Zwanger, maar ex wil dat ik het weghaal....Heeft hij rechten

17-09-2014 17:43 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva dames,



ik voel me alsof ik een nachtmerrie zit.

Ik ben nu 2 weken zwanger van mijn 'ex''.

Twee maanden waren we samen, hele fijne tijd maar ook ruzie. Hij kan nogal explosief zijn. Het werkte niet tussen ons.

Door stommiteit van ons beide ben ik nu zwanger...(ik weet hoe stom, daar gaat het verder niet om)

Maar ik weet niet hoe ik nu verder moet...



Hij wil absoluut dat ik het weglaat halen maar ik heb altijd gezegd dat ik dat nooit zou doen. Echter in deze situatie twijfel ik erg.

Hij heeft me namelijk min of meer gezegd dat ik dan 'aan de beurt ben' Hij heeft me bang gemaakt...

Is het erg egoïstisch van mij als ik het hou terwijl hij dat echt niet wil? De man heeft toch ook wat te zeggen? Ik denk dat ik zijn leven verpest...

En wil ook niet bang zijn dat hij (ons) wat aan doet..weet niet waar hij toe in staat is.



Ik ben 31 jaar en wil later dolgraag moeder...maar in deze situatie?

Ik heb een eigen huisje en een lieve familie die me denk ik zouden steunen uiteindelijk.



Ik vroeg me ook nog af hoe het zit met financiën. Als hij het echt niet wil, dan hoef ik ook geen cent van hem. Maar heb ook gehoord dat als je in de bijstand zit, ze dan toch eerst aankloppen bij hem?

Ik zit niet in de bijstand maar in de Wajong.. ben al een poosje weer aan het solliciteren. Weet iemand hoe dat zit?

Gaan ze hem lastig vallen omdat ik een uitkering heb?



Sorry voor het wazige verhaal maar ik voel me ook zo.

Morgen heb ik een gesprek bij iemand van een kliniek...hoop dat ik dan weet wat ik moet doen...

Ben zo bang dat ik spijt krijg en daar niet mee om kan gaan.



xx
Alle reacties Link kopieren




Vreselijk moeilijke situatie.



Het is jouw lijf en jouw beslissing. Hij heeft daar geen inspraak in.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Kun je niet informatie inwinnen bij het FIOM? Die kunnen vast wat zaken voor je helder maken en je helpen met de problemen met je ex.



Als je ex het kind niet erkent, heeft hij geen rechten en dus ook geen plichten. Dat is wel wat ik weet.



Veel sterkte met alles. Je zit nu in deze situatie en je gaat er vast je best voor doen de beste keuze te maken.
Ieder kind verdient het om gewenst te zijn door beide ouders. En ieder kind is ook het beste af om in een harmonieus gezin op te groeien. Jij hebt dit kind onvoldoende te bieden, dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Tja...domme actie dus, maar dat daargelaten..als jij absoluut het kind wilt houden, dan kan hij je niet dwingen tot abortus, maar als hij het kind echt niet wilt en je houdt het toch, dan moet je ook accepteren dat hij geen enkele rol zal spelen in het leven van het kind emotioneel, fysiek en financieel.

Als hij je bedreigt, kun je aangifte doen en/of een contactverbod aanvragen. Maak hem duidelijk dat je niks van hem verwacht, wellicht dat hij dan ook milder wordt in zijn reacties.



Ik betwijfel erg of uitkeringsinstanties zullen aankloppen bij je ex omdat jij een kind krijgt. Jullie hebben geen enkel contact, hij zal het kind dan waarschijnlijk ook niet erkennen, dus hoe weten zij dan wie de vader is?

Je krijgt recht op kinderbijslag en als je een heel laag inkomen hebt heb je ook recht op een kindgebonden budget, huurtoeslag en zorgtoeslag.



Ga anders eens praten met een budget coach.
Alle reacties Link kopieren
Loepje.



Wil je alsjeblieft niet je openingspost weghalen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als het kindje niet erkend wordt is er bij de uitkeringsinstantie geen vader bekend. Ja je kunt erkenning afdwingen bij de rechter, maar als jij net doet of de vader onbekend is kunnen ze nooit (een deel van) jouw uitkering op hem verhalen. Lijkt me ook wel zo redelijk om hem buiten beschouwing te laten zoals je zelf zegt.



Geen contact meer hebben en hem niet betrekken bij je keuze of beslissing is geen optie? Tuurlijk is het kut als de vader het kindje niet wil. Oneerlijk ook voor hem, maar jij hebt de eindstem hoor meid. Abortus zou voor mij ook nooit goed kunnen voelen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat hij kan en mag doen is in twijfel trekken dat jij zwanger bent van hem en een dna test doen om die twijfel te bewijzen dan wel te ontkrachten. Bedreigen mag hij je niet en als hij daarmee doorgaat kan je gewoon aangifte doen.

Sterkte de komende tijd met het nemen van de juiste beslissing en houdt jezelf goed voor ogen dat angst een hele slechte raadgever is. Probeer die angst niet je beslissing te laten bepalen want dan krijg je gegarandeerd spijt.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
als je het wilt houden en van hem geen financiele steun wilt , en hij er dus ook geen aanspraak op kan maken , dan moet je bij het aangeven van de kleine , vader onbekent doorgeven

dit had ik ook met mijn oudste ,

wat voor mij later als voordeel gaf dat mijn huidige man tijdens ons trouwen zonder al te veel poespas nu de wettelijke vader is, dus er is op papier geen verschil tussen de 3 kinderen

de oudste weet ook dat er ergens nog een andere vader(verwekker is) maar heeft hem al jaren niet gezien
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw lichaam, dus hij heeft geen rechten. Zijn recht eindigde op het moment dat hij zijn zaad in je deponeerde.



Maar de vraag is of je het zo wil. Als jij dit kind wil, dan mag jij dat beslissen. Zijn beslissingsmoment is al voorbij.



Plichten heeft hij wel, ook als hij het kind niet erkent.



Ik zou eens bij het FIOM gaan praten wat voor jou de beste keuze is in deze situatie. Ze kunnen je daar heel goed helpen.

Lijkt me een moeilijke situatie. Maar hierin zou ik wel kijken naar wat het beste is voor jou en het kind.
Ab imo pectore
Wat als het kind op hem lijkt?

Wat als het kind naar de vader vraagt?

Wat als de vader na eerst wel contact het weer niet wil?

Ben je genezen van waar voor je wajong krijgt?

Hoe veel kans heb je op werk met en een wajong, wellicht tijd uit de roulatie en een dikke buik (van onbekende vader, sja het maakt geen goede indruk, zo is dat nu eenmaal)?
Alle reacties Link kopieren
Jouw beslissing om het te houden, maar hij is duidelijk geweest in wat hij wil, dus het is alleenstaande moeder en verwacht geen erkenning of financiële steun van hem.
Alle reacties Link kopieren
Wow! Bedankt voor alle reacties zo snel!



Ook al heeft hij mij veel pijn gedaan met zijn woorden.. Ik maak het hem dan nog moeilijker als ik het kind hou..Ook psychisch, straks draait hij door.

Maar als ik het weghaal, denk ik dat ik dat dan toch doe door zijn woorden en omdat hij het niet wil.

Maar aan de andere kant, het zijn nog maar cellen toch?

Ik droom al jaren om moeder te worden en mocht het later niet lukken.. Spijt!
Alle reacties Link kopieren
Nee zoals ik al zei. ik verwacht dan niks van

En natuurlijk wil ik ook het liefst moeder worden in een goede situatie...Met een leuke vent, gewenst...

Maar is dat een reden om het weg te halen?

Dat zijn mijn twijfels ook zo...

Is het beter voor mij? Of voor mijn kind..
Zoals al is gezegd is angst een slechte raadgever. Ik zou hem buiten beschouwing houden. Je hebt je kindje niet in je eentje verwekt en het is jouw lichaam.

Als je niets van hem verlangt is dit voor hem nu een lesje in anticonceptie. Zeer onredelijk van hem om te gaan lopen janken achteraf en jou te willen dwingen tot een abortus, helemaal op jullie leeftijd.

Wat je ook kiest, je redt het wel.
Zijn standpunt ken je, maar het is jouw beslissing. Hij kan je op geen enkele manier (juridisch) tot abortus dwingen. Als jij denkt dat je je kind een goede toekomst kunt geven, stabiel genoeg bent, huis en inkomen hebt, en je wilt het dan zou ik het kind gewoon laten komen.

Als hij je op welke manier dan ook bedreigt kun je de politie inschakelen. Het lijkt me wel een lastige afweging. Ik ben 'in principe' niet voor abortus, maar hij krijgt als vader ook rechten (als hij ze wil) en of je nu zo'n 'explosief' type in je leven wilt houden?
Het is jouw beslissing, maar bedenk goed of je in staat bent om een kind alleen op de voeden.

Je zit in de Wajong. Ik weet de reden daar niet voor, maar het betekent dat je een bepaalde beperking hebt.

Is het met deze beperking mogelijk om voor een kind te zorgen?
Heeft je ex overigens een baan en een inkomen? Hoe oud is hij?
Alle reacties Link kopieren
Als jij het kind wil houden dan heeft hij er helemaal niks mee te maken.

Maar dan moet jij ook geen geld van hem willen.



Onbekende vader op geboortecertificaat en that's that.



En ik zou een melding maken bij de politie van het dreigement.
Alle reacties Link kopieren
@haakje...

Maar ik ben wel bang voor hem..

En als er dan wat gebeurt kan ik mezelf dat ook niet vergeven
quote:orlando80 schreef op 17 september 2014 @ 18:20:

@haakje...

Maar ik ben wel bang voor hem..

En als er dan wat gebeurt kan ik mezelf dat ook niet vergeven

Wat een vreselijke situatie. Ik heb ook wel eens in een korte relatie gezeten met iemand die bij nader inzien niet helemaal jofel was. Als ik op dat moment zwanger was geraakt had ik mijn principes tijdelijk even overboord gezet en was het kind er niet gekomen. Blij dat de anticonceptie het altijd heeft gedaan.

Maar eigenlijk zou je het los moeten zien.
En van zo'n man wil je een kind op de wereld zetten? Van een kerel die het je dus echt heel erg moeilijk gaat maken...

Ik had gisteren al bij de kliniek gezeten.



Doe jezelf een lol en zorg ervoor dat je de rest van je leven niets meer met deze droeftoeter te maken hebt.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk dat het kind ook de helft van zijn genen heeft. Dus ook de genetische aanleg kan hebben van zijn slechte eigenschappen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Bedenk ook dat het kind weleens erg op de vader kan gaan lijken.

Dat is geen positief gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Eens met suze, ik denk dat je jezelf hier geen plezier mee doet uiteindelijk. Je bent nog relatief jong, je hebt nog kansen genoeg om een kindje te krijgen met een partner waar je wel echt van houdt.

Dit lijkt me geen goede start!



Hij kan je nergens toe dwingen, maar ik zou dan ook vader onbekend invoeren. Dan heeft hij geen rechten maar ook geen plichten meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven