Proberen zwanger te worden vanaf 1 januari 2014 - deel II

03-03-2014 14:54 747 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier het nieuwe topic met tabel!



Naam Leeftijd Ronde NOD Kind Sam1985 28 1 ZWANGER 1e Roosjediedeldoosje 31 1 ZWANGER 1e Set 30 7 ZWANGER 1e Doortje 30 4 6 juni 1e Ravati 28 3 24 mei 1e Divarg 29 4 ZWANGER 1e Dotties 31 6 ? 1e Bab123 24 3 ZWANGER 1e Pip85 29 6 3 juni 2e Lou28 30 4 ZWANGER 1e Annaa1986 27 3 ? 1e Deesje123 32 8 ? 1e
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi! Dank Set!
Alle reacties Link kopieren
Zo ik was net bij gelezen, was even paar weekjes afwezig.

@roosjediedelroosje ik dacht dat ik je al gefeliciteerd had maar weet het niet zeker, dus daarom maar nog 1 keer voor de zekerheid! Gefeliciteerd!



Ik ben sinds gisteren weer ongesteld. 6 dagen te vroeg. Ik ga vanaf deze maand ook met ovulatietesten beginnen. Ik ben in december gestopt met de pil en het is best onregelmatig, tot nu toe mn eisprong telkens gemist als ik terug reken.



Ik ben alleen sinds een paar weken erg onzeker, ik was met mijn moeder in gesprek over haar kleinkinderen en die zei tegen me dat ze het gevoel had dat ik niet zwanger kon worden (bedankt ma!!!) En een week geleden zei mijn man hetzelfde :(. Beide hebben ze die hele sterke ingeving dat het niet gaat lukken. Dus sindsdien ben ik n beetje down.



Ook mn baan staat op de tocht, ik hoor pas 25 maart of ze me contract kunnen verlengen ja of nee, en dan komen ook de twijfels.. wel of niet door gaan, wat is nu verstandig?



Maar verder gaat het goed!



Alle dames verder succes! Hopelijk snel een paar positieve testen
Alle reacties Link kopieren
Thanks Set! Ik ben ook hier weer van de partij
Alle reacties Link kopieren
@set: bedankt voor het opstarten van een nieuw topic!



@bab: nou jaaaaaa zeg! Ik wist even niet of ik het wel goed las... Zwanger worden is al moeilijk genoeg, dan kun je alle aanmoediging juist goed gebruiken. Dat jouw moeder en man hun angst verwarren met 'voorgevoel' is begrijpelijk, maar wat heb jij aan die boodschap? Ook jij wordt gewoon zwanger hoor, let maar op!

Financiële zekerheid is een goede reden om de kinderwens even in de koelkast te zetten, maar niet voor al te lang, want het perfecte moment voor kinderen bestaat niet, toch? Heel veel sterkte bab, luister vooral heel goed naar jouw verlangens en wensen :-) Knuffel!
Alle reacties Link kopieren
@ Babs, ongelooflijk wat durven die mensen jou aan te praten?! Trek je er vooral niks van aan hoor! Heel kwetsend vind ik het.



Ik denk dat ik zo ongesteld word. Temp is nog hoog maar heb buikpijn sinds 7 uur vanochtend (hoewel het wel wegebt nu en normaal gaat het snel van een beetje zeurderig tot 'shit ik wil sterven zoveel pijn heb ik'). Bmm is laag en zacht/open :(
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Bab, wat een vervelende uitspraken van je moeder en man op grond van een 'voorgevoel'. Dat is nergens op gebaseerd en dus niet naar luisteren. De kans dat het wel lukt is veel groter dan de kans dat het niet lukt!

En tja, het juiste moment is er inderdaad nooit denk ik. Gewoon doen wat goed voelt Wil je btw ook in de tabel?



@ Divarg - wat zegt een zachte/open bmm? Is dat goed of slecht?Ik duim voor je dat het geen menstruatie is!
Alle reacties Link kopieren
@divarg Wat is BMM? baarmoedermond? En temparaturen? Heb ik ook nog niet van gehoord, dat je daar na kan kijken?

Ik hoop dat je ongesteldheid uitblijft!



En ja ik baalde er flink van, 2 mensen die het zeiden pff...

Ben ook op allebei flink boos geworden.

En mn contract loopt pas in juli af, dus deze maand gaan we er vol voor. En dan zien we na 25 maart wel verder. Stel je voor dat ik wel zwanger zou zijn ben ik al 4 maanden. En dan heb ik nog best lang WW.

Want als je weer opnieuw ergens moet gaan solliciteren, krijg je weer maar een jaarcontract en om die nou weer af te gaan wachten, dat duurt wel heel lang.

En bij een nieuwe baan beginnen en dat je de 2e maand al moet vertellen dat je zwanger ben, is ook niet leuk, dan verlengen ze je contract ook niet denk..



pff die rotbanen, al 3 keer net voor vast contract er uit. Ik hoop toch dat ik kan blijven maar ik hou met het ergste rekening,



@set007 ja is goed. Mijn leeftijd is 24 (de jongste volgens mij ) En we gaan bijna met ronde 3 beginnen, is 1e kindje en mijn NOD is 27 maart.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat trouwens ook? Heb gisteren ovulatietesten gehaald bij de action.



Sowieso flink uitkijken dat niemand je ziet. En dan wil ik graag afrekenen als er niet te veel mensen bij staan, voelde me zo voor lul met die dingen, beetje wanhopig



Heb wel 3 extra rondjes gelopen door die winkel, en met afrekenen mogen die cassieres ook wel eens wat meer meedenken, die gooide ze precies open en bloot weg, en ik kon er net niet bij om ze meteen te pakken.

Gelukkig 3 dozen gekocht hoef ik voorlopig niet meer terug.
Alle reacties Link kopieren
jeeej topic gevonden!!

set 28 maart mag ik weer leeglopen. Grappig dat onze leeftijden allemaal een beetje bij elkaar zitten.



babs..balen dat ze dat zo zeggen. Werkt niet echt motiverend ofzo. Hoelang ben je nu bezig met zwanger worden? En wat betreft met doorgaan ja of nee...GA GEWOON DOOR. Niks in het leven geeft je garantie..zelfs een vaste baan niet. Waar 2 kunnen eten kunnen ook 3 eten. Geloof niet in wachten als je iets graag wilt. Dus mijn advies..zet het niet in koelkast en blijf proberen.



Roos wanneer heb je je eerste echo? En hoe is het met je buikpijn?



diva zacht en open is toch meestal als je in je vruchtbare periode zit?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, baarmoedermond ja. Ik wist niet dat daar verschillen in waren maar toen ik aan het douchen was dacht ik, laat ik eens voelen Ik las dat die alleen open staat en zacht aanvoelt als je of je ovulatie hebt of ongesteld gaat worden.



Mijn buikpijn is trouwens weer weg en geen bloed te zien.. Temperatuur daalt doorgaans als je ongesteld wordt dus vandaar Ik ga trouwens niet voor zaterdag testen.



@Bab, balen van je baan en dat in deze tijd :( Hoop dat het allemaal goed uitpakt!
Alle reacties Link kopieren
@dotties: hahahah! "Leeglopen". Over je vraag: ik heb nog steeds regelmatig rugpijn en menstruatiepijn. Mijn eerste echo stond gepland met 10 weken. Maar ik ga volgende week vrijdag voor twee weken naar de VS voor mijn werk en zag het met mijn (weliswaar niet ernstige) klachten niet zitten om twee keer 10 uur in een vliegtuig te zitten en twee weken in het buitenland met die twijfels. Dus ik heb de vk gebeld om te vragen of ik toch eerder een echo kon krijgen. Die staat nu gepland voor volgende week woensdag. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik dan 7 weken en 1 dag tot 7 weken en 4 dagen zwanger, dus hopelijk is er dan al hartactie te zien. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden,



Ik was jullie kwijt ;) Maar heb jullie weer gevonden haha.

Jeetje Babs, dat is inderdaad niet motiverend. Maar gewoon niet naar luisteren inderdaad....

Kan ik er nog bij in de tabel?

Ik ben 29 jaar, zitten in de derde ronde van ons tweede kindje.

Mijn NOD is 21 maart.
Alle reacties Link kopieren
Roos goed geregeld. Jaaaa met 7 weken zal er zeker wel hartactiviteit te zien zijn. Superspannend man!!!! Krijgen we volgende week een update van je voordat je weggaat??? En die ongie krampen die je hebt schijnen normaal te zijn...je baarmoeder groeit. De eerste 12 weken zijn sowiezo spannend...dan wordt alles aangelegd. Slik je multi of alleen foliumzuur? Heb gehoord dat die multi met visolie heel goed zijn. Mocht ik ooit weer zwanger worden dan wil ik die ook gaan slikken.



En wat slik jij Sam?



Bab...ik heb net ook ovu testen gekocht (voor het eerst hehe) voelde me ook een beetje raar. Gelukkig was me vriend mee..voelde iets minder raar. Maar heb dat ook met zwangerschapstesten. Vraag altijd of me vriend ze wil kopen. Ik heb ze bij de kruidvat gekocht..was de laatste die er lag...dus kennelijk erg in trek. Heb er verder nul komma nul verstand van...maar vind het wel leuk dat getest hehe.
Alle reacties Link kopieren
@dotties: als alles uiteindelijk goed blijkt te zijn is het inderdaad goed geregeld :-) Tenminste, ik ga ervan uit dat ik ook nog een echo krijg met 12 weken, toch? En natuurlijk krijgen jullie een uitgebreide update!

Ik slik foliumzuur en omegapillen met visolie van de hema. Verder eet ik ineens appelstroop op brood omdat ik ergens het gevoel heb dat dat goed is en ik vind het nu ook lekker (voordat ik zwanger was niet). Ik ben vegetarier (hum, afgezien van de visolie-pillen dan) en heb de huisarts gevraagd of ik nog op bepaalde voedingsmiddelen moest letten maar hij zei van niet :-) Grappig, ik vraag me af hoe dat was toen mijn moeder 32 jaar geleden zwanger was van mij en ook vegetarisch at. Toen werd echt nog gedacht dat je voedingsstoffen tekort komt als vegetarier.

Over zwangerschapstesten: die van het kruidvat zijn het leukst, omdat je als een laborant met een klein pipetje in de weer moet (nerdalert!)
Alle reacties Link kopieren
Roos..ja een termijnecho. Ik ging toen gelijk voor de combinatie test...kon ook met 12 weken. Vond het bestwel prijzig..moest 156 euro handje contantje voor de combie test afrekenen...uiteindelijk niet maar als het goed was gegaan wel. Pff had het nu 10 keer ervoor willen neerleggen!

Dus je bent vegetarisch?..Ik zelf ben echt een vleeseter..kan gewoon niet zonder hehe. Ken ook niet zoveel mensen die dat zijn. Als jij me nu niet had verteld dat het niet schadelijk is...had ik gedacht van wel...omdat je toch een soort van vitamines mist toch? Maar tegenwoordig heb je alle vitamine in een potje en goede vleesvervangers. Vind het knap van je...je staat ergens voor. Je ma is dus ook vegetarisch?..heb je dat van huis uit?

jaaaaaaaaa hahaha!!!..die haal ik ook altijd... me vriend doet net alsof ie dexter is als ik met me potje plas aankom.
Alle reacties Link kopieren
Tja die action... Inderdaad lekker discreet die meiden die daar werken NOT!

Ik haal het nu maar gewoon hier in de plaatselijke drogisterij. Die snappen gelukkig wel dat het in een papieren zakje moet meteen.

Al merk ik dat ik er nu voor de tweede veel opener over ben. Je kan ook lekker anoniem bestellen op www.l10.nl Doe ik ook vaak.

"Het loslaten" lukt nu veel beter... Maarrrrrr... ik ga zo toch maar even mijn man verleiden. Het is weer bijna eisprongetjes tijd hahaha (volgens de 'Mijn kalender app'). Erg zijn we toch!!

Maar geen ovu testen deze maand. En wacht echt met testen tot na mijn NOD dit keer (zeg ik nu heel makkelijk en stuur).

Volgende maand maken we kans op kerstkindjes meiden...
Alle reacties Link kopieren
@ dotties we gaan beginnen met ronde 3. Dus nog maar net bezig. .dus ook nog geen enkele reden om je zorgen te maken eigenlijk.

En ik denk ook wel dat je gelijk heb, maar leuk is het niet.. wil me gewoon nergens zorgen over hoeven maken.. maar denk dat je dat altijd wel blijft hebben.



@divarg spannend.. hopen sat het wegblijft!



@roosjediedelroosje wat spannend 2 weken weg nu wel fijn dat de vk dan met je mee denkt en de afspraak vervroegd. Dat had ik idd ook erg fijn gevonden



@dotties zo heb jij ff n gouden vent die mee gaat. Die van mij niet hoor..

En kruidvat doe ik maar niet in het dorp. Iedereen kent hier iedereen... heel irritant . De action is bij ons een paar dorpen verder



@pip85 kerstkindjes..pff wat klinkt dat ver weg!
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal.



Ja, met 7 weken zie je zeker hartactiviteit! Alleen kan het zijn dat je het hartje nog niet hoort. Maar zien kan je het zeker.



Meestal is het met een inwendige echo.



Ik slik foliumzuur en vitamine b12. De verloskundige gaf dit aan.



Verder eet ik gevarieerd (voor zover ik wat naar binnen krijg).



Verder voel ik me eindelijk iets beter. Man man, wat ben ik ziek geweest.



Ik hoop voor de rest van de dames dat het snel raak is!!
Alle reacties Link kopieren
Divarg,



Nog niet ongesteld geworden??
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi allemaaal,



Mijn nieuwe NOD is 01/04..

Dus we gaan er weer voor deze maand

Ook met het voornemen er deze maand relaxter mee om te gaan en niet ervan uit te gaan dat elk kwaaltje een zwangerschap betekent.. Ik denk, als ik het zo lees, voor iedereen eigenlijk wel meteen vanaf het begin zo spannend is!

De carnaval met wijntjes was in elk geval gezellig.. Nu weer op naar een beetje gezondere levensstijl..



@ Sam, wat vervelend dat je zo ziek bent geweest.. Wordt het al langzaam iets minder?? En ben je verder ook al bezig met het uitzoeken van spulletjes? Of ben je daar nog helemaal niet mee bezig.. (Kan ik me ook goed voorstellen)..
Alle reacties Link kopieren
Ik zie idd dat vandaag de NOD is van Divarg... Spannend!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden :D Nee nog steeds niet! Geen spoortje pijn ook op gisterochtend na :o Toch gek want normaal als de pijn begint breekt het altijd binnen 2 uur door en nu niks. Verder geen klachten dus ik reken nog altijd nergens op En vandaag is pas dag 26, ik schommel altijd tussen de 24 en 26 dagen maar je zal zien dat mijn lijf me voor de gek houdt en het gewoon wat later komt. Ik heb wel liever dat het gewoon komt als het dan toch niet gelukt is, dan kun je tenminste weer door he.



Leuk Doortje, lekker carnaval vieren! Goed idee om gewoon lekker door te leven en te genieten van alle leuke dingen! Ik heb afgelopen zaterdag ook een feestje gehad met alcohol, ik dacht, ik kan moeilijk een jaar niks drinken stel dat het zo lang duurt.



@Sam, wat naar dat je zo ziek bent geweest :( Het is voor het goeie doel maar leuk is anders! Fijn dat het nu weer wat beter gaat.



Go for it Pip :D Kerstkindje wil ik niet hoor! November zou leuk zijn dus het moet maar gewoon gelukt zijn nu haha :D
Alle reacties Link kopieren
Wat een activiteit hier, leuk! Ik merk dat ik het echt heel fijn vind om te lezen dat de spanning/onzekerheid bij iedereen aanwezig is (en dat ik dus geen meut ben met al mn kwaaltjes enzo ).



Niet teveel mee bezig zijn en gewoon lekker doorleven is zeker belangrijk. En daar hoort natuurlijk afentoe een wijntje/biertje bij ! Ik ga vrijdag voor de zekerheid (stel dat mn ongi geen ongi was, haha) denk ik toch nog maar even testen voordat ik me vol in de apres-ski stort (hoezo niet teveel mee bezig zijn ).



@ Roosje - wat fijn dat de echo al eerder is! Heel bijzonder om dan al iets te zien/horen!



@ Pip & Divarg - kerstkindje hoeft voor mij eigenlijk ook niet zo, dus het moet deze maand maar gewoon echt raak zijn!
Alle reacties Link kopieren
Als je dat gerust stelt gewoon doen Set! En nee, we zijn volgens mij allemaal hetzelfde haha. Hebben jullie ook dat op de wachtdagen de tijd voorbij kruipt als een slak?? Ongelooflijk dat 3 dagen wel 100 jaar lijkt te duren :o En elk uur dat voorbij gaat zonder bloed en pijn maakt me ongeduldiger en meer hoopvol (en des te rottiger het gaat zijn als ik gewoon morgen of vrijdag ongesteld word :()

Fijn om de herkenning hier te lezen in elk geval! Het moet wel raak zijn, novemberkindje is toch prima! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven