Moedergevoelens

21-09-2014 16:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds een tijdje het gevoel dat ik heel graag moeder wil worden. Sinds iemand in mijn omgeving zwanger is geworden is dit alleen nog maar toegenomen.

Maar.. ik ben nog heel erg jong, 18 nog maar.

Ik weet ook dat het totaal niet verstandig is om nu zwanger te raken en ben ook heel consequent met mijn pil, ik probeer niet zwanger te raken. Toch blijft het gevoel er heel sterk.

Ik en mijn vriend zijn het er ook over eens dat we gewoon nog te jong zijn voor een kindje maar ik blijf heel erg met deze gevoelens zitten.

Ben ik niet te jong om dit soort gevoelens te hebben?

Of is er een bepaalde reden dat ik zo graag zwanger zou willen worden?

Alvast bedankt voor reacties!
Toen ik 18 was wist ook dat ik moeder wilde worden. Toen mijn oudste geboren werd was ik bijna 27.
Alle reacties Link kopieren
Voor die gevoelens ben je niet te jong als je er maar geen gehoor aan geeft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nou, die gevoelens had ik al toen ik 12 was ofzo.

Heel normaal maar begin er nog maar niet aan
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet te jong om het te voelen, ik spreek uit ervaring. Ik had jou leeftijd toen ik een enorm sterke kinderwens had, inmiddels ben ik 20 en 35 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik weet hoe lastig het is om met zoiets te "leven" het liefst flikker je de pil in de prullenbak en wacht je tot een positieve test hebt. Anderzijds weet je dat je je zaakjes op orde moet hebben, ik ben daar mee begonnen, en in december vorig jaar heb ik de pil vaarwel gezegd. En ben blij dat ik mijn pil niet eerder heb weggelegd! Nu is alles op orde, dat was het n jaar geleden nog niet!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Oh, hier ook al ruim voor mijn achttiende! Maar toch vond ik met mijn 23ste pas de man waarbij ik dacht: Ja, met hem wil ik kinderen. Bijna vier maanden bevallen van onze dochter, ben nu 26. Was ik er eerder aan toe geweest? Nee, absoluut niet. Dus gevoelens willen nog niet direct zeggen dat het er de tijd voor is.
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat betreft zwangeren in je omgeving, ik zat ook in zo'n cirkel, ongeplande en ongewenste zwangerschappen, en ja weet je?! Heb toen ook wel eens stil gehoopt dat ik door de pil heen zwanger zou raken, maar ik kan nu zeggen dat ons kindje een wel overwogen beslissing is, en dat denk ik mooier dan een ongeplande gewenste zwangerschap!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Een paar eeuwen terug zou je met 18 al getrouwd zijn en moeder. Tegenwoordig schijn je met 30 nog steeds een jonge meid te zijn.



Je gevoel is niet raar en je bent er niet jong voor. Maar in de huidige cultuur wordt het wat vreemd bevonden. Zeker de gemiddelde Nederlandse vrouw begint pas aan kinderen tegen het einde van haar vruchtbare leven.
quote:eldorado schreef op 21 september 2014 @ 17:24:

Een paar eeuwen terug zou je met 18 al getrouwd zijn en moeder. Tegenwoordig schijn je met 30 nog steeds een jonge meid te zijn.



Je gevoel is niet raar en je bent er niet jong voor. Maar in de huidige cultuur wordt het wat vreemd bevonden. Zeker de gemiddelde Nederlandse vrouw begint pas aan kinderen tegen het einde van haar vruchtbare leven.



Hahaha een paar eeuwen terug?

Pas vanaf de jaren 60 gingen huisvrouwen geleidelijk aan buitenshuis werken, daarvoor was er gewoon de traditionele rolverdeling en ging je vanuit je ouderlijk huis trouwen en kinderen krijgen.
Oh, dat had ik op mijn 14e al. Uiteindelijk was ik bijna 27 toen ik mijn man leerde kennen, achteraf ben ik blij dat het met een van mijn exen niet zover gekomen is. Maar als er toen wel een kindje was gekomen, was ik er heel blij mee geweest. (Vlak nadat ik met mijn laatste ex de relatie verbrak hoorde ik dat mijn tante zwanger was, ik was 26 en oh dat groene monster ). Als je weet dat het niet verstandig is: volhouden, jouw moment komt nog wel.
quote:forumviva1 schreef op 21 september 2014 @ 17:42:

[...]





Hahaha een paar eeuwen terug?

Pas vanaf de jaren 60 gingen huisvrouwen geleidelijk aan buitenshuis werken, daarvoor was er gewoon de traditionele rolverdeling en ging je vanuit je ouderlijk huis trouwen en kinderen krijgen.Ja, ik was vergeten er bij te zetten: met 12 a 14.
Volkomen normaal hoor. Ik had dat ook al wel rond mijn 18e. Zeker toen een vriendin zwanger was op haar 19e. Dat leek me geweldig.



Ik kreeg mijn eerste kind op mijn 22e. En dat is niet tegen gevallen, al had ik het zwanger zijn wel ontzettend geromantiseerd achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Zelf begon ik ook rond mijn 17 e 18e zoiets, moedergevoelens te krijgen. Uit eindelijk heeft het nog jaren geduurd voor ik moeder werd.
Sommige dingen kan je maar beter niet vooraf weten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 25 en .... Kreeg laatst verliefde kriebels toen ik een zwangere vrouw zag. Letterlijk een kriebel in mijn buik!

Als ik een baby in mijn armen heb lijken dingen veel intuitiever en automatischer te gaan dan toen ik die moedergevoelens nog niet had.



Als ik ergens een baby hoor huilen sta ik gelijk op scherp.



Maar, ondanks dat ik de leeftijd er wel voor heb, is mijn leven nog lang niet ingericht voor een kind. Studie afmaken, huis, financiële stabiliteit etc
Dat gevoel had ik ook toen ik 18 was. Een paar jaar later was dat gelukkig helemaal weg
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg die gevoelens toen ik 21 was. Heb ze jarenlang moeten begraven. En nu, bijna eenzelfde hoeveelheid jaren later, mogen mijn gevoelens werkelijkheid worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven