Ivf wachtweken en sex

01-10-2014 19:29 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

zojuist een heel verhaal getypt en ja hoor weg was ie!

Ik lees regelmatig mee, maar ben hier niet zo thuis ( hoe het allemaal werkt). En waarschijnlijk is dit topic 46353538, maar ik kan weinig over mijn vraag vinden.



Zoals de titel al zegt zit ik in mijn wachtweken van mijn eerste ivf, best spannend allemaal. Alleen nu werd mij verteld na de terugplaatsing dat ik gewoon mocht vrijen ect ect. Nou ik heb niet onwijze zin maar gisteren op dag 3 had ik dat wel. Alleen toen wij gemeenschap hadden voelde het " stoten" niet echt heel fijn. Alsof hij onwijs tegen mijn baarmoeder " ramde" ik werd gelijk een beetje ongemakkelijk en haalde natuurlijk van alles in mijn hoofd.Ik maak me niet zo heel snel druk maar dit zat me toch niet zo lekker. Er zal vast iemand hard lachen en dat mag ook maar kan dat nou kwaad? Ik ben ooit spontaan zwanger geweest ( miskraam ) geworden, maar merk dat ik nu ietjes voorzichtiger ben geworden... Oftewel een mietje



Dames ervaring mee? Of stel ik me echt aan. Ik ben bang dat het een eventuele innestelling tegenhoudt.





Alvast bedankt. Ik hoop op een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat gewone mensen na de seks drie weken wachten tot het eitje is ingenesteld?



Nee, het houdt een innesteling echt niet tegen. Dit soort gestress echter is minder goed...
Dat het 'gevoelig' is kan ik me best voorstellen aangezien je vanbinnen lekgeprikt bent om de eitjes te oogsten. Dus nee, niet vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weet ik ook Markovic, ben wel eens zwanger geweest alleen toen voelde ik mijn baarmoeder niet zo! En ik maak me misschien is wat drukker, maar goed je hoopt op het beste en nu een keer leuk nieuws ipv alleen tegenslag. Maar bedankt voor je reactie!!! Je hebt helemaal gelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 01 oktober 2014 @ 19:36:

Dat het 'gevoelig' is kan ik me best voorstellen aangezien je vanbinnen lekgeprikt bent om de eitjes te oogsten. Dus nee, niet vreemd.Dank je wel. Soms wil je het even bespreken... Maar nu je er wat langer over nadenkt ;)
Zowel bij de punctie als bij de TP is je baarmoeder gebutst en op onnatuurlijke manier behandeld. Dat kun je dus heel goed voelen bij het vrijen. Het is allemaal gevoeliger.



Innestelen laat zich niet tegenhouden door seks hoor



Maar ik herken het wel... alles wat je doet en voelt is spannend, je bent er in je hoofd toch continue mee bezig... en dan voel je alles dubbel zo goed.



Succes met wachten!
Alle reacties Link kopieren
quote:andrea82 schreef op 01 oktober 2014 @ 19:42:

Zowel bij de punctie als bij de TP is je baarmoeder gebutst en op onnatuurlijke manier behandeld. Dat kun je dus heel goed voelen bij het vrijen. Het is allemaal gevoeliger.



Innestelen laat zich niet tegenhouden door seks hoor



Maar ik herken het wel... alles wat je doet en voelt is spannend, je bent er in je hoofd toch continue mee bezig... en dan voel je alles dubbel zo goed.



Succes met wachten!Dank je wel. Dat is het denk ook allemaal, er gebeurd zoveel met je in korte tijd. En nu moet je wachten en ga je je " vervelen" bedankt voor je uitleg voel me al een stuk beter:)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook in de wachtweken van mijn eerste ivf. En behoorlijk beurs van binnen, ook totaal een behoefte aan sex. Die ranzige rotzooi die de bollen veroorzaakt maakt het ook niet beter!



Het wordt ook door verschillende ziekenhuizen afgeraden om sex te hebben na de terugplaatsing.

Succes met wachten, slopend he? Wanneer mag je testen?
Alle reacties Link kopieren
Geen behoefte aan sex moest daar staan trouwens. Zit op mobiel dus kan niet aanpassen..
Alle reacties Link kopieren
quote:jemida schreef op 01 oktober 2014 @ 19:53:

Geen behoefte aan sex moest daar staan trouwens. Zit op mobiel dus kan niet aanpassen..Oh wat spannend zeg voor je! Ik vind het ergens ook heel spannend! Is het je eerste keer? Ja wachten duurt in ene lang! Ik mag 8 okt testen en jij ? Succes ik zal voor je duimen.....
Alle reacties Link kopieren
En die bolletjes veeg me op! Ik zeg maar steeds dat ik een potje ga knikkeren! Alles is wit.........:|
Hé Nomi, het zal vast niet zo veel kwaad kunnen. Maar bedenk dat je lichaam nogal beurs is van alle behandelingen. Doe lekker lieve dingen voor jezelf en je lijf.



Ik heb op de dag precies een jaar geleden te horen gekregen dat ik zwanger was van mijn poging, ik hoop dat ik snel mag lezen dat het voor jou ook zo mag zijn! En oh, die bolletjes vergeet je heel snel, nu bij het lezen van je post dacht ik er ineens weer aan dat ik die ook heb moeten nemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 01 oktober 2014 @ 20:36:

Hé Nomi, het zal vast niet zo veel kwaad kunnen. Maar bedenk dat je lichaam nogal beurs is van alle behandelingen. Doe lekker lieve dingen voor jezelf en je lijf.



Ik heb op de dag precies een jaar geleden te horen gekregen dat ik zwanger was van mijn poging, ik hoop dat ik snel mag lezen dat het voor jou ook zo mag zijn! En oh, die bolletjes vergeet je heel snel, nu bij het lezen van je post dacht ik er ineens weer aan dat ik die ook heb moeten nemen... Ach wat lief van jou! En ik hoop ook op goed nieuws! Gelukkig zag het er allemaal heel goed uit. En doordat ik al een keer zwanger ben geweest weet ik in ieder geval dat ik zwanger kan worden. Het wordt alleen maar heel spannend nu! Je gunt het iedereen , maar ook jezelf! Ja die vieze balletjes stellen niks alleen een glad gevoel haha! Gelukkig ruiken ze niet!! En het zal allemaal wel meevallen... Ik denk altijd dat ik binnen 10 min herstel. Je had me na de punctie moeten zien. Die vrouwen dachten dat ik gek was haha!
Alle reacties Link kopieren
Niet gek hoor, je buik is gewoon beurs door alle behandelingen en stimulatie van de hormonen.



Hier ook in ivf traject ( 3 pogingen, 2 zwangerschappen maar helaas alle 2 miskramen :( ) en na de terugplaatsingen deed ik stofzuigen al op een voorzichtige manier

Je wilt gewoon alles doen om de natuur een beetje te helpen (ookal weet je gezonde verstand dat het niets uitmaakt :-) )



Ik hoop voor je dat je 1e ronde meteen raak mag zijn!! Sterkte met wachten!
Alle reacties Link kopieren
1e keer ivf inderdaad. Wel al een kind van 14 uit een eerdere relatie.

Haha ja die bollen, wat een smurrie he! Gelukkig is het inbrengen geen probleem en idd ze ruiken niet ranzig gelukkig.

Ik heb afgelopen vrijdag mijn punctie gehad, mag 11-10 testen.

Hoe is jouw punctie gegaan. En heb je veel cryo's?

Ik duim voor je dat deze poging gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel balalaika , voor jou ook niet makkelijk dus !!!

Ik ben toch wel blij dat ik dit topic heb geopend en wat lotgenoten spreek. Heb het gevoel alsof je alleen staat. Ik moet zeggen ben wel gewoon lekker los in dingen doen, maar ik snap wat je bedoelt. Ik weet nog na mijn miskraam dat mijn beste vriendin zwanger was en die zei ik slaap op me buik. Dat ik dacht: dat kindje druk je toch dood!! Maar wij staan er gewoon heel anders in en zijn gewoon wat voorzichtiger! Maar mag jij ook nog proberen als ik vragen mag? ( het klinkt zo rot )



Sterkte liefs
Alle reacties Link kopieren
Jemida! Oh wat spannend zeg! Ja ik ben vrij jong alleen heb na mijn miskraam verstopte eileiders ontwikkelt ( ontstekingen ) vandaar dat ik ook niet zwanger werd! Maar nu 3 jaar verder in dit traject. Ik vond de punctie erg meevallen. Ja klinkt raar maar ik ben heel kleinzerig maar met dit soort dingen echt een bikkel haha ik lag te zingen op de punctie stoel.....



Maar ik had niet heel veel eiblaasjes 9 stuks, waarvan 6 bruikbare eitjes en 5 bevruchtingen. Ze zeiden wel dat ze weinig van zulke bevruchtingen zien, maar goed ik weet niet of ze dat tegen iedereen zeggen. Maar de eitjes groeide ook langzaam 15 dagen fostimon. We liggen wel echt dicht op elkaar! Laat je me het weten?? Hoe was jou punctie? Ik heb trouwens nog niets gehoord over mijn cryos had ook verwacht dat ik dat vandaag kreeg. Ga morgen eens bellen. Ben benieuwd naar jou verhaal



Sterkte liefs
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog relatief jong, 34, was er vroeg bij bij mijn eerste



Ik heb gespoten met gonal F om te stimuleren en 2 weken nadat ik daarmee begon had ik de punctie. De punctie is me ook meegevallen. Ik heb via een infuus dormicum gekregen dus voelde me lekker aangeschoten. Ik heb het aanprikken wel gevoeld maar vond het wel te doen. Ik had ongeveer 30 follikels ! Daarin hebben ze 19 eicellen gevonden en daarvan waren er 14 rijp. Er zijn 12 embryo's uit ontstaan. 9 zijn er direct ingevroren. De andere 3 zijn gevolgd en maandag bleek er eentje duidelijk beter dan de rest en hebben ze die teruggeplaatst. De andere 2 zijn afgevallen. Dus als deze verse tp mislukt dan heb ik nog 9 cryo's.

Ik moet nu wel heel erg rustig aan doen omdat ze bang zijn voor overstimulatie. Dus ik lig vooral op de bank en probeer die 2-3 Liter water per dag weg te krijgen.

De pijn is sinds vandaag wel veel minder, had het gevoel alsof ik hele erge spierpijn in mijn buik had.
Hier wordt gezegd alleen de dag van de tp geen sex tenzij er een andere rede voor is of het te laten.



Hier heb ik een gevoelig bmm dus wij zijn er wat voorzichtig mee. De vorige(wel uitgedragen) zwangerschap heb ik last gehad van bloedingen en vroegtijdige weeën, daarom is er bij ons aangeraden om wat meer uit te kijken. Inmiddels weet ik dat ik weer zwanger ben vanuit IVF en weer spuig misselijk ben en het laatste wat ik wil is dat iemand aan mijn lijf zit. Ik ben blij als ik even kan liggen zonder de neiging te hebben om overcte geven.



Succes met deze poging
Alle reacties Link kopieren
Jemida,



Jeetje wat veel! Ja ik geloof direct dat je rustig aan moet doen! Gelukkig heb je heel wat voorraad...... Ik hoop zo dat het blijft zitten voor je! Ik had ook die spierpijn ik denk de 3 de dag nog wel het ergst. Toen kwam ik bijna niet uit bed!!! Maar ik doe s avonds ook wat rustiger aan. Ik werk 5 dagen dus vind het daarna wel even prima. Ja ondanks mijn weinige eitjes waren ze er wel echt onwijs tevreden over. Dus ja we laten het nu over aan de natuur!!! En laten we hopen dat die ons ook een keer aardig vind!! Succes en als je het leuk vind hou me op de hoogte! Mag jij trouwens niet 14 dagen na punctie testen? Dan is dat toch 10-10?



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Seks na de terugplaatsing houd geen innesteling tegen. De reden waarom je beter een paar dagen (of langer) kunt wachten is wat een aantal al zeiden; herstellen van de punctie en je eierstokken kunnen gevoeliger zijn omdat ze zijn vergroot.
Alle reacties Link kopieren
Ach arme Leoni, wat je er allemaal niet voor over moet hebben. Ik leef met je mee! Bedankt voor je reactie! En jij veel geluk toegewenst en ik hoop dat de misselijkheid snel verdwijnt!!



Succes!!
Voor mij is het ruim 17 jaar geleden, en inderdaad alles was beurs van binnen. Geen sex gehad in die dagen, gewoon omdat ik er even helemaal genoeg van had, na vier jaar proberen. Was blij dat het even niet hoefde!



Nu ik dit lees, moest ik ook weer aan die bolletjes denken, in mijn herinnering waren ze toen oranje!



Succes met wachten!
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik heb het misschien verkeerd verwoord, ik heb totaal 3 terugplaatsingen gehad.

Zitten nu officieel in poging 2.

2 terugplaatsingen uit de 1e punctie en

afgelopen Augustus 2e punctie gehad waaruit een zwangerschap is ontstaan bij de 1e terugplaatsing, gister gecuretteerd nav miskraam (andere miskraam was precies een half jaar geleden).



Het is inderdaad geen makkelijke periode..

Het ivf traject opzich is al heel heftig vind ik, en van euforie bij een positieve test naar verdriet van een foute echo sloopt je..

Maar we blijven samen positief! Ooit gaat het lukken!



We hebben gelukkig nog 5 cryo's over en hopen half november weer een terugplaatsing te mogen hebben.

Zijn deze 5 cryo's op dan hebben we verzekeringstechnisch nog 1 punctie over. Maar daar proberen we nog maar even niet aan te denken.
Alle reacties Link kopieren
Laat je ons over 1,5 week weten of het is gelukt? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven