Zwanger worden maar niet weten wanneer ik vruchtbaar ben?

22-09-2014 16:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn vriend (31) en ik (27) zijn bezig om zwanger te raken waar we hard onze best voor doen ;)

Echter is het alleen zo dat ik vorig jaar gestopt ben met de pil en sindsdien ben ik zeer onregelmatig ongesteld nu weet ik dat dat komt omdat ik gestopt met de pil maar ik ben nu al 2 maanden niet ongesteld geweest en weet dus ook niet wanneer ik vruchtbaar ben. Ik heb ovulatie testen geprobeerd maar die wijzen op echt helemaal niks uit dus kom ik nog niet verder. Ik heb ook nog een zwangerschapstest gedaan maar ik was helaas niet zwanger.



Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en denk aan allerlei soorten dingen van kan ik wel kinderen krijgen? Heeft mijn vriend traag zaad? Ik ben zelf nog niet naar een huisarts geweest om me te laten nakijken maar dat ga ik zeker nog wel doen, kan je wat in je bloed zien?



Wat zouden jullie mij adviseren? Want ik doe er een moord voor om te zien dat mijn zwangerschapstest positief is.



Thanks alvast!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:nan27 schreef op 22 september 2014 @ 16:45:

Echter is het alleen zo dat ik vorig jaar gestopt ben met de pil en sindsdien ben ik zeer onregelmatig ongesteld nu weet ik dat dat komt omdat ik gestopt met de pil



Hoe kom je er bij dat dit zou komen door de pil.

Ik heb meer dan 20 jaar de pil geslikt maar was meteen na het stoppen regelmatig ongesteld.



Als jij ovulatietesten doet en je kan geen eisprong vinden dan bestaat er een zeer grote kans dat je gewoon geen eisprong hebt.

Dus dan zou ik toch eens bij de huisarts langs gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even een doorverwijzing voor de gynaecoloog vragen bij je huisarts. Het kan ook betekenen dat je PCOS hebt. Sorry wil je niet ongerust maken, maar ik heb de pil 15 jaar trouw geslikt en ik had direct een regelmatige cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik met de pil stopte duurde het na de eerste (pil)menstruatie 110 dagen tot de volgende. Daarna gewoon regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend! Hoe lang zijn jullie al bezig?

De huisarts kan je adviseren, maar doorgaans moet je het eerst een tijdje 'proberen' voor hij je wil helpen. Als je een lange cyclus hebt, kan het zijn dat je geen eisprong hebt, bijvoorbeeld door PCOS. Even informeren dus, niet meteen het ergste denken.
Alle reacties Link kopieren
@sugarmiss, nou op het internet staat dat het kan voorkomen wanneer je gestopt met de pil dat er nog een jaar overheen kan gaan wanneer je cyclus weer helemaal rustig en normaal is.



Dat hoeft niet bij andere zo te zijn.



@GateKeeper, ik ga morgen gelijk even een afspraak maken want ik wil mezelf toch wel even laten testen..
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:valentina82 schreef op 22 september 2014 @ 16:58:

Heel vervelend! Hoe lang zijn jullie al bezig?

De huisarts kan je adviseren, maar doorgaans moet je het eerst een tijdje 'proberen' voor hij je wil helpen. Als je een lange cyclus hebt, kan het zijn dat je geen eisprong hebt, bijvoorbeeld door PCOS. Even informeren dus, niet meteen het ergste denken.Sinds februari van dit jaar dus het kan nog alle kanten op en heeft het gewoon nog even zijn tijd nodig maar goed het frustrerende is toch dat ik totaal niet kan inschatten wanneer ik ongesteld moet worden dus mijn cyclus heeft behoorlijk drempels.. Maar ik ga morgen gelijk mijn huisarts bellen om toch even alles na te laten kijken..
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:kerstklok schreef op 22 september 2014 @ 16:55:

Toen ik met de pil stopte duurde het na de eerste (pil)menstruatie 110 dagen tot de volgende. Daarna gewoon regelmatig.Dus bij jou duurde het ook een tijdje voordat alles weer normaal was?
Carpe Diem!
Sinds wanneer moet je precies weten wanneer je vruchtbaar bent om zwanger te raken? Je hoeft toch helemaal niet te weten wanneer je eisprong is? Als je er een beetje een leuk seksleven op na houdt dan zul je het heus ook wel doen rond je eisprong met zo'n 2/3 keer per week seks. Ovulatietesten lijkt me meer iets wat je na een jaar ofzo eens gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 22 september 2014 @ 16:50:

[...]





Hoe kom je er bij dat dit zou komen door de pil.

Ik heb meer dan 20 jaar de pil geslikt maar was meteen na het stoppen regelmatig ongesteld.



Als jij ovulatietesten doet en je kan geen eisprong vinden dan bestaat er een zeer grote kans dat je gewoon geen eisprong hebt.

Dus dan zou ik toch eens bij de huisarts langs gaan.+1 Als jij ovulatietesten volgens gebruiksaanwijzing gebruikt dan zijn ze redelijk betrouwbaar. Als ze zeggen geen ovulatie, dan is dat zeer waarschijnlijk ook zo. Dit in combinatie met onregelmatige cyclus zou voor mij bezoek aan huisarts zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 22 september 2014 @ 17:17:

Sinds wanneer moet je precies weten wanneer je vruchtbaar bent om zwanger te raken? Je hoeft toch helemaal niet te weten wanneer je eisprong is? Als je er een beetje een leuk seksleven op na houdt dan zul je het heus ook wel doen rond je eisprong met zo'n 2/3 keer per week seks. Ovulatietesten lijkt me meer iets wat je na een jaar ofzo eens gaan proberen.Ik snap wat je zegt maar het was meer voor mezelf om te weten of meerdere mensen hier last van hebben.. We zijn er wel een tijdje mee bezig maar sinds februari intensief..
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:poisson1987 schreef op 22 september 2014 @ 17:20:

[...]





+1 Als jij ovulatietesten volgens gebruiksaanwijzing gebruikt dan zijn ze redelijk betrouwbaar. Als ze zeggen geen ovulatie, dan is dat zeer waarschijnlijk ook zo. Dit in combinatie met onregelmatige cyclus zou voor mij bezoek aan huisarts zijn!Blijkbaar niet want anders had ik vaak op die testen wel gezien of ik vruchtbaar ben op de momenten wanneer ik ongesteld ben geweest. Ik zal morgen mijn huisarts bellen voor een afspraak om toch even te kijken of alles wel klopt van binnen
Carpe Diem!
Als je nog maar 7 mnd bezig bent zal geen arts je onderzoeken, dat is namelijk helemaal niet lang. Pas na een jaar kom je daarvoor in aanmerking: http://www.zwangerschapsp ... sen-om-zwanger-te-worden/
Wanneer in de cyclus begin je met testen? In principe heb je 14 dagen voor je menstruatie een eisprong.
Alle reacties Link kopieren
quote:madredefamilia schreef op 22 september 2014 @ 17:46:

Als je nog maar 7 mnd bezig bent zal geen arts je onderzoeken, dat is namelijk helemaal niet lang. Pas na een jaar kom je daarvoor in aanmerking: http://www.zwangerschapsp ... sen-om-zwanger-te-worden/We zijn er wel wat langer mee bezig maar sinds februari echt intensief bezig.. Ik vraag gewoon wat advies aan mijn huisarts, ik ben ook niet bekend nog met wat en hoe..
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:madredefamilia schreef op 22 september 2014 @ 17:47:

Wanneer in de cyclus begin je met testen? In principe heb je 14 dagen voor je menstruatie een eisprong.Het zou ook kunnen dat ik precies net naast of ver voor test.. Ik probeer elke dag aan te houden rond dezelfde tijdstip met testen, misschien koop ik niet de juiste ovulatietest maar dat zou niet moeten uitmaken lijkt mij toch? Ik vind het gewoon moeilijk in te schatten.
Carpe Diem!
Maar op welke cyclusdag begin je te testen?
Alle reacties Link kopieren
quote:nan27 schreef op 22 september 2014 @ 17:33:

[...]





Blijkbaar niet want anders had ik vaak op die testen wel gezien of ik vruchtbaar ben op de momenten wanneer ik ongesteld ben geweest. Ik zal morgen mijn huisarts bellen voor een afspraak om toch even te kijken of alles wel klopt van binnen Dat je menstrueert wil niet zeggen dat je ovuleert/vruchtbaar bent.
Alle reacties Link kopieren
hi,



ik ben in februari 2014 gestopt met de pil, maar mijn cyclus is zoo in de war. Mijn 1ste dag van mijn laatste menstruatie was 13 augustus tot op heden nog steeds niet aan het menstrueren. Zwangerschap test gedaan en ook negatief.

De ene keer was mijn cyclus 21 dagen en de andere keer 34 dagen en nu is het al bijna over de 40 dagen

weet iemand iets hierover??
Alle reacties Link kopieren
Nan27 je kunt ook je afscheiding in de gaten houden, richting je eisprong wordt het natter, glibberiger, dit kan je opzoeken op google als je cervixslijm intikt. Leer je eigen lichaam kennen, en als extra controle zou je dan (goedkopere) ovulatietesten kunnen gebruiken voor de bevestiging.. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de tips! Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts en die gaat alles gewoon even nakijken, wat nooit kwaad kan uiteraard.
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven