alcoholvrije wijn

23-10-2014 18:09 36 berichten
Iemand tip voor lekkere alcoholvrije wijn? In principe mis ik het niet, maar met bezoek vind ik het wel leuk een glaasje van iets mee te drinken. Probeerde gisteren van een huismerk supermarkt een rode wijn, maar hing bijna weer boven de pot , geen succes:(
Druivensap? 😊
Alle reacties Link kopieren
By the grape heeft lekkere.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Neem een alc vrije Jillz. Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik opende pakweg 23 weken geleden hetzelfde topic en kreeg het volgende antwoord, waarvan ik helaas inmiddels heb ondervonden dat het de trieste waarheid is:



Lekkere alcoholvrije wijn bestaat niet.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Mee eens: heb er meerdere geprobeerd en het is echt beter om iets anders te kiezen. Zelf neem ik de merlot druivensap van ah excellent, ziet er wijn- achtig uit en heeft echt n betere smaak!
Alle reacties Link kopieren
Pas du tout prosecco. Echt lekker vond ik. Verder idd een lastig product
Alle reacties Link kopieren
quote:enya29 schreef op 23 oktober 2014 @ 18:16:

Neem een alc vrije Jillz. Heerlijk

Oeh niet te nassen, het is maar wat je heerlijk vindt



Kennelijk kan je dirck 3 ook proberen: http://www.bythegrape.nl/ ... rije-wijnen-bij-dirck-iii
Zeg maar Spijker.
Wijn is toch gewoon druivensap met alcohol? Hoe kan dat dan lekker zijn ZONDER alcohol...
Ik vond de witte van Gall&Gall huismerk wel prima. Het smaakt een beetje aan de zoete kant voor een droge witte wijn, maar het smaakt en ruikt prima.

Mijn pa vond het naar Arabische champagne smaken (geen idee hoe dat smaakt; maar misschien jij wel?)



Succes!
quote:Broedkippetje schreef op donderdag 23 oktober 2014 18:17 Ik opende pakweg 23 weken geleden hetzelfde topic en kreeg het volgende antwoord, waarvan ik helaas inmiddels heb ondervonden dat het de trieste waarheid is:



Lekkere alcoholvrije wijn bestaat niet. Daar was ik al bang voor, hahaha
Druivensapje misschien dan toch betere optie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder drinkt ipv wijn het drankje Amé. Is gewoon te krijgen bij de meeste supermarkten. Zij vind die met braam en framboos het meest 'wijnachtig'.



Alle reacties Link kopieren
Ja amé is ok. Maar geen wijnsmaak.

Ik vind de witte huiswijn met 0% wel goed, smaakt echt naar wijn.
Huh? Je bezoek vindt het leuk als jij meedrinkt?
Crodino? Geen vervanger voor wijn, wel lekker!
quote:matroesjka_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 18:54 Huh? Je bezoek vindt het leuk als jij meedrinkt?Nee die maakt het geen drol uit wat ik drink (gok ik), maar ik ben niet echt een frisdrank fanaat, dus laatste tijd zit ik er vaak met een watertje bij. Is voor het goede doel, maar misschien zijn er nog wat "leukere" opties.
quote:Lulu_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 18:45 Mijn moeder drinkt ipv wijn het drankje Amé. Is gewoon te krijgen bij de meeste supermarkten. Zij vind die met braam en framboos het meest 'wijnachtig'.Bedankt!??
Crodino zie ik mijn zusje wel eens drinken, misschien ook wel goede optie. Nog nooit gehad overigens
Al aan alcoholvrij bier gedacht? Ik vind dat zelfs lekkerder dan bier met alcohol. Ik vind alcoholvrij witbier erg lekker en als je het met een extra smaakje wil en mooi roze kan je ook rose bier nemen is ook zoeter. Of radler zonder alcohol. Alcoholvrij bier is nog heel erg gezond ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleur1988 schreef op 23 oktober 2014 @ 19:05:

[...]





Nee die maakt het geen drol uit wat ik drink (gok ik), maar ik ben niet echt een frisdrank fanaat, dus laatste tijd zit ik er vaak met een watertje bij. Is voor het goede doel, maar misschien zijn er nog wat "leukere" opties.

Misschien kun je eens bij de sapjes kijken, er zijn verschillende soorten sap (bijvoorbeeld grapefruit, granaatappel, cranberry) die niet zo zoet zijn, en je kunt het ook aanlengen met mineraalwater.

Gembersiroop vind ik ook lekker met mineraalwater trouwens.

Is allemaal wat pittiger dan frisdrank.

Drankjes die op wijn moeten lijken maar dat niet zijn vind ik meestal niet lekker.

Ik had laatst wel een hele lekkere alcoholvrije glühwein (van de jumbo geloof ik, en bij de natuurvoedingswinkel hebben ze ook zoiets) maar dat moet echt je ding zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij Gall&Gall verkopen ze het merk Faber, de alcoholvrije prosecco (roze) is echt heel prima!!
Jillz en rosébier 0,0% vind ik erg geslaagd! Daarnaast ooit een keer in een restaurant tijdens mijn zwangerschap een mocktail mojito met groene thee gedronken. Receptje is wel te vinden op Google.
Wijn is alcvoholvrij net vieze druivensap. Alcoholvrij bier daarintegen drink ik nog steeds. Vooral bavaria gold, al is dat wel erg duur voor frisdrank.
Aah bedankt voor de tips, hier kan ik wel wat mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven