Kans op zwangerschap?

24-04-2014 09:03 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Ik heb een vraag



Op donderdag 22 jan ben ik gecurriteerd van een miskraam. Daarna bleef mijn mestruatie 6 weken uit wat normaal is.

Mijn volgende menstruatie bleef 5 weken uit. Ik was toen erg gestrest en voelde me hier niet fijn bij. Gelukkig werd ik ongesteld op 10 april. Nu is mijnn vraag of ik 18 of 19 aprilmijjn eisprong gehad zou kunnen hebben, omdat mijn cyclus ook een week langer heeft geduurt.



Ik ben er zelf erg mee bezig en ik wist niet dat ik hier over zou kunnen stressen. Ik wordt gewoon gek van mezelf



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeten wij weten wanneer je je eisprong hebt gehad? Wat is je cyclus normaal?
Alle reacties Link kopieren
dat kan, maar dat is nu moeilijk na te gaan. Verdiep je eens in de temperatuurmethode of gebruik ovulatietesten, dan weet je wanneer je eisprong is.
Na een curettage kan je cyclus heel anders zijn dan voor de miskraam. Ik ging van een heel regelmatige cyclus naar een heel onregelmatige cyclus. Ik zou daar niet teveel over stressen als ik jou was, want het hoort erbij. Na de tweede miskraam (en weer curettage) werd het weer regelmatiger.



Temperaturen kan goed zijn om inzicht te krijgen. Maar daar moet je maar net zin in hebben. Het is wel een opgave.
Alle reacties Link kopieren
Ontspan! Alsjeblieft zeg. Als je zo hysterisch doet raak je echt niet sneller zwanger. Integendeel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Schrik er toch altijd van hoe snel mensen weer bezig zijn met zwanger worden na een miskraam, gun jezelf en je lichaam de tijd om het te verwerken, het is niet niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel hoor. Na mijn miskraam wilde ik juist ook, door alle emoties, weer graag heel snel zwanger worden. Ik vind dat je daar niet over kan oordelen, iedereen is anders.
Alle reacties Link kopieren
En ik schrik er weer altijd van hoe mensen zo kunnen oordelen. Met een grote kinderwens zal je altijd met het zwanger worden bezig zijn en een miskraam maakt het niet relaxter.
De eisprong komt wanneer die komt, maar op de achtste dag van je nieuwe cyclus (want die start op de eerste dag van je menstruatie) is wel heel erg snel, dus eerlijk gezegd denk ik van niet.

Maar aangezien je lichaam geen computer gestuurd systeem is weet je het pas zeker wanneer je ovulatie is als je die vaststelt met bijvoorbeeld een ovulatietest.

Gemiddeld is je ovulatie ongeveer veertien dagen voor de eerste dag van je volgende ongesteldheid., maar dat is dus alleen achteraf gerekend en kan je dus alleen terug rekenen naar de dag in een nieuwe cyclus als je enorm regelmatig bent.



Maar ook dat verschilt, bij mijn schoonzusje was hij op dag twaalf bij een cyclus van 28 dagen bij mij op dag zestien bij een cyclus van 27 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Een vroege eisprong kan gewoon. Type het in op google en je leest verhalen van vrouwen die langere tijd probeerden zwanger te worden en er later achter zijn gekomen dat hun eisprong veel vroeger was dan volgens berekeningen. Die apps die je eisprong berekenen zijn dus ook niet echt te vertrouwen. Mijn sprong is op dag 10/11 met een cyclus van 32 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven