maand geleden bevallen, lichaam doet nog steeds pijn

16-04-2014 11:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een maand geleden bevallen, maar ik heb nog steeds last van mijn rug als ik loop of sta en van mijn buik als ik opsta en loop. Dit laatste gelukkig niet de hele tijd. Ik dacht dat ik mij na een maand wel weer goed zou moeten voelen maar ik loop erbij als een bejaard persoon. Ik vraag mij af hoe andere vrouwen zich hebben gevoeld een maand na de bevalling. Is dit normaal en moet ik geduld hebben? Ik ben nu 34, als ik nu 25 was geweest, zou ik mij dan beter hebben gevoeld?



Ik ben ook al naar de huisarts geweest en zij zei dat je minstens 6 weken kraamtijd hebt. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik precies zoek, herkenning misschien en anders een goede tip. Ik slik al Floradix. Ik ben eigenlijk ook niet gewend om mij zo te voelen, voor mijn zwangerschap was ik superfit, maar maar tijdens en daarna ben ik helemaal afgetakeld. Omdat ik borstvoeding geef, mag ik geen andere oppepmiddelen gebruiken als spirulina oid geloof ik.



Wat nu? Heeft er iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Hallo, het is een maand geleden! Wat verwacht je nou?

Geduld, komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Negen maanden geleden en nog steeds niet de oude. Gun het de tijd.
Ik heb drie maanden als een bejaarde rondgelopen. Het gaat over, echt.
ik zou mij idd aan die 6 weken houden, je bent nu een maand onderweg. Eet gezond en ga lekker lopen met de kleine, dat is weinig belastend voor je lichaam, je hebt lekker frisse lucht en toch je beweging.

Ik had enorm bloedverlies na mijn bevalling, bloedtransfusie gehad dus had lichamelijk wel wat te verwerken.

Maar ik had ook een oudere zoon die gewoon 5 dagen per week naar school moest. 5 dagen per week 2 keer per dag een kwartiertje lopen om hem te brengen en te halen was echt prima te doen, al leek het wel een marathon in het begin.

Maar het scheelt wel voor het weer fit worden.

sterkte met je herstel
Geef het tijd. Het is nog maar een maand geleden.
Zoon is 4 jaar. Ben nog steeds niet de oude.

Dus 1 maand geleden.. relaxxxx, maar snap wel dat t vervelend is voor je. Je ziet andere moeders na 10dagen al weer op de fiets zitten , andere kinderen naar school brengen lopend. Hele dag shoppen etc.

Dat jij dat nog niet kan kan wel vervelend voelen. Maar zoals je merkt aan de reacties , relaxx , rustig aan , neem de tijd om te herstellen. Doe vooral geen dingen waar je het nog meer last van in je rug krijgt. Maar weet eigenlijk niet of je met 4weken na bevalling al mag zwemmen ? Zwemmen is nl wel erg goed voor een lichaam.

En lekker veel wandelen goede schoenen aan en genieten van je kind en alles om je heen.
Alle reacties Link kopieren
Oke, bedankt voor de snelle reacties en sorry voor de schrijffoutjes. Ik ga rustig aan doen en een beetje wandelen, dat doe ik al wel, al merk ik dat ik daarna el last van mijn lichaam heb. Enfin, geduld dus..
Ik ben bijna drie maanden geleden bevallen. Heb de eerste zes weken echt best veel last gehad nog (bekken, hechtingen, blaas etc). Na acht weken ging het ineens stukken beter (stopte ook het bloedverlies) en nu gaat het ook nog steeds vooruit. Maar het kan dus best even duren, maak je daar geen zorgen over.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij beide zoons stond ik een paar uur na de bevallingen al het huishouden te doen, alsof er niks gebeurd was, maar een vriendin van mij is nu na bijna drie jaar nog steeds 'kapot'. Verschild per persoon.
quote:spoekeltje schreef op 16 april 2014 @ 11:59:

Ik ben nu 34, als ik nu 25 was geweest, zou ik mij dan beter hebben gevoeld?



Nee hoor, maakt niet zo veel uit. Ik ben zelf bijna 25 en 7 weken geleden bevallen, nou mijn lichaam is ook nog zwaar in staking (vooral mijn rug). Ach ze zeggen altijd, 9 maanden zwanger zijn, 9 maanden ontzwangeren, dus ik zou me na een maand echt nog niet druk gaan maken, komt vanzelf goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet bevallen, over iets meer dan een maand is het mijn beurt, dus ik heb nog geen ervaring.

Maar met de klachten die je hebt kun je natuurlijk ook eens langs een chiropractor of osteopaat. Tuurlijk kan het er bijhoren, dat weet ik dus nog niet, maar er is ook een goede mogelijkheid dat er juist door de kracht van het persen iets scheef/vast geschoten is in je rug, en wie weet kan dat heel makkelijk opgelost worden. Lijkt mij het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ondanks dat het voor de dames hier ook niet echt een feestje blijkt, ben ik wel gerust gesteld door de herkenning. Ik kreeg al het gevoel alsof ik mij weer helemaal fit moest voelen en voelde mij rot omdat dit nog echt niet het geval is. De dames waarbij ik dat gevoel kreeg zijn ook al wat ouder, misschien dat je op den duur vergeet hoe zwaar het is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 4 weken geleden bevallen maar moet zeggen dat ik het niet echt herken zoals jij het omschrijft. Heb een bevalling van in totaal 13 uur gehad (geëindigd met knip en vacuumpomp).

De eerste anderhalve week voelde ik me echt bejaard. Maar vanaf het moment dat de hechtingen eruit zijn gegaan ging het steeds beter.

Begon met 10-15 min lopen per dag met de kinderwagen.

Nu loop ik met gemak een stuk van 30-45 min achter elkaar (flink doorlopen)

Nu lekker het huis aan het soppen en gister wezen shoppen met een vriendin.

Die trouwens 8 weken geleden bevallen is en zich nu pas weer redelijk voelt.

Verschilt echt per persoon en denk ook dat het er mee te maken heeft hoe zwaar je bevalling was en hoe je conditie voor en tijdens je zwangerschap was.

Succes met je herstel!
TO, ik deed wel alweer vrijwel alles na de eerste week/twee weken maar merkte na een uur wandelen bijv dat ik last van mijn bekken kreeg (rug, bovenbenen). Verder nog veel last gehad van blaas en aanverwante problemen. Dat is allemaal tussen de 6 en 8 weken ineens enorm verbeterd. Sporten doe ik nog niet, maar ga ik wel weer oppakken.
Alle reacties Link kopieren
een maand geleden....relax!

Ik ben 6 maanden geleden bevallen en nog steeds niet helemaal de oude qua fitheid en lichamelijke gesteldheid. Kan niet zeggen dat ik me daar echt zorgen om maak. En, ik denk, dat de gebroken nachten ook een flink aandeel hebben, echt herstellen/resetten snachts kun je niet op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Don't worry!



Ik probeerde destijds na iedere geboorte ook zo normaal mogelijk te lopen, maar het duurde echt wel een paar maanden voor ik me ook normaal vóelde! Tot die tijd was het meer een kwestie van doen alsof ik normaal kon lopen.
Na mijn eerste bevalling (toen ik 26 was) voelde ik me alsof er een tractor over me heen was gereden. Tijdens de zwangerschap nooit last van mijn bekken gehad, maar daarna... Ook niet zo verwonderlijk als je bedenkt wat voor urenlange ellende dat was waarbij op het laatst met grof geweld het kind door mijn bekken was getrokken. Het heeft ook zeker wel een half jaar geduurd voor ik me weer helemaal fit voelde.

Bij de tweede bevalling had ik 2 liter bloed verloren. Daar ga je je ook niet beter door voelen. Bovendien heb ik nog bijna mijn hele verlofperiode gevloeid, dus de Floradix was slechts een kleine pleister op de wonde.

Het is niet bevorderlijk voor je gestel, zo'n zwangerschap en bevalling, en het gezegde 'negen maanden op, negen maanden af' is er dan ook niet voor niets.
Na de geboorte van de oudste ben ik heel ziek geworden en kwam de diagnose pas na 5 maanden. Toen ik eindelijk ook de juiste medicijnen kreeg knapte ik eindelijk op. Heb me dus letterlijk 5 maanden een wrak gevoeld.



Na de bevalling van de tweede liep ik na een uur alweer rond alsof er niks gebeurd was. Ik was zelfs niet eens beurs. En soor gelijk met medicijnen te beginnen heb ik nergens last van gehad.



Ik beval binnenkort van de derde en ik hoop ook dat het herstel spoedig verloopt.



Succes TO en gun je lichaam de tijd en de rust. Dat kun je bij je eerste nog zo goed doen. Lekker samen slapen. Het huishouden laten voor wat het is.
Alle reacties Link kopieren
Shoppen met een vriendin na 4 weken? Dat kon ik echt niet! Enige wat ik toen deed was een blokje om lopen etc.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:kreeft87 schreef op 16 april 2014 @ 12:45:

Bij mij beide zoons stond ik een paar uur na de bevallingen al het huishouden te doen, alsof er niks gebeurd was, maar een vriendin van mij is nu na bijna drie jaar nog steeds 'kapot'. Verschild per persoon.bevallingNa eerste bevalling lag ik 8 dagen in bed, na de derde stond ik 's avonds alweer zelf eten te koken.
Alle reacties Link kopieren
Komt goed. Ik heb bij een miskraam van 7 weken twee weken lang het gevoel gehad dat ik een beurse baarmoeder had. En dat was maar zo'n klein vruchtje. Jij hebt een heel kind uit je lichaam gehaald man! En daarbij moet je er ook nog voor zorgen.
Alle reacties Link kopieren
9 maand op 9 maand af klopt wel aardig. Het was in mijn geval ruim een jaar voordat ik me weer als voorheen voelde, voor zover je daar van kan spreken dan, als je moeder geworden bent....
Alle reacties Link kopieren
Wow, ik zie mezelf niet shoppen nee, ben wel met wandelingetjes begonnen. Ben benieuwd wanneer dat rare gevoel weg zal zijn bij de liezen en bekken. Ik maak mij geen zorgen meer, dus iedereen, bedankt! Ik ben gewoon te optimistisch geweest, ik dacht dat ik na een week of twee weer helemaal het vrouwtje zou zijn. Wellicht zal het beter gaan na de borstvoedingsperiode en als we weer wat meer slapen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het heel normaal hoor. Bij de eerste had ik een heftige bevalling en heb ik heel lang pijn gehouden aan de onderkant.



Bij de tweede was de bevalling veel makkelijker, maar toen voelde ik me ook nog niet echt top na 4 weken hoor. Ik moest echt weer conditie opbouwen als het ware. Het vraagt nogal wat van je lijf, een zwangerschap en bevalling. Geduld en wees lief voor jezelf.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven