Vraagje over vruchtbaarheid en zwanger worden

30-09-2014 13:33 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik en met partner zijn nu 8 maanden bezig voor een wondertje

Helaas heeft het tot nu toe niet zo mogen zijn. Elke maand is het weer een teleurstelling als de duivels er weer zijn.

Nu vroeg ik me een aantal dingen af

Ik en me partner roken ik weet het is heel slecht en vanaf 10 oktober stoppen we met hulp van de huisarts ik vroeg me af of dit voor de vruchtbaarheid veel verschil zou maken? Mensen om mee heen roken en gebruiken drugs en zijn binnen een aantal maanden zwanger..

Ook is het zo dat wij niet regelmatig sex hebben max 1 per week heel soms 2 keer zou dit ook nog invloed kunnen hebben?

De tijd met me ex aantal jaren terug was ook laatste maanden onveilig en nooit zwanger geraakt hij is nu vader van een mooi meisje. Dit maakt me allemaal erg onzeker over me eigen lichaam we willen zo dolgraag een kleintje in ons midden en het wilt niet lukken.

Hebben jullie ervaringen of bepaalde tips dan zou ik dat heel graag horen.



Gr bekkiiee
Alle reacties Link kopieren
Google is your friend.



"Het roken van meer dan één sigaret per dag vermindert de kans op zwangerschap met meer dan een derde."
Iets vaker sex wil ook wel helpen, zeker rond eisprong. En stoppen met roken (beiden) zal ook erg helpen.
Alle reacties Link kopieren
Oh jaa. Roken vermindert de kans om zwanger te raken met 40%. Daarnaast zorgt het ook dat de kwaliteit van sperma drastisch minder wordt.



Er zijn ook andere factoren die meespelen. Ben je gezond, niet te zwaar, of te mager? Slik je foliumzuur? Drink je vaak alcohol?



Heel goed dat je met hulp van de huisarts gaat stoppen! Dat is niet alleen goed voor je kindje, maar ook voor jou. Je kunt de huisarts om nog meer tips vragen om je kansen te vergroten om zwanger te raken.



Succes!
Dump the horse. Ride a cowboy!
Alle reacties Link kopieren
Dus er is een kans dat als wij allebei gestopt zijn we snel zwanger raken? Ik hoor er nogal veel verschillende dingen over
Veel caffeine? Wat is je leefstijl?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt net zo goed nu stoppen met roken. Neem aan dat je ook niet blijft roken als je eenmaal zwanger bent. Scheelt ook een hoop geld wat je dan mooi aan babyspullen kan besteden
Alle reacties Link kopieren
Ik leef verder aardig gezond ik drink nooit rook nu alleen nog drink maximaal 3 koffie per dag. Mijn gewicht zit goed. Ik heb een tijd foliumzuur geslikt maar omdat het niet wilde lukken is het steeds minder geworden en nu eigenlijk niet meer heb het wel klaar staan. De huisarts weet nog niet dat wij hier mee bezig zijn we zijn pas verhuisd dus een nieuwe huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Wij stoppen met behulp van de huisarts er is een heel stappenplan waar we ons aan moeten houden. We krijgen medicijnen die moeten we al slikken als we nog roken en vervolgens stoppen en verder met andere medicijnen. Als het aan mij had gelegen was ik vandaag nog gestopt maar mijn vriend staat daar niet achter en een rokend persoon in huis gaat mij niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Zie boven. Wat ze zeggen klopt.



En hoe je vrienden het ook doen, drugs en roken en toch zwanger worden, ze zouden zich moeten schamen. Er is een reeële kans op een ongezond kind daardoor en het is onvolwassen en onverantwoordelijk.



Kijk goed naar je leefstijl (stoppen met roken, gezond gewicht hebben, gezond eten, foliumzuur nemen) en heb regelmatig sex rondom je eisprong. Dit kan je testen met ovulatietests.



En .... 'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord! (Mijn lichaam, mijn ex)
quote:bekkiiee schreef op 30 september 2014 @ 13:39:

Dus er is een kans dat als wij allebei gestopt zijn we snel zwanger raken? Ik hoor er nogal veel verschillende dingen over



Nee, het zou kunnen, stoppen met roken verhoogt je kansen, maar zonder garantie! Ik heb zelf nooit gerookt en werd ook niet snel zwanger!



En je vraagt je of 'we snel zwanger raken'. Nou ik hoop het niet, zou natuurlijk echt een wonder zijn als jullie allebei zwanger raken.
Alle reacties Link kopieren
En bespreek je zwangerschapswens met je huisarts, zeker als je bepaalde pillen moet slikken van je huisarts om je te helpen stoppen met roken. Wellicht is dit schadelijk voor de vrucht. (wat zijn dat voor medicijnen?)
Alle reacties Link kopieren
Gezonder eten zou inderdaad nog een aandachtspuntje kunnen zijn het is nu snel even een snelle hap zoals pasta daar gaat dus zeker verandering in komen. binnenkort stoppen met roken en ga vanaf morgen weer beginnen met foliumzuur
Maar kan je wel zwanger zijn met zo'n pillenstopkuur?



Foliumzuur gewoon innemen, zorg voor ovulatietesten. En stop met roken!!! En blijf gestopt! Die mensen om je heen zouden helemaal niet zwanger mogen raken, drugs en roken...
Ja, roken, caffeine en alcohol helpen allemaal niet.



Verder moet je dagen tellen, zodat je weet wanneer je eisprong is (alleen mogelijk bij regelmatige ongesteldheid). Daar heb je calculators voor op internet.
Alle reacties Link kopieren
De medicijnen heten champix die zijn om de somberheid te onderdrukken waardoor je makkelijker doorzet en minder snel een tegenslag krijgt.
Mogelijke bijwerkingen met Champix

Champix kent een aantal mogelijke bijwerkingen: winderigheid, misselijkheid, braken, hoofdpijn, ...

Er zijn geen gegevens bekend over de bijwerkingen tijdens een zwangerschap op de ongeboren foetus. Om die reden wordt Champix afgeraden tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Dit geldt ook voor jongeren jonger dan 18 jaar.



Lijkt me niet heel handig met zwangerschapswens. Vertel dat er dus zeker bij aan de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het er inderdaad mee eens dat roken en drugs echt niet kan vind het afschuwelijk om weer fotos op facebook tegen te komen waarbij de vader een joint op de lip heeft samen met zijn kind. Ik zal inderdaad eerst na gaan vragen of het mogelijk is ivm de medicijnen hier had ik zelf nog niet bij stil gestaan. Bedankt voor de tip. Stoppen met roken ga ik zeker doen. Ik sta er 100% achter en wil alleen het beste voor me kindje
Je bent maar 6 dagen per maand vruchtbaar en jullie verminderen die kans ook nog eens met 40% door te roken. Elke 3 dagen seks en stoppen met roken zou, normaal gesproken, binnen 6 maanden tot een zwangerschap moeten lijden.



Die 6 dagen is 4 dagen voor je eisprong en 2 dagen erna. Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen heeft een vrouw ongeveer op de 14e dag na de 1e dag van de menstruatie haar eisprong. Dus....
Alle reacties Link kopieren
Wat EWA zegt: mag je wel zwanger raken tijdens zo'n stopkuur?

Ik weet niet wat voor troep er in zit, maar het zal vast niet positief zijn.



En je bent inderdaad verminderd vruchtbaar als je rookt. En in jullie geval roken jullie allebei, dus heb je het nog dubbelop.

Voor de man geldt doorgaans ook dat zijn sperma na drie maanden geen effect meer zou mogen hebben, dus zijn sperma zal pas echt weer beter zijn als hij al drie maanden gestopt zou zijn.



Heb je je vooraf verdiept in hoe je het beste zwanger kunt raken?

Met 1x per week seks red je het heel waarschijnlijk niet.

Het hoeft maar 1x te zijn, maar dan moet de timing wel gewoon goed zijn, wil dat lukken. Doorgaans zegt men om toch om de dag seks te hebben. Of ga ovulatietesten gebruiken om beter inzicht te krijgen wanneer je eisprong is, dan kun je wat gerichter de seks "plannen"



Foliumzuur sowieso blijven slikken! Je moet het minimaal 4 weken van te voren (voor bevruchting) al slikken en zolang je probeert zwanger te raken dus een noodzaak om er mee door te gaan.



Lees je eens goed in wat je vooral wel en wat je vooral niet moet doen, om zo snel mogelijk zwanger te kunnen raken. Je bent nog niet echt goed bezig met de minimale randvoorwaardes.

(even losstaand of er nog andere zaken spelen waardoor het minder snel zou lukken)
Alle reacties Link kopieren
Sperma kan een aantal dagen overleven in het lichaam van de vrouw maar nou ook weer niet 7 dagen. Dus met 1x per week seks hebben is de kans heel groot dat je iedere keer net je vruchtbare periode mist.



Waarom hebben jullie niet vaker seks als je voor een kindje wil gaan?

Door te roken neemt je kans om zwanger te raken ook nog eens af dus die enkele keer dat je misschien geluk had en in je vruchtbare periode hebt gevreeën heb je je kans door het roken ook nog eens beperkt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt het is inderdaad dus niet handig om die medicijnen te gaan slikken hier ga ik zeker met de huisarts over praten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je nou maar 1 of 2x per week seksen als je zwanger wil raken. Je zal echt wat vaker moeten vrijen wil je je kansen vergroten. Er wordt minimaal 3x per week en rond de eisprong om de dat geadviseerd op elke hit op google..
En zoals hierboven ook al weer aangegeven; vaker sexen! Echt doen, zeker rondom de dagen van de eisprong. Ovulatietesten gebruiken om wat gerichter te werk te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Toen wij voor onze eerste gingen rookte mijn man. De eerste maanden gebeurde er niets. In oktober werd hij ziek (griep) en had toen al een week niet gerookt en heeft dat doorgezet. In december was ik zwanger... Het kan toeval zijn natuurlijk, maar het is gewoon een feit dat roken slecht is voor het kwaliteit van het zaad...

Goed dat jullie allebei willen stoppen met roken! Niet alleen om zwanger te worden, maar ook om een heleboel andere redenen... Veel succes en sterkte. Hopelijk houden jullie het vol en hopelijk wordt je snel zwanger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven