Zwanger van drieling

18-05-2014 22:39 734 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff, moeilijk verhaal. Ben er 2 weken geleden achter gekomen weer zwanger te zijn. We hebben al 2 dochters van 3 en 10 maanden.



Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.

De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?

Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.



Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je verloskundige er niets over gezegd? Volgens mij blijft het vruchtje in de baarmoeder tot de bevalling van de anderen.

Ik kan me voorstellen dat dat erg raar voelt en misschien ook wel verdrietig want ik gok dat een drieling krijgen niet in je planning zat maar als het dan toch gebeurd, dan wil je ze ook allemaal levend bij je hebben.



Maare, vooral gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!!! Wat bijzonder, een tweeling..



Helaas komt het veel voor.. Vaker dan je denkt. Dat er dan al een bloeding was en dan een leeg vruchtzakje én een kloppend hartje.



Toch snap ik dat het heftig is, sterkte..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje deze kun je wel gebruiken geen ervaring , succes!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Het zou het vanishing twin syndrom kunnen zijn, dan begint je een zwangerschap met een meerling maar er ontwikkeld er maar 1 of 2.

De niet ontwikkelde zal door je lichaam worden opgenomen omdat het nog zo pril is.

Het is lastig maar laat het over je heenkomen, je kan niet anders dan dat. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Nee, de verloskundige laat het aan de gyneacoloog over. Die wilde er geen utspraak over doen. Heb eigenlijk het hele weekend als een roes beleefd, en nu voel ik me een beetje down. Omdat er een levensloos vruchtje in mijn buik zit. Maar ook weer blij omdat er 2 kleine mensjes in mijn buik groeien.

We hebben het nog niemand verteld. We wlden nog wel graag een kindje. Nu worden het er dus 2. Zijn we ook heel blij mee maar het lijkt me zo moeilijk.

Ik heb ook even gedacht dat het eigenlijk wel goed is zo. 3 babies is wel heel erg veel.En daar voel ik me dan weer schuldig over.
quote:mrsnem schreef op 18 mei 2014 @ 22:44:

Gefeliciteerd!!!! Wat bijzonder, een tweeling..



Helaas komt het veel voor.. Vaker dan je denkt. Dat er dan al een bloeding was en dan een leeg vruchtzakje én een kloppend hartje.



Toch snap ik dat het heftig is, sterkte..Het is geen tweeling, maar een drieling. Ook al klopt één hartje al niet meer. Dat is juist het moeilijke. Geluk en verdriet tegelijkertijd.
Hoeft niet hoor, wij waren ook niet blij met 3. Het klinkt allemaal leuk maar het is nogal risicovol voor jou en voor de baby's. Daarnaast heb je er al 2, dus heel begrijpelijk dat gevoel.

Twee kon ik blij van worden, 3 voelde als paniek.
Voel je alsjeblieft niet schuldig! Ik denk dat dit (zoals eerder gezegd) vaak gebeurt en je mag best opgelucht zijn dat je 2 kindjes krijgt ipv 3. Zeer legitiem hoor.

Van harte met je zwangerschap!
Gefeliciteerd met je drieling!



wil je sterkte wensen met je zwangerschap; kan me voorstellen dat er nu heel, heel veel op je af komt..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt meiden. Het voelt heel dubbel maar inderdaad het beste zo. Zal wel heel druk worden. Ben benieuwd wat de gyneacoloog morgen zegt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Het vruchtje blijft in de baarmoeder zitten, misschien kan je het bij de bevalling nog zien in de vliezen, maar het zal dan helemaal plat gedrukt zijn door de andere kindjes.



Je gevoelens zijn heel normaal. Je mag verdrietig zijn, ganwege het kindje dat niet zal komen, maar ook blij dat het er 2 ipv 3 zullen zijn. Een drielingzwangerschap geeft echt veel risico's, de kindjes worden eigenlijk altijd prematuur geboren en dan hebben we het nog niet over de moeilijkheden en organisatieproblemen die het thuis geeft met 3 baby's waar je je aandacht over verdelen moet. Soms zorgt de natuur voor de beste oplossingen, en daar zijn desalniettemin alle emoties volkomen terecht bij
Alle reacties Link kopieren
Meestal wordt het andere vruchtje opgenomen door het lichaam maar het kan ook wel afdrijven, dat is bij mijn tweeling gebeurd. Ik had nog geen echo gehad toen ik een mk kreeg. Bij controle bleek er nog een kindje te zitten.

De gyn zal je morgen wel meer kunnen vertellen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!



Het is idd iets dat vaker voorkomt, een zogenaamde vanishing twin. In jouw geval is er zelfs nog een extra eitje/deling bij geweest.

Grote kans dat je het over een aantal weken niet eens meer ziet op de echo's, je lichaam ruimt het zelf op (klinkt misschien een beetje cru).

Ik verwacht ook dat je zwangerschap verder als een normale tweelingzwangerschap zal worden gemonitord.



Wel vervelend dat je nu zo moet wachten op verdere uitleg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Wat zeg je dat mooi Lottchen. Ik sluit me graag bij je aan.
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
Alle reacties Link kopieren
Lotchen, als tweelingmoeder stoot me het zwaar tegen de borst om jouw woorden zo te lezen.



Zodra je weet dat je in verwachting bent wil je gewoon dat je kinderen veilig ter wereld komen, dat het druk zal worden is echt niet het meest interessante van het hele verhaal.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 18 mei 2014 @ 23:33:

Lotchen, als tweelingmoeder stoot me het zwaar tegen de borst om jouw woorden zo te lezen.



Zodra je weet dat je in verwachting bent wil je gewoon dat je kinderen veilig ter wereld komen, dat het druk zal worden is echt niet het meest interessante van het hele verhaal.Het is zeker niet mijn bedoeling mensen tegen de borst te stoten, en m.i. ligt de kern van mijn vorige bericht ook niet in hoe druk TO het zou kunnen krijgen, maar als jij dat zo ervaart, dan mijn excuses daarvoor.
2 is toch wel anders dan 3 hoor.

Bij 3 raden ze je zelfs een gedeeltelijke abortie aan, omdat 3-lingen altijd veel te vroeg worden geboren met alle risico's vandien.

Gelukkig hebben we hier geen beslissing over hoeven nemen want de natuur heeft dat voor ons gedaan. Maar in de korte tijd dat het speelde heb ik er wel over getobt.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, ik heb 'vreselijk, wat zal het druk zijn' en aanverwante opmerkingen veel te vaak gehoord. Dat zal to nu ook gaan horen bij een meerling zwangerschap.



Dat iemand dan schrijft (al zal het niet zo de bedoeling zijn, dat neem ik meteen van je aan) dat het hebben van een drieling zo druk is dat er beter maar eentje weg kan vallen is gewoon echt not done. Hoe lief je het ook bedoeld.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:savetheday schreef op 18 mei 2014 @ 23:40:

2 is toch wel anders dan 3 hoor.

Bij 3 raden ze je zelfs een gedeeltelijke abortie aan, omdat 3-lingen altijd veel te vroeg worden geboren met alle risico's vandien.

Gelukkig hebben we hier geen beslissing over hoeven nemen want de natuur heeft dat voor ons gedaan. Maar in de korte tijd dat het speelde heb ik er wel over getobt.





Dat geloof ik meteen.



Het is echter wat anders als het op medische indicatie wordt aangeraden dan vanwege organisatorische rompslomp.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Wat savetheday dus ook zegt inderdaad. Je mag ook best opgelucht zijn dat je over sommige dingen zelf niet meer na hoeft te denken, zelf geen beslissing hoeft te maken. Want beide keuzes hebben zulke voor- én nadelen, ik zou er ook goed van in paniek raken...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje save Theday dat wist in niet van die gedeeltelijke abortus. Idd een zegen dat die beslissing ons bespaard is gebleven. Vind het heel spannend wat me allemaal te wachten staat.
Alle reacties Link kopieren
In heb in December gewoon 4 kinderen onder de 4 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren






Even doorbijten in het begin, wordt hartstikke leuk daarna!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ja, ik vond het ook nogal wat en ben elke dag nog blij dat ik niet heb hoeven kiezen. Stel je voor dat ik ze alle 3 had verloren door de risico's die daar weer bijkomen.



Het is nu ook een heel spannende tijd to, ik duim voor je dat alles goed verloopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven