Minder werken ivm hoofdpijn??

20-08-2014 08:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal,



Wou even wat meningen horen voor ik hier het een en ander met mijn leidinggevende ga bespreken.

Ik ben 21 weken zwanger en heb eigenlijk mijn hele zwangerschap al last van hoofdpijn, de laatste 4/5 weken wordt het steeds erger. Ik heb er vooral op mijn werk last van als het druk is (en dat is eigenlijk altijd). Met tips van de verloskundige (blijven eten, drinken etc.) gaat het niet echt beter. Paracetamol helpt op zich wel, maar die wil ik niet elke dag meerdere keren hoeven in te nemen (doe het nu alleen als het zo erg is dat ik niet lekker kan autorijden, heb namelijk een reistijd van ruim een uur).Voor mijn zwangerschap had ik vaak last van migraine, die blijft nu gelukkig wel weg.



Nu wil ik na mijn vakantie (eerste week van september) eigenlijk wat minder uren per dag gaan werken. En wil dat vanmiddag bij mijn leidinggevende neerleggen. Maar merk dat ik het wel heel moeilijk vind om te moeten aangeven dat ik het niet red en ben ook bang voor een negatieve reactie.



Hebben jullie hier ervaringen mee, of tips?
Life is better when you're laughing
Geen ervaringen, kan me voorstellen dat je iets zo enorm tegenhoud en eigenlijk al rekent op het onbegrip van je leidinggevende..

Wat voor werk doe je ? Kan het iets zijn dat je hoofdpijn triggert zoals veel turen of met de computer werken?



Je kan het op je reistijd gooien, dat de druk hierdoor te groot voor je is omdat je juist hierdoor nog meer pijn krijgt..

Lever je zelf uren in of draait je baas hiervoor op? Dat zal ook een groot stuk uitmaken denk ik..
Bel anders eerst even met de arboarts.
En ik zou zeker geen uren zelf in gaan leveren, daar zijn gewoon ziekteweturen voor.
Alle reacties Link kopieren
Je zal even die drempel over moeten gaan, en het gaan aangeven bij je leidinggevende.

Het is heel moeilijk, herkenbaar, ik ben tijdens mijn zwangerschap 50% gaan werken i.v.m. Rugklachten. Keek er tegen op, probeerde toch door te gaan wat eigenlijk niet haalbaar was.

Zo fijn toen ik het had uitgesproken. Mijn leidinggevende reageerde gelukkig heel fijn.

Succes!

(Uiteraard ziektewet! Je moet je dan gaan melden bij de arboarts)
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je er eerst met je VK over spreken, meestal luisteren werkgevers wel naar medische adviezen. Er zijn heel veel zwangeren die al eerder dan 34 weken stoppen of minder werken omdat ze het niet volhouden wegens allerlei klachten. Ik hield het zelf ook niet tot het einde vol ivm extreme vermoeidheid en bekkenklachten. Niemand die daar moeilijk over deed.
Alle reacties Link kopieren
Vraag je VK/gyn even na, hoeveel paracetamol je gerust nemen kunt. Gun jezelf die pilletjes gewoon, het kan echt geen kwaad.
Zeker aangeven bij je leidinggevende, dat komt uiteindelijk de werksfeer alleen maar ten goede.

Ik werkte in de kinderopvang en heb regelmatig zwangere collega's gehad. Niets is vervelender dan dan iemand naast je die niet toe wil geven dat ze dingen gewoon even niet kan omdat haar grens bereikt is. Betekent namelijk dan dat collega dubbel hard moet werken. Dan liever een vaste vervanger die wel alles kan.

(Maar dat hangt natuurlijk ook erg van je baan af ;) )
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit zwanger geweest maar helaas wel bekend met jouw probleem. misschien moet je eens accupunctuur proberen. Ik ga dat ook doen. Heb al de rest al geprobeerd.
Ben je al bij de huisarts geweest met je klachten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 20 augustus 2014 @ 09:14:

En ik zou zeker geen uren zelf in gaan leveren, daar zijn gewoon ziekteweturen voor.De ziektewet in voor hoofdpijn? Echt?!
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 20 augustus 2014 @ 10:12:

[...]



De ziektewet in voor hoofdpijn? Echt?!



Eh ja!

Voor ziekte of klachten waardoor je niet kan werken of minder al dan niet tijdelijk is de ziektewet toch?

Heel veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap problemen waardoor ze eerder uitvallen of gedeeltelijk.

Daar hoef je geen eigen uren voor in te leveren, bizarre gedachtes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 20 augustus 2014 @ 10:21:

[...]





Eh ja!

Voor ziekte of klachten waardoor je niet kan werken of minder al dan niet tijdelijk is de ziektewet toch?

Heel veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap problemen waardoor ze eerder uitvallen of gedeeltelijk.

Daar hoef je geen eigen uren voor in te leveren, bizarre gedachtes.

Als je niet kan werken ja. Maar TO schrijft dat paracetamol helpt, en als ik google lees ik dat je gewoon paracetamol mag nemen als je zwanger bent.

Dan neem je toch gewoon zo'n pijnstiller ipv dat je naar huis gaat?
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op woensdag 20 augustus 2014 10:25 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Annapalona in "Minder werken ivm hoofdpijn??"" class="messagelink">Annapalona schreef op 20 augustus 2014 @ 10:21</a>:</b>

[...]





Eh ja!

Voor ziekte of klachten waardoor je niet kan werken of minder al dan niet tijdelijk is de ziektewet toch?

Heel veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap problemen waardoor ze eerder uitvallen of gedeeltelijk.

Daar hoef je geen eigen uren voor in te leveren, bizarre gedachtes.</div></blockquote>

Als je niet kan werken ja. Maar TO schrijft dat paracetamol helpt, en als ik google lees ik dat je gewoon paracetamol mag nemen als je zwanger bent.

Dan neem je toch gewoon zo'n pijnstiller ipv dat je naar huis gaat? Dit dus. En als het echt niet meer lukt, ja, dan kun je je (eventueel een paar uur per dag ) ziekmelden. Maar dan zou ik dat ter plekke zeggen. Niet nu je eerst op vakantie gaat en nu al zegt dat je na die tijd niet meer volledig kunt werken. Misschien wordt het wel beter nadat je bent uitgerust in je vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gesprek aangevraagd, volgende week gaan we om de tafel. Dus ik heb nog even de tijd om voor mezelf op een rijtje te zetten hoe of wat.



Bij de verloskundige ha dik het al aangekaart een paar weken geleden. Ik heb al haar tips gevolgd, maar het helpt niet echt. Zij zei juist dat ik niet teveel paracetamol moest innemen, zeker omdat het me maar beperkt helpt (ongeveer 1,5 uur).



@Feder, wat jij zegt wil ik dus inderdaad voorkomen. Ik heb zelf zo een collega die zich nooit ziek wilt melden, maar toen zij 4 weken met een zere enkel liep, deed ik dubbel werk. Daar wil ik iemand anders niet mee opzadelen.



Ik zit wel veel achter de computer, maar niet constant. Probeer nu ook de "niet achter de computer klusjes" te laten liggen voor als mijn hoofd zeer doet. Maar volgens mij is het voornamelijk vermoeidheid op mijn werk. Op vrije dagen of in het weekend heb ik nergens last van.
Life is better when you're laughing
Ik zou geen paracetamol gebruiken als je zwanger bent. Het wordt zgn als veilig middel gezien maar je baby krijgt het ook binnen. Als je ziek bent door je zwangerschap ben je gewoon ziek. Het gaat wel om je kind, je werkgever wordt gesubsidieerd als jij in de ziektewet komt en komt er wel overheen. Je kind is belangrijker. Gewoon rustig aankaarten en bij je standpunt blijven.
Nogmaals: waarom ga je niet naar de huisarts hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens naar je werkhouding gekeken? Ik ben zelf 18 weken zwanger en heb ook regelmatig hoofdpijn op mijn werk, achter de computer. Voor mij geen reden om minder te gaan werken ofzo trouwens, eerder iets waar ik mee moet leven of iets aan moet doen.



Enfin, als ik eerlijk ben zit ik dus niet goed en komt er spanning op mijn nek en schouders, daar komt mijn hoofdpijn vandaan, die dus ook over gaat als ik vrij ben. Als ik er een dag goed op let heb ik direct minder last. Even kijken naar hoe je bureau, stoel, scherm etc. staan en even bedenken hoe je zelf zit, google eens op 'werkhouding', dan zie je snel genoeg hoe je zou moeten zitten.



Paracetamol neem ik overigens wel als ik er echt klaar mee ben, als de VK zegt dat het mag ga ik er niet moeilijk over doen en als ik dan moet kiezen tussen een paracetamol en naar huis gaan kies ik voor het eerste.
quote:Spijk-er schreef op 20 augustus 2014 @ 10:25:

[...]



Als je niet kan werken ja. Maar TO schrijft dat paracetamol helpt, en als ik google lees ik dat je gewoon paracetamol mag nemen als je zwanger bent.

Dan neem je toch gewoon zo'n pijnstiller ipv dat je naar huis gaat?Ja dat ben ik met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol mag, max 4 per dag, voor de periode van een week. En dus niet week in, week uit.

Ik ben er tot nu toe 1 of 2 keer eerder voor naar huis gegaan en dat was nadat ik door die 4 pijnstillers heen was en het nog niet ging.



Werkhouding zal ik zeker even naar kijken, misschien dat daar nog wel wat te verbeteren valt.



Huisarts hield het ook op paracetamol of om tafel gaan met de werkgever. Maar dat lag een beetje bij mezelf. En dat zei de verloskundige ook.



Ik heb nu net een voorstel van mijn werkgever gehad om de maa/woe/vrij te gaan werken en dan din/don als rustdagen te houden. Vind ik enorm genereus voorstel waar ik wel erg blij mee ben. Want dan kan ik die dagen met hoofdpijn ook veel makkelijker volhouden.
Life is better when you're laughing
Alle reacties Link kopieren
quote:ally_white schreef op 20 augustus 2014 @ 12:05:

Paracetamol mag, max 4 per dag, voor de periode van een week. En dus niet week in, week uit.

Ik ben er tot nu toe 1 of 2 keer eerder voor naar huis gegaan en dat was nadat ik door die 4 pijnstillers heen was en het nog niet ging.



Sorry, maar dit is gewoon niet waar. Ik ben huisarts in opleiding, en denk toch redelijke kennis van medicijnen te hebben.

Tijdens zwangerschap mag je 3 x daags (elke 8 uur) 1000mg (2 tabletten) per dag! Voor langere tijd.... Dus qua pijnstilling heb je zeker nog speling
Ik vind het wel heel erg dat een huisarts in opleiding zegt dat je maar gewoon veel parachetamol moet slikken, elke dag pijnstilling nemen is niet normaal in een situatie zoals deze. Mijn huisarts had je nu echt een onvoldoende gegeven. Symptoom bestrijding noemen ze dat! Heb je dus helemaal niks aan!



TO ik zou mijzelf ook erg lullig vinden om vanwege hoofdpijn niet meer te gaan werken maar ik zou het wel met de arbo arts bespreken. Sowieso als je echte hoofdpijn hebt dan kan je pijnstillers slikken alsof je een junk bent maar dan werkt toch niks
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso echt niet voor langere tijd paracetamol slikken tijdens mijn zwangerschap, wat wie dan ook zegt. Voor mij staat de gezondheid van die kleine echt op de eerste plaats. Ik zou me daar echt niet goed bij voelen.

Ik heb voor mijn migraine superpillen liggen, maar die zijn nu helemaal uit ten boze. Mocht van de huisarts die bij uitzondering innemen, maar daar begin ik ook echt niet aan.



Ik bof met mijn werkgever, dat ze het op deze manier willen oplossen. Ben er ook echt heel erg blij mee.
Life is better when you're laughing
Misschien moet die huisarts in opleiding eens de laatste studies naar paracetamol en zwangerschap doornemen. Ik zou hooguit incidenteel paracetamol nemen, zeker geen langere periodes achter elkaar. Er is nog niet zo lang geleden een verband tussen paracetamolgebruik en gedragsstoornissen als ADHD en ADD gevonden.



Ik zou in overleg met je vk minder gaan werken. Het is maar tijdelijk. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn de meeste bedrijfsartsen een stuk minder rigide dan de vrouwen hier op het forum als het aankomt op zwangerschap en klachten.



Het idee alleen al dat je kiest voor dagenlang paracetamol in plaats van ziekmelden...

Moet iedereen voor zich weten. Ik vind het te absurd voor woorden. En dan meld ik me echt niet zo maar ziek.



Ally, ik denk dat je het goed aanpakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven