positiekleding waar te koop?

22-09-2014 14:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Inmiddels ben ik bijna 15 weken zwanger en passen de broeken niet meer.

Ik heb vorige week wat leuke dingen gekocht bij de babyplanet in Meppel: 2 broeken, 2 jurken, 2 shirtjes, 1 trui. In ieder geval zoek ik nog een vest en een jas.

Ik werk fulltime, dus dat is niet helemaal genoeg nog. Ik heb werk waarbij ik er wel beetje representatief uit moet zien.

Op internet al diverse dingen afgespeurd, maar ik word beetje verdrietig van het assortiment en de winkels.

In Meppel/Hoogeveen nergens te koop, ook niet bij de miss etam, wel klein rekje bij de H&M en de prenatal.

Mijn (zwangere) vriendin vroeg ik naar de winkels in Zwolle, die kwam niet verder dan de Miss Etam. In Groningen zaten 3 leuke winkels, maar 2 zijn er niet meer, alleen de noppies nog aan de Zwanestraat.



Heeft er iemand tips voor mij? Ik hoef heus niet elke dag wat anders aan, maar beetje modern zou toch leuk zijn. Het mag ook best wat verder van huis de omgeving Meppel/Hoogeveen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon bij jou in de buurt en idd.. dit is het wel zo'n beetje. In Heerenveen schijnt nog een mooie zaak te zitten, heet Zei volgens mij. En voor de rest ben je inderdaad aangewezen op internetshoppen :-)
Alle reacties Link kopieren
Bestel kleding via internet! Wat niet past of niet mooi is, stuur je weer terug. Kijk eens bij H&M, noppies, esprit, hema, c&a, mamalicious en er zijn vast nog veel meer winkels en merken.

Je kunt ook eens op marktplaats kijken als je geen bezwaar hebt tegen tweedehands kleding.



Succes ermee! EN een een fijne zwangerschap gewenst.
Alle reacties Link kopieren
En prenatal Zwolle is groter dan Heerenveen!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip. Ik ben juist helemaal niet van het internetwinkelen. Maar ik ontkom er misschien niet aan.

Mag zo lekker in de rekken snuffelen. Daarbij komt dat ik de kleding heel anders vindt vallen, ik heb van een broek xs en shirtjes allemaal s, terwijl ik bijna altijd m draag.



Iemand wel eens in assen geweest bij de zo mama? of mama zo?
Alle reacties Link kopieren
wehkamp, vandaag besteld, morgen bezorgt en terug sturen gaat ook prima. Kan je diverse maten in 1 bulk bestelling doen en kijken wat goed zit en mooi is.



Babydump zelfde
Alle reacties Link kopieren
hema heeft trouwens ook wat positiespul, in ieder geval basics
Ik heb alles van motherhood.com in Amerika. Echt fantastische winkel en daarna online verder besteld.

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Zeker met mijn kledingmaat.. Mamalicious zat de grootste maat broek lekker, tot ik extreem vocht ging vasthouden. Toen paste 't al niet meer. En groter was er niet.



Oké 't kost wat aan verzendkosten en invoer maar ik vond dat het dubbel en dwars waard! Daarbij koop ik nu ook de kleertjes voor de kleine bij carters.com. Hun verzendkosten zijn veel aantrekkelijker!
Alle reacties Link kopieren
Wat mij tijdens mijn zwangerschap opviel is dat (los van de broeken) ook heel veel normale kleding met stretch gewoon paste. Veel jurkjes van de Hema hebben stretch en zat super prettig en print rekte echt niet uit of zo. Heb die groot deel van mijn zwangerschap gedragen en was echt 'enorm dik' aan het einde. Dus probeer dat eens. Ook bijvoorbeeld rokken deze onder je buik dragen en daar lang t-shirt en lang vest overheen. Lange vesten zijn sowieso momenteel erg trendy dus zou gewoon eens H&M binnen lopen om daar te kijken. Hoeft echt niet allemaal positiekleding te zijn. Los van de diverse pasvormen (heb daarom ook echt hekel aan internetaankopen) vond ik de prijzen af en toe echt belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
De legging broeken van h en m vind ik gewoon mooi en zitten heerlijk! Je ziet er niet aanaf dat het een positiebroek is en bij prenatal heb ik ook leuke trui gekocht gewoon een hip ding! Ik heb het wel online besteld trouwens
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
wehkamp

H&M

terugsturen kan altijd nog
Alle reacties Link kopieren
De ZEI zat eerder ook in Groningen, daar heb ik twee spijkerbroeken gekocht. Superwinkel! Maar nu nog alleen in Heerenveen idd.



Van de Hema:

Longsleeves en onderbroeken



Van de H en M:

Zwangerschapsleggings, voor bij een jurkje. Kon mijn eigen jurkjes nog best een tijd aan.



Van de C&A:

Twee fijne blouses



Miss Etam:

Jurkje en shirtjes



En kijk eens rond op marktplaats. Het aanbod is daar erg groot.
Alle reacties Link kopieren
Zalando
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wat gordijn 87 zegt. Heel veel stretch kleding past ook tijdens de zwangerschap gewoon nog. Tenminste bij mij wel en ik was echt een ton. Ik droeg gewoon leggings en jurkjes en ik heb 1 broek geleend. Had ik het koud trok ik een vest aan van mijn vriend maar de meeste vesten van mezelf paste gewoon nog.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op marktplaats. Daar zijn vaak hele stapels te koop voor een prikkie. Vast ook in de buurt. Het is toch maar voor een paar maanden en vaak zitten er redelijk basic kleding bij.
Ik vond hm echt top voor zwangerschapskleren (broeken, jurkjes,tops) en voedingshempjes en truitjes enz. Ik had mijn normale maar daar.



Je kan bestellen in een laat verschillende maten en wat je niet past voor 1 euro terug sturen.



Had van mamalicious ook een leuk voedingsjurkje en van queen mom goeie tops die ik nog steeds draag. De jurkjes van hm draag ik ook nog terwijl het al tijdje geleden is dat ik zwanger was, je ziet niet dat het zwangerschapsjurkjes zijn.



Kleding in een maat groter kopen kan ook.
quote:enya29 schreef op 22 september 2014 @ 14:32:

Dank voor de tip. Ik ben juist helemaal niet van het internetwinkelen. Maar ik ontkom er misschien niet aan.

Mag zo lekker in de rekken snuffelen. Daarbij komt dat ik de kleding heel anders vindt vallen, ik heb van een broek xs en shirtjes allemaal s, terwijl ik bijna altijd m draag.



Iemand wel eens in assen geweest bij de zo mama? of mama zo?Wel eens geweest, maar helaas is die er niet meer.
Alle reacties Link kopieren
In Zwolle zit ook nog een winkel waar ze uitsluitend positiekleding verkopen: Belly B. Hier heb ik tijdens mijn zwangerschappen regelmatig kleding gekocht.
Alle reacties Link kopieren
dank voor de reacties.

Maar goed dat ik even nog keek, want inderdaad die in assen zit er ook niet meer. Het tel nr is buiten gebruik.

En de belly b (in zwolle) is alleen nog een webshop.

Ik ga door met de zoektocht.



Gistermiddag even naar de prenatal in zwolle, daar hingen 3 jassen, ik vond ze zo lelijk en 1 niet warm genoeg voor de winter. Misschien ben ik ook beetje te kritisch....



Ik ga nog even kijken voor Emmen, zag ik wel iets, even checken of het nog bestaat, voordat ik er naar toe rij.
Alle reacties Link kopieren
Belly B heeft ook gewoon een winkel waar je naar toe kunt, heb even via Google gekeken. Ze zitten aan de Grote Markt.
Alle reacties Link kopieren
Maar hij is falliet



http://www.faillissements ... 3/belly-b-winkels-bv.aspx



tel nr wordt niet beantwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:enya29 schreef op 23 september 2014 @ 10:42:



Gistermiddag even naar de prenatal in zwolle, daar hingen 3 jassen, ik vond ze zo lelijk en 1 niet warm genoeg voor de winter. Misschien ben ik ook beetje te kritisch....





20 jassen, zit er niks bij?



http://www.wehkamp.nl/mam ... eding/jassen/C50_1AJ_A3S/
Alle reacties Link kopieren
Poeh tja,

Als je echt naar winterjassen kijkt, vallen er wel wat af hoor. Ik ben 19 mrt uitgerekend en fiets elke dag naar mijn werk.

Ook waarzinnig kritisch!
Alle reacties Link kopieren
quote:enya29 schreef op 23 september 2014 @ 11:41:

Poeh tja,

Als je echt naar winterjassen kijkt, vallen er wel wat af hoor. Ik ben 19 mrt uitgerekend en fiets elke dag naar mijn werk.

Ook waarzinnig kritisch!

Ik zit nu heel hard te denken, hoe ik dat deed

1 zwangerschap hartje zomer, dus dat valt af

1 hartje winter, maar ik kwam niet veel aan, en hoefde niet te fietsen. Deed het zonder positiewinterjas, droeg een dikke trui en hield de winterjas beetje open
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook een optie.

Ik ben best verbaasd dat er veel vrouwen nog gewone kleding dragen. Ik heb normaal maat 36 en draag altijd aangesloten kleding.

De meeste t shirts zijn al best kort en er 1 nog 1 zomerbroek en 1 zomerjumpsuit die ik pas, verder echt niets meer. En ik ben nog niet megadik hoor. Gewoon een mooi klein bolletje. Als je het weet zie je het, zeg maar.

Mijn zomerjas en leren jasje gaan nog echt net dicht. Ik denk als ik 2-3 weken verder ben dat het niet meer lukt.

Ik heb inmiddels wel winkel gebeld/gevonden in Heerenveen (Zei), daar ga ik binnenkort even kijken. De winkel in Emmen had wel kleding, maar geen jassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven