Stamcellen opslaan, wie/waar?

11-03-2013 09:35 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Over 3 weken ben ik uitgerekend. Nu ben ik al een tijdje bezig met de vraag of we wel of geen stamcellen zullen laten opslaan. Inmiddels ben ik er wel uit dat het geen kwaad kan (al is het niet goedkoop).Ik heb nu zo'n kit aangevraagd bij de stamcelbank Nederland.



Zijn hier ervaringsdeskundigen? Waar hebben jullie het laten opslaan (of waar ga je het laten opslaan) en waarom daar? Of zijn er hier mensen die er bewust voor hebben gekozen het niet te doen? Zo ja, waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf niet, maar een kennis wel. Zijn op een na jongste was erg ziek, dus de stamcellen van de jongste zijn gebruikt om te transplanteren.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Dat is een mooi verhaal en precies de reden waarom wij het ook willen doen. Heeft het geholpen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit ook laten doen. Ik ben zelf verpleegkundige dus ik weet wat stamcellen allemaal kunnen doen en het is zoveel gemakkelijker als je ze opgeslagen hebt bij de geboorte.

Ik moet alleen nog uitzoeken hoe, wat en waar...

Dus als je meer weet, hoor ik het graag van je! Ik moet mijzelf nog helemaal verdiepen hierin.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net het pakketje van Stamcelbank Nederland toegestuurd. Het is een gratis kit en je betaalt pas als het allemaal goed is opgeslagen. Kost 195 euro en daarna 25 euro per kwartaal. Je mag dan zelf weten hoe lang je het wilt bewaren (kan dus levenslang eventueel).
Alle reacties Link kopieren
quote:Iekx schreef op 11 maart 2013 @ 13:46:

Wauw! Dat is een mooi verhaal en precies de reden waarom wij het ook willen doen. Heeft het geholpen?



Ja, voorlopig wel, al bestaat de kans dat de ziekte weer terugkomt.



Jij succes!
Alle reacties Link kopieren
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 12-03-2014 17:56
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat lief dat je je speciaal aanmeld om te kunnen spammen dit te delen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven