overmorgen in huis. De mogelijkheden zijn eindeloos.



Je zelf laten bezwangeren in de kroeg zou ik niet doen, dat geeft die man rechten en plichten waar hij niet om gevraagd heeft. En tis niet netjes. 'wie is mijn papa?' 'och een arme ziel die ik er ingeluisd heb' is ook niet alles toch?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ivf als je natuurlijk zwanger kan raken?
Alle reacties Link kopieren
Ook jouw kind heeft recht op een lieve vader. Zoek er dus één! Je hebt tijd genoeg.

Kinderen krijgen gaat niet alleen over je eigen ego.
Silvershadow: ik snap je reactie, maar dat was haar vraag niet.

Bovendien is het Bullshit 'dat je nog tijd zat hebt' als je 27 bent.



Hier in nederland is het de norm om pas ver na je dertigste een keer erover na te denken omdat je het uitgesteld hebt vanwege carriëre of weet ik veel wat.

En dan gek op kijken dat het niet of met moeite lukt.



Moeder natuur uitstelt niet mee hoor... na je 30e (dat gaat bij de ene sneller dan bij de ander) word je toch zo langzaam minder vruchtbaar en als je tegen de 40 loopt kan je het zo ongeveer vergeten.



Dus dat 'je hebt nog tijd zat' gaat echt niet op en nogmaals dat was haar vraag niet.

Je opent geen topic om vervolgens dingen te horen die je zelf ook wel kon bedenken .





Nou Kuuk, wat dacht je van het feit dat ze single is? Ze kan toch moeilijk iemand van de straat trekken die even haar dekhengst is, Of even bij de buurman aanbellen of ie nog wat heeft liggen ??



(sorry voor de wat felle toon, maar ik krijg kromme tenen van bepaalde opmerkingen. Is niet persoonlijk bedoelt hoor... )
Alle reacties Link kopieren
5 tot 7 jaar? Meid bedenk wat er allemaal kan gebeuren in die tijd!



Mooi voorbeeld ben ikzelf: met 25 jaar een kind gekregen en werd ik alleenstaande moeder. Onze relatie hadden we al stopgezet voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik dacht na de geboorte van zoon: ojee en nu?



Een jaar later ontmoette ik mijn man, we zijn inmiddels 7 jaar samen, waarvan 3 getrouwd. Mijn oudste heeft nog een broertje en zusje gekregen en inmiddels ben ik 5 weken zwanger van de vierde (een klein beetje ojee nu ook )



Ik zeg niet dat je het niet moet doen hoor, maar er kan ook nog zoveel gebeuren!
Maar dat is haar vraag toch niet! Dat mag ze toch zelf bepalen?

Ik snap wel dat jullie enkel rationeel denken, maar haar gevoel is toch haar gevoel?
Jo: en hoe weet je preciew dat die prince charming een leuke vader wordt? Vragenlijstje invullen ofzo?



Ik ben opgegroeid zonder moeder. een ouder kan het ook prima af hoor. Lekker voor gaan TO als je voelt dat dit is wat jr moet doen. Maar geen ivf joh eerst proberen met SI
Alle reacties Link kopieren
hallo bedankt voor de vele tips. daar heb ik veel aan.

het eerste wat ik las! dat een vader ook de kans moet krijgen ( ik wil graag alleen voor een kindje zorgen zonder een vader erbij ) en 2e ik kies er bewust voor om geen partner meer te willen ik ben het vertrouwen in de man kwijt geraakt waardoor ik die optie niet zie zitten. 3e en om zwanger te raken door gemeenschap nou nee dit heb ik zoveel in mijn huwelijk tegen mijn zin in moeten doen nou nee dank je. 4e ik wist ook niet welke middelen er waren hoor ik wist alleen dat er een ivf behandeling was om zwanger te worden. maar die tip van het inseminatie met een anonieme donor lijkt mij het beste optie. 5e waarom zo jong omdat ik voor mezelf een grens getrokken heb en die licht tussen de 27 en 32 jaar in. 6e ik doe het echt niet om mijn ego te strelen ik heb al zo lang een kinderwens en zie ernaar uit om een mooi wonder te mogen ontvangen. als alleen staande moeder kies ik dus bewust voor.
geniet van het leven, en haal eruit wat eruit te halen is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ivf? Had je daar al een medische indicatie voor?

Als er geen medische reden is en je normaal zwanger zou kunnen raken, wat let je. Gewoon een leuke uitzoeken en je zwanger laten schoppen.
Nou ja, Nina toch ...
Alle reacties Link kopieren
Weet er niets van hoor, maar kan het eigenlijk wel ivf als je 27 bent? Geef je gelijk hoor marilyn82, dat 27 helemaal niet te jong is. Zelf met 25 de eerste gekregen en nu met 33 nummer 4. (zullen ook genoeg meningen over zijn )



Waar mij om ging is dat ik de opmerking eerste 5 tot 7 jaar geen man willen een beetje apart vond. Als je op basis van zulke gedachtes een beslissing neemt om tot ivf over te gaan, misschien nog even wachten. Maar wie ben ik om voor een ander te beslissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mickydogs87 schreef op 31 juli 2014 @ 22:29:

hallo bedankt voor de vele tips. daar heb ik veel aan.

het eerste wat ik las! dat een vader ook de kans moet krijgen ( ik wil graag alleen voor een kindje zorgen zonder een vader erbij ) en 2e ik kies er bewust voor om geen partner meer te willen ik ben het vertrouwen in de man kwijt geraakt waardoor ik die optie niet zie zitten. 3e en om zwanger te raken door gemeenschap nou nee dit heb ik zoveel in mijn huwelijk tegen mijn zin in moeten doen nou nee dank je. .

Jeetje. Zou je niet eerst eens aan je issues gaan werken? Want dit klinkt niet echt gezond hoor. Stel dat je een zoon krijgt , heb je daar dan ook geen vertrouwen in? Ga eerst een gewoon wat vrijblijvend daten, daar hoeft echt geen relatie uit te ontstaan. En ontdek ook eens dat mannen best leuk kunnen zijn, en seks ook.

Zoals jij er nu tegenaan kijkt zie je een kind als een soort redding, een alternatief. Lijkt me niet écht ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon elk weekend naar de kroeg.

Leuker dan ziekenhuis in ziekenhuis uit, en de kans dat je zwanger raakt is dan denk ik net zo groot.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 31 juli 2014 @ 22:31:

Nou ja, Nina toch ...Tis de gezelligste manier toch iig voor mensen zonder problemen.
Lees eens mee op het 'Kind in je uppie' topic voor tips. O.a. bij welke klinieken je je zou kunnen inschrijven.'



Denk dat TO overigens doelt op KID-behandeling (kunstmatige inseminatie met donorzaad), daar is niet altijd per se IVF voor nodig.
Hihihi Snoopy, dat is wel waar, het is wel gezelliger....
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 31 juli 2014 @ 22:23:

Silvershadow: ik snap je reactie, maar dat was haar vraag niet.

Bovendien is het Bullshit 'dat je nog tijd zat hebt' als je 27 bent.



Hier in nederland is het de norm om pas ver na je dertigste een keer erover na te denken omdat je het uitgesteld hebt vanwege carriëre of weet ik veel wat.

En dan gek op kijken dat het niet of met moeite lukt.



Moeder natuur uitstelt niet mee hoor... na je 30e (dat gaat bij de ene sneller dan bij de ander) word je toch zo langzaam minder vruchtbaar en als je tegen de 40 loopt kan je het zo ongeveer vergeten.



Dus dat 'je hebt nog tijd zat' gaat echt niet op en nogmaals dat was haar vraag niet.

Je opent geen topic om vervolgens dingen te horen die je zelf ook wel kon bedenken .





Nou Kuuk, wat dacht je van het feit dat ze single is? Ze kan toch moeilijk iemand van de straat trekken die even haar dekhengst is, Of even bij de buurman aanbellen of ie nog wat heeft liggen ??



(sorry voor de wat felle toon, maar ik krijg kromme tenen van bepaalde opmerkingen. Is niet persoonlijk bedoelt hoor... )



Al eens gehoord van KI?! Waarom zou je meteen voor ivf kiezen als dat niet meteen noodzakelijk is?

Mijn hemel, wat een heftige reactie zeg! Er zitten heel wat opties tussen ´iemand van straat trekken als dekhengst´ en ivf. En ivf is niet ´even iets´ om zomaar aan te beginnen. Als het medisch noodzakelijk is kan het een uitkomst zijn. Maar er is waarschijnlijk geen arts die TO zomaar een ivf-procedure laat starten.
Alle reacties Link kopieren
"Jeetje. Zou je niet eerst eens aan je issues gaan werken? Want dit klinkt niet echt gezond hoor. Stel dat je een zoon krijgt , heb je daar dan ook geen vertrouwen in? Ga eerst een gewoon wat vrijblijvend daten, daar hoeft echt geen relatie uit te ontstaan. En ontdek ook eens dat mannen best leuk kunnen zijn, en seks ook.

Zoals jij er nu tegenaan kijkt zie je een kind als een soort redding, een alternatief. Lijkt me niet écht ideaal.'



+1.

Je klinkt niet erg stabiel. Je komt over alsof je behoorlijk wat issue's hebt. Ik vind ook wel knap dat je nu al weet de eerste 7 jaar geen vent te willen.

Ga eens eerst aan je issue's werken ( bv minimaal een jaar). Dan ben je 28. Kijk dan eens verder.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Zonder medische indicatie zal TO geen ivf behandeling krijgen.. KI met donorzaad (bekend of onbekend) zal altijd de eerste stap zijn.. Lukt dat niet dan nog is ivf niet automatisch de volgende stap..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven