Zwanger worden na een miskraam jan/feb 2014

30-01-2014 20:29 3406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een spannende tijd, zwanger worden en zwanger blijven. Na die eerste positieve test durf je het bijna niet te geloven, is het echt http://forum.viva.nl/temp ... bar/toolbar-sprite.gifzo? En dan (na misschien nog meer testen) en een menstruatie die uitblijft... dan moet het wel zo zijn. Zwanger! Maar ook het eerste trimester is spannend genoeg. Heb je wel kwaaltjes, of nemen ze af, bloedverlies en krampen. Het kan van alles betekenen en het lijkt een eeuwigheid te duren tot de eerste echo. Maar dan, opeens blijkt dat je voorgevoel misschien wel klopte; het zit niet goed en je krijgt een miskraam.



Dit is wat mij is overkomen, en als ik op het forum lees zijn er zoveel meer vrouwen die helaas een miskraam krijgen. Gelukkig gaat het veel vaker goed dan fout. Maar onbevangen een eventuele volgende zwangerschap ingaan lukt niet.



Ik zou het fijn vinden om hier met meiden te schrijven die (onlangs) een miskraam hebben gehad en er weer voor gaan begin 2014. Niet om hier een verdrietig topic van te maken, maar juist om samen uit te kijken naar een volgende zwangerschap die wél goed zal gaan.



Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.






NaamLeeftijdOvulatieNODKindjeOpmerkingeneyeswithlove28? afw.? afw. 1ste Poppy8429 - 39Begin januari miskraamFrekemama17 april miskraamKaatje19882609-1123-111e kindjemk rond 21 april Fall201331 ? ? 1emk dec 5w3d mk mei 5w Jippie23beide 34?nod 26 november 1emiskraam in februari Weekend25&2925-042eherstellen na curretage!vk23131&3116 oktober30 oktober1eMA feb 14 en MA jul 14. Zwanger! Lotus8726&3016 mei23-051eMiskraam Januari, Vroege miskraam Maart, Vroege miskraam augustus. Doorverwijzing fertiliteitsonderzoek. Zwanger! Lisch23&2625-0211-032eCestlavietje2719-0302-041eZwanger! Nina88828 laatste menstruatie 5 juni 1eZWANGER! 5e ronde na mk begin februari en vroege mk begin meiMuca8132&3716-23-31eZwanger! Meis29Zwanger! Poppie002238-27 juni2eZwanger! 5 maanden na miskraam, ronde 3loetje8429& 3217-25 maart1e kindjeZwanger! maybe-baby26&2823-0306-041e kindje Zwanger! Buuv.Betty3416-631-6 1e kindjeZwanger! 5 maanden na miskraam in feb. bb1431&3215 sept29 sept 1ste Zwanger! 7,5 mnd na MKjaimesblond36 en 34? Rond 28 april 1stemiskraam 26-03Beloved862724-0307-041eZwanger!!! 3 maand na vroege miskraam van 5,5 week (1e echo 29 april!)Lola8924 & 261e KindjeZwanger! Kiki1987 26 & 26 Laatste menstruatie 29 maart2e ronde na miskraam Zwanger! Twinklinstar 26&29 rond 10-17 juni 23 juni?1eNa MMM en 2mk

Zwanger!

Termijnecho 15-8 . Mila81 3327 mei 1e kindje ZWANGER 1e menstruatie na miskraam was 31 maart Doornroosje 28 & 361e kindjeZwanger! (2 maand na miskraam zwanger geworden) Suppio29 & 25 3 aug 17 aug 1e kindje Zwanger! Mylove 198827 en 25 15/16/07 02/08 2eZwanger!!





De tabel is vol! Meeschrijven mag altijd!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed idee!



Wie ben jij trouwens?

Ik wil wel meeschrijven in ieder geval!

Reageer later uitgebreider
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lisch, leuk dat je wilt meeschrijven! Ik heb het topic onder een algemene account gemaakt, zodat we ook een tabel kunnen opnemen die iedereen zelf kan bijhouden.



Ik schrijf mee in het zwanger worden vanaf sep topic en schreef mee in het uitgerekend in augustus topic.



Ben benieuwd naar jouw verhaal. Leuk om er samen weer voor te gaan :-) en er volgen vast meer!
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik wil ook wel meeschrijven. Heb een dochter van 1,5 en vorig jaar met 26 weken bevallen van ons doodgeboren zoontje. Is geen miskraam maar net als jij geen onbezorgde zwangerschap in het verschiet. Heb trouwens 3 weken terug een test gedaan en die was positief. Dinsdag echo. Erg spannend. Dat zal ook wel blijven de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Hi cestlavietje, we zaten samen in het uitgerekend augustus topic en allebei een miskraam.. zie net bij toeval dit topic! Hoe is het nu?



Ter info: ik was vanaf 31-10 zwanger en heb op 31-12 echo gehad vanwege bloedverlies. Het was eigenlijk mijn incheck bij de vk.. vruchtje bleek gestopt met ca 6 weken. Ik had toen ook bloedverlies gehad. Op de laatste dag van het jaar is eigenlijk alles eruit gekomen ook.



Wij hebben besloten er gelijk weer voor te gaan. Volgens mij is mijn cyclus gelijk weer op gang gekomen. Ik zou dan morgen mijn eerste nod weer hebben. Hoop toch snel weer zwanger te zijn, blijf positief iig..
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven! Woensdag ben ik gecuretteerd en het liefst wil ik zo snel mogelijk weer proberen zwanger te worden. Mijn vriend twijfelt nog, maar hij gaat nadenken over wat hij wil.



@Muca, wat spannend dat morgen je nod is! Weet je al wanneer je gaat testen?



@Yasmines, wat erg van je zoontje, dat lijkt me echt heel moeilijk!



Hoeveel dagen na jullie miskraam testten jullie weer negatief? Ik wil wel eerst een negatieve test hebben gezien voordat we verder gaan, anders weet ik straks helemaal niet waar ik aan toe ben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lola, hoe ver was jij voor je curettage? Ik denk dat als het goed voelt, je gewoon er gelijk weer voor kan gaan. Je lichaam geeft wel aan of het kan. Misschien is de verwerkingsperiode ook korter als je nog niet zo ver was. Ik merk wel dat het balen was en ook wel verdrietig, maar met de wetenschap dat het vanaf het begin al niet goed zat met dit vruchtje en dat het daarom gestopt is, kon ik me er wel goed erbij neerleggen. Het scheelt bij ons ook wel dat ik de tweede ronde al zwanger was en we er niet heel lang over gedaan hebben.



Ik heb zes of zeven dagen na de miskraam een test gedaan en die was negatief. Ik merkte ook dat ik na twee weken weer vruchtbaar was en we hebben bewust daarop gevreeën. Natuurlijk heb ik gisteren alweer getest, maar dat is bij mij toch te vroeg... Ik ben twee keer eerder zwanger geweest (1 abortus en 1 miskraam dus) en testte nooit voor drie dagen overtijd positief. Ik heb geen idee wat het wordt. Voel weer van alles en het kunnen tekenen van menstruatie of zwangerschap zijn. Ik haaaaat het wachten!!
Alle reacties Link kopieren
@Muca, ik was 8 weken zwanger. Het helpt inderdaad wel dat ik weet dat er vanaf het begin al iets niet goed zat, dus dat het toch niet goed had kunnen gaan. Toch vind ik het wel heel erg jammer.

Je zit nu dus rond je nod? Spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
Vannacht ongesteld geworden! Jammer, maar wel fijn om te wetendat alles het doet en ik weer regelmatige cyclus heb...
Alle reacties Link kopieren
Allereerst wat naar dat we helaas allemaal wat verdrietigs hebben meegemaakt... dat iedereen maar de kracht mag vinden om positief te blijven!



Maar helaas kan ik me dus ook aansluiten hier. In oktober al een miskraam gehad bij 6.5 en nu vorige week weer bij 4.9. (beide spontane abortus)

Het is erg lastig om het vertrouwen in je lijf terug te vinden vind ik.

Het lijkt me ook wel prettig om mee te schrijven hier. Schrijf in het augustus topic ook mee, maar merk dat ik het toch wel fijn vind om verhalen te delen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.



Echter wil ik het ook wat meer op de achtergrond gaan zetten omdat ik merk dat het steeds lastiger wordt om het los te laten en het mijn leven steeds meer gaat beheersen. Weet dus nog niet echt hoe actief ik ga meeschrijven...
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, vervelend dat hier meer meiden bijkomen want dan hebben jullie dus slecht nieuws gehad. Maar, fijn dat we hier soort van in hetzelfde schuitje zitten!



@ muca, ja, we schreven in hetzelfde topic! Ik heb daar nog wel meegelezen en zag dat je daar nog een paar berichtjes had geplaatst. Ik maakte eruit op dat het gelukkig wel goed met je ging! Helaas nu ongesteld... ik ben er ook op aan 't wachten (heb 3 negatieve testen gehad) dus als het dan niet zo is, dan maar het liefst zo snel mogelijk ongesteld!



@ lola; voor jou is het allemaal heel recent met de curretage zelfs nog afgelopen week. Kan me voorstellen dat je vriend misschien nog wat twijfelt, maar ik herken me wel in jouw verhaal. Zelf heb ik het idee, dat weer opnieuw zwanger worden zoveel blijdschap (en ja, ook weer onzekerheid, maar even focussen op die blijdschap!) zal geven.. ik kijk er iig weer erg naar uit!



@ yasmines; zo, heftig zeg! Al over de helft van je zwangerschap en dat het dan nog misgaat.. dan verwacht je het ook niet meer. Je bent welkom om hier mee te schrijven!! Gefeliciteerd met je positieve test! Dubbel nieuws, maar we gaan er hier vanuit dat onze volgende zwangerschap goed zal gaan!



@ meis; ik heb helaas ook 2 x een vroege miskraam achter elkaar gehad (1x 5,5 week, 1x 8,5 week). Het vruchtje was nog niet zo ver als dat m'n zwangerschap was, dus het is in een vroeg stadium mis gegaan. Ondanks dat, heb ik er wel vertrouwen in dat het hierna goed zal gaan. Ik wijs de MK's ook echt toe aan 'pech'. Ik herken wel wat je zegt over het meer naar de achtergrond verplaatsen. Ik zou het wel willen, maar vind dat zo lastig! Ik zal hier ook zeker niet dagelijks schrijven (om diezelfde reden) maar merk wel dat ik behoefte heb aan lotgenoten, mede omdat ik het naar buiten toe met eigenlijk niemand deel. Maar doe vooral waar je je prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ongesteld geworden. Muca, onze cyclussen lopen op 1 dag na redelijk gelijk! Net als jij ook blij dat alles het blijkbaar gewoon weer doet en cyclus ook niet langer is geworden (schommel altijd rond de 32 dagen). Zo, dan ga ik deze weken maar weer even genieten van wijn, een zonnebankje etc. Das ook wel weer even lekker!
Alle reacties Link kopieren
@cestlavieje, fijn dat je cyclus weer normaal is, ik snap dat je daar blij mee bent!



@meis, vervelend dat je weer een miskraam hebt gehad, maar wel leuk dat je hier mee komt schrijven.



@muca, jammer inderdaad.. Maar wel fijn dat je cyclus nog werkt enzo.



Sinds vanmiddag verlies ik opeens flink bloed.. Echt meer dan net na de curettage, en dat terwijl ik gisteren helemaal niet heb gebloed. Beetje raar dus, maar misschien hoort het er wel bij..
Alle reacties Link kopieren
Och wat erg yasmines. Een miskraam is al naar maar met zoveel weken is het echt wel heel heftig zeg :(

Hoe kwam het dat het mis is gegaan? (als je dat wil vertellen, anders ook goed natuurlijk!)



Jammer Cestlavietje, dat je ongesteld bent geworden.

Maar net wat je zegt; nu lekker gaan genieten van al die dingen



Ook voor jou jammer Muca. Het enige positieve er aan is inderdaad dat je cyclus weer regelmatig aan het worden is.



Heftig meis, 2 x een miskraam achter elkaar. Ik snap wel dat je het meer achter je wil laten. Doe vooral waar jij je goed bij voelt, als je iets kwijt wil is het wel fijn dat mensen weten wat je doormaakt! (vind ik dan!)



Hm lola, wat vervelend zeg. Denk je dat het 'klaar' is en je weer verder kunt, krijg je ineens weer bloedverlies..? Ik hoop dat het snel weer stopt.



Zo naar he, dat zoveel vrouwen een miskraam krijgen. In mijn omgeving heb ik het weinig gehoord. Maar goed, het kan ook zijn dat ze dat voor zich houden natuurlijk!



Ik had 16 jan. de eerste echo. Een paar dagen van te voren al een beetje bloedverlies en het gevoel dat het niet goed zat.

De echo bevestigde dat. Ik moest ruim 7 weken zwanger zijn en het vruchtzakje was veel te klein.

Dagen daarna bloedverlies en krampen maar na 1.5 week kwam het vruchtzakje er uit.

Ik vond het fijn dat het op de natuurlijke manier gebeurde maar het wachten vond ik echt verschrikkelijk!

Afgelopen week een echo gehad en ik was weer schoon. De gynaecoloog gaf aan dat ze het verstandig vond om een maandje te wachten. Maar ik zie dat zelf niet zo zitten eerlijk gezegd. Man was na enige aarzeling ook overtuigd dus nu gaan we gewoon weer verder!
Alle reacties Link kopieren
Dames, wat is het stil hier!



@Lisch, fijn dat je weer schoon bent. Ik snap ook heel goed dat je meteen weer verder wilt, haha.



Het bloedverlies is bijna gestopt inmiddels, denk ik dat ik toch wat rustiger aan had moeten doen.



Oh, voor in de tabel; ik ben 24 en we gaan voor ons 1e kindje. Verder kan ik nog niet echt antwoord geven eigenlijk, ik weet nog niet hoe mijn cyclus is enzo.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vul ik de tabel in? Wil ook graag mee schrijven maar kom er niet uit hoe ik de tabel in moet vullen.

Wij proberen vanaf september 2013 zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
@tabel, je moet je gegevens tussen de [td] [td] hokjes invullen, kijk maar even hoe de anderen het ingevuld hebben, het is een beetje priegelen, maar je komt er vast uit



Welkom Lisch, ik snap dat je ook gelijk verder wilt, volgens mij zijn wij allemaal ongeduldig. Lijkt me helemaal erg om te weten dat het vruchtje dood is en nog in je zit. Ik zag het pas terwijl het al ruim twee weken gestopt was en het is dezelfde avond eruit gekomen. Ik herkende ook het vruchtzakje. Ik had in bad gelegen, want best last van de krampen en heb toen met afdouchen geperst, toen floepte het eruit, een knikker met bloed, heb nog geprobeerd het tegen te houden met mn voet, maar het is weggespoeld. Heb het 'kindje' vaarwel gezegd en ben toen toch oud&nieuw gaan vieren (wilde me sowieso bezatten)



Ik doe het mezelf ook niet meer aan om mee te lezen in het uitgerekend in augustus topic, waar ik meeschreef, want dan denk ik steeds 'ja dat had ik nu ook moeten hebben en wij zijn weer terug bij af' en dan voel ik me weer schuldig want wil ook niet jaloers zijn oid, maar heb eigenlijk ook geen zin om weer elke maand in de spanning te moeten zitten... hoop maar dat het voor iedereen hier snel raak is!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie alleen allemaal even succes wensen!

Na 2 keer een miskraam te hebben gehad is de 3e hier gelukkig blijven zitten en trapt inmiddels heel mijn ribben beurs. Er is niets vervelender dan twijfelen aan je eigen vrouwelijke lichaam wat je 'in de steek' laat. En iedere nieuwe zwangerschap is spannend eerst tot de weken dat het is mis gegaan. Dan de 12 weken maar dan zijn toch de 20 weken ook weer spannend. Eigenlijk blijft het tot het eind wel spannend denk ik. En het klinkt heel cliché maar je voelt wanneer het goed zit.

Het is jullie allemaal gegund en bij jullie komt er ook een prachtig kindje . En probeer na goede echo's te gaan genieten van de zwangerschap en bel bij iedere twijfel gewoon de VK.



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, even een kort bericht. Ben helaas ziek als ik nu zwanger was geweest had ik gedacht dat het daardoor kwam maar tis een dikke griep ben ik bang. Voel me behoorlijk lamlendig en ga nog meer nadenken over een kleintje. Gelukkig niet ziek in m'n vruchtbare periode dan zou ik goed balen!



Ik herken me in wat je zegt muca; meelezen in het aug topic. Ik doe dat ook nog af en toe en het is zo confronterend. Dan waren we nu de 12 weken voorbij geweest en een zomerkindje. Ik zat ook nog praktisch te denken dat ik zorgverzekering heb aangevuld ivm kraamzorg dus wil eigenlijk wel in 2014 bevallen en dan heb ik nog 2 rondes. Stom hè met oud en nieuw zeiden we tegen elkaar: volgend jaar met een kleine erbij! Maar het ging 1 jan mis.



Bedankt voor het berichtje hierboven! Dat bewijst maar weer dat het goed kan gaan en daar gaan we met z'n allen voor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Derpina, dank voor de hart onder de riem! Gelukkig is bij jou alles goed gekomen. Ik wens je heel veel geluk met de kleine!



Cestlavietje, beterschap! Ik betaal nu ook een dikke 130 aan zorgverzekering per maand.. Ga nu maar elke week naar de fysio haha



Het kan nog, oud&nieuw met zn drietjes! Had zo graag in de zomer vrij gehad (er ook echt op gepland trouwens...) maar zoals het er nu naar uit ziet, kan het me ook niet schelen, hoop ik gewoon op een gezond kindje, zomer of winter..
Alle reacties Link kopieren
@Muca, dat heb ik ook ja.. Ik hoop gewoon dat het de volgende keer goed gaat, verder maakt het me allemaal niks uit.



@Cestlavietje, beterschap!



@Derpina, fijn om te horen dat het bij jou wel goed gaat nu!



Ik voel me echt invalide ofzo, ik heb net boodschappen gedaan en toen ik de tas uit de auto tilde, begon ik weer te bloeden. Blijkbaar kan ik dus niet eens zelf boodschappen doen.. En zo zwaar was die tas ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verdrietige berichten allemaal. Ik hoop dat we straks allemaal een lief hummeltje in ons armen hebben. Gisteren een hartje! Was allemaal erg emotioneel. Sowieso in het ziekenhuis komen met de herinnering aan de laatste keren.



Lisch, je vroeg hoe het mis heeft kunnen gaan. Dat weet niemand. De doktoren staan voor een raadsel. Er was ook geen aanleiding toe. Ik voelde hem niet meer schoppen, maar dit heb ik ook met mijn dochter gehad en toen was er niets aan de hand. Maakte mij dus geen zorgen. We gingen voor een pretecho, de echoscopiste zei dat we toch maar even naar de verloskundige moesten bellen. Ook toen maakte we ons nog geen zorgen. Die stuurde ons naar het ziekenhuis en toen bleek dat hij al even was overleden. Uit het bloed van de navelstreng bleek later dat hij het syndroom van down had. (Combinatietest wees geen verhoogt risico uit) en ze vonden nog een ophoping van rode bloedcellen. Maar waar dat vandaan kwam is onbegrijpelijk en kunnen ze ook niet thuis brengen. Ze dachten nog een erfelijke bloedziekte vanuit mijn man, maar is gelijk getest en was niets. Mijn zoontje is dus heel zachtjes overleden, zonder pijn of bloed bij beide van ons. Kan er goed op terug kijken. Natuurlijk hadden wij het anders gewild maar het had zoveel erger gekund.



Het enige is dat we dus nu niet helemaal onbezorgd in de zwangerschap zijn. Erg veel emoties. En grr die hormonen. Maar ook zo ontzettend blij dat een zwangerschap ons weer gegund is.



Ik hoop op snel goed nieuws van een ieder van jullie.
Alle reacties Link kopieren
@ lola; jee vervelend dat je weer aan het bloeden bent! Is het normaal na een curretage dat je bloed kunt blijven verliezen? Ik heb zelf in totaal 6 dagen bloedverlies gehad bij een natuurlijke MK. Vervelend ook met dat plakkerige maandverband dat je de hele dag voelt zitten :(



@ Yasmines, zo wat een heftig verhaal zeg. Wat raar dat het zo van het ene op het andere moment mis was zeg. En uiteindelijk zou je willen dat ze vinden waardoor het komt, maar aan de andere kant als ze niets vinden is het misschien wel 'pech' en dat is dan toch weer hoopgevender voor een volgende zwangerschap. Hoe reageerden jullie op het nieuws dat het een kindje met down bleek te zijn? Lijkt me naar nieuws als je dat dan te horen krijgt... jullie toekomst had er dan wel heel anders uitgezien. In ieder geval fijn dat jullie nu mogen genieten van een zwangerschap!



@ muca, zo sta ik er ook in hoor; een gezond kindje is het belangrijkste!
Alle reacties Link kopieren
@Cestlavietje, ja bah, normaal gebruik ik altijd tampons, maar dat mag nu dus niet.. Het schijnt dat je 14 dagen kunt blijven bloeden, dus wat dat betreft kan het nog 7 dagen doorgaan..



@Yasmines, jeetje, wat heftig zeg.. Ik snap dat je nu niet onbezorgd zwanger kunt zijn, maar hopelijk blijft alles nu gewoon goed gaan!
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje om ons te uppen!



En @Lola, hoe is het nu met het bloeden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven