1400 kinderen slachtoffer van politieke correctheid.

27-08-2014 14:32 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ziehier waar politieke correctheid toe kan leiden.



1400 kinderen in Engeland jarenlang stelselmatig verkracht, gemarteld en misbruikt door pakistaanse moslims.



Waarom het zo lang door kon gaan? Omdat in politieberichten vooral geen melding gemaakt mocht worden van de afkomst van de daders.



De kinderen hadden nl. prima signalementen en de politie wist dat de daders pakistaanse moslims waren, maar dat mocht niet vermeld worden.



http://www.geenstijl.nl/m ... _rape_jihad.html#comments
Alle reacties Link kopieren
Vind trouwens dat dit forum laat zien hoe eng politieke correctheid kan zijn. De misbruikers waren in dit geval (en bij een aantal vergelijkbare zaken zoals rochdale) vooral Pakistaanse moslims. Ik snap niet waarom er een aantal mensen hier dat lijken te willen ontkennen of kleiner maken. Deden jullie dat ook toen het in de kerk speelde (tsja ze waren niet allemaal blank hoor en ze waren niet allemaal katholiek, zo iets?)



Ik vind het een hele erge zaak en er moet een goede analyse komen waarom de politie (en anderen) weg heeft gekeken. Dat kan politieke correctheid zijn (daders maakten de rechter al uit voor racist), maar kan ook iets anders zijn. Als de afkomst van de daders meespeelt is het goed daarop in te grijpen bij de politie (zorgen dat dit geen reden meer is om weg te kijken) zo niet dan is de afkomst van de daders niet interessant voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnim schreef op 27 augustus 2014 @ 16:33:

Overigens is het wel duidelijk dat cultuur mee speelt hierin, en dat het belangrijk is om energie te stoppen in educatie en empowerment van vrouwen binnen deze gemeenschappen. Dit soort grootschalige zaken kunnen alleen gebeuren als veel mensen wegkijken, zowel binnen de Pakistaanse gemeenschap (in dit geval) en bij de politie. Het moet makkelijker worden om de politie te benaderen en die moeten er dan ook daadwerkelijk iets mee doen. De gemeenschap moet geholpen worden met het veranderen van de gedachtegang van hun zonen - misbruik moet op geen enkel niveau getolereerd worden in tegenstelling tot hoe het nu is (bijvoorbeeld ook huiselijk geweld).



Maar door te doen alsof dit puur een moslim probleem is, wordt het alleen maar moeilijker om het binnen andere gemeenschappen (bijv. blanke) ook te stoppen.Mooie reactie! Inderdaad aanpakken binnen deze kring. Het is geen moslim probleem maar een probleem van een georganiseerde groep (bende). Er moet gekeken worden naar hoe die aanwas krijgen en ingrijpen, in dit geval binnen Pakistaanse kringen. Bij andere bendes kan het gaan om hele andere kringen (zoals eerder de katholieke kerk).
Ik vind het een net stuk van de BBC.

In dit geval vind ik de Islam ook niet heel relevant in deze. Er wordt niets uit naam van Allah gedaan zoals bij Hamas. IS of iets dergelijks. Het zijn een stel vieze criminelen die misschien toevallig van Islamitische afkomst zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 27 augustus 2014 @ 17:52:

[...]





Heb je de foto's van de daders gezien? En dat de afkomst niet genoemd wordt is nou juist het hele eieren eten he? Dat doen ze niet omdat het niet zo is, dat doen ze omdat ze bang zijn om voor racist uitgemaakt te worden.

Maar je kunt het natuurlijk ook állemaal ontkennen he? Deden ze ook bij de slachtoffers; het is niet gebeurd hoor.Ik mag toch HOPEN dat met de daders, ALLE daders worden bedoeld, dus ook de mannen (en dus de klanten van de pooiers, daar zitten ook niet enkel&alleen Pakistaanse maar dus ook Britse mannen bij) waar de meisjes seks mee hebben gehad tegen betaling. En het geld was dan uiteraard voor de pooiers.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal met nev eens, maar wanneer het (weer eens) in de kerk speelt zou ik ook zeggen "Het gebeurt niet alleen in de kerk, we moeten ook in andere situaties blijven opletten."

En ik reageer vooral om foute informatie te weerspreken, zoals die link naar een zaak van een jaar geleden ipv deze zaak, of de claim dat meisjes binnen de Pakistaanse gemeenschap niet misbruikt worden (heel, heel incorrect). Met tunnelvisie is er alleen maar meer risico dat het in een andere gemeenschap kan blijven gebeuren.



Maar uiteraard is het absurd dat de politie zo hard afkomst vermeed terwijl het duidelijk meespeelt. Daar moet de politie zeker op aangesproken worden en sowieso moet in Engeland veel meer nadruk komen op het voorkomen van kindermisbruik (binnen alle lagen van de bevolking).
Ik geloof wel dat de politie bang is voor de Islam in Engeland en dat ze daarom politiek correct doen. Dat vind ik dus een probleem van de politie waar ze zsm iets aan moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:maryee schreef op 27 augustus 2014 @ 16:03:

[...]



Nee, Volkskrant meldt dat ze ook niet blanke meisjes misbruikt hebben. Maar wel overwegend blank. Ik vermoed verder dat pooiers denken in geld en macht, niet in een kleurtje. Zulke mannen gaan helaas voor jonge en kwetsbare meiden, donker of blank maakt dan niet uit.Die Engelse meisjes zijn ook zo dol op tanning. Ze zijn dan ook vaak donkerder dan de gekleurde meisjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet heel het verhaal gelezen maar ik vind de aantallen wel bizar. 1400 in 15 jaar? Dat zijn er 2 per week, 15 jaar lang. En met al die aangiftes is niks gedaan? En de ouders van die meisjes, die lieten het er ook maar bij zitten nadat er niks gebeurde na een aangifte?
Alle reacties Link kopieren
Zou er niet ook gewoon seksisme meespelen?



Daarnet werd misbruik in de RK aangehaald, de meeste slachtoffers daarvan waren mannen. En dan is de verontwaardiging groot in de media.



Maar meisjes, ach...
Lees net in de krant dat hier een 13 jarig etter een kind van 10 jaar oud heeft verkracht.

Straf krijgt hij echter niet. Heeft trauma. Pffff nee dat slachtoffertje gelukkig niet.
Wat een gezeur om uit welke krant iets komt. Als het rustig is op mijn werk lees ik weleens een hele middag online de kranten en daarin zijn nieuwe berichten vrijwel hetzelfde. Dat betreft dan bijvoorbeeld de VK, AD en Trouw. Die baseren zich namelijk allemaal op dezelfde persbureaus en internationale kranten. Bij een bericht als deze geldt dat ook, dit stamt van vandaag. Pas morgen of van het weekend komen de kranten aan eigen analyses toe.



Ik vind het een bizar bericht, schrok er echt van. Ik vraag me af in hoeverre deze doofpotaffaire te maken heeft met het feit dat het om jonge meisjes gaat. Met het idee dat ze het misschien zelf uitgelokt hebben, dat ze zelf meegingen met die jongens en alcohol dronken, etc, etc. Als zij zich in eerste instantie bij de politie meldden en de politie daar - zoals bijna overal - een machocultuur heeft, kan dat ook rol gespeeld hebben. Dat die meisjes niet geloofd of serieus genomen werden.



Toen de omvang van het misbruik bekend werd, heeft men het in de doofpot gestopt. Vast om niet van racisme beteugeld te worden, maar ook om te eigen handen schoon te wassen. De organisaties zijn er zelf ook veel te laat op ingesprongen , hebben het probleem ontkend of gebagatelliseerd. Racisme is een maatschappelijk probleem, maar op het niveau van de instanties is ook iets gruwelijk mis gegaan en ik ben benieuwd wat daar de verklaring van zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit commentaar van BBC news home editor Mark Eaton, die focust op de veranderde normen en waarden in de hele Britse maatschappij, wel goed.



Hij stelt dat uit onderzoek is gebleken dat minstens een op de 10 kinderen in Engeland te maken heeft gehad met sexueel misbruik. De Britse maatschappij heeft tot voor kort uit ongemak de andere kant op gekeken. Zaken als cohesie in de samenleving of de reputatie van het bedrijf kregen daarmee prioriteit boven de bescherming van het kind.



Maar er is inmiddels een frisse wind gaan waaien. De Britse samenleving is in toenemende mate intolerant geworden als het gaat om misbruik, in welke vorm dan ook. Doordat men niet langer de andere kant opkijkt, komen er nu steeds vaker schandalen aan het licht die jarenlang in de doofpot gestopt zijn.



En ik quote hem even:



The uncomfortable truth is that the sexual abuse of children is commonplace. We will continue to look and we will continue to find. There will be other horrifying scandals.



The only crumb of comfort from this deeply painful process is that our society is at last taking seriously an intensely damaging crime. It may not be easy to watch, but the hope must be that in exposing appalling behaviour our children will be a little bit safer.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 27 augustus 2014 @ 16:31:

[...]



Lieverd,

ik heb nergens beweerd dat christenen niets fout doen, ik beweer alleen, en dit kan iedereen weten door gewoon te lezen, dat volgens de leer dit wordt afgekeurd en in islam het wordt aangemoedigd (Mohammed deed het zelf).



Niet islamitische meisjes zijn niets anders dan oorlogsbuit (volgens de leer), kan je dus naar hartelust gebruiken (volgens de leer) en het bedekken van 'de eigen vrouwen' komt voort uit de gedachte dat de vrouw de man dwaling brengt en dus verantwoordelijk is.



Dat is het verschil.



Des te erger dat die geliefde Christelijke kerk het al die jaren met de mantel der liefde heeft bedekt, zou ik zeggen. Het gaat lijnrecht in tegen alles waar ze voor staan, geestelijken hebben een "voorbeeldfunctie" en toch misbruiken ze massaal kinderen, op een nog veel grotere schaal dan hier nu naar boven komt. En niemand die iets deed.



Maar nu zal er wel weer komen oude testament dit en dat (niet er bij zeggend dat nieuwe testament het zelfde effect heeft op christendom als de Verlichting op de westerse wereld en de onveranderlijkheid van de islamitische openbaring), anderen doen het ook...ja, dat is zo. En toch zal ik de uitdaging willen geven aan die mensen, door met een Israelische vlag door Amsterdam te lopen, met een Palestijnse, met een spot prent van Jezus, en spot prent van Mohammed.Waarom zie je dit als een bewijs dat de Islam niet deugt, terwijl je hetzelfde gedrag in de katholieke kerk (op zeer grote schaal, en ik ken ook mensen die daar slachtoffer van zijn) bagatelliseert als een "uitwas" van een instituut, die lijnrecht tegen het geloof in gaat. Ondertussen deden al die gelovigen die er van wisten er HELEMAAL NIKS aan. Mag ik daaruit dan ook concluderen dat het Christelijk geloof per definitie hypocriet is?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 27 augustus 2014 @ 19:32:

Ik vind dit commentaar van BBC news home editor Mark Eaton, die focust op de veranderde normen en waarden in de hele Britse maatschappij, wel goed.



Hij stelt dat uit onderzoek is gebleken dat minstens een op de 10 kinderen in Engeland te maken heeft gehad met sexueel misbruik. De Britse maatschappij heeft tot voor kort uit ongemak de andere kant op gekeken. Zaken als cohesie in de samenleving of de reputatie van het bedrijf kregen daarmee prioriteit boven de bescherming van het kind.



Maar er is inmiddels een frisse wind gaan waaien. De Britse samenleving is in toenemende mate intolerant geworden als het gaat om misbruik, in welke vorm dan ook. Doordat men niet langer de andere kant opkijkt, komen er nu steeds vaker schandalen aan het licht die jarenlang in de doofpot gestopt zijn.



En ik quote hem even:



The uncomfortable truth is that the sexual abuse of children is commonplace. We will continue to look and we will continue to find. There will be other horrifying scandals.



The only crumb of comfort from this deeply painful process is that our society is at last taking seriously an intensely damaging crime. It may not be easy to watch, but the hope must be that in exposing appalling behaviour our children will be a little bit safer.En nu denken we dat het iets is wat voortvloeit uit de islam en dat het verder dus minder voorkomt. Yet again ignoring the uncomfortable truth
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Waarom kopieer jij al die geen stijl shit? 1400 is maar een schijntje vergeleken bij wat voor slachtoffer de Katholieke Kerk heeft gemaakt. Waarom zeg je daar niet wat over.
Die Jimmy Neville? was dat ook een moslim?
quote:BWitched schreef op 27 augustus 2014 @ 19:35:

[...]





Waarom zie je dit als een bewijs dat de Islam niet deugt, terwijl je hetzelfde gedrag in de katholieke kerk (op zeer grote schaal, en ik ken ook mensen die daar slachtoffer van zijn) bagatelliseert als een "uitwas" van een instituut, die lijnrecht tegen het geloof in gaat. Ondertussen deden al die gelovigen die er van wisten er HELEMAAL NIKS aan. Mag ik daaruit dan ook concluderen dat het Christelijk geloof per definitie hypocriet is?



Het geloof van de Katholieke kerk en de Protestante kerk ligt net zo ver uiteen als Protestant en de Islam. Het zijn echt hele andere geloven in feite. Nou ja, iets meer overeenkomsten. Wat er geschetst wordt is niet dat een christen (katholiek of andere vorm) dat gedrag uit de bijbel kan halen en een moslim wel uit de koran.



Verder is het te allen tijde verwerpelijk en christenen kunnen zeker ook zeer hypocriet zijn. Alleen is dat dan duidelijk niet een goed gekeurd iets vanuit dat geloof zeg maar. Maar helaas wel een wereld, net als de Islam, wat gesloten kan zijn en dat is per definitie gevaarlijk.
Ik snap niet waarom dit een discussie over religie lijkt te worden.



Het gaat hier over de wijze waarop de Britse autoriteiten hierop (niet) gereageerd hebben, niet over de bron van het misbruik.
En wat een hypocrisie om nu ineens te jammeren over kindsoldaten. In Africa wordt al decennia lang genocide toegepast, ook door kinderen. Maar iedereen die zich nu zorgen maakt over wat radicale moslims, heeft al die jaren nooit enige kritische noot geplaatst bij misstanden elders in de wereld. Onder het mom van: zolang "ze" "elkaar" maar uitmoorden is het geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 27 augustus 2014 @ 19:45:

[...]





Het geloof van de Katholieke kerk en de Protestante kerk ligt net zo ver uiteen als Protestant en de Islam. Het zijn echt hele andere geloven in feite. Nou ja, iets meer overeenkomsten. Wat er geschetst wordt is niet dat een christen (katholiek of andere vorm) dat gedrag uit de bijbel kan halen en een moslim wel uit de koran.



Verder is het te allen tijde verwerpelijk en christenen kunnen zeker ook zeer hypocriet zijn. Alleen is dat dan duidelijk niet een goed gekeurd iets vanuit dat geloof zeg maar. Maar helaas wel een wereld, net als de Islam, wat gesloten kan zijn en dat is per definitie gevaarlijk.



Misschien niet vanuit het geloof, maar blijkbaar wordt het toch niet afgekeurd. In ieder geval niet genoeg om er iets aan te doen. Denk je dat het voor die kinderen iets uitmaakt of het geloof van de dader het rechtvaardigt wat hij doet?



Hoe zit het met de wanhoop van al die kinderen die tevergeefs hebben geprobeerd om gehoord te worden door al die gelovigen die dit vanuit hun geloof af zouden moeten keuren?



Verder verschilt het katholieke geloof vooral in uitingsvorm van het protestantse geloof. Beiden hangen echter dezelfde bijbel aan, en dezelfde goed. De verschillen zitten vooral in wel of niet geloven in predestinatie, een aantal kerkelijke rituelen (zoals de communie) en het in meerdere of mindere mate letterlijk nemen van de bijbel. De protestantse kerk is een afsplitsing van de katholieke.



Ook in zwaar gereformeerde kringen komt misbruik voor, en ook daar wordt er over gezwegen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Eens lupine, er is in deze niets gedaan uit naam van Allah of vanuit een Moskee (zoals de kerk bij de katholieken). Het is dus eigenlijk niet relevant.
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 19:55:

En wat een hypocrisie om nu ineens te jammeren over kindsoldaten. In Africa wordt al decennia lang genocide toegepast, ook door kinderen. Maar iedereen die zich nu zorgen maakt over wat radicale moslims, heeft al die jaren nooit enige kritische noot geplaatst bij misstanden elders in de wereld. Onder het mom van: zolang "ze" "elkaar" maar uitmoorden is het geen probleem.Deze post hoort eigenlijk in dat andere jammer en klaag-over-moslims topic. Maar hier is hij ook wel op zijn plek.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 19:55:

En wat een hypocrisie om nu ineens te jammeren over kindsoldaten. In Africa wordt al decennia lang genocide toegepast, ook door kinderen. Maar iedereen die zich nu zorgen maakt over wat radicale moslims, heeft al die jaren nooit enige kritische noot geplaatst bij misstanden elders in de wereld. Onder het mom van: zolang "ze" "elkaar" maar uitmoorden is het geen probleem.Ook dat dus. Om nog maar te zwijgen over de wreedheden die plaatsvinden in Afrikaanse landen. Maar dat is de ver van ons bed show, dus dat telt niet. Of zo.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 27 augustus 2014 @ 19:52:

Ik snap niet waarom dit een discussie over religie lijkt te worden.



Het gaat hier over de wijze waarop de Britse autoriteiten hierop (niet) gereageerd hebben, niet over de bron van het misbruik.precies
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 27 augustus 2014 @ 15:58:

Deze moslims pakten geen moslimmeisjes maar witte. Ze schijten liever niet op "eigen" volk. Witte meisjes zijn ongelovigen, trash, die mag je pakken. Volgens mij "dachten" die verkrachters op deze manier.



Die meisjes droegen korte rokjes.

En mouwloze topjes.

En geen hoofddoek zoals voorgeschreven.

En ze dronken alcohol.



Het is toch duidelijk dat ze gestraft moesten worden ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven