Zwanger en niet fit

24-07-2014 20:56 18 berichten
Hoi,

Ik ben nu 30 weken zwanger en voelde vanmiddag opeens niet lekker worden. Misselijk, duizelig, zweten en met name het gevoel dat ik zweefde en de wereld een paar seconde trager binnen kwam. Normaal ben ik heel actief en heb tot nu toe nergens last van gehad. Ik ben naar huis gegaan en heb de verloskundige gebeld voor de zekerheid. Die kon er ook niet veel mee (logisch). Afgesproken dat ik 2 uurtje zou gaan slapen en dat als ik me niet beter zou voelen ik opnieuw zou bellen. Slapen is niet gelukt, maar heb wel op bed gelegen.

Ik voel me nu nog nu nog mega slap, en krijg een mega plof kop als ik ga liggen. De rest is wel over geloof ik, al ben nog wel mega afwezig en vaag.

Als ik niet zwanger was geweest had ik gewoon zoiets gehad van niet aanstellen. Lekker op de bank hangen en morgen zien we weer verder. Nacht goed slapen en het is over. Maar nu ben ik wel zwanger, zouden jullie voor de zekerheid nog een keer bellen? Voel me dan zo'n zeur... heb ik niet gewoon last van de warmte?
Heb je genoeg gedronken? Heb je genoeg gegeten? Ik zou zeker nog even een keer bellen, gewoon om melding te maken want dat had je ook zo afgesproken immers.



Kun je in bad gaan liggen, om even af te koelen? Of je voeten in het water? Is er iemand bij je in de buurt mocht het toch nog minder gaan?
lage bloedsuiker?
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf twijfelt zeg ik zeker nog een keer bellen. Tijdens mijn eerste zwangerschap voelde ik me niet lekker. Omdat ik zwanger was via medisch traject was ik onder controle van de gynaecoloog in het ziekenhuis. Het hoorde erbij volgens hem, iedere keer als ik meldde me niet goed te voelen. Alles leek oke. Tot week 36. Ik was thuis en werd misselijk, gaf over, zag zwart voor mijn ogen. Ik sleepte mezelf naar het ziekenhuis, nog steeds in de veronderstelling dat er niets aan de hand was maar ik wilde toch checken. Toen bleek ik Hellp te hebben. Als ik die dag had getwijfeld en mezelf niet naar het ziekenhuis had gesleept hadden baby en ik het beide waarschijnlijk niet overleefd. En nee ik zeg nu niet dat er iets ernstigs met jou is. Wat ik duidelijk wil maken is dat je zelf weet of voelt wat te doen. Voel je je niet zeker, bel ze dan. Daar zijn ze voor. succes
Slik je ijzertabletten misschien? Daar heb ik het twee keer van gehad tijdens de zwangerschap, alleen het zweefgevoel herken ik niet. Of misschien zit het in je vitaminen die je slikt?
Ja ik dacht eerst ook aan een lage bloedsuiker want het zijn exact dezelfde kenmerken. Dus heb eerst een appel gegeten en daarna avond eten. Appel zit naar mijn idee veel suiker in en wordt dus snel opgenomen in het bloed. Misschien heeft het wel iets geholpen want het zweterige trillerige duizelige is er vanaf. Maar top is het nog steeds niet.

Mn vriend is nu ff 2 uurtjes weg, maar wel gewoon bereikbaar op de telefoon.

Het nare is dat je zon nood nummer moet bellen en dit voelt niet echt aan als nood toch?
Is je bloeddruk gemeten en je urine gecontroleerd?

Verder: luister naar je gevoel... Beter 1 keer te vaak voor niks bellen dan 1 keer te weinig.
Ok mia van jou verhaal schrik ik wel, misschien dan toch liever een keertje extra zeuren. Al heb niet zulke extreme klachten als jij.
Ok ik ga ff een koele douche nemen. Knap ik niet echt op ga ik bellen

Dank jullie wel voor je reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:mikmak1234 schreef op 24 juli 2014 @ 21:16:

Ja ik dacht eerst ook aan een lage bloedsuiker want het zijn exact dezelfde kenmerken. Dus heb eerst een appel gegeten en daarna avond eten. Appel zit naar mijn idee veel suiker in en wordt dus snel opgenomen in het bloed. Misschien heeft het wel iets geholpen want het zweterige trillerige duizelige is er vanaf. Maar top is het nog steeds niet.

Mn vriend is nu ff 2 uurtjes weg, maar wel gewoon bereikbaar op de telefoon.

Het nare is dat je zon nood nummer moet bellen en dit voelt niet echt aan als nood toch?



het zweven uit je op herken ik niet, maar isotoon (of een suiker/zout ding) hielp bij mij. Iets suikerigs en ook iets zout. Gewoon een klein snufje zout in je water bv helpt al. Zweterig, trillerig, duizelig, misselijk herken ik wel van suikerdippen. Slap kan met zout opgelost worden. Ik had zoiets van de week en een simpel waterijsje en dus een glas water met iets zout erin hielp enorm. Te veel gezweet.



Geen idee of dit iets is wat jij nu ook ervaart, maar als het niet baat, dan schaad het niet.



Ik lees dat je al belt, maar je zou dit ook kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Mikmak, wat betreft dat noodnummer: ik heb voor minder gebeld en dat was prima. Gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Zou gewoon bellen zijn ze voor! Beter meerdere keren voor "niks" bellen dan 1x te laat, succes
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Wilde je niet laten schrikken hoor het enige wat ik duidelijk wil maken is dat je vaak zelf wel doorhebt of iets goed is of niet. Ik voelde toendertijd al vroeg in mijn zwangerschap dat er iets niet goed zat. Toch liet ik me afwimpelen. Daar baal ik achteraf van. Maar ja eerste zwangerschap alles was spannend en nieuw. .. eenmaal aangekomen in het ziekenhuis bleek dat mijn hart op ontploffen stond en mijn lever en nieren amper nog functioneerden. Dus doe wat jij denkt dat goed is. En, hopelijk, is er niks aan de hand, je zeurt niet het is hun werk. Het is ook hun taak jouw zenuwen weg te nemen en je te helpen om een zo fijn mogelijke zwangerschap te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mikmak ik ben verloskundige en ook ik vind dat je hier voor mag (moet) bellen.

Het kan idd je bloeddruk zijn, zowel te hoog als te laag kunnen dit soort klachten geven.

Het kan ook de warmte zijn (het is toch erg warm in nl momenteel?) of idd je bloedsuiker. Maar aangezien je dat van buitenaf niet kan zien zou ik je willen controleren hoor.

Gewoon bellen daar zijn ze voor!
Alle reacties Link kopieren
Vitamine B tekort? Kun je zeker in combi met warmte heel flauw van worden.
Ik heb zojuist na een hoop wikken en wegen toch gebeld :-D. Voor nu kan ik gerust gaan slapen, maar morgen wel even langs komen voor een bloedsuikertest en mn bloeddruk meten.

Met name omdat ik dus vanmiddag zo naar werd en omdat ik savonds echt veel dorst heb.

En... inderdaad voor zulke dingen mag je dus gewoon bellen. Nood is in dit geval dus niet alleen bijna doodgaan
Nee hoor, nood is ongerustheid.

Wat helpt is een glaasje cola drinken, een suikerklontje eten of iets anders zoetigs. Succes!
Had dit soort klachten ook veel aan het einde van mijn zwangerschap: misselijk, duizelig, niet lekker. Moest dan ook elke keer langskomen om bloeddruk te meten en urine te laten controleren. Ook nog laten prikken op bloedsuiker. Niet met grote spoed maar ze wilden me wel steeds zien. Uiteindelijk was alles ok (bloeddruk wel op het randje).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven