"dikke kop"

02-10-2014 07:34 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel 31 weken zwanger en 11 kilo aangekomen.

Ik eet niet veel meer dan dat ik normaal deed. Je merkt wel dat je iets makkelijker soms wordt maar hele zakken snoep, chips of andere ongezonde dingen gaan hier niet naar binnen.

Ik ben 168 en had geen overgewicht hiervoor.



Nu begin ik veel vocht vast te houden in mijn handen (ringen al af gedaan inmiddels) maar ik heb dus ook een opgezet hoofd. Kan dit ook met vocht te maken hebben of zijn dit de extra kilo's?



Gister sprak ik iemand die zei: je hebt een bolle toet gekregen en ik werd zelf ook niet heel gelukkig toen ik mijn laatste gemaakte foto zag..



Als mensen het dan ook nog eens benadrukken vind ik dat best lastig. Hoe was dat voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht het net ook toen ik in de spiegel keek. Er is niets meer over van mijn normaal hele duidelijke kaaklijn.

Ik vind het ook geen porem maar wat doe ik eraan?

Nog even uitzitten die weken en dan komt het straks ook wel goed denk ik dan.
Gek is dat, he, dat mensen denken dat tegen je te moeten zeggen. Alsof je het zelf niet weet.

Ik ben jaren geleden tijdelijk erg in gewicht aangekomen wegens medicatie. Daar was ook (maar niet alleen) vocht bij, ik had het idee dat ik stikte in mijn lijf. Verschrikkelijk vond ik dat, maar ik had geen keuze. Nog verschrikkelijker vond ik de mensen die me daar zo nodig op moesten wijzen. Pleur op, ik heb een spiegel, hoor!



Vocht vasthouden in de zwangerschap komt veel voor. Leg het voor aan je verloskundige, misschien heeft die tips. Doe je ringen af, zit prettiger (trouwring zou aan een kettinkje om je hals kunnen).



Mocht er weer iemand het nodig vinden jou op je uiterlijk te wijzen, reageer dan zo verbaasd mogelijk en zeg: "Oh, werkelijk? Wat FIJN dat je me daarop wijst! Echt geweldig bedankt, ik had namelijk geen idéé...!" (met een brede glimlach zeggen ).
Alle reacties Link kopieren
Oh, en als mensen zeggen "wat zie je er stralend uit" dan zeg ik dat ik dat heel lief van ze vindt maar dat ik iets heel anders in de spiegels zie
Alle reacties Link kopieren
Ben bijna evenver als jij. Op zich nauwelijks aangekomen (kilo of 2/3), maar was voor mijn zwangerschap al wat zwaarder. Kindje groeit goed, buik ook. Rest is wat slanker geworden. Ook in mijn gezicht. Heb alleen wel een redelijke onderkin gekregen. Beats me waarom. Kan er niet wakker van liggen. Verzorg mezelf goed, kleed me leuk. Wat anderen van me vinden, is niet boeiend. Als kleintje het maar goed blijft doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was die dikke kop na een week weg, na de bevalling. Iedere zwangere krijgt een bollere toet. Gaat wel over mop.
Alle reacties Link kopieren
meid het is allemaal vocht! ik heb het ook maar ik ben al 20 kilo aangekomen..ik ben nu 37 en 3 dagen...ik zit ook echt te wachten op ons babytje ....ik ben ook maar 1.59 lang dus moet je nagaan hoe ik erbij loop,echt alles is opgezet ! maar iedereen zegt dat het na de bevalling vanzelf allemaal weer wegtrekt...ik heb namelijk ook niet gesnoept of vet gegeten! dus ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Je bent zwanger. Je doet alsof je obese bent. Stel je niet zo aan!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jep, hier ook een bolle toet.. Al weken! Maar nu (bijna 37 weken) begint het nog erger te worden, haha.

Veel vrouwen krijgen (vooral op het einde van hun zwangerschap) een opgeblazen gezicht. Ik denk in eerste instantie onder invloed van hormonen, en later door het vasthouden van vocht (?).
Alle reacties Link kopieren
van vocht krijg je inderdaad een 'dikke kop', wacht maar, tot je gaat zweten na de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Och niet zo druk over maken hoor. Ik ben 16 weken, paar kilo dikker en mijn gezicht is nu al "ronder". Was eerst giga panisch om aan te komen, maar dat heb ik losgelaten. Eet gezond en sport, meer kun je niet doen.



En je weet waarvan het komt!
Alle reacties Link kopieren
Yup, dat kan heel goed van het vocht zijn. Zeker als je maar 11 kilo bent aangekomen. Heel veel vrouwen hebben daar toch echt last van. Goede nieuws: het gaat over
Ik dacht alleen: ja ik ben dikker, ja ik heb een dikke kop, maar het wondertje in mijn buik, daar heb ik dat wel voor over :D



Dus maak jezelf niet zo druk en geniet. Het meerendeel is vocht en het gaat allemaal weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook relatief klein en ik leek op een michelinpoppetje. Alles was opgezwollen van mijn voeten tot mijn bolle hoofd. Na de bevalling niet meer, het gaat over . Met mijn vriendinnen kon ik er ook om lachen, het zag er namelijk echt niet uit. Was allang blij dat het tijdelijk was.
Het hoort er bij. En mensen zijn bot. Als je het wilt camoufleren zou je eens op youtube kunnen kijken hoe je je gezicht kunt "contouren". Dat tovert het vocht niet weg, maar geeft wel een beetje optisch bedrog.
Alle reacties Link kopieren
Ze zegt niet dikke kop maar bolle toet en dat is een groot verschil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je bent zwanger. Natuurlijk veranderd je lichaam dan. Zo'n opmerking is misschien niet leuk maar nou ook niet verschrikkelijk. Trek het je niet zo aan.
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik ook! Gelukkig is het binnen een paar dagen na de bevalling weggetrokken. Heerlijk!



Nog even volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook. Komt na de bevalling vanzelf weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Thanks dames voor de geruststellende antwoorden haha..



Natuurlijk is het geen wereld probleem en hoort het er ook wel bij maar als een relatief vreemde dat zo zegt is het toch wel even slikken. Zeker omdat je het zelf ook wel ziet en weet inderdaad.



Ik probeer gewoon goed om mijn eten en drinken te letten en hopelijk ben ik straks weer redelijk normaal meer kun je ook niet doen. Maar ik verbaas me wel over de botheid van sommige mensen.... ik was aan het sporten en ze had echt zo iets van nou even lekker doorgaan daarmee :S
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij alle drie de zwangerschappen in het eerste kwartaal een opmerking gehad over een ronder hoofd, dus dat moet hormonaal zijn geweest. Dan wist die persoon dus ook helemaal niet dat ik zwanger was. Enkele dagen na de bevalling was dat helemaal weg, dus het gaat over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist het tegenovergestelde!

Ik heb zwaar overgewicht en ik ben nu 32 weken zwanger. Ik ben nog steeds amper aangekomen! (schommelt tussen 05, en 1 kilo)

Nu krijg ik af en toe het commentaar dat ik wel een smal bekkie krijg! Terwijl het daarvoor altijd was dat ik moest afvallen! Het is ook nooit goed...
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste twee zwangerschappen was het bij mij best erg gesteld, ik was niet alleen flink aangekomen maar hield ook erg veel vocht vast. Ik paste mijn schoenen niet meer en had echt een dik hoofd.



Daar heb ik uiteraard ook opmerkingen over gehad, best flauw maar omdat ik normaal altijd slank ben viel het waarschijnlijk ook gewoon erg op. Een week na de bevalling was dat vocht allemaal verdwenen en had mijn hoofd weer normale proporties. Vreemd genoeg heb ik er bij mijn derde zwangerschap veel minder last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook bij m'n oudste dochter. Een paar dagen na de bevalling schrok ik van mezelf in de spiegel, ik had ineens weer een kaaklijn!

'T komt goed, echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven