zwanger, wel of niet houden?

02-09-2014 13:01 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Vorige week donderdag zijn mijn vriend en in erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ondertussen heb ik voor morgen een afspraak gemaakt bij de huisarts en gemeld dat ik het weg wil laten halen. Dit leek ons de beste keuze, omdat we elkaar pas ongeveer 2.5 maanden kennen, er nog niet aan toe denken te zijn, financieel wordt het heel lastig en we willen graag nog leuke dingen samen kunnen doen e.d. voor we uiteindelijk aan kinderen wilden gaan denken. Ook zit ik met een gebroken been, waarvoor ik over 1.5 maand pas kan gaan beginnen met revalideren (zit al ong 1.5 maand thuis).

Daarnaast als ik klaar ben met revalideren e.d. is de kans groot dat ik geen baan meer heb (geen vast contract) en krijg ik waarschijnlijk al onwijze rekeningen ivm mn been (vanwege eigenrisico verzekering e.d.).

Nu schijnt het zo te zijn dat als je zwanger bent, de artsen dit in je bloed kunnen zien, ook als je in het ziekenhuis ligt na een operatie dus. In dat geval zou ik pas 4 - 6 weken zwanger kunnen zijn nu (afhankelijk vanaf wanneer je telt). Dus dan is het nog bijna niks, zou ik een paar pillen moeten slikken en is het weg...

Toch, ben ik de afgelopen dagen steeds meer gaan twijfelen, wat als we toch de verkeerde keuze maken? Wat als dit tussen ons in komt te staan? Of we het nou houden of niet,die kans is er natuurlijk altijd.. Ik denk dat ik vooral bang ben voor hoever het al is, vanaf wanneer vind ik abortus wel erg en vanaf wanneer zou het nog kunnen.. vanaf 6 weken schijnt het hartje al te kloppen, dat zou k al veel erger vinden, dan als het alleen nog maar samen is gesmolten (is dat raar?).

Mijn vriend is heel duidelijk in wat hij wil, hij wil heel graag kinderen met me maar vind het nu nog veel te vroeg (is ook logisch), wel zou hij me altijd steunen, ook als ik het toch wel wil houden. Ikzelf was heel overtuigd dat ik het ook nog niet wil, maar hoe meer ik erover na ga denken hoe meer ik ga twijfelen.. Hoe weet ik of ik de juiste keuze maak...?
Dat weet je niet. Maar ik vind je kind een zekerdere, stabielere toekomst kunnen bieden een hele prima reden voor een abortus.

En nu je hormonen laten spreken geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen in je bloed zien dat je zwanger bent, maar dan wel als dat aangevraagd wordt. Ze gaan niet standaard iedere vrouwelijke patiënt controleren op zwangerschap.

Verder kun je geen 'onwijze' rekeningen voor je been krijgen. Eigen risico heeft een grens, dus het is hooguit een paar honderd euro.
Heftig! Dat van je been vind ik geen excuus voor een abortus. Als je als reden hebt dat jullie/ jij nu echt nog niet voor een kindje willen/kunnen zorgen vind ik dat wel een reden voor abortus.



Bedenk dat een abortus een zware nasleep zal hebben en zoek hiervoor dan ook hulp, mocht je tot dit besluit over gaan. Nog beter is om nu alvast hulp in te schakelen, om je te helpen bij je besluit (denk Fiom).



Heeft je vriend overigens wel werk? Neem aan dat jullie niet samenwonen na 2,5 mnd? Heb jij zelf wel een huisje? Dat zijn wellicht ook dingen die mee kunnen spelen.



Denk er goed over na, praat met mensen en laat je goed voorlichten.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik zou het niet kunnen hoe klein ook. Maar ieder z'n ding he. Als jij leuke kinderloze dingen doen met je vriend of een ziekenhuisrekening voor het leven van je kindje verkiest zul je waarschijnlijk toch al geen al te beste moeder geworden zijn.



Je gevoel zegt ja, maar je zoekt smoesjes om een abortus voor jezelf of je omgeving goed te praten omdat je bang bent voor een kindje? Misschien eens een x rondwandelen bij de babydump dan denk je er vast heel anders over.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 02 september 2014 @ 13:16:

Ze kunnen in je bloed zien dat je zwanger bent, maar dan wel als dat aangevraagd wordt. Ze gaan niet standaard iedere vrouwelijke patiënt controleren op zwangerschap.

Verder kun je geen 'onwijze' rekeningen voor je been krijgen. Eigen risico heeft een grens, dus het is hooguit een paar honderd euro.



Als je alleen voor de basis verzekerd bent en je moet vanwege dat been heel vaak naar een fysiotherapeut dan kan dat aardig in de papieren lopen.



Een gebroken been zou geen reden voor een abortus moeten zijn.



Waarom slik je de pil dan ook niet wat zorgvuldiger dan had je ook niet voor dit moeilijke dilemma gestaan. Of je wel of geen abortus moet doen dat kan alleen jij zelf bepalen samen met je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Realiseer je ook dat wanneer je zwanger bent dit van invloed is op je medicatie en mogelijke operatie! Ze zullen je altijd vragen bij de intake of dat je zwanger bent. Wat ga je dan doen? En wat betekent dit voor je operatie? Gaan ze die dan uitstellen tot na de zwangerschap? Slik je nu ook medicijnen? Zo ja, misschien even contact opnemen met de apotheek.



Verstandig dat je met je huisarts gaat praten. Het is geen makkelijke beslissing. Je bent ook nog heel pril zwanger, en er bestaat ook altijd een kans dat de zwangerschap zich niet doorzet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 02 september 2014 @ 13:26:

Als jij leuke kinderloze dingen doen met je vriend of een ziekenhuisrekening voor het leven van je kindje verkiest zul je waarschijnlijk toch al geen al te beste moeder geworden zijn.



Nou nou..... is er iemand die eens goed nadenkt over wat het krijgen van een kind betekent, is het weer niet goed.



TO, ik vind het heel goed dat je jezelf afvraagt of dit niet te vroeg is. En of jij en je vriend elkaar niet beter moeten leren kennen. 2,5 maand samen vind ik persoonlijk te kort en ik vind dat je genoeg redenen hebt om voor abortus te gaan.
I would rather shit in my hands and clap
quote:LoiseauCoureur schreef op 02 september 2014 @ 13:16:

Ze kunnen in je bloed zien dat je zwanger bent, maar dan wel als dat aangevraagd wordt. Ze gaan niet standaard iedere vrouwelijke patiënt controleren op zwangerschap.

Verder kun je geen 'onwijze' rekeningen voor je been krijgen. Eigen risico heeft een grens, dus het is hooguit een paar honderd euro.

Ik heb sowieso al een eigen risico van 850 euro. En als je alleen een basisverzekering hebt en dan fysio moet ofzo, moet je dat ook gewoon zelf bekostigen. Dat kan wel wat meer worden dan een paar honderd euro hoor.



TO : ik zou echt even met mijn hoofd denken ipv met mijn hart. Je hebt het kindje zo te horen geen zekerheid te bieden. Je financiën zijn niet op orde, je relatie is net nieuw. Het kan ook mis gaan tussen jullie als je het kindje wel laat komen. Maar wat wil je liever? Dat het misloopt zonder kind, of dat er ook nog eens kinderen bij de scheiding betrokken zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 02 september 2014 @ 13:26:

Tja, ik zou het niet kunnen hoe klein ook. Maar ieder z'n ding he. Als jij leuke kinderloze dingen doen met je vriend of een ziekenhuisrekening voor het leven van je kindje verkiest zul je waarschijnlijk toch al geen al te beste moeder geworden zijn.

...



[1] Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. [2] Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden. [3] Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? [4] Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt? [5] Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.



Matteus 7, 1-5
Alle reacties Link kopieren
Ach weer eens een andere reden, een gebroken been, om een abortus te doen.



Maar zeker mee eens hoor daar niet van.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:kerol schreef op 02 september 2014 @ 13:39:

[...]





[1] Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. [2] Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden. [3] Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? [4] Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt? [5] Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.



Matteus 7, 1-5



en ze leefden nog lang en gelukkig...(Hans en Grietje)



To, het is een zware keuze die je moet maken. Denk er goed over na en neem de tijd (je bent nog pril zwanger) totdat je meer naar ja neigt dan naar nee (of andersom). Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:fleur1988 schreef op 02 september 2014 @ 13:23:

1) Dat van je been vind ik geen excuus voor een abortus. Als je als reden hebt dat jullie/ jij nu echt nog niet voor een kindje willen/kunnen zorgen vind ik dat wel een reden voor abortus.

....

2) Bedenk dat een abortus een zware nasleep zal hebben.



1)

In NL is abortus legaal, dat betekent dat elke reden een goede reden is. Al komt de zwangerschap niet uit omdat je op vakantie wil. de buitenwereld gaat het niet aan, wat jouw reden tot abortus is.

2)

valt reuze mee hoor. de ene vrouw valt het zwaarder dan de andere. Maar al die 35.000 ingrepen per jaar resulteren niet in 35.000 probleemgevallen
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 02 september 2014 @ 13:39:

[...]





[1] Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. [2] Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden. [3] Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? [4] Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt? [5] Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.



Matteus 7, 1-5+1
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Hoe jij er al over na denkt vind ik heel volwassen.Zonder stabiele basis zou ik niet aan kinderen willen beginnen of denken en dan lijkt mij abortus een prima, slimme en hele volwassene beslissing.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:tialtngo schreef op 02 september 2014 @ 13:31:

[...]



Nou nou..... is er iemand die eens goed nadenkt over wat het krijgen van een kind betekent, is het weer niet goed.



TO, ik vind het heel goed dat je jezelf afvraagt of dit niet te vroeg is. En of jij en je vriend elkaar niet beter moeten leren kennen. 2,5 maand samen vind ik persoonlijk te kort en ik vind dat je genoeg redenen hebt om voor abortus te gaan.TO vraagt niet of 2,5 maand te snel is om met de pil te stoppen. Ze staat al voor een voldongen feit. Mijn voorkeur zou het ook niet zijn om na 2,5 maand samen zwanger te raken maar als de situatie zich per ongeluk voordoet zou ik zeker wel blij kunnen zijn met mijn kindje ongeacht hoe de relatie met de vader zich gaat ontwikkelen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig van je om een abortus te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 02 september 2014 @ 14:05:

[...]



maar als de situatie zich per ongeluk voordoet zou ik zeker wel blij kunnen zijn met mijn kindje ongeacht hoe de relatie met de vader zich gaat ontwikkelen.ik denk, ik niet. Je krijgt een kind met een betrekkelijk onbekende man.
quote:To, het is een zware keuze die je moet maken. Denk er goed over na en neem de tijd (je bent nog pril zwanger) totdat je meer naar ja neigt dan naar nee (of andersom). Sterkte!

Dat is maar de vraag. TO's aanname dat ze maar kort zwanger is, is gebaseerd op de aanname dat artsen het wel in haar bloed gezien hadden als ze al langer zwanger was, en dat klopt niet.

Ik ben het er wel mee eens dat TO geen overhaaste beslissing moet nemen, dat wel.





Iemand anders schreef dat een abortus een lange nasleep heeft. Een kind krijgen, dat heeft pas een lange nasleep.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de reacties!



Mijn been is zeker geen reden voor een abortus, maar de consequenties daarbij wel. Ik heb pas ook al een operatie ondergaan, rond de tijd dar ik dus zwanger zou zijn geworden. Daarnaast heb ik heel veel medicijnen geslikt die vast niet ten goede kunnen komen van de baby, lijkt me vrij belangrijk om in mn achterhoofd te houden..

De komende operatie uitstellen tot na de bevalling is geen optie, ik hinkel nu nl rond met 5 pennen en een spalk aan mn been. Daar zou ik dan met de arts mee moeten overleggen hoe dat gaat.

Ik heb idd alleen een basis verzekering, met mn eigen risico op zn hoogst, dus idd 850 geloof ik en ik zal best wat fysio nodig hebben.

Mijn vriend heeft wel een vaste baan gelukkig, ook een eigen huisje. Ikzelf heb een huurhuisje.
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 02 september 2014 @ 14:05:

[...]

Mijn voorkeur zou het ook niet zijn om na 2,5 maand samen zwanger te raken maar als de situatie zich per ongeluk voordoet zou ik zeker wel blij kunnen zijn met mijn kindje ongeacht hoe de relatie met de vader zich gaat ontwikkelen.

Dat is dan fijn voor jou, maar het lijkt mij niet meer dan verstandig dat TO nadenkt over of ze bereid is alleenstaande moeder te worden mocht de relatie klappen. En wat lilalinda zegt, een kind met een onbekende man krijgen is nogal wat.



Gelukkig maar dat wij vrouwen over eigen buik mogen beslissen.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Succes met wat je ook beslist! Het is geen makkelijke keuze..
Die 850 euro krijg je al op de mat hoor. Als je al geopereerd bent zijn die allang op.
Alle reacties Link kopieren
Heftig! Het klinkt alsof je al een beetje de neiging hebt om een abortus te plegen. Ik geef je geen ongelijk gezien je hoogstwaarschijnlijk medicatie hebt gehad wat slecht is voor de ontwikkeling van een foetus. Jouw vriend is iig duidelijk. Veel sterkte bij het maken van een keuze. Het is zeker niet makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 02 september 2014 @ 13:48:

[...]



1)

In NL is abortus legaal, dat betekent dat elke reden een goede reden is. Al komt de zwangerschap niet uit omdat je op vakantie wil. de buitenwereld gaat het niet aan, wat jouw reden tot abortus is.

2)

valt reuze mee hoor. de ene vrouw valt het zwaarder dan de andere. Maar al die 35.000 ingrepen per jaar resulteren niet in 35.000 probleemgevallenAbortus is in Nederland alleen legaal als er sprake is van een noodsituatie. Ik vind zelf niet dat een vakantie een noodsituatie is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven