Single man met kinderwens

02-09-2014 11:35 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik ben een man van 31, happy single, hoogopgeleid heb een kinderwens.



Nu lijkt de meest logische weg naar kinderen een leuke vrouw zoeken en kinderen maken, maar dat is voor mij niet perse zo. Ik ben blij met mijn leven hoe het is, heb het erg druk met mijn baan en sociaal leven en volledig settelen met vrouwlief is niet voor mij.



Waar misschien een mogelijkheid ligt zijn single vrouwen of lesbische stellen die ook met een kinderwens lopen en op zoek zijn naar een vader voor hun kind. Ik wil geen donor zijn, waarbij ik vanaf dag 1 buiten spel word gezet; ik wil er wel duidelijk zijn tijdens de opvoeding en wil echt hun vader worden. Het klinkt de meesten misschien een beetje onconventioneel in de oren, maar ik denk dat dit iets is dat het beste voor mij werkt.



Mijn vraag: zijn er hier mensen die aan bovengenoemd profiel voldoen of zijn er misschien samen-kids-maar-geen-relatie-dating sites? Hoe kan ik het beste te werk gaan om mijn ideale moeder te vinden?



Dank allemaal!



Een moderne toekomstige vader
Leuk! Mijn single vriendinnen hebben ondertussen een kind maar dat moet te vinden zijn toch? Ik zou alleen wel iets specifieker zoeken: wonen in dezelfde buurt bijvoorbeeld.
Als dit serieus is, kijk dan eens op www.meerdangewenst.nl
Volgens mij moeten deze dames wel te vinden zijn. Welke website je moet hebben, weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik kende een lesbisch stel dat kinderen wilde, maar inmiddels zijn ze voorzien met een zelfde constructie zoals jij blijkbaar wenst.



Dus ze zijn er wel
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Mijn zus is zich aan het inlezen over zulke constructies. Er is zeker vraag naar. Google eens.
Alle reacties Link kopieren
Met een kind settel je ook. Ik begrijp jou niet. Te druk voor een partner maar wel tijd voor een kind?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:v_v schreef op 02 september 2014 @ 11:35:

Hallo dames,



Ik ben een man van 31, happy single, hoogopgeleid heb een kinderwens.



Nu lijkt de meest logische weg naar kinderen een leuke vrouw zoeken en kinderen maken, maar dat is voor mij niet perse zo. Ik ben blij met mijn leven hoe het is, heb het erg druk met mijn baan en sociaal leven en volledig settelen met vrouwlief is niet voor mij.



Waar misschien een mogelijkheid ligt zijn single vrouwen of lesbische stellen die ook met een kinderwens lopen en op zoek zijn naar een vader voor hun kind. Ik wil geen donor zijn, waarbij ik vanaf dag 1 buiten spel word gezet; ik wil er wel duidelijk zijn tijdens de opvoeding en wil echt hun vader worden. Het klinkt de meesten misschien een beetje onconventioneel in de oren, maar ik denk dat dit iets is dat het beste voor mij werkt.



Mijn vraag: zijn er hier mensen die aan bovengenoemd profiel voldoen of zijn er misschien samen-kids-maar-geen-relatie-dating sites? Hoe kan ik het beste te werk gaan om mijn ideale moeder te vinden?



Dank allemaal!



Een moderne toekomstige vader



Je wilt je huidige leven houden maar ook een kind en het volledige vaderschap. Heb je je daar wel eens een voorstelling van gemaakt?

Wat gaat de prioriteit hebben?



Want hoe graag ik ook nog steeds last-minute uit zou willen gaan naar de bioscoop of sauna, of op de bonnefooi een stedentrip wil boeken: de kinderen zijn er, en ik ben één van hun ouders. Als jij die rol ambieert, zul je toch echt dat happy single leventje wat moeten aanpassen. You can't have your cake and eat it too.



En de manier waarop jij een ander stel wilt bevruchten, staan zij dan een volledige vaderrol toe? Of blijft het door dit en alles hierboven wellicht beperkt tot eens in de twee weken een dagje dierentuin? En past dat dan weer wel in jouw papa-plaatje?
Alle reacties Link kopieren
Je begrijpt wel dat je naast een kind, ook een relatie krijgt met één of twee wildvreemde vrouwen?

Vrouwen die waarschijnlijk een ander idee hebben over opvoeding of de rol van de vader dan jij.

Samen een kind opvoeden is al lastig als je van elkaar houdt. Een wildvreemde voor het praktische, lijkt me niet te doen.



En hoe zie je je rol dan?

Als een soort van weekendvader?

Een leuke oom die zo nu en dan langs komt?

Waarom wil je dan een kind? Alleen om je genen door te geven.



Kun je dan niet beter iets doen als een Grote broer project?

Zoiets als dit: http://www.bbbs.org/site/ ... b.5962335/k.BE16/Home.htm



Heb je ook in Nederland geloof ik.
Ik vind het echt een mooi idee, ook geweldig dat er mogelijkheden zijn, maar..

Ga er wel vanuit dat een kind veel meer aanpassing vergt dan een vriendin. Als je niet klaar bent voor een relatie is het misschien verstandig om na te denken of je echt wel een kind wilt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 02 september 2014 @ 11:44:

Met een kind settel je ook. Ik begrijp jou niet. Te druk voor een partner maar wel tijd voor een kind?

Inderdaad. Niets is zo intensief als een kind. Zeker de eerste jaren. Je zit er echt goed aan vast. Tenzij je alles aan de moeder overlaat. Maar dat moet je niet willen.



Als je je niet wilt laten vastleggen, ben je echt niet geschikt voor een kind. Kun je niet beter een pop kopen?
Het scheelt wel als je maar een paar dagen kind hebt. Kun je de andere dagen doen wat je wilt.



De meeste vrouwen willen dat niet...



Misschien doelt to wel meer op dat hij geen vaste relatie wil. Angst voor sleur en beperkingen kan een reden zijn om niet aan te beginnen.



Ik vind kinderen makkelijker dan een partner overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad wel dat je moet kiezen: of een vaderrol, of alleen donor zijn, en als je voor de vaderrol kiest dan brengt dat ook verplichtingen met zich mee, en regelmaat, dan kun je niet het kind op een zijspoor zetten als je het weer eens te druk hebt met je baan en je sociale leven. Op de tijdstippen dat je kind bij je is moet je kind ook op de eerste plaats staan. Voor een vader die zo af en toe eens aan komt waaien, die wel rechten wil maar geen plichten, zou ik als vrouw echt bedanken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
NYC: dank voor de site, zoiets is inderdaad wat ik zoek!

LieveSophie: heb je meer info over je zus? Privébericht?



Hoe de exacte indeling gaat werken weet ik ook niet en is ook onmogelijk tot in detail te plannen. Ik begrijp heel goed dat ik niet 100% van mijn huidige leven kan houden bij co-ouderschap, maar ik wil ook absoluut niet 100% opgeven. Kids krijgen uiteraard prio boven al het andere, maar het is iets wat je samen doet. Of het 50/50 ouderschap, weekendvader of suikeroompje wordt ben ik nog niet uit, ook dat bespreek je met elkaar. Het is ook niet een constructie die ik stante pede wil, maar waar ik wel in geïnteresseerd ben. Als het niet papadag is maar kind heeft wel mijn aandacht nodig die hij niet bij moeders kan krijgen dan ben ik er.
Vind het helemaal geen gek idee van TO. Voor mij zou het niks zijn, maar kan me best voorstellen dat je wel een kind wilt maar geen relatie.



Er zijn tegenwoordig toch ook vrouwen zat die alleen aan het moederschap beginnen omdat een relatie ze niet past? Waarom een man dan niet?



Heb geen tips voor je verder. Mijn nichtje heeft het ook zo gedaan en een prima "relatie" met de vader van haar dochter. Wilden allebei een kind, maar geen partner. Gaat geweldig, al 11 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie TO nergens zeggen dat hij niet klaar is voor een relatie, eerder dat voor hem duidelijk is dat hij dat niet wil, nu niet en ook later niet. Ik ken meer mannen die zo denken en soms ook een kinderwens hebben, ken ook mannen die met een goede vriendin of bevriend lesbisch stel een kind hebben en dat in co-ouderschap opvoeden, ik snap dat wel hoor.



Effectief ben je dan dus alleenstaande ouder met een goede relatie met de andere ouder, heb je 50% van de tijd je kind en 50% dus niet, een weekendje weg kan dus wel prima, mits vantevoren afgesproken met de moeder (-s).



De mensen die ik ken hebben het in eigen kring gezocht en gevonden, ik ken ook wel bewust alleenstaande moeders maar die hebben dan weer voor een anonieme donor gekozen omdat ze fulltime moeder willen zijn en niet hun kind willen 'delen'.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ronduit egoistisch om op die manier aan kinderen te beginnen. Zo leuk is co-ouderschap niet voor een kind. Na een scheiding kun je niet anders en een lesbieenne kan moeilijk met een man trouwen of een homoman met een vrouw omdat hij graag kinderen wil.



Maar een heteroman die wel op vrouwen valt maar geen zin heeft in een relatie maar wel een kind wil dat is wat mij betreft te egoistisch voor woorden.



Tref je een singlevrouw die wanhopig grag een kind wil bereid je er dan maar op voor dat ze het na dr geboorte niet meer zo n goed idee vind om haar baby met je mee te geven.
En dan ga je zo'n baby 50/50 verdelen?



Hoewel het krijgen van kinderen sowieso een egoïstische keus is, zou ik toch eens ga nadenken over hoe je de praktijk voor je ziet. Het is niet echt in het belang van een klein kind om steeds heen en weer gesleept te worden.



Co-ouderschap lijkt leuk voor de ouders, in de praktijk is het voor kleine kinderen niet zo leuk.
Alsof het een puppy is
Alle reacties Link kopieren
Wat het beste voor jou werkt kan wel eens niet het beste voor een kind zijn. Een kind is geen consumptie artikel. Als je geen tijd voor een relatie hebt, heb je dat ook niet voor een kind. Met een kind heb je ook een relatie. Niet aan beginnen dus.
Love is the meaning of life
Mijn zus is zich echt nog aan het oriënteren. Voor en nadelen van elke constructie en wat wettelijk gezien kan en mag. Ze willen waarschijnlijk wel een man erbij betrekken (lesbisch stel) omdat ze wel vinden dat een kind recht heeft op omgang met een man. Maar ze willen zoals het er nu uitziet meer een soort lievelings "oom" die regelmatig komt eten, dagjes mee uitgaat en af en toe logeren. Vooral voor kleine kinderen zijn nadelen van co ouderschap groter dan voor. Tenminste vinden zij (en ik kan mij daar in vinden).
Ik vind het wel een goed idee van TO. Hij spreekt eerlijk uit geen standaard samenwoon relatie te willen hebben, maar een kind zou wel welkom zijn in zijn leven.



Zijn genoeg websites waar oproepjes staan van moeder(s) die een man als TO zoeken.



Succes, en hou je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 02 september 2014 @ 11:44:

Met een kind settel je ook. Ik begrijp jou niet. Te druk voor een partner maar wel tijd voor een kind?





Nou en?



Als hij dat zo wil?



Dat is toch zijn vraag niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 02 september 2014 @ 12:29:

[...]





Nou en?



Als hij dat zo wil?



..



Het belang van het kind telt helemaal niet meer mee?



Ik wil ook zoveel maar soomige dingen zijn gewoon een slecht plan.
Een kind krijgen met als doel co-ouderschap? Er zou toch geen kind zijn dat hier bewust voor kiest! Wonen in twee huizen is leuk tot de puberteit, daarna wordt het minder leuk!



Ik vind co-ouderschap het meest egoïstische dat er bestaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven