Zwanger?

19-10-2014 23:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_181947 wijzigde dit bericht op 25-10-2014 11:40
Reden: ..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies? Morgenochtend een zwangerschapstest doen. Das de enige manier om duidelijkheid te krijgen. Als alle symptomen die je opnoemt echt symptomen zijn dan moet dat met een test zeker duidelijk worden.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Maar wat wil je dan? Niet testen en je blijven afvragen of je zwanger bent? Tot dat?

Zou je niet gewoon een test halen, diep adem halen en over het stokkie heen piesen? Je moet toch een antwoord hebben, al is het alleen maar ivm foliumzuur (of heb je dat al extra ivm je GB?)
Alle reacties Link kopieren
Haaruitval zou bij zwangerschap juist minder moeten zijn.

Test over een paar weken, dan weet je het zeker
Alle reacties Link kopieren
Mens,

In de tijd dat je dit hele verhaal op schreef had je ook naar de navhtapotheek kunnen gaan voor een test.



En als pcos-er; heb je niet altijd een test in huis?

Ik deed maandelijks een test. Just in case.

Kan me niet voorstellen dat iemand met pcos dat niet heeft.
Alle reacties Link kopieren
Maar

Bovenal: meid wat knap dat je zo veel bent afgevallen.

Wat goed dat je al de keuze hebt gemaakt om voor jezelf te kiezen. Ik hoop dat je zwanfer bent. Zou je echt gegund zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je remming wel TO. Je leeft nu met het idee 'misschien ben ik wel zwanger', als je morgen een test doet en deze is negatief, dan moet je dat mooie idee weer loslaten. Dus het is spannend. Ik heb ook pcos en ik herken het wel.

Maar het heeft natuurlijk geen zin om het je af te blijven vragen. Zeker omdat je ook niet normaal menstrueert; Hoe moet je er anders achter komen hoe het zit? Ik denk dat ik toch gewoon een test zou doen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mocht je zwanger zijn dan moet je wel goed op jezelf letten. Eigenlijk raden ze aan om na een gastric bypass een jaar of anderhalf niet zwanger te worden. De baby zal alle voedingsstoffen wel pakken, maar voor jou is het zwaar.



Kan ik zwanger worden na de operatie?



We raden u af om in de eerste anderhalf jaar na uw bariatrische ingreep (Gastric Bypass, Gastric Sleeve, Maagband) zwanger te worden. Afvallen vraagt veel energie van het lichaam, uw lichaam heeft ruim een jaar nodig om te wennen aan de nieuwe situatie. Hierna is zwanger worden goed mogelijk en gaat soms zelfs gemakkelijker omdat u gewicht kwijt geraakt bent en mogelijk een regelmatigere cyclus gekregen hebt.



Indien u een maagband heeft en zwanger bent zou uw maagband tijdelijk leeggemaakt kunnen worden om ruimte te maken, dit is echter niet per definitie nodig. We adviseren u bij een eventuele zwangerschap wel begeleiding van een gynaecoloog.
Ja sorry, ik begrijp dit nooit zo. Nou schrijf je hier een heel verhaal, maar je snapt toch zelf ook wel dat wij hier ook geen antwoord op hebben? Ik hoop echt dat je zwanger bent, hoor. Maar .... DOE EEN TEST!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hier geen pcos, maar wel lang over moeten doen om zwanger te worden. En blijven.

En toch had ik elke keer liever de klap dan de valse hoop. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om te testen om er dan eventueel achter te komen dat de test negatief is. Aan de andere kant is hoop die gebaseerd is op niets (uitgaande dat je niet zwanger bent) ook een lege dop. Kun je het maar beter weten.

En hè! Misschien ben je wel zwanger!
Alle reacties Link kopieren
quote:deviliefde schreef op 19 oktober 2014 @ 23:42:

Haaruitval zou bij zwangerschap juist minder moeten zijn.

Test over een paar weken, dan weet je het zeker



Ik heb juist dat het met bossen tegelijk uit mijn hoofd valt. Best jammer, had gehoopt op een mooie volle bos haar met volume..



Ow, en TO, doe een test. Dan weet je het zeker
I may be young, but I'm not dumb.
quote:madame20 schreef op 19 oktober 2014 @ 23:31:

Begin dit jaar ben ik geopereerd en heb ik een gastric bypass gekregen. In 2014? Hebben ze bij Bariatrie niet verteld dat het niet gezond is om binnen anderhalf jaar na deze operatie zwanger te raken? Is de arts die de Primolut voorschrijft op de hoogte van die operatie?
Alle reacties Link kopieren
Die gevoelige tepels kunnen ook bij het terugkeren van je menstruatie/cyclus horen. Ik had ze twee weken lang, iedere maand weer.

En de vermoeidheid die je omschrijft herken ik niet. Ja, ik was uitgeput de eerste twaalf weken, maar niet dat het twee dagen aanhield na een dag intensief bewegen. Juist eerder op de dag zelf, dat al dat bewegen eigenlijk niet lukte of dat om 21:00 uur het lampje uit ging.



De rest.. Tja, het kán. Doe toch maar die test..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier geen glazen bol.

Doe een testhaaruitval komt door je enorme gewichtsverlies en wordt minder als je even niet meer afvalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven