Wat zouden we doen?

23-04-2014 13:20 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
We twijfelen tussen een geboortelijst leggen of geld vragen. Twijfelen ook tussen babyborrel of gewoon de mensen apart bij ons thuis te laten komen. Dus bijna alle dagen volk over de vloer. We zijn er nog niet uit. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:poezewoefje schreef op 23 april 2014 @ 13:20:

We twijfelen tussen een geboortelijst leggen of geld vragen.

Is dit een normaal iets waar jullie vandaan komen?



Ik zou heel eerlijk gezegd even mijn wenkbrauw optrekken als ik een geboortekaartje krijg en er van mij verwacht word dat als ik op bezoek kom, dat ik of geld moet geven of verplicht ben een cadeautje mee te brengen.
Geboortelijst klinkt nogal verplicht, zou ik niet doen. Geld vragen ook niet trouwens. Mensen nemen zelf wat mee, en als ze vragen wat je wil, kun je iets noemen, of je vraagt kadobon van de hema ofzo. Is nog nèt iets leuker om te geven dan geld.



Wij deden kraamvisite, maar na vier maanden bezoek was ik het spuugzat. Ik zou voor een kraamfeest/babyborrel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou entreegeld vragen voor de eer om jouw boreling te mogen zien!
Alle reacties Link kopieren
Nou geen geboortelijst of geld lijkt me! Mensen nemen als ze dat leuk vinden een kleinigheidje mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 23 april 2014 @ 13:24:

[...]



Is dit een normaal iets waar jullie vandaan komen?



Ik zou heel eerlijk gezegd even mijn wenkbrauw optrekken als ik een geboortekaartje krijg en er van mij verwacht word dat als ik op bezoek kom, dat ik of geld moet geven of verplicht ben een cadeautje mee te brengen.In België is dat normaal. Staat telkens op geboortekaartje "cadeautip: geboortelijst in winkel... of storten op rekeningnummer ...."
Alle reacties Link kopieren
quote:poezewoefje schreef op 23 april 2014 @ 13:38:

[...]

In België is dat normaal. Staat telkens op geboortekaartje "cadeautip: geboortelijst in winkel... of storten op rekeningnummer ...."Ah ok, wist ik niet. In Nederland is het nl niet gebruikelijk. Vragen is onbeleefd.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 23 april 2014 @ 13:31:

Ik zou entreegeld vragen voor de eer om jouw boreling te mogen zien!Dat is nog een idee. Hoe ik daar niet ben opgekomen. Heel slim van jou.
Alle reacties Link kopieren
Een geboortelijst is hier nog een beetje not done, lijkt mij wel handig, krijg je tenminste wat je leuk vind
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 23 april 2014 @ 13:41:

[...]



Ah ok, wist ik niet. In Nederland is het nl niet gebruikelijk. Vragen is onbeleefd.



Ach zo. Dan zit ik hier niet aan het juiste adres.

Bij geboortelijst ben je al verplicht om daar iets van te nemen. De prijzen zijn niet altijd mals maar zo maar geld vragen vind ik ook raar.
Alle reacties Link kopieren
+ dat gezoek naar een leuk kado, vind ik altijd zo lastig, win win situatie vind ik het..!
Alle reacties Link kopieren
Whaha geld storten? Omg...

Dan zou ik niet eens langskomen.



Babyborrel of feest kan je doen, maar evengoed komen er mensen die dichtbij staan tóch persoonlijk extra langs. Het hoort er nou eenmaal bij als je een kindje krijgt. Als je duidelijk maakt dat je alleen bezoek wil tussen bijvoorbeeld 14.00 en 16.00 en verder niet, zie ik het probleem niet zo. Koffie en theepot op tafel en klaar.

Ik zou écht geen kadoverwachting op het geboortekaartje zetten. Not done!
quote:poezewoefje schreef op 23 april 2014 @ 13:45:

[...]





Ach zo. Dan zit ik hier niet aan het juiste adres.

Bij geboortelijst ben je al verplicht om daar iets van te nemen. De prijzen zijn niet altijd mals maar zo maar geld vragen vind ik ook raar.



Doe eens gek en doe het allebei niet en wacht gewoon af wat je bezoek meebrengt. Ik vind een cadeau vaak juist leuk omdat iemand die me dierbaar is het zelf heeft uitgezocht voor ons.



Toevallig heb ik gisteren onze geboortekaartjes besteld en geen haar op mijn hoofd die daar een cadeautip opzet. Ik vind dat bij trouwkaarten ook al storend. Het staat zo hebberig.
Ik zou alleen een geboortefeest geven als je een vrij grote kennissenkring hebt die je niet allemaal één voor één thuis wil ontvangen. Als bijvoorbeeld alle teamleden van jullie sportteams langs willen komen. Of als je een enorme familie hebt waarvan je de meesten niet vaak ziet.



Mijn schoonfamilie is heel groot en bij ons is het altijd zo dat alle tantes tegelijk komen, kort. Regelen ze zelf, ideaal.
quote:poezewoefje schreef op 23 april 2014 @ 13:38:

[...]

of storten op rekeningnummer ...." Serieus? Nee, dat is hier niet de gewoonte. Dan zou ik denk ik kiezen voor een geboortelijst. Zo'n rekeningnummer vind ik ook maar kil.
quote:nimpie schreef op 23 april 2014 @ 13:42:

Een geboortelijst is hier nog een beetje not done, lijkt mij wel handig, krijg je tenminste wat je leuk vindIk heb drie kinderen en heel, heel veel kraamvisite gehad. Heb maar twee dingen gekregen die ik echt niet leuk vond. Wel heb ik het zoveelste setje in maat 68 geruild voor 72 met goedvinden van de gulle gever. Die begreep ook wel dat je geen 15 setjes in 68 nodig hebt.
quote:Vl43inder schreef op 23 april 2014 @ 13:52:

Ik zou alleen een geboortefeest geven als je een vrij grote kennissenkring hebt die je niet allemaal één voor één thuis wil ontvangen. Als bijvoorbeeld alle teamleden van jullie sportteams langs willen komen. Of als je een enorme familie hebt waarvan je de meesten niet vaak ziet.



Mijn schoonfamilie is heel groot en bij ons is het altijd zo dat alle tantes tegelijk komen, kort. Regelen ze zelf, ideaal.Dit dus, al mijn collega's kwamen na zes weken allemaal tegelijk, mijn zus en tevens ook collega kwam even helpen met de beschuiten en de koffie. Mijn hele dansgroep ook in één keer. Kleine kraamfeestjes, maar wel gewoon thuis. Koffie, thee, beschuit, kindje kijken, cadeautjes uitpakken en wegwezen!
Alle reacties Link kopieren
geld vragen of een kado lijst vind ik zelf erg ongepast.

Er zijn echt wel mensen die vragen of jullie nog iets nodig hebben en de rest wat je krijgt is een verassing.

Ik heb een feest gegeven na een maand.

Dit dat we een nogal grote familie, vrienden kennissen kring hebben.

Mensen die heel dichtbij staan kwamen wel

voor het geboortefeest langs, maar die zie ik niet als visite.

Door het feest kon ik zo een 30 kraamvisites voorkomen, want eerlijk gezegd had ik daar ook niet zo zin in.
Storten op rekeningnummer? Héél apart...

Ik zou het op de normale manier doen. Op je kaartje zetten dat mensen vooraf even moeten bellen als ze langs willen komen. Niets 'eisen' voor wat betreft cadeautje. De meeste mensen vinden het leuk om zelf iets uit te kiezen, en anders vragen ze je wel wat je zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wild doen en het geen van beiden doen... mensen kunnen ook zelf wel wat bedenken. Juist als het wel heel gebruikelijk is in je omgeving, is het ook wel eens leuk om te kijken wat mensen er nu zelf van bakken. Dat zal echt geen troep zijn, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Mensen verzinnen zelf wel een cadeautje, merk ik zelf. Ons dochtertje is bijna 3 weken en door zh/complicaties begint nu het bezoek pas..

Ik vind het eigenlijk geweldig wat mensen voor ons meisje uitzoeken! Al heb ik ook al een setje dat ik zelf nooit gekocht had.. Jammer, maar niet erg. Juist leuk dat mensen de moeite doen om iets uit te zoeken.

Naaste familie heeft wel gevraagd wat we graag willen. En van sommigen kregen we geld (niet gevraagd trouwens!) Ik zou écht geen cadeau-tip op het kaartje zetten....
Alle reacties Link kopieren
In Nederland is het niet gebruikelijk om een lijst te leggen. Je uitzet moet je zelf kopen of expliciet vragen, de kraamvisite kiest liever zelf iets uit. Wij hebben bij ons 2e kind op het kaartje gezet dat mensen ook iets mochten geven voor een speelhuis in de tuin. Er waren mensen die een touw gaven, of een schommel. De meesten gaven geld, totaal zo'n 1500 euro. Als we voor dat bedrag ook nog speelgoed, kleertjes en boekjes hadden gekregen, had ik dat best wel zonde gevonden. Dat hadden we namelijk ook al gekregen voor onze oudste zoon.



Wij hielden een babyborrel, omdat mijn man een eigen bedrijf heeft en een heleboel hobbies. Op de babyborrel kwamen zo'n 300 gasten. Op het geboortekaartje stond ook dat iedereen welkom was om onze baby thuis te komen bekijken, goede vrienden deden dat.
Alle reacties Link kopieren
9maand.be is een Belgisch babyforum, daar kun je je vraag aan Belgische zwangeren voorleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven