Rhesus-D

25-10-2014 20:36 6 berichten
Ik was even benieuwd hoe lang het duurt voor je de uitslag krijgt van het rhesus-d onderzoek en wanneer je dan de prik krijgt er tegen (mocht je prik nodig hebben)
Alle reacties Link kopieren
Is een gewoon bloedonderzoek, 5 dagen volgens mij. Hebben ze dat niet verteld toen je moest prikken?
Ignorance is bliss
Die prik krijg je pas vrij laat in de zwangerschap, ik weet alleen niet meer zo goed wanneer.

niks boeiends aan overigens.
Alle reacties Link kopieren
Uitgaande van een normale situatie: als jij rhesus D neg blijkt, wordt met 27 weken nogmaals bloed afgenomen om te bepalen of kind rhesus pos/neg is. Als kind positief is krijg je met 30 weken een prik en na de bevalling nogmaals.



Uitslagen van het bloedonderzoek, waar o.a. ook je bloedgroep en rhesusfactor worden bepaald, worden meestal tijdens je volgende Vk afspraak besproken, tenzij er anders is afgesproken of er reden voor is om eerder contact op te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijg je rond week 30/32 een spuit en direct na de bevalling weer. Daarnaast een pasje waaroo staat dat je rhesus neg bent. Dit in geval je tijdens zwangerschap een bloedtransfusie nodig hebt.



Echt spannend is het allemaal niet. Je merkt er sowieso zelf niks can.
quote:waterval70 schreef op 25 oktober 2014 @ 22:56:

Volgens mij krijg je rond week 30/32 een spuit en direct na de bevalling weer. Daarnaast een pasje waaroo staat dat je rhesus neg bent. Dit in geval je tijdens zwangerschap een bloedtransfusie nodig hebt.



Echt spannend is het allemaal niet. Je merkt er sowieso zelf niks can.



Pasje heb ik nooit gehad, wel bij alle drie mijn dochters met 30 weken een prik en bij dochter 1 en 3 na de bevalling weer een prik, bij dochter 2 was het niet nodig, zij was dus rhesus negatief.

Hier wat informatie: http://www.sanquin.nl/bloed-geven/over- ... susfactor/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven