Streptokokkeninfectie baarmoeder (niet zwanger)

23-04-2014 20:24 4 berichten
Dag allemaal,

Dit plaats ik maar bij 'Zwanger', hoewel het ook gewoon in 'Gezondheid' zou passen.

Sinds ongeveer 1,5 maand weet ik dat ik een streptokokkeninfectie in mijn baarmoederslijmvlies heb. Ik heb geprobeerd hier informatie over te vinden, maar de meeste informatie is gelinkt aan zwangerschap, vroeggeboortes etc. Ik ben niet zwanger en ben ook nooit zwanger geweest.

Wel vraag ik me af of het invloed kan hebben op het zwanger raken. Ik wil namelijk wel graag zwanger worden binnen nu en zeg maar twee jaar.

Omdat er eerst andere dingen aangepakt moesten worden (parasieten in m'n darmen) wordt er op het moment nog niets gedaan aan de streptokokkeninfectie. De reden dat ik ervan weet is dat ik met flinke buikklachten in het ziekenhuis terecht ben gekomen, een poosje geleden.

Ik ben benieuwd of iemand ook wist deze infectie te hebben zonder dat ze zwanger was. En of iemand iets weet te vertellen over het effect op mogelijk zwanger raken.

Alvast bedankt voor reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had/heb (??) het. Streptokok-B bacterie. Ik ben 2x zwanger geweest en bij beide zwangerschappen met 32 weken positief getest. ik kreeg bij mijn bevallingen een antibioticastoot.



De streptokokbacterie kan je dus bestrijden met antibiotica, maar het kan terugkomen (was dus in mijn geval)

Ik ben beide keren vrij snel zwanger geraakt en had absoluut geen klachten. Ook verliepen mijn zwangerschappen voorspoedig. Maar bij mij werd het dus pas ontdekt tijdens mijn zwangerschap. Ik woon in het buitenland en hier is het een standaard onderzoek. Uitstrijkje vond plaats bij 32 weken zwangerschap.



Maar ik zou wel eerst je infectie laten behandelen voordat je zwanger raakt, de AB mogen geloof ik niet tijdens de zwangerschap. (Bij mij gaven ze de AB toen de bevalling (weeën) al begonnen waren.)



En als je zwanger bent, zou ik het signaleren bij je verloskundige/dokter/gynaecoloog, dan kunnen ze de test doen en maatregelen nemen als dat nodig mocht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik heb dus geen infectie gehad, de bacterie was alleen aanwezig, misschien is dat toch anders als bij jou...
Dankjewel voor je reactie, Razzmatazz! Waarschijnlijk is het inderdaad gunstig dat het bij mij al is ontdekt voordat ik zwanger ben. Sinds 8 maanden gebruiken we geen anticonceptie meer, in die tijd ben ik niet zwanger geraakt. Dus vroeg ik me af of dat met de streptokokken te maken zou hebben. Al weet ik natuurlijk ook dat dit nog helemaal niet zo lang is. We hebben ook geen enorme haast, of zo.

Dank voor je tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven