ovulatietesten

19-04-2014 15:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen?



Wie heeft ervaringen met ovulatietesten? In de bijsluiter staat dat een licht streepje negatief is. Ik had eerst een wit scherm. Nu heb ik al 2 dagen een lichtere tweede streep. Betekent dot dat de ovulatie er aan komt?



Wat zijn jullie ervaringen?
Koop digitale van clearblue
Ik gebruik de testen van de action (veel goedkoper dan alle andere en werken net zo goed) Daar moet de test streep donkerder of net zo donker zijn als de controlestreep. Als de test streep lichter is heb je dus nog geen ovulatie.

Als de streep wel donkerder is dan vindt de eisprong na 24 uur en binnen 48 uur plaats.

Stel je test nu 'positief' dan heb je tussen morgen 15:30 en maandag 15:30 wrs je eisprong ( ongeveer natuurlijk maar dan weet je in elk geval wanneer je aan de slag kunt!)
Sommige mensen hebben bijna altijd een lichte tweede streep en ik meestal ook zeker een week voor mijn eisprong. Als hij echt duidelijk oploopt is je eisprong meestal wel in aantocht. Maar je kunt ook drie dagen een donker streepje hebben en dan moet je echt uitgaan van de allerdonkerste. Dus een licht streepje zegt meestal vrij weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd een tweede streep. (Licht uiteraard). Pas als de tweede streep even donker (of donkerder) was als (dan) de controlestreep was de test bij mij positief.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
ik vond temperatuur bijhouden eenvoudiger en goedkoper
Alle reacties Link kopieren
Ik had eigenlijk altijd wel een lichte streep. Dichterbij mijn eisprong werd hij steeds donkerder. Wanneer de 2e streep donkerder dan de controlestreep was wist ik zeker dat ik ovuleerde.

Mijn eisprong kwam vaak pas tussen dag 24 en 28 en had soms al 2 weken voor de eisprong een licht 2e streepje. Sommigen vinden het een gedoe met streepjes maar ik vond het ideaal. Ik bestelde ze via 123thuistest.nl. Goedkoop en werkt prima.

Weet je wel dat je elke dag ze op hetzelfde moment moet uitvoeren en 2 uur voor de test niets meer drinken. Geen ochtendurine.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon om de dag sexen, dan heb je de meeste kans. Ovulatietesten kosten alleen maar geld. Kijk eens of er een patroon zit in je cyclus met stemmingen. Meteen na de ovulatie zakt het oestrogeenlevel en stijgt progesteron. Dit veroorzaakt stemmingswisselingen en symptomen zoals buikpijn, witte afscheiding, misselijkheid etc. Ontpillen bestaat dus niet, gewoon een teken dat je eisprong is geweest. Zo kwam ik erachter dat ik eerder dan gemiddeld ovuleer (dag 10/11, vandaar de negatieve ovulatietesten, zonde vh geld)
Alle reacties Link kopieren
quote:charliechacha schreef op 19 april 2014 @ 18:10:

Gewoon om de dag sexen, dan heb je de meeste kans. Ovulatietesten kosten alleen maar geld. Kijk eens of er een patroon zit in je cyclus met stemmingen. Meteen na de ovulatie zakt het oestrogeenlevel en stijgt progesteron. Dit veroorzaakt stemmingswisselingen en symptomen zoals buikpijn, witte afscheiding, misselijkheid etc. Ontpillen bestaat dus niet, gewoon een teken dat je eisprong is geweest. Zo kwam ik erachter dat ik eerder dan gemiddeld ovuleer (dag 10/11, vandaar de negatieve ovulatietesten, zonde vh geld)



Die klachten had ik nooit naar mijn eisprong. Niet elke vrouw heeft hier mee te maken, Ik voelde nooit wat, voor de eisprong niet maar na ook niet. Alleen wanneer ik ongesteld moest worden.

Ik weet niet hoe het met TO is maar ik had een onregelmatige cyclus (nu zwanger) waardoor er geen pijl op te trekken was. Ovulatietesten bieden dan echt wel een uitkomst mits goed gebruikt.

Ik gebruikte ze van 123thuistest, 30 testen voor een euro of 11 zo uit mijn hoofd. Je gebruikt ze tussen dag ... en dag ... waardoor je met zoveel testen wel een aantal maand door kan.
Alle reacties Link kopieren
Om de dag sex is niet voor iedereen weggelegd. Je weet immers niet hoe lang de cyclus van TO is. Ik heb soms wel eens een cyclus van meer dan twee maanden. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen er de tijd/ zin in heeft om het om de dag te doen.



Hier niks miks met ons liefdes/sex leven. Maar toch ben ik gestart met ovulatietesten en temperaturen. Puur omdat wij, en de gynaceoloog, willen weten of ik een eisprong heb.



Overigens is temperaturen natuurlijk goedkoper. Maar je vind dan je eisprong pas nadat deze al is geweest. En dat is niet wat je probeert te vinden als je zwanger wilt worden. Dan zoek je je vruchtbare periode, en deze valt dus voor de eisprong.



Verder zijn bij mij de streepjes ook altijd wel licht. Vorige maand had ik een cyclus van 55 dagen. Net toen ik ze de deur uit wilde gooien vond ik een echte knaller. Dat was op dag 41.



Ik bestel ze trouwens op sensitest. Ontzettend goedkoop en het werkt prima.



Succes TO. Hopelijk ben je snel zwanger.



Liefs,



saintje
Bij mij werkten ze niet. Altijd negatief en toch zwanger.



Als je een regelmatige cyclus hebt kan je beter dagen tellen.
Mijn ovulatie was aan de late kant in mijn cyclus, (cyclus 27 dagen, ovulatie tussen dag 16 en 18) temperaturen heeft bij mij geen zin, door een autoimmuunziekte schommelt mijn temperatuur door elke bacil waar ik tegen aan loop.



Ik had meestal drie dagen voor mijn ovulatie een licht streepje en dan twee dagen achter elkaar een hele donkere streep, als ik dan voor de zekerheid nog een dag daarna teste was er niks te zien
Alle reacties Link kopieren
quote:saintjeisanoniem schreef op 19 april 2014 @ 19:52:





Overigens is temperaturen natuurlijk goedkoper. Maar je vind dan je eisprong pas nadat deze al is geweest. En dat is niet wat je probeert te vinden als je zwanger wilt worden. Dan zoek je je vruchtbare periode, en deze valt dus voor de eisprong.

die vindt je prima met temperaturen, je hebt namelijk net voor je eisprong een temperatuurdipje, als je dan neukt, ben je precies op tijd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Sinds ik 30 kg ben afgevallen is mijn menstrustie gestopt sinds half januari. Ik ben 1.58 em weeg 65 kilo nu dus dat is verder wel gewoon normaal. Was in het jaar dat ik aan het afvallen was (op een gezonde manier) wel gewoon regelmatig ongesteld. Nu willen we zwanger worden en blijft die weg. Erg frustrerend dus....!! Ik hoop steeds dat de memstrustie en dus mn eisprong snel terug komen. Maar heb nu 3 dagen een licht streepje op de ovulatietest en mn temperatuur schommelt tussen de 36,2 en 36,7. Maar dat streepje betekent dus niet dat er een eisprong aan zit te komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:septembertje schreef op 20 april 2014 @ 19:45:

Maar heb nu 3 dagen een licht streepje op de ovulatietest en mn temperatuur schommelt tussen de 36,2 en 36,7. wat bedoel je? dat het per dag verschilt? of zie je een tendens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven