zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
hoooii ladies; t is gelukt als we met z'n allen gezellig hier verder kletsen en schrijven en jullie de tabel ff vullen met jullie info komt t helemaal goed !



liefs roosje
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik wil ook graag meeschrijven !

Ik ben 29 en mijn vriend is 32. Wij zijn nu 4 jaar samen en wonen reeds 3 jaar samen.

Deze zomer willen wij ook starten voor ons eerste kindje.

Had het aan mij gelegen, was dat eerste kindje er nu al, jammer genoeg beslisten mijn vriend (nog niet klaar) en mijn gezondheid er anders over.

Maar vanaf deze zomer gaan we ervoor gaan.

Vriendlief wil nu nog niet beginnen, omdat we zeker willen zijn dat mijn gezondheid niet weer begint tegen te sputteren.

Als we tegen eind 2014 niet zwanger zijn, zullen we eventjes een pauze moeten inlassen, want anders kan het praktische problemen geven op mijn werk. Al wil ik dit liever niet maar vriendlief vindt mijn carrière belangrijk en wil dan liever een paar maanden 'pauze'.



De laatste tijd zit het wel steeds meer in mijn hoofd Dat herkennen de meeste wel zeker?

Maar dat is meer dromen, mss moet ik eens wat meer praktisch beginnen nadenken? Want mijn zwangerschap/baby kennis is niet echt super... Kunnen jullie lectuur aanbevelen?



Ik ben al een tijdje van de pil af, cyclus niet super regelmatig...

Ik vraag mij af: hoe kan ik op de beste manier mijn vruchtbare periode bepalen? Temperatuur meten? Ik heb ook iets gevonden met checken van baarmoederslijm? Of toch maar ovulatietesten???





Oeps, lange post...





*aanvulling*

gecopieerd van ander topic.

wat is NOD?

rooosje: kan je de tabel voor mij aanvullen, ik weet niet hoe dat moet
Alle reacties Link kopieren
hooi hello Kitty 13 ! leuk dat je dr ook bij komt ! je bent iig snel meeverhuisd haha !



NOD is niet ongesteldheidsdag ( gepikt van de andere topics ) oftewel de dag dat je eiglijk ongesteld moest worden, maar het hopelijk niet wordt en dus kunt testen !



die onregelmatige cyclus herken ik, ik ben nu 7 maanden van mn spiraal af maar ook nog steeds wisselend ongesteld. na een aantal x 33, 34 en 35 nu ineens 26 dagen..

ik durf niet te zeggen hoe je t beste je vruchtbaarste periode kunt bepalen.. testen en tempen is miss wel een goeie optie om t te checken. mn vriendin zegt steeds; tussen 11 en 15 dagen na je eerste menstruatie dag.. dan zit je wel goed.. denk dat ik daar eerst maar van uit ga en mocht dat niet werken dat ik na een tijdje dan verder zou willen gaan checken.

hier ook iemand die van alles ziet , denkt en droomt; k zie overal zwangere mama's en baby's. ook dagelijks op mn werk... soms best gek zo die situatie !



leuk dat je vriend dr nu ook bijna aan toe is ! hopelijk ben je voor eind 2014 zwanger ! anders stoppen lijkt me idd niet ideaal, zeker als je dr dan zo in zit.. qua contract ofzo ?

nou heel verhaal weer, hoop dat de rest ook gezellig aansluit



liefs roooosje
Alle reacties Link kopieren
Hoi roooosje !



Bedankt om de tabel aan te vullen ! Heel lief van je !

Hihi, mijn NOD is dan 22/4 (als ik mij baseer op de lengte van mijn laatste cyclus)



ik zal de 11-15 dagen regel onthouden, is een goede tip.



rustpauze is ivm. testen/proeven die ik moet afleggen om promotie te kunnen maken. proeven afleggen hoogzwanger, tijdens een bevalling of tijdens de kraamtijd is niet echt handig. Als ik slaag hangt er normaal gezien een loonsopslag aan vast.



Op mn werk zijn er veel bevallen/zwanger...

En collega's vragen mij af en toe of 'ik er ook niet aan ga beginnen' ik zwijg dan meestal of lach een beetje schaapachtig...

Hier weet trouwens niemand dat we het van plan zijn... super zo een geheimpje voor ons tweetjes !



hello kitty
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



We gaan gewoon hier verder haha. Spannend voor jullie allebei! Ik ben dus 30 en mijn vriend js ook 30. We wachten tot de zomer denk ik. De reden is dat ik net aan een nieuwe opleiding ben begonnen en per 1mei aan een nieuwe baan. Ik wil eerst een beetje in m'n nieuwe werk zitten voordat ik zowat weer wegga ;) Ik ben wel regelmatig ongesteld, ben al een jaar met de pil gestopt.

Heel leuk om er zo samen over te schrijven en dingen te delen!
Hey allemaal!



Ook ik schrijf en lees graag mee!

Mijn vriend en ik gaan rond het eind van de zomer starten met proberen zwanger te worden. We zijn onlangs verhuisd naar een nieuwbouwhuis (koopwoning) waar behoorlijk wat geld in is gaan zitten. Het lijkt ons verstandig om even een paar maanden het spaargeld weer op te gaan bouwen voordat we aan kinderen beginnen.



Dit zal ons eerste kindje worden! Ik ben 25 en mijn vriend 29. We zijn 8 jaar samen, waarvan 3,5 samenwonend.



Zou iemand zo lief willen zijn om mij ook in de tabel te zetten..? Ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg haha



Ik lees dat de meesten hier ook al gestopt zijn met de pil. Ik zelf nog niet. Is daar een soort van richtlijn voor om te stoppen zo veel maanden voordat je wil beginnen met proberen zwanger te raken?



Leuk om elkaar zo een beetje op de hoogte te houden en met elkaar mee te leven!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik schrijf ook graag mee! Ik ben ook nog aan de pil, ik stop ook pas vanaf de zomer. Ik ben 29, bijna 30 en mijn vriend is 33. We zijn 8,5 jaar samen en wonen daarvan 5 jaar samen. We hebben net een jaren 30 huis gekocht en moeten er nog veel aan verbouwen. Ik hoop dat het voor de zomer af is, zodat we kunnen beginnen aan het volgende avontuur.

Ik wilde eigenlijk ook al veel eerder beginnen, alleen heb ik een beetje te lang gestudeerd.Als ik op mn 21ste klaar was geweest met studeren, waren we op mijn 24ste waarschijnlijk al begonnen. Maar ja: Life is what happens to you, while you're busy making other plans.



Ik ben wel altijd een beetje angstig dat het voor ons niet is weggelegd. Hebben meer mensen dat?
Hoi pinktooth!



Herkenbaar, ik vind t ook spannend of het ons gegund is! Het lijkt zo vanzelfsprekend, maar je hoort toch ook best vaak dat het erg lang duurt voordat het 'raak' is, of dat het helemaal niet lukt. We hopen natuurlijk allemaal dat het snel lukt!!



Leuk dat jullie een huis gekocht hebben, succes en veel plezier met klussen
Jeej top dat het gelukt is!



Wat zijn de inloggegevens? Dan zet ik mijn gegevens er even in. Stuur maar via een priveberichtje!



Welkom voor de mensen die nog niet meeschreven in het 'oude' topic!



Mijn vlaggetjesweek is al weer bijna voorbij, gaan we weer wachten op de volgende. Cyclus is nu 28,31,28,27 geweest......



@hello_kitty_13: ik gebruik nu al sinds december (gestopt met de pil) ovulatietesten! Beginnen rond dag 10 en dan elke dag rond zelfde tijd testen....totdat de test positief is, dan weet je dat je eisprong over 24/48 uur komt.....( tip: koop de testen bij de action, 5 voor 4 euro of zo)
Alle reacties Link kopieren
Jeej ! Veel nieuwe mensen erbij.

We zijn al een leuk 'clubje'. :-)



@ri88: er is niet echt een richtlijn voor het stoppen met de pil, denk ik. Ik ben gestopt om mijn natuurlijk cyclus te kunnen weten.



@pinktooth: ja, heel herkenbaar, ik ben ook zo erg onzeker ! zeker omdat mijn cyclys niet zo heel regelmatig is... soms ben ik bang dat er misschien meer aan de hand is.



@niekjeelastiekje: ja, die had ik al zien liggen bij de action :p ik ga nog even wachten met inslaan tot we echt gaan beginnen. of misschien toch al maar beginnen testen zodat ik er wat zicht op krijg??? :p aaah,soms maak ik mezelf gek.
@hello_kitty_13: ik zou het eerst even 2 mnd aankijken of je zelf wat ontdekt en dan eens proberen met ovulatietesten. Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb al sinds dat ik gestopt ben duidelijk wanneer mijn eisprong is ( dik, wit achtig slijm en buikkrampen) dus ben na 2 mnd gaan kijken of de ovulatietesten dan positief waren....



Dat is ook handig met de apps op de tablet of telefoon, gewoon alle klachten invoeren en als je dan ongesteld wordt kun je zien of je klachten een beetje overeenkomen met een evt eisprong....zo heb ik de eerste dag van mijn ' vruchtbare' periode een pest humeur. Ben dan stront chagrijnig en geirriteerd. Kwam ik achter nadat ik het in de app had ingevoerd.....
Haha, dat ging niet helemaal goed........ahum.....

Hele tabel stond in een keer hieronder......
Alle reacties Link kopieren
hee niekjeelastiekje k probeerde je pb te sturen, maar ging op een of andere manier niet. dus daarom ff zo t wachtwoord is het zelfde als de gebruikersnaam ;)

maar aan je bericht te zien was je al aan t proberen haha succes.. ff inloggen onder tabelbewerken en je kunt je zo invoeren bij t eerste bericht .

ik zet zo de andere dr ook ff in !



@ ri88 ik heb mijn spiraal dr ook eerder uit laten halen omdat ik dr klaar mee was; wilde geen zooi meer in mijn lijf en kon zo ook mijn natuurlijke cyclus gaan ontdekken...



@reza start je as mei met je nieuwe baan? iig nog gefeliciteerd dan ! of ben je afgelopen mei gestart ?



@pinktooth ik herken idd ook echt wel wat je zegt.. t is ook zo onzeker natuurlijk ! t kan in 1 maand raak zijn, maar voor hetzelfde geldt duurt het 3 jaar... who knows ! dr aan denken dat het misschien helemaal niet lukt probeer ik zo min mogelijk te doen, dat lijkt me echt zo giga verschrikkelijk..
Alle reacties Link kopieren
leuk trouwens weer nieuwe mensen erbij ! gezellig ! we worden idd al een leuk groepje zo ! nog niet iedereen vh oude forum is ook mee over.. ben benieuwd of ze ook weer aan gaan sluiten..
Yeah! Gelukt!

Wordt idd al leuk clubje zo!



Schijnt bij jullie de zon ook? Hier wel! Net al even in de tuin bezig geweest en zo even wat eten!

Hopelijk morgen ook zulk lekker weer want dan willen we naar de dierentuin!
Alle reacties Link kopieren
ik zie t , goed bezig hihi !

jaa t is hier ook echt kei lekker weer.. zijn heel de ochtend al beetje aan t rommelen binnen en buiten. verhuizen binnen een paar maandjes dus t opruimen en inpakken begint nu al wel een beetje !

heerlijk met de deuren open.. k hou van de zon leuk de dierentuin niekjeelastiekje, blijft altijd leuk he ! wie weet over n jaartje wel met zn 3tjes hihi..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook over

Ik moet de tabel nog een keer invullen, even zoeken hoe dat werkt.

Ik ben 29, mijn vriend 28. Ik ben 1 maart gestopt met de pil, maar nog geen ongesteldheid gehad 😔, dus geen idee nog hoe mijn cyclus loopt. Ik merk wel dat ik gestopt ben, ik heb er al twee dagen bij zitten dat ik kan huilen om niets, heb ik normaal nooit. Ben ook wel eens bang dat t niet voor me weggelegd is, maar tot nu toe geen aanleiding voor. We willen in juli beginnen, stoppen met condooms. Leuk om zo ervaringen te delen.
Hoi Dames,



hier al langer een kinderwens en ik schrijf ook mee in een paar andere topics. Ik ben 28, 9 jaar samen met mijn man waarvan 1 getrouwd en sinds vorig jaar hebben we een hoekwoning gekocht.



Op een paar kleine klusjes na zijn we helemaal gesetteld en klaar voor de volgende stap. Ik maak mijn laatste strip af deze maand en daarna gebruiken we condooms tot ergens juli/august. Ik hoop ook dat het bij ons gaat lukken, zo spannend!
Super dat de tabel is aangevuld!



Hier ook heerlijk weer vandaag! Genieten!



Leuk om de verhalen, en ook spanning te lezen van anderen! Ik merk dat ik steeds meer bezig ben met baby's, zwangerschap e.d. Het kriebelt hier behoorlijk! Zou eigenlijk qua gevoel zsm willen beginnen, maar financieel is het verstandiger om even te wachten en te sparen. Gelukkig heb ik een vriend die daar heel verstandig in is en me weer ff met beide benen op de grond zet haha! ;)
Alle reacties Link kopieren
hoi mimmi; als t niet lukt moet je t maar zeggen hoor, dan wil ik t ook voor je doen.. k merkte dat mijn lijf ook ect moest wennen nadat mn spiraal eruitwas.. jaren drvoor ook de pil gebruikt en toen ineens geen hormonen meer.. maar merk dat t nu een beeje op de rit begint te komen, eindelijk !



@chocolatechip ook welkom ! leuk dat je meeleest en schrijft ! je hebt t dr maar druk mee zo dan in meerdere forums haha



vraagje.. hoeveel dagen zijn jullie meestal ongesteld ? ik heb echt idee dat t bij mij zo lang duurt.. ben afgelopen maandag ongesteld geworden en bloed nu nog steeds een klein beetje... wel heel minimaal hoor, maarja t zit dr wel nog steeds zeg maar . ..
Alle reacties Link kopieren
Welkom minimie21 en chocolatechip !



Hihi 'mini-me' (klinkt als minimie) is ons 'codenaampje' voor ons toekomstig beebje.

Al zegt mijn vriend soms ook 'mini-you'.



@ri88: Ik heb ook zo een verstandige vriend ! Die zorgt er voor dat ik mij niet verlies in het hele baby gedoe.

Dan zegt hij gewoon dat het beter is om te wachten dan om nu al zwanger te worden en dan problemen te krijgen (of nog hebben) met mijn gezondheid.

Dat helpt voor mij meestal wel.

Misschien helpt het voor jou ook. Stel dat je nu zwanger zou zijn, dan ga je je misschien een hele tijd zorgen maken over geld/sparen/etc. Het zou toch leuker zijn om helemaal zorgen-vrij aan je zwangerschap te beginnen?
@hello_kitty_13 Fijn hè, zo'n verstandige vriend! Die mannen kunnen toch wat nuchterder met zoiets om gaan! Zeker wanneer het om je gezondheid gaat is het natuurlijk heel fijn dat hij dat zo goed en verstandig mee om gaat!



En ik sta er ook helemaal achter hoor, om nog een paar maanden goed te sparen! Dan kunnen we de kleine bieden wat wij graag willen en kunnen wij er relaxter in staan! Maar af en toe zie ik al die zwangere vrouwen om me heen en slaat mijn fantasie even door haha ;)
@rooosje, valt wel mee hoor haha. Schrijf als sinds september in het wachten topic.



@Rustig zwanger worden, precies lijkt me ook fijn zonder zorgen zwanger worden.



Wat ongezellig en lastig dat niemand een avatar heeft, dat is zo moeilijk uit elkaar te houden.
@rooosje, ik ben meestal 4 dagen ongesteld, (vorige keer 5 dagen) heb de eerste 2 dagen echt helderrood bloedverlies en de overige 2 dagen stelt het eigenlijk niet veel voor. Ben nu op mijn 4de dag maar heb al niets meer in sinds vanmiddag...

Ik ben overigens wel veeeel minder zwaar ongesteld als toen ik de pil nog slikte. Dat is wel fijn!



Grappig om te lezen dat er meer zijn die het liefst nu al wel willen beginnen maar vanwege verschillende redenen het toch nog even uitstellen.

Hier ook hoor, mijn gevoel zegt: nu al proberen! Maar mijn gedachten hebben zoiets van wil absoluut niet misselijk (of moe of wat voor klachten dan ook) naar Amerika! Wil er echt van gaan genieten.

Gelukkig houd ook mijn vriend me met beide benen op de grond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven