Wat had jij geantwoord?

18-04-2014 09:16 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. Een (uiteraard mannelijke) collega reageerde als volgt: "Hee wat hoorde ik nou, ben je zwanger? Was het lekker?'







Wat moet je in godsnaam antwoorden?! Ik was verbijsterd en kwam niet verder dan "wat ben je toch een vies oud mannetje". Later bedacht ik me wel honderd dingen die ik had kunnen zeggen. Wat hadden jullie gezegd?



(Even voor de duidelijkheid: ik voel me geenszins geïntimideerd door deze man, en ook niet seksueel bedreigd ofzo. Hij is een gefrustreerde ouwe bok die thuis tekort komt, en alle collega's die erbij stonden hadden meer met hem te doen dan met mij!)
"Huh?!"
Alle reacties Link kopieren
"We hebben het niet op de ouderwetse manier gedaan hoor. Deze baby komt uit een reageerbuisje."
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Iets 'witty' als; joh, "heb je zelf zo weinig sex dat je onze ervaringen al nodig hebt om de dag nog door te komen?"
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Zulke mannen...



Sorry, ik sta hier plaatsvervangend ook met mijn bek vol tanden!
Niet. Wenkbrauw optrekken en geen aandacht geven.
Vragen of ie zelf wel lekker is in het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die man een knuffel geven. Over zijn bol wrijven. "Komt wel goed hoor, schatje". Menneke toch.



Of..



Nee, maar ik heb aangifte gedaan en mag er verder niks over uitlaten in het belang van de openstaande zaak.
Ik ben best adrem maar na zo'n opmerking zou ik ook niks weten te zeggen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat je geantwoord hebt, is toch prima?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Ik zou overdreven verslag doen, ja heeeeerlijk! met allerlei details waar hij waarschijnlijk niet op zit te wachten.
Ik doe net alsof ik zulks niet hoor, dat werkt het beste.
Werkelijk? Ik zou ook met mijn mond vol tanden staan geloof ik...Wat een rare kwiebus.
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn wenkbrauwen opgetrokken, hem iets langer dan gebruikelijk aangekeken en was dan weg gelopen.



Of ik had alleen even een stilte laten vallen dan " duuuus" gezegd en weg gelopen.
Alle reacties Link kopieren
"Lekker? Nee gewoon, even goed als elke avond.... en morgend."
Alle reacties Link kopieren
Prima antwoord toch.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
De opmerking van Youk vind ik eigenlijk wel een goede. Zet je meteen iemand aan het denken (of niet, sommige mensen denken nooit na...) dat je wel heel dicht op iemands privégebied komt.



Bij ons (2 vrouwen) waren de flauwe opmerkingen van 1 bepaald persoon ook niet van de lucht toen mijn vrouw zwanger was. Gelukkig kan mijn vrouw beter relativeren dan ik en was het iemand van "haar kant van de familie" maar ik heb me daar ook wel vaak aan gestoord.
Alle reacties Link kopieren
Sommige vragen behoeven geen antwoord.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Gaat jou niets aan, misschien ben ik wel verkracht
Alle reacties Link kopieren
'Wát vraag je?' Op een heeeeel verbaasde toon, en het hem dan net zo vaak laten herhalen tot hij van schaamte afdruipt.
Ik zou ook een klacht neerleggen bij een leidinggevende.
Ik zou het negeren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Lekker? LEKKER????? DENK JIJ DAT HET LEKKER IS ALS ZO'N ENORME OOIEVAAR MET ZO'N ENORME SNAVEL FF WAT KOMT DROPPEN/!?!?!?!?!



Of gewoon waseggienouwww?
Alle reacties Link kopieren
' vroeg je dat ook aan je moeder?'
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon zeggen: 'wat een ongepaste/rare opmerking zeg'



Of als iemand me een vraag stelt die ik niet vind kunnen doe ik het ook zo :wat vroeg je? jeetje,wat een ongepaste vraag zeg!



Meestal druipen ze dan wel af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven