Welke zoogkompressen?

30-08-2014 00:11 28 berichten
Hi allemaal,



Inmiddels hoogzwanger ben ik op zoek naar de beste zoogkompressen. Ik heb geen flauw idee wat het verschil is tussen de verschillende merken en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wasbare exemplaren.



Hebben de ervaren moeders hier goede tips? Ik hoor het graag.



Ps dit lijkt mij de meest geschikte pijler, maar mocht er anders over worden gedacht, dan laat ik m wel verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte die van Natusan. Ze zijn wel wat duurder dan kruidvat, hema e.d., maar het waren de enige die goed op hun plek bleven en waar mijn tieten niet vierkant door leken . Ik heb wasbare van prenatal geprobeerd, maar dat vond ik niks. Lekten binnen no time door.
The time is now
Ik heb ervaring sinds kort en ik stem ook voor natusan. Avent zijn onhandig en te duur, heltiq en Etos eigen merk mwah.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kruidvat zoogkompressen prima! Als je ze erin doet lijken ze wat dik maar ze zijn zo plat en zie je er amper wat van
Ik heb wasbare bamboecompressen van little lamb en vind ze ideaal. Echt vele malen comfortabeler dan de wegwerp exemplaren, en ook nog eens goedkoper + milieuvriendelijker, boendien zijn ze superabsorberend en nooit doorgelekt.



Nadat ik deze had gebruikt heb ik het doosje wegwerp-compressen gelaten voor wat het is. 1 setje van 10 was genoeg, de eerste tijd was je sowieso vaak en daarna hoef je de compressen niet meer zo vaak te wisselen.



Als je heeeele strakke kleding draagt zie je ze wel, maar dat is bij wegwerp net zo.



Wat ik ook prettig vond in de kraamperiode waren zgn borstschelpen. Na een week of 8 doe je er niets meer mee, maar in het begin was ik echt heel blij dat ik ze had!
Alle reacties Link kopieren
Zoogcompressen van Jippie's! Superdun en goed absorberend. Kruidvat en natusan blijven vochtig als je melk verliest, dat irriteert vreselijk vind ik. Jippie's zijn wat duurder, maar naar mijn mening het geld dubbel en dwars waard!
Alle reacties Link kopieren
Natusan of Albert Heijn.
Hema! Die wegwerpdingen.
Alle reacties Link kopieren
Natusan! Heb bijna alle wegwerp geprobeerd.
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaren geleden koos ik voor Jippies!

Mooi dun en goed absorberend.

Die andere krengen zie je zitten in je kleding, die van Jippies niet.

Ik kocht ze toen bij Prenatal
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas ruime ervaring met tepelkloven, alle wegwerp compressen uitgeprobeerd en allemaal bleken ze de vervelende eigenschap te hebben dat in geval van tepelwondjes ze er op een heel pijnlijke manier aan bleven kleven. Daarna overgestapt op uitwasbare katoenen kompressen. Dat was dus de oplossing. Geen laagjes meer die er zo gemeen aan bleven plakken. Weet niet meer zeker van welk merk.
Zonder twijfel die van Jippie's.
Dank jullie wel voor jullie reacties tot nu toe

Erg fijn!



Schnitzel, wat zijn borstschelpen? Ik ben nog een totale noob op borstvoedingsgebied. En fijn dat de wasbare kompressen goed werk(t)en voor jou. Ze spreken mij ook aan.



Baukje, jammer dat je niet meer weet hoe ze heten. Mocht het je nog te binnen schieten dan hoor ik het graag.



Die jippies ga ik ook bekijken, thnx!!



Captain_obvious, fijn dat je vertelt dat avent minder goed zit dan natusan. Avent lijkt af en toe heilig, dus ik wilde ze bijna gaan kopen, maar nu dus niet meer.. Wat is er trouwens specifiek onhandig aan de avent compressen?



Iemand toevallig ook nog ervaring met lily padz? Of nog andere tips voor borstverzorging?
Alle reacties Link kopieren
Wat een luxe als je het met een zoogcompres af kunt. Bij ieder huilend kind wat ik hoorde begon de boel bij mij spontaan te topen. Op een gegeven moment geen andere keus dan overgaan op maandverband.
Natusan, die blijven het beste zitten.



Voor de eerste periode heb ik ook borstschelpen gehd, zeker in de tijd van de tepelkloven. Voordeel daarvan is dat niets je tepel raakt en ze daardoor sneller genzen. Nadeel is toch dat je ze overduidelijk ziet zitte, maar ik kwam in mijn kraamtijd ook niet zoveel buitn dat dat me tegen hield.

Googlen op borstschelpen en dan zie je ze eigenlijk direct.
Alle reacties Link kopieren
Weet geen merknaam meer, maar die siliconen (wasbare) compressen vond ik ideaal. Gaven geen irritaties, heel fijn want in het begin waren mijn tepels zó verschrikkelijk pijnlijk dat elke wegwerpcompres wel van schuurpapier leek.
De Lily Padz zijn een ramp en hun geld niet waard. Ze bleven maar even zitten en gingen dan 'zwemmen.' Schijnbaar zweette ik ook op mij borsten en konden ze dat niet aan.



Ik vond Natusan en AH eigen merk het fijnst.
Grutt, dank je wel!! Ik ben aan het kijken

Is er nog een goed merk of maakt dat niet zo veel uit? Ik ben nu toch aan het vragen
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw heeft in t begin wasbare zoogcompressen gebruikt, heel tevreden, tot onze wasmachine er ineens mee stopte. De monteur trok 3 uit elkaar gepluiste compressen uit de leiding, en later nog eens 2, en later nog 1.

Mocht je ze gaan gebruiken, doe ze dan in ieder geval in een waszakje!
Hokus_pokus, dank voor je tip! Ik was dat met wasbare compressen sowieso van plan. Ik raak kleine dingen anders altijd kwijt in de was.. Dus de babysokjes gaan hier (straks) ook in een zak.
Ik had eerst wasbare compressen van Medela, maar dat vond ik ondingen. Ze absorbeerden voor geen meter en bleven niet zitten.



Die van de HEMA waren favoriet, Natusan een goede tweede.
Alle reacties Link kopieren
Lily padz! Bij alle drie m'n kinderen gebruikt, zie je niet door kleding, lekker niet door en herbruikbaar: wel duurder in aanschaf maar je doet er lang mee!
Met wasbare heb ik geen ervaring, maar van de wegwerp vind ik die van Natusan het fijnst.
Alle reacties Link kopieren
Ik had wasbare van Avent, die vond ik best ok (bij 2 kinderen gebruikt) voor overdag.

's Nachts waren alleen 2 handdoeken afdoende om het bed droog te houden.
Grappig al de verschillen!

Ik heb natusan juist weggegooid omdat ze aan mijn tepels bleven plakken. Erg pijnlijk! Ik ben redelijk tevreden over Etos, hoewel ik ze zeker niet fantastisch vind. Ik wad eigenlijk jet meest enthousiast over het proefpakketten avent. Ik vind ze alleen veel te duur!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven