wanneer beginnen plannen?

02-09-2014 19:51 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben nu 6 weken zwanger op 24/9 mijn eerste controle. Maar nu vragen ik en mijn vriend ons af wanneer jullie beginnen plannen zijn. Daarmee bedoel ik wanneer zijn jullie beginnen praten over een naam, meter en Peter, doopsuiker bekijk of geboorte kaartjes. ( Uiteraard niet bestellen maar gewoon kijken)

wanneer kwam die eerste fopspeen in huis.

Ik betrap er mezelf op dat ik mijn vriend graag een fopspeen kado zou doen met papa is THE best ofzo maar misschien is dit stom of gewoon te vroeg?
Alle reacties Link kopieren
Het mag wanneer je het zelf wil. Er bestaat geen te vroeg.

Sommige mensen wachten liever tot het 1e trimester afgelopen is ivm de kans dat het nog fout gaat.

Maar dat is geen noodzaak of wet.

Als je nu vast je voorpret wil vergroten met een fopspeen en namen bedenken, waarom zou je het jezelf dan ontzeggen?



Gefeliciteerd.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Mijn jongste is bijna twee, en fopspenen hebben we nog steeds niet. Doopsuikers, peters en meters ook al niet. Maar dat is misschien voor jou wat laat.
Dat mogen jij en je vriend toch helemaal zelf beslissen? Als jij het leuk vindt om nu die speen te kopen en je denkt dat hij het ook leuk vindt, zou ik het gewoon doen.
Doopsuikers en peter/meter hadden we niet, speen is best grappig, maar misschien gebruik je die niet eens? Meer voor de lol dan.



Kleertjes ed hebben we na 20 weken gekocht, we wilden eerst het geslacht weten.



Naam hadden we de eerste x vrij snel, bij de tweede zijn we er pas na de 20 weken echo over na gaan denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 10,5 week zwanger nu en ik vind dit soort dingen ook best lastig. De mensen die het weten hebben al wel koopdrang maar ikzelf nog niet... Wel vorige week een positiebroek gekocht omdat ik er gewoon tegenaan liep.

Namen hebben wij het met vlagen over.

Wel zijn wij druk aan het denken over kinderopvang etc. Eerste afspraak staat daarvoor al gepland.



We zijn dus niet heel druk bezig maar dingen die echt belangrijk zijn, kijken we al wel naar.



Verder, doe dingen lekker op je eigen tempo. Als mensen oas nadenken over een naam met 20 weken dan betekent dat niet dat jij dat ook pas dan moet doen. Of kraamzorg in week 5 regelen hoef jij dan ook niet te doen.

Doe wat goed voelt!
Naam zijn we wel gelijk over gaan denken, maar het ging pas leven na de 20 weken echo toen we het geslacht wisten.

Kleertjes ook pas na die tijd.

Kaartjes rond 7 maanden geloof ik.



Peter en meter en doopsuiker heb ik geen verstand van.

Spenen nooit gekocht, zaten ook al in die blije dozen. En misschien wil je kindje het niet. Koop dan een romper met die tekst, daar kan je er niet genoeg van hebben. Zeker op dagen met spuitluiers gaan die erg hard.
Hier ook geen doopsuikers, peetooms en -tantes maar de eerste kleertjes waren er al voor de bevruchting en na de positieve test zijn er helemaal losgegaan.

Kamertje en kinderwagen zijn we geloof ik rond de 18/19 weken naar gaan kijken, geboortekaartje nog wat later, rond 25 weken?



De naam daar hadden we het al heel vaak over gehad, de meisjesnaam wisten we al jaren van tevoren, de jongensnaam 1 dag voor de positieve test.
Alle reacties Link kopieren
Veel kleertjes had ik al voor de conceptie. Neutraal, maar ook sekse-specifiek. Niet erg, want kan het zo weggeven aan mensen die erom verlegen zitten.



Echte plannen is begonnen na de 20-wekenecho. Wagen inmiddels in huis. Ledikantje, wiegje, commode ook, maar kamertje zelf moet nog worden geverfd. Volgende werk ga ik me oriënteren op het kaartje. En de bevalling. Ben vandaag precies 26 weken.
Alle reacties Link kopieren
O, en de naam staat vast
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Ja kinderopvang daar zijn we ook al wel mee bezig omdat ze al zeiden dat het voor die periode extreem druk is, nu al.

Die romper vind ik inderdaad nog beter dan de speen bedankt voor de tip.

Ik wil mijn vriend gewoon graag betrekken in dit. Ik denk niet dat hij zich nu al echt papa in spe voelt en ik zie dat hij dat beetje jammer vind.

Vandaar dat ik klein kadotje wou kopen
Alle reacties Link kopieren
Dan is een speentje toch hartstikke leuk???

Je kan ook dat boek kopen van kluun, daar zijn veel mensen er enthousiast over 'ik heb mijn vrouw bezwangerd' ofzoiets heet het
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste wisten we de naam pas bij 37 weken...

Kamertje was klaar rond de 30 weken.



Mocht de baby te vroeg komen dan moet je toch in het ziekenhuis blijven. Dus heb je nog niets nodig.



Wij waren volgens mij vrij laat. Maar ik was bang voor 'slechte karma'. Dus ben pas heel laat spullen gaan kopen. Pas toen collega's gingen panieken dat er een levertijd zit op bepaalde producten zijn we pas gaan kopen. (vandaag besteld, overmorgen in huis, dus die levertijd viel ook mee)
Alle reacties Link kopieren
Allemaal later, veel later dan hier genoemd. Maar goed, dat is hoe wij erin zitten. Ik zou met de grote dingen iig wachten tot na 12 weken (nou ja, ik tot ver na de 20, maar dat is niet persé wat ik anderen zou adviseren) verder, net waar je zelf zin in hebt.



Door te wachten geef je andere mensen ook de kans je dingen aan te bieden die ze zelf over hebben, kan een berg dingen kopen schelen. Vooral dingen als hydrofielen zijn nou niet de dingen waar je écht geld aan wil uit geven.
Alle reacties Link kopieren
Hier naar schatting 6 wkn zwanger. Jongensnaam staat al tijden vast, meisjesnaam denken we losjes over na. En spullen hadden we al wat gekregen (beetje tegen wil en dank) en kinderwagen hebben we paar dgn geleden als cadeau gekregen van vrienden toen we het hen vertelden (zelfde vrienden als van de andere cadeaus, zij willen hun babyspullen kwijt :-) ).



Dus idd, je krijgt wrs heel veel, ouders willen graag vaak iets van een wiegje of wagen cadeau geven, kleding krijg je ook wrs.



Fiep/ romper is leuk, kleine uitgave, mooi gebaar :-). Als ik morgen een goede echo heb ga ik ook zoiets voor vriend kopen
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 02 september 2014 @ 20:22:

Dan is een speentje toch hartstikke leuk???

Je kan ook dat boek kopen van kluun, daar zijn veel mensen er enthousiast over 'ik heb mijn vrouw bezwangerd' ofzoiets heet het



Het boek heet: help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Een erg leuk boek voor papa's in spe. Er wordt in een flink tempo en met veel humor vertelt wat hij zoal kan verwachten nu er een kindje op komst is.



Trouwens TO, geniet van je zwangerschap en volg je gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 8 wkn en ik heb alleen een oei ik groei 9 maanden dagboek aangeschaft.

Eerst maar eens de eerste echo afwachten. Misschien als ik daarna na een schattig rompertje ofzo tref, dat ik het aanschaf.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 02 september 2014 @ 20:00:

Mijn jongste is bijna twee, en fopspenen hebben we nog steeds niet. Doopsuikers, peters en meters ook al niet. Maar dat is misschien voor jou wat laat.Dit is wat ik dacht. Zelf geen kinderen of wat dan ook..Miffy ik vindt jou leuk.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Dat boek van Kluun had ik ook gekocht, man heeft het 1x gelezen en nu staat het al 8 jaar te verstoffen in de boekenkast. Misschien maar eens op marktplaats zetten...

Zou het achteraf niet meer kopen.
Van harte gefeliciteerd!! Wat leuk!



Er is geen algemene tijd voor bepaalde beslissingen, anders zou je die vast al in de zwangerschapsboeken hebben gevonden.



Bij ons was het echt een puinhoop, naam al een halfjaar voordat ik überhaupt zwanger was, geboortekaartje twee weken voor de bevalling en sommige benodigdheden hebben we na de bevalling nog gehaald.



Er zijn maar een paar essentiële dingen die je echt op tijd wilt regelen en dat is dat je besloten hebt hoe je de opvang wilt regelen, een kinderopvang zoeken en je daar tijdig voor inschrijven als je daar je kind naar toe wilt brengen en dat je kind erkent wordt als je niet getrouwd bent.



Sommige meubels hebben levertijd, maar als je na de 20 weken gaat heb je nog voldoende tijd!



Voor de rest: doen wat goed voelt en koop die dingen wanneer je er zin in hebt.
Oh ja, Kluun heb ik ook gekocht voor mijn man. Uiteindelijk geen letter van gelezen. Voordeel: het is voor vrouwen ook een erg leuk boek.
Alle reacties Link kopieren
Laat. Met een maand of 7 langzaam begonnen, maar nooit echt koopdrang gehad. Naam was met een week of 38 duidelijk, autostoeltje in week 39, geboortekaartjes met ongeveer 43 weken (baby kwam met 41+5, en wij hadden echt een fysiek aanwezige baby nodig om ons op de geboortekaartjes te storten. Eerder was het te abstract allemaal).



Een paar kleertjes/spullen had ik al wat eerder geloof ik, maar voor 6-7 maanden was ik er eigenlijk helemaal nog niet mee bezig.
Na de vroege echo met 8 weken kocht mijn man het eerste shirtje en knuffel. Toen hebben we het ook onze ouders verteld.

Na de nipt bij 13 weken wisten wij het geslacht en zijn we gaan nadenken over de naam. En toen ook wat kleertjes gekocht.

Na ongeveer drie weken wisten we de naam.

Toen wel ook gaan kijken voor wagen, kamertje etc.

Die hebben we vervolgens besteld rond 22 weken.

Toen is mijn man ook begonnen met schilderen enzo op het kamertje.

Kaartje hebben we uitgezocht rond week 30, toen werd kamertje ook geregeld en konden we inrichten en stijlen.



Vanaf dat ik twee weken verlof heb zijn we in principe klaar.....

Ook kraamcadeautjes voor het bezoek en zo zijn in huis.
Alle reacties Link kopieren
Kraamkadootjes voor het bezoek? Mis ik hier iets?
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik ben bewust nog niet teveel aan het plannen. Ben nu 7 weken zwanger, eerst maar eens de echo afwachten en kijken of het goed blijft gaan tot 12 weken.



Op dit moment vooral veel aan het lezen, over de ontwikkeling van het kind in mijn buik, het geven van borstvoeding, informatie over het eerste jaar met een kind wat daarbij komt kijken, wat je nodig hebt qua spullen. We zijn aan het denken over hoe we de opvang gaan regelen, hoe we het gaan doen met werk en zorg combineren.



We hebben het al wel gehad over namen, we lopen soms wat te dromen over de toekomst, maar nog niks concreets. Je hebt na die eerste 12 weken nog een half jaar om alles aan te schaffen en te regelen, dat lijkt me wel genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven