zwangerschap nog even stil houden

28-08-2014 15:47 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen zaterdag positief getest en we zijn er heel erg blij. Alleen ik weet niet hoever ik ben en we wilden het nog ff stil houden. Maar nu zijn er 3 afzonderlijke mensen die zeggen te kunnen zien en of merken aan mij dat ik zwanger ben en dat kan ik niet ontkennen. Ik probeer me in te houden maar ik krijg gewoon een kleur.

Hoe gingen jullie hier mee om?
Alle reacties Link kopieren
Ik kon het niet voor me houden. De dag van de test hebben we het al verteld.



Ik denk dat je jullie gevoel moet volgen. Als je het stil wilt houden negeer je de opmerkingen van de personen die een glazen bol in hun bezit hebben. En anders dan schreeuw je het gewoon lekker van de daken.



Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat een grove inbreuk op mijn privacy en zeg dat dan ook. Waar bemoeien die mensen zich mee? Voor hetzelfde geld zitten ze er naast en probeer jij al maanden/jaren vergeefs zwanger te worden. Toen ik echt zwanger was, kletste ik gewoon mee. Ja hoor, zwanger. Van een drieling. Net zo lang tot mensen afhaakten. En me toch niet meer geloofden



Gefeliciteerd trouwens!!
Alle reacties Link kopieren
- Onderwerp veranderd.

- Er in mee gegaan door er op te reageren op nogal droge manier. Zo erg dat ze gingen twijfelen aan hun 'kunnen zien/ merken'.

- Vragen of ze helderziend zijn of iets weten wat jij niet weet?



De beste:

- Niets zeggen. Als men vraagt waarom je niks zegt, vraag je of hun vraag/ zeg retorisch was/is.



Ik ben destijds zelf ook flink uitgeschoten tegen iemand (voordat ik wist dat ik zwanger was). Zij gaf aan te kunnen zien dat ik zwanger was... Terwijl wij er toch echt niet mee bezig waren.

Paar weken later (toen het 'mocht' en we het ook zelf wisten) toch maar ff mijn excuses aangeboden en gevraagd of ze helderziend was
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
Lachen en zeggen: je weet het maar nooit! En vervolgens op een ander onderwerp overstappen.



Wij hebben het onze eigen gezinnen verteld met 9 weken, omdat de week erna de echo zou zijn. En met 12 weken de rest van de wereld
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de dag van de positieve test mijn vriendinnen, ouders en broer gebeld. En de rest van de wereld mocht het ook weten.

Zag geen reden om het nog stil te houden.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij raadde 1 hele goede vriendin het (ik was kapot tijdens het sporten).

Heb even thuis overlegd, of ik het haar mocht vertellen (trek graag 1 lijn).

Toen eerst (schoon)ouders ingelegd en direct daarna de vriendin.
Wij proberen het ook nog geheim te houden. We weten het sinds maandag. Het voordeel dat ik heb, is dat ik niet heel slank ben. In mijn geval zie je dat vooral aan mijn buik (de rest is wel vrij dun namelijk). Mensen en zeker vrienden durven echt niet te vragen of ik zwanger ben, omdat ze weten dat zoiets me vaker gevraagd is, terwijl het niet zo was. Dus wat dat betreft zit ik wel veilig.



Kom trouwens meeschrijven in het 'uitgerekend in de eerste week van mei' topic, gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het beiden aan 1 iemand verteld. Zodat als we het erover wilden hebben met iemand anders dan elkaar we innniedergeval deze mensen konden bellen.
Alle reacties Link kopieren
@ bloes ik weet helemaal niet of ik in mei uitgerekend ben
wij hebben het een paar dagen na positieve test verteld

nog voordat ik wist dat ik zwanger was zei een vriendin tegen mij ook, volgens mij ben je zwanger.. terwijl ik dat zelf echt niet zo voelde !
quote:jorani schreef op 28 augustus 2014 @ 16:50:

@ bloes ik weet helemaal niet of ik in mei uitgerekend benhttp://www.babybytes.nl
Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat vragen, da's toch privé? Lijkt me best lomp als mensen het gaan raden of uit je proberen te dwingen. Ze horen het wel als het zover is (na 3 maanden ofzo).
Waarom wíl je stilhouden? Ik bedoel, prima als je het leuk vind om het nog een geheimpje van jullie beiden te houden, maar ik merk dat velen het juist wil graag willen vertellen, maar niet doen omdat het niet hoort of zo. Want stel dat het misgaat.

Ik vind dat zo'n onzin! Lekker vertellen (als je dat wilt tenminste). Ik wilde het destijds wel van de daken schreeuwen. En dat deed ik ook (bij wijze van spreken). Niet aan iedereen, maar gewoon zoals het uitkwam. Het is voor jezelf veel makkelijker (ook qua weigeren van alcohol bijvoorbeeld) en je hoeft je niet zo in te houden. En mocht het misgaan dan is het volgens mij veel prettiger als mensen daarvan ook op de hoogte te zijn.

Maar eh... Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Waarom stil houden als het kindje gewenst is?
quote:zas schreef op 28 augustus 2014 @ 17:52:

Waarom wíl je stilhouden? Ik bedoel, prima als je het leuk vind om het nog een geheimpje van jullie beiden te houden, maar ik merk dat velen het juist wil graag willen vertellen, maar niet doen omdat het niet hoort of zo. Want stel dat het misgaat.

Ik vind dat zo'n onzin! Lekker vertellen (als je dat wilt tenminste). Ik wilde het destijds wel van de daken schreeuwen. En dat deed ik ook (bij wijze van spreken). Niet aan iedereen, maar gewoon zoals het uitkwam. Het is voor jezelf veel makkelijker (ook qua weigeren van alcohol bijvoorbeeld) en je hoeft je niet zo in te houden. En mocht het misgaan dan is het volgens mij veel prettiger als mensen daarvan ook op de hoogte te zijn.

Maar eh... Gefeliciteerd!!



ik ben het hier persoonlijk mee eens. Ik vertelde het ook zodra ik het wist. Ookal vonden mensen het " pril" om te vertellen. "Ik ben nu toch zwanger?"was mijn antwoord. En als het mis gaat,kunnen mensen je ook "beter" opvangen,omdat het dan niet als complete verrassing komt.

gefeliciteerd! Geniet er maar fijn van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die behoefte nooit zo gehad om dat te delen. Mijn partner en ik beleefden het vooral samen. En ook toen we op 3/4 maanden zaten, heb ik de zwangerschappen aan familie of buren ook nooit speciaal als nieuws medegedeeld. Het was voor mij juist fijn als niet iedereen het zat te 'volgen'. Ik hoefde er niet zo nodig over te vertellen (met uitzondering van een paar vriendschappen en vrouwen van de zwangerschapsgym). Maar doe vooral wat voor jullie het fijnst voelt: dat is namelijk voor ieder stel anders en als je doet wat je zelf wil, is het altijd goed! En geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook hoor...zou niet weten hoe ik het stil zou kunnen houden tegen mijn ouders en vriendinnen waar ik zo close mee ben.



Inmiddels hebben we allemaal 2 of meer kinderen en bij alle kinderen waren wij direct op de hoogte.



Het is echt iets van heel vroeger, toen je ook nog moest zwijgen over een miskraam.

Dus doen alsof er niets aan de hand is, afschuwelijk lijkt mij dat.
quote:zas schreef op 28 augustus 2014 @ 17:52:

Waarom wíl je stilhouden? Ik bedoel, prima als je het leuk vind om het nog een geheimpje van jullie beiden te houden, maar ik merk dat velen het juist wil graag willen vertellen, maar niet doen omdat het niet hoort of zo. Want stel dat het misgaat.

Ik vind dat zo'n onzin! Lekker vertellen (als je dat wilt tenminste). Ik wilde het destijds wel van de daken schreeuwen. En dat deed ik ook (bij wijze van spreken). Niet aan iedereen, maar gewoon zoals het uitkwam. Het is voor jezelf veel makkelijker (ook qua weigeren van alcohol bijvoorbeeld) en je hoeft je niet zo in te houden. En mocht het misgaan dan is het volgens mij veel prettiger als mensen daarvan ook op de hoogte te zijn.

Maar eh... Gefeliciteerd!!Niet iedereen wil een evt miskraam met de hele wereld delen hè? En die kans is nou eenmaal groter voordat je de eerste goede termijnecho hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk deel je het niet met heel de wereld, maar gewoon aan de mensen die je nabij staan.

En de tam tam dat het mis is gegaan bereikt toch wel de rest.
quote:mafalda schreef op 28 augustus 2014 @ 18:23:

Nee natuurlijk deel je het niet met heel de wereld, maar gewoon aan de mensen die je nabij staan.

En de tam tam dat het mis is gegaan bereikt toch wel de rest.



Eh, nou nee eigenlijk. Mijn ouders en schoonouders wisten het, had verder geen behoefte aan meewarige blikken. En de tamtam? Mijn ouders en schoonouders hebben niemand wat verteld, dus die tamtam was er niet.



@TO; bij vragen over een evt zwangerschap heb ik het ook gewoon gehouden op een 'wie weet'. Hoef je niet te liegen en ook niet gelijk de waarheid te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!



Hier nog een zwangere, 20 weken.



We waren er niet mee bezig, maar ja als je van anticonceptie overstapt kun je dus zwanger worden ja.



Mijn schoonzusje die zag het, zij heeft op een hele rustige beleefde manier gezegd, meer uit bescherming naar de baby toe, stak de ene sigaret met de andere op, 2 half pakje op een dag. Zou een weekend weg met vriendinnen, tja ze wist hoe het half jaarlijkse vriendinnen reisje ging, kruipend naar het hotel.

Ik heb in de auto zitten rekenen, en ja inderdaad was al over tijd.



Is maar net hoe ze het zeggen.



Mijn schoonouders die bij kerst/verjaardagen/thanksgiving hebben als grapje altijd maar 1 ding op hun verlanglijst, klein kind. We kregen dit ook vaak te horen.



Schoonmoeder dacht et ook te zien, en zij het in het bijzijn van het gezin, wat ik niet prettig vod ze heeft later ook haar excuses aangeboden. Ik heb toen gewoon met, een verbaasde 'nee hoezo? Ben ik aangekomen?' Gereageerd. Schoonzusje en ik hebben de rest van de avond schijnheilig over schoonouders hun paard zitten praten.



Schoonouders gingen overigens uit hun dak toen we het vertelde. Typische Amerikaanse overdrevenheid. OMG! OMG! OMG! En huilen en dat een kwartier lang.



Aangezien we aan de andere kant van de oceaan woonde, wolde we als verassing op een verjaardag komen om het aan mijn ouders face to face te kunnen vertellen.

Voor we dit konden doen, kwam mijn zus plotseling te overlijden. We hebben haar zoontje in huis genomen, durfde het niet te vertellen. Heb het mijn zus wel verteld vlak voordat ze gestorven is.
Alle reacties Link kopieren
Hier 11 weken zwanger. Ik ga het familie inlichten bij 14 weken en de rest rond 16 weken.

Mijn vorige zwangerschap eindigde in miskraam. Toen wist mijn naaste familie het wel. Maar de rest niet. Mijn collega's kwamen er alsnog achter, want ik had even verlof nodig.



Waarom zo snel vertellen? Geniet er eerst lekker zelf van.

Als iemand het me nu zou vragen, zou ik zeggen dat niet zo is.

Mijn buik staat al iets naar buiten en mijn borsten.... Je zou t kunnen zien
quote:Penelope_ schreef op donderdag 28 augustus 2014 18:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="zas in "zwangerschap nog even stil houden"" class="messagelink">zas schreef op 28 augustus 2014 @ 17:52</a>:</b>

Waarom wíl je stilhouden? Ik bedoel, prima als je het leuk vind om het nog een geheimpje van jullie beiden te houden, maar ik merk dat velen het juist wil graag willen vertellen, maar niet doen omdat het niet hoort of zo. Want stel dat het misgaat.

Ik vind dat zo'n onzin! Lekker vertellen (als je dat wilt tenminste). Ik wilde het destijds wel van de daken schreeuwen. En dat deed ik ook (bij wijze van spreken). Niet aan iedereen, maar gewoon zoals het uitkwam. Het is voor jezelf veel makkelijker (ook qua weigeren van alcohol bijvoorbeeld) en je hoeft je niet zo in te houden. En mocht het misgaan dan is het volgens mij veel prettiger als mensen daarvan ook op de hoogte te zijn.

Maar eh... Gefeliciteerd!!</div></blockquote>Niet iedereen wil een evt miskraam met de hele wereld delen hè? En die kans is nou eenmaal groter voordat je de eerste goede termijnecho hebt gehad. In de meeste gevallen komt een miskraam toch wel "uit". En dan is het toch alleen maar fijn dat je het kunt delen? Met name met de mensen die het dichts bij je staan. Maar goed, dat is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik weet ook net sinds deze week dat we zwanger zijn😃

Begin dit jaar helaas een miskraam gehad, toen wisten alleen de mensen die het dichts bij ons stonden het. Nu weten alleen onze beste vrienden het en dat proberen we voorlopig zo te laten haha. Maar het is idd moeilijk soms om het stil te houden.
Capre Diem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven