Zwanger worden?

20-09-2014 10:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zit ik dan, aan een bakje thee te wachten totdat dochter bijna 4 klaar is met ballet les.



Van de week het geweldige nieuws van vriendin gehoord dat ze zwanger is, van een tweeling!! Wat leuk, en ja hoor een kriebel in mijn buik, een traan over mijn wang. En gevoelens die ik eigenlijk dacht niet meer te krijgen. Want 1 kind is wat ik wilde en nog steeds wil, toch?!?!



Ik twijfel, twijfel voor een eventuele tweede. En krijg geen orde in mijn hoofd. En dacht schrijf het van mij af, iemand ook deze situatie gehad? Of zit erin?



Ik weet het, het zijn man en ik die beslissen maar een frisse kijk erop is altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
Hmm. ik moet je eerlijk bekennen dat bij mij die kriebel nooit helemaal weg is geweest. Ik heb de tijd van kinderen krijgen al lang gehad, maar het kriebelt dus nog altijd om zo'n kleintje te zien.

Je zou jezelf af kunnen vragen wat het bij jou op dit moment zou toevoegen?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik voor een tweede gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie vooral veel bergen op de weg, maar of die er echt zijn valt nog te bespreken. Ik denk al snel in de trant van: maar wat doen we met alle spullen die in de eventuele baby kamer staan, moeten we alles weer nieuw gaan kopen terwijl we alles hebben weg gedaan.



Maar ook als zaken zoals opvang, kosten en uitgaven.



Wat het zou toevoegen, denk vooral nog meer gezelligheid thuis.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn mensen die kriebels blijven houden, ook nog na het 3e of 4e kind. Maar of je dan daaraan moet voldoen.... het is wel een dure hobby.
Alle reacties Link kopieren
Ik had die kriebels dus nooit, zelfs niet voordat ik dochter kreeg. Is dus soort van nieuw voor mij.



Kan een nieuwe baby net zo leuk zijn als de eerste, dat vraag ik mij dan zo af.
quote:iones schreef op 20 september 2014 @ 11:50:

Er zijn mensen die kriebels blijven houden, ook nog na het 3e of 4e kind. Maar of je dan daaraan moet voldoen.... het is wel een dure hobby.





Zo herkenbaar... Hier 3 kindjes,maar als ik al het geld van de wereld bezat,zou ik best nog een kindje willen krijgen.

Nu ik dit zo schrijf,vind ik het eigenlijk best egoïstisch overkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 20 september 2014 @ 17:42:

Nu ik dit zo schrijf,vind ik het eigenlijk best egoïstisch overkomen.Waarom? Juist goed, je gaat de vergrijzing tegen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:meestmistig schreef op 20 september 2014 @ 17:34:

Ik had die kriebels dus nooit, zelfs niet voordat ik dochter kreeg. Is dus soort van nieuw voor mij.



Kan een nieuwe baby net zo leuk zijn als de eerste, dat vraag ik mij dan zo af.Dat dacht ik dus ook bij mijn tweede en later ook bij mijn derde die ik als onverwacht cadeautje kreeg. En toch; je voelt even veel liefde voor elke nieuwe baby die je in je gezin verwelkomt het werd (bij ons) alleen maar leuker. ..(mits alles natuurlijk goed gaat,denk ik dat dat bij veel gezinnen het geval zal zijn))
quote:Elmervrouw schreef op 20 september 2014 @ 17:44:

[...]

Waarom? Juist goed, je gaat de vergrijzing tegen. Lol dan mag ik wel opschieten!
Alle reacties Link kopieren
Vergrijzing, jaaaa dat wordt mijn motivatie



@anna isabel, fijn jou verhaal zo te lezen. Meerdere zeggen dit wel, maar totdat ik het zelf niet ervaar vind ik het zo moeilijk voor te stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven