Zwanger worden vanaf november 2014

18-09-2014 12:52 252 berichten
Hoi dames,



Hierbij een nieuwe topic voor dames die vanaf november willen proberen zwanger te worden.



NaamLeeftijdNOD/ACZwangerBijzonderhedenStampertje9024/2915-11 1e kindjeFluorescent26/342 nov1e kindjeKe-et27/2825-10 (?)1e kindjeMamma.2be Boontje1927/3330-10(?) 1e kindje Famke201424/2811-121e kindjeRoosje1981Visje__22/384-112e kindje ronde 1janssen00727/2530-10nondeju26/29mmaas27/31?11 nov?eerste kindje, erg onregelmatige periode



De tabel is VOL! Nieuwe dames zijn natuurlijk van harte welkom om mee te schrijven, maar kunnen niet meer in de tabel



Dames in de tabel: Jullie kunnen zelf jullie gegevens aanpassen via het algemene account:

gebruikersnaam: nov2014

wachtwoord: nov14



Maar als je wilt pas ik de gegevens ook graag voor je aan. Zet ze dan even dikgedrukt in je post, dan vind ik ze sneller terug.
Verkeerde nick..
anoniem_207568 wijzigde dit bericht op 18-09-2014 13:18
Reden: Wel zo handig om met mijn eigen nick te reageren..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af..

Heb vandaag voor de laatste keer de pil geslikt. Komend weekend mijn onttrekkingsbloeding, en daarna willen we eerst eens kijken of mijn cyclus weer op gang komt. Je weet maar nooit, na ruim 12 jaar de pil te hebben geslikt



Keuze om ook pas in november te starten wordt ook veroorzaakt doordat ik druk op zoek ben naar een andere baan. Zie zwanger solliciteren niet zo zitten (om over de kansen op een baan maar te zwijgen). Voelt enerzijds wel een beetje lullig tegenover een nieuwe werkgever, maar aan de andere kant.. voor hetzelfde geld door het nog ontzettend lang voordat ik zwanger ben..



Benieuwd of er nog meer dames in november willen starten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook zeer waarschijnlijk! Vorige week al laatste pil geslikt dus nu even afwachten en hopelijk per november ervoor gaan!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Bieno! Ben benieuwd of er nog meer dames zijn die er per november voor willen gaan.



Hier is een en ander dus nog even afhankelijk van werk-situatie.

Waarom willen jullie in november starten als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Graag meld ik me aan bij dit praatgroepje!



Wij proberen sinds kort zwanger te worden. 6 september laatste pil geslikt.. Nu heb ik geen idee of ik een korte of lange cyclus heb, dus het kan vanaf midden oktober raak zijn, maar dit kan natuurlijk ook veel langer duren.



Ik ben 24 jaar, mijn partner 29 en wij gaan voor ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Ook een soort van werk-situatie (ivm privacy hou ik het maar even vaag ).



Heb allemaal ''klachten'' door het stoppen met de pil, hopelijk is dat gauw over want die hoofdpijn word ik niet blij van

Jullie hier ook last van gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ook ik meld me... Officieel zouden we vanaf nov/dec beginnen, maar inmiddels alle voorbehoedmiddelen de deur uit gedaan. Als k goed gerekend heb ben ik tijdens mijn vruchtbare periodes de komende 2 maand in het buitenland voor werk, dus vanaf nov gaan we er echt voor ?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Fluorescent! Moet je vaak naar het buitenland voor je werk, of is dit nu toeval?



Ook Stampertje welkom! Spannend he wanneer je cyclus op gang komt? Vind 24 nog best jong (of ben ik nu met mijn 29 erg oud), is niet veroordelend bedoeld hoor. Kende op die leeftijd nog niemand met kinderen, that's all.



Zijn er al meer meiden in jullie omgeving met kinderen?

Bij mij heeft een van mijn beste vriendinnen een meisje van 1, en een andere vriendin heeft nu een kindje van een paar maanden, maar verder nog niemand van mijn vriendinnen. Bij vrienden van mijn man (die net als hij een paar jaar ouder zijn, zo tussen 30-35) lijkt nu een kleine babyboom gaande, maar zijn er ook nog stellen die nog een paar jaar wachten.



@Bieno. Ben eigenlijk pas officieel per gisteren gestopt met de pil (toen had ik weer met een nieuwe strip moeten beginnen). Nog geen ervaring met allerlei 'klachten' dus. Waar heb jij nu last van?

Herinner me dat ik voor de pil (vroeger toen ik 15 was) altijd erg veel last had van buikpijn en hoofdpijn als ik ongesteld werd. Was dan echt een dag gevloerd. Hoop dat dat niet terugkomt..
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook aan! Ik ben 27 jaar en mijn vriend 28. Sinds februari dit jaar slik ik de pil al niet meer. Niet om zwanger te raken, maar omdat ik na 12 jaar slikken er helemaal klaar mee was. Voelde me er lichamelijk en geestelijk niet goed meer bij.

Nu hebben we een paar maanden terug besloten dat we het vanaf oktober willen gaan proberen. Al zijn we al langer niet meer zo voorzichtig

M'n menstruatie is net weer begonnen dus nog even geduld en we kunnen starten. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
@bieno: ik heb wanneer ik stop met de pil ook vaak last van hoofdpijn. Al is dit wel met pieken en dalen. Zon erge hoofdpijn zelfs dat enkel neurofen migraine (400mg ibuprofen) helpt. Heel vervelend.



@miss.speeseend e.a.: In onze omgeving is nu ook al een babyboom gaande. Zelf zijn wij er helemaal klaar voor, ik al langer haha. Sinds 9 maanden nu een koophuis, man heeft een vaste goed betaalde baan, en ik heb momenteel een jaarcontract. No way dat ik ga wachten op vast contract, drie jaar. Schoonzus is nu zwanger en contract werd na drie keer ook ineens niet verlengd.. je kunt er dus geen touw aan vastbinden..

En 29 jaar is bij lange na niet oud ik ben gewoon lekker vroeg .



@ke-et: welkom! Spannend he. Ik heb mijn eisprong inmiddels gehad en nu wachten tot 10 oktober met testen. Het is pas ronde 1 laten we zeggen geen haast. Maar toch hoop ik dat het raak is.
Alle reacties Link kopieren
He allemaal! Aangenaam



@stampertje hier na nog ff gerekend te hebben ook afgelopen week eisprong gehad en niet komende week. Zelfde NOD als jij! Ook ronde 1 dus.



@de rest over de pil, ik ben 2 jaar geleden gestopt ivm migraine klachten. Gelukkig helemaal vrij van hormonen al. Voel me stuk fitter nu en niet zo veel last van hoofdpijn meer gelukkig.



Wij zijn trwns 26 en 34 en pas getrouwd. Nog wel even getwijfeld. Mijn jaarcontract verloopt deze winter, maar al goede aanwijzingen dat het gewoon verlengd gaat worden met een jaar. Verder is situatie stabiel genoeg.

Ben inderdaad met regelmaat in het buitenland voor werk. Hoe we dat op gaan lossen weet ik nog niet helemaal... Maar eerst maar eens zwanger worden ;)



Letten jullie al op met alcohol/eten/supplementen slikken?
Alle reacties Link kopieren
Ik let er eigenlijk al een poos op. Maar vind het dan ook niet zo moeilijk, behalve dan 'Bier laten staan':). Maargoed. Ikzelf werk als dierenartsassistente dus kom al met genoeg troep in aanraking..

Mijn jaarcontract zal in juni ook verlengd worden, enkel weet je nooit wat een zwangerschap kan doen..



@fluorescent: Wat leuk dat we dezelfde NOD hebben!! Nu maar hopen dat het raak is Heb jij al klachten/symptomen?

Ik ben eigenlijk direct na het stoppen met de pil een complete mix van vitamines + foliumzuur gaan slikken van VSM.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! 

Ik ben nieuw hier. Wij houden t 'proberen zwanger te raken' geheim voor onze omgeving, vandaar dat ik jullie opzoek. Erover praten vind ik namelijk wel erg leuk. 



Ik ben al gestopt met de pil inmiddels, benieuwd of mijn cyclus snel wat regelmatig zal zijn. Mijn eerste ovulatie inmiddels gehad.

Als je dan samen besloten hebt er (weer) voor te gaan, wil je t ook zo snel mogelijk hè



wij hebben al zoontje van 2jr trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Hier blijft het ook "geheim". Ik vind het wel erg moeilijk om er niks over te zeggen. Vooral tegen diegene die dicht naast me staan. Maar zo blijft het wel echt een verrassing (mocht het lukken) :-)

Ik dacht dat je foliumzuur pas moet gaan slikken tijdens de zwangerschap. Maar nu las ik op google, na jou bericht stampertje90, dat het idd ook al voor een zwangerschap ingenomen kan worden. Ik ga dus morgen meteen naar de drogist om het te halen!

Doen of laten jullie nog meer dingen die van belang kunnen zijn?



@stampertje90 en fluorescent.. spannende dagen voor jullie! Zou super zijn als het meteen raak is. Zijn jullie er erg mee bezig? Ik ben bang dat ik me te veel ga focussen op alles en het daardoor misschien niet lukt. Hoor heel veel van zulke verhalen om me heen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
@ke-et: Ja vind ik ook hoor. Wil heel graag vertellen erover, maar wat je zegt. . Heel leuk als t een verrassing blijft. Een tja voor hetzelfde geldt duurt het ook nog wel even.

Foliumzuur is meest handig direct te beginnen vanaf moment dat je stopt met anticonceptie. Niveau foliumzuur moet zich namelijk ook nog wat opbouwen in je lijf. Dus idd... halen die pillen

Wat ik nog meer laat of doe. .? Wij allebei denken er wel om rond ovulatie en ik tot moment van mogen testen om niet te drinken bijvoorbeeld. Roken ben ik al mee gestopt ruim voor mijn eerste zwangerschap.

Ach en verder niet iets specifieks verder, gewoon gewoon



mijn NOD is aanstaande zondag
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden!



Ik meld mij ook maar even aan hier als dat nog kan! Bij ons wordt het namelijk ook stil gehouden, dus leek mij wel leuk om even mee te praten en steun te hebben

Ik ben 9 september gestopt met de pil dus nu in afwachting van mijn eerste menstruatie. Ben heel benieuwd of het een beetje snel zal komen en of ik regelmatig ben. Mijn man en ik zijn 7 jaar samen en pas getrouwd; beide vaste contracten dus dat is wel fijn. Man is 33 en ik 27
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Wil graag meepraten in dit groepje, omdat wij het ook nog graag geheim willen houden.(en dat is toch best moeilijk) Wij zijn 7 jaar samen en dit jaar getrouwd. Ik ben 26 en mijn man 28.



12 september de laatste pil genomen, heb dus nog absoluut geen idee hoe mijn cyclus is. Daarom maar een gemiddelde cyclus van 28 dagen genomen en van het weekend voor het eerst zonder condoom gedaan. Misschien tegen beter weten in, maar je weet maar nooit toch...



Mijn NOD zou dus net als bij @fluorescent en @stampertje90 rond 10 oktober zijn.
Trust your heart, you know more than you think you do.
Alle reacties Link kopieren
Moeten we niet de tabel gaan opstarten? Kunnen we het overzichtelijk houden qua aantal deelnemers
Alle reacties Link kopieren
Moeten we niet de tabel gaan opstarten? Kunnen we het overzichtelijk houden qua aantal deelnemers



welkom iedereen! Leuk dat sommige NODs zo dicht op elkaar liggen.

Hier nog geen klachten. Enkel dat ik vandaag zoveel afscheiding verloor dat het door mijn spijkerbroek heen trok. Bah :(
Alle reacties Link kopieren
Tabel is een goed idee!



Welkom alle nieuwe dames super leuk wij houden het ook geheim, misschien als we wat langer bezig zijn en t lukt nog niet dat k t m'n zus en moeder vertel ofzo..



@mommy2be leuk dat jullie voor een 2e gaan! Hoelang heeft het bij de 1e geduurd voor je zwanger was?



@boontje en farfallina gaaf dat jullie ook pas getrouwd zijn! Mooie dag gehad? Groot feest?



Gaaf dat er een aantal dezelfde dag hebben... Ik verwacht nog niets... Zou zelfs beter uitkomen als t nog niet zo is. Slik ook nog geen foliumzuur en hou nog niet echt alles bij. We kijken eerst wel ff.



Morgen eerst maar es weg voor t werk ;)
Alle reacties Link kopieren
@bieno ik heb sinds ik de pil niet meer slik wat vaker laat van hoofdpijn. Daar tegenover staat wel dat ik veel vrolijker en minder snel geïrriteerd ben. Wat heb jij nog meer voor klachten?



@ke-er Pil eruit, foliumzuur erin! Dat is mijn gedachte. Ik rook sowieso niet en drink nu ook geen alcohol.



@fluorescent Onze bruiloft was geweldig! Over het feest wordt nog steeds gepraat. We hadden een waanzinnige openingsdans, dit had echt niemand verwacht. Heerlijk om mensen te verrassen! Jij alvast een goede en veilig reis!!
Trust your heart, you know more than you think you do.
Alle reacties Link kopieren
@farfallina: wat leuk dat julie getrouwd zijn. Wij zijn 15 augustus getrouwd.



Ook wij houden het geheim. Moeilijk, dus zon praatgroepje is erg fijn.



Heb net iets raars meegemaakt btw.. ik ben uitgegaan van een normale 28 dgn cyclus. 10 september ongesteld dus 23/24 september zou ovulatie moeten zijn geweest. Hield mijn afscheiding in de gaten en die was precies zoals die in de vruchtbare periode moest zijn. In de ochtend van 24 september was mijn baarmoedermond zacht en stond open (hield dit bij). Om te testen heb ik gelijk een ovulatietest gedaan en die was positief. De dag erna nog eens getest en toen negatief. Enkele dagen daarna baarmoedermond weer hard en minder afscheiding. Nu maar wachten dacht ik. Maar nu i k steeds hele ladingen afscheiding heb deed ik voor de lol weer een ovu test en die is weer positief?! Baarmoedermond is hard en dicht...



pff heel duidelijk allemaal.



Voor de zekerheid toch maar klussen?! :D
Alle reacties Link kopieren
@fluorescent Oh leuk! Wat voor dans hadden jullie?

Ooooit willen wij ook nog trouwen. Toen ik zwanger was van ons zoontje heeft mijn vriend mij al gevraagd, maar we hebben simpelweg nu t geld er niet voor om te doen zoals we willen trouwen.



Ja en tweede inderdaad. Vind t ook wel spannend hoor; Hoe t zal zijn met 2. Maar lijkt me ook weer zo leuk. Weet nu ook beter Hoe en wat en wat te verwachten enzo.

Bij ons zoontje was t in ronde 4 raak. In de laatste ronde ook ovulatietesten gebruikt omdat toen mijn 3de ronde heel raar ging qua cyclus. Dus wilde wat duidelijkheid over wanneer nu vruchtbaar

Vind t nu alweer zo spannend. .. dat afwachten dan weer en hopen..



Btw.. Zo'n tabel is misschien inderdaad handig!
Alle reacties Link kopieren
Hi ik zou ook graag bij deze groep mee willen chatten! Ook wij houden het geheim en we kunnen vanaf november aan de slag! Al jaar geleden gestopt met de pil en weet gelukkig precies hoe mijn cyclus loopt dankzij onderzoek bij fertiliteit clinique

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven