Niet eens met doorverwijzing gynaecoloog

20-08-2014 14:48 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel heb dat in veel gevallen slechts de titel en openingspost worden gelezen, die niet echt goed weergeven wat ik voelde en bedoelde, sterker nog: een onjuist beeld geven (ja komt door mezelf, weet ik). Vandaar dat ik besloten heb, de openingspost te wissen. Ik weet en heb ook al meerdere malen al gezegd dat ik ook fout zat en heb mijn echte gevoelens beter geprobeerd uit te leggen.



Nogmaals bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je verloskundige juist heeft gehandeld.

Niks mis overigens met een gynaecoloog. Been there, done that, got the same tshirt.
Ik zou blij zijn met je de doorverwijzing in dit geval, je verloskundige klinkt als een kluns. En de gynaecoloog verwijst je echt wel terug indien controles daar niet nodig zijn.



Zijn er dan evt. andere verloskundigen waar je naartoe kan?
O en zeker niks mis met een gynaecoloog, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Even als toevoeging. Ik vind het wel goed dat ze me doorverwezen naar een gynaecoloog hoor als extra controle, maar niet leuk hoe ze mijn vermoedens meteen aan de kant schoof en er niets van wilde weten en ook al vaststelde dat ik gedurende de hele zwangerschap bij de gynaecoloog onder controle zou moeten staan. Ik voel me gewoon niet serieus genomen, dat is het meer
Wat is er mis met een extra controle? Je wilt toch het beste voor jezelf en je baby?
Alle reacties Link kopieren
Er is niets mis met een gynaecoloog en veiligheid boven alles,

En als de gyn zegt dat alles oké, kan je altijd weer terug naar de verloskundige. Deze of een ander.



Maar de afkeer van een gyn snap ik niet. Totaal niet.

Een keertje extra laten onderzoeken, dat is toch fijn in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ze verwijst je heus niet voor niks door hoor! Als jouw bloeddruk te hoog is dan is hij te hoog. Dat kan schadelijk zijn voor je ongeboren kind. Ik vind dat ze juist gehandeld heeft. De gezondheid van je kindje staat op nummer 1
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon protocol.

Alleen niet na 4 gemiste pogingen. Ze heeft nu maar 1 meting gedaan.

Ze zou beter je bij deze termijn naar de ha kunnen sturen boor een extra meting.

Of zijn er nog andere indicaties om je naar een gyn te sturen (overgewicht, leeftijd)
Klinkt niet als een fijne verloskundige dus beter dat je van haar af bent!!! Je hebt nu eenmaal rare mensen op de wereld en daar zou ik me niet teveel van aantrekken. Gewoon naar de gyn gaan en bij een mooie bloeddruk kiest je daarna een andere verloskundige. Of in het geval dat ze toch gelijk had blijf je bij de gyn. Zit ik zelf ook vanwege mijn hoge bloeddruk vanaf het begin. Is niks mis mee, want ik wilde toch niet thuis bevallen. Scheelt weer geld
Ik vond het ziekenhuis stukken professioneler en klantvriendelijker dan de vier verloskundigepraktijken die mijn stad rijk is. Wacht het eerste bezoek nog even af, misschien ben je er wel blij mee
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur. Ga gewoon, staat het je niet aan, dan meldt je dat.

Klaar.
Ik ben halverwege mijn zwangerschap ook doorgestuurd naar de gyn vanwege hoge bloeddruk. Maar 2 weken later net zo makkelijk weer teruggestuurd omdat mijn bloeddruk weer normaal was.
Een hoge bloeddruk is niet alleen voor jou levensgevaarlijk maar ook voor je kindje dus je verloskundige heeft juist gehandeld. En daarbij loopt je bloeddruk echt niet zo heel erg snel op dat die te hoog is omdat jij je zorgen maakt.
Bij mij ging het overigens wel anders. Ik had hoge bloeddruk en ze zei kom over week terug dan meten we nog een keer. Toen was bloeddruk weer te hoog en pas kreeg ik mijn gyn verwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen afkeer van een gynaecoloog hoor, in tegendeel en vind een extra controle ook zeker goed zoals ik aangaf in mijn toevoeging. Ik denk alleen dat de waardes geen goed beeld gaven, door de spanning na 4 mislukte pogingen. Voor de rest zijn er geen andere indicaties om me naar een gynaecoloog te sturen, gezond gewicht en < 30 jaar.



Natuurlijk ga ik naar de gynaecoloog en ben ik blij met deze extra controle, en natuurlijk ook als daaruit komt dat ik onder controle van de gynaecoloog moet blijven ipv een verloskundige. Misschien heb ik mij in eerste instantie verkeerd verwoord, het is niet dat ik naar een gynaecoloog wordt doorverwezen, maar meer dat ik me totaal niet serieus genomen voel door de verloskundige en me afvroeg of dat nu aan mij ligt. Maar waarschijnlijk wel aan sommige reacties te lezen
Ik vind een hoge bloeddruk etiket bij 8 weken met doorverwijzing naar de gyn met een klungel van een VK wél raar.



Ze had je over een week weer moeten zien met een goede meting. 5 keer meten met daar maar 1 meting uit is geen goede uitslag.



Maar gewoon naar de gyn gaan, wordt je terug verwezen gewoon een andere vk zoeken
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waar je een probleem van maakt, wees blij zeg!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Dat is niet gek hoor, ik voelde me ook door geen enkele verloskundige serieus genomen Zo zijn ze uiteraard niet allemaal, maar net als in het onderwijs krijgen sommige mensen van hun beroep een iets te directieve tik mee. Ik zou nu hoe dan ook een ander zoeken om je te begeleiden tijdens je zwangerschap.
Enig idee hoeveel te hoog je bloeddruk was? Je bloeddruk kan idd stijgen doordat je je druk maakt, maar of dat de hele verklaring is weet je natuurlijk nooit.



Hoe iemand tot 4x toe het opnemen van een bloeddruk kan laten mislukken snap ik echt niet, en wie weet klopte de vijfde meting ook wel niet.



Als je niet heel snel bij de gyn terecht kan, kun je natuurlijk altijd bij de ha je bloeddruk laten controleren om meer te weten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn bloeddruk is soms te hoog, soms veel te hoog, soms gewoon laag. Hij schommelt heel erg.

En hoewel ik het jammer vind dat ik mijn verloskundige niet meer heb - super gaaf mens - ben ik blij met het ziekenhuis.

Want krijg nu elke controle een echo en meerdere groeiecho's. Nu zullen er wel weer azijnzeikerds zijn die dat vinden drukken op de zorgkosten, ik vind toch echt de nauwgezette controle van mijn kleintje belangrijker dan de financiën van de samenleving. Bij de verloskundige had ik maar drie echo's gehad. Voor anderen wellicht voldoende, maar ik ben dus achteraf blij met mijn doorverwijzing.
Ik zou er niet zo mee zitten dat je bent doorverwezen.



Wat ik wel vreemd vind is dat je zo vroeg in de zwangerschap al wordt doorverwezen op basis van 1 meting. Mijn bloeddruk werd tijdens mijn zwangerschap ook een aantal keren te hoog, dan werd er altijd nog een keer gemeten (of de andere arm, weet het niet precies meer). Als het echt schrikbarend was geweest had ze me direct doorverwezen, maar aangezien ik altijd onder de 'kritieke' grens bleef moest ik dan gewoon terugkomen voor een extra controle de volgende dag (met een beladvies: als je je zus of zo voelt, meteen bellen).
Even over het meten van de bloeddruk: ging dit met een automatisch apparaat, of met de hand/stethoscoop?



Bij sommige mensen is het namelijk best lastig om met een stethoscoop een bloeddruk te meten. Ik heb al heel wat bloeddrukken gemeten als pleeg en soms moest dat wel een aantal keren over, omdat ik het ofwel niet goed hoorde, of ik twijfelde aan een juiste uitkomst.



5 keer meten......vind ik dan wel weer heel veel. Dat heb ik nog nooit hoeven doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe hoog was de bloeddruk, dan pas weet je of je een terechte doorverwijzing hebt gekregen. En een onderdruk (2e getal) kan niet zo snel stijgen, bovendruk wel (door spanning)
Alle reacties Link kopieren
quote:mallebeppie schreef op 20 augustus 2014 @ 15:31:

Even over het meten van de bloeddruk: ging dit met een automatisch apparaat, of met de hand/stethoscoop?



Bij sommige mensen is het namelijk best lastig om met een stethoscoop een bloeddruk te meten. Ik heb al heel wat bloeddrukken gemeten als pleeg en soms moest dat wel een aantal keren over, omdat ik het ofwel niet goed hoorde, of ik twijfelde aan een juiste uitkomst.



5 keer meten......vind ik dan wel weer heel veel. Dat heb ik nog nooit hoeven doen.3 maal automatisch, maar dat mislukte alle keren. Daarna nog een mislukte handmatige poging, en de poging daarna was gelukt (ook handmatig dus).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven