1400 kinderen slachtoffer van politieke correctheid.

27-08-2014 14:32 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ziehier waar politieke correctheid toe kan leiden.



1400 kinderen in Engeland jarenlang stelselmatig verkracht, gemarteld en misbruikt door pakistaanse moslims.



Waarom het zo lang door kon gaan? Omdat in politieberichten vooral geen melding gemaakt mocht worden van de afkomst van de daders.



De kinderen hadden nl. prima signalementen en de politie wist dat de daders pakistaanse moslims waren, maar dat mocht niet vermeld worden.



http://www.geenstijl.nl/m ... _rape_jihad.html#comments
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 27 augustus 2014 @ 20:26:

[...]





Die meisjes droegen korte rokjes.

En mouwloze topjes.

En geen hoofddoek zoals voorgeschreven.

En ze dronken alcohol.



Het is toch duidelijk dat ze gestraft moesten worden ?



Juist. Een moeder van twee daders legt het nog even uit:



http://www.dailymail.co.u ... olgirls-playing-toys.html
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn er hier anders helemaal niet vies van om JUIST te vermelden waar een dader vandaan komt, hoe hij heet en hoe hij eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 27 augustus 2014 @ 15:02:

[...]





Dus in Engeland zijn ze zo bang om van discriminatie te worden beschuldigd dat ze misstanden van iedereen die niet autochtoon is door de vingers zien?

Walhalla voor de crimineel zou ik zeggen.Dit is absoluut niet waar. Er word hier juist gestrooid met afkomst en geloof.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 27 augustus 2014 @ 20:45:

[...]



Dit is absoluut niet waar. Er word hier juist gestrooid met afkomst en geloof.Waar?
In een of ander TV-progamma heb ik het wel eens gehoord uit de mond van moslim-jongetjes: dat "witte" meisjes waren om op te oefenen, maar dat ze gingen trouwen met een deugdzame vrouw uit hun eigen land. Volgens hun onnavolgbare logica was dit gerechtvaardigd, omdat de vaders van die meisjes hen niet achterna kwamen om hun keel door te snijden, "dus" gaven ze niets om de eer van hun dochters.



Het kan best zijn dat de daders handelden vanuit een dergelijke gedachtegang. Maar dat dit heeft kunnen voortduren, heeft toch echt te maken met de laksheid van de autoriteiten. Zou, behalve politieke correctheid, niet vooral ook het ouderwetse denkbeeld dat de meisjes "het wel zelf uitgelokt zullen hebben" een rol gespeeld hebben? Je maakt mij niet wijs dat je een dergelijke misdaad niet aanpakt als je de slachtoffers serieus neemt. En als de slachtoffers niet serieus genomen worden, dan zal dit de daders sterken in hun overtuiging dat wat ze uitvreten, eigenlijk wel te vergoelijken valt.



Aanpakken de daders dus, en verder de hele maatschappij heropvoeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 27 augustus 2014 @ 20:48:

[...]



Waar?Het hele bericht gaat over Engeland dus ''hier'' is Engeland
quote:Donkeyshot schreef op 27 augustus 2014 @ 20:26:

[...]





Die meisjes droegen korte rokjes.

En mouwloze topjes.

En geen hoofddoek zoals voorgeschreven.

En ze dronken alcohol.



Het is toch duidelijk dat ze gestraft moesten worden ?

Inderdaad, zulke mannen moeten gestraft worden.



Als je de link van het officiële rapport opent en een beetje goed leest, lees je dat er ook niet-Engelse meisjes werden misbruikt. Het waren voornamelijk meisjes uit kwetsbare milieus, staat erbij. En in feite gaat het om loverboy-praktijken. Niet dat de afkomst ook maar iets uitmaakt, lijkt mij, want het blijft gruwelijk. Maar ik begrijp de provocerende uitspraken niet dat het enkel om Engelse meisjes ging, want dat is dus helemaal niet het geval.



Ik snap de link naar moslims ook niet meteen (ook niet van nieuwssites), want zoals hier al werd benoemd is het helemaal niet uit naam van de Islam. Het gaat hier om een bende pooiers die jarenlang ongestoord meisjes hebben kunnen misbruiken, prostitueren, verkrachten, bedreigen, mishandelen en zelfs één meisje hebben vermoord.



Dat is enorm ernstig en verschrikkelijk en de discussie hoort - in mijn ogen - te gaan over hoe het kan dat de politie hier jarenlang niets mee heeft gedaan terwijl er aanwijzingen waren. Er zullen echt wel andere motieven, naast bang om voor racist te worden uitgemaakt, hebben meegespeeld om terughoudend te zijn in de aanpak, want in Engeland zijn meerdere grootschalige ernstige misbruikzaken niet juist aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
Het zogenaamde ''groomen'' is hier in Engeland een zeer groot probleem. Vaak aziatische (India en pakistan) mannen met blanke jonge meisjes.

Loverboys dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 27 augustus 2014 @ 14:32:





De kinderen hadden nl. prima signalementen en de politie wist dat de daders pakistaanse moslims waren, maar dat mocht niet vermeld worden.



http://www.geenstijl.nl/m ... _rape_jihad.html#comments



Verbijsterd

Wat een zooitje
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Er is een belangrijke overeenkomst tussen dit schandaal, dat van de katholieke kerk en Jimmy Saville en consorten: het gaat allemaal om mannen die bewust de meest kwetsbaren misbruiken: kinderen.

Het probleem is zeker dus niet alleen ethnisch maar ook vooral een kwestie van misogyny.

In het rapport staat bijvoorbeeld ook dat er een macho attitude was bij de gemeente raad waardoor zaken niet serieus werden genomen.

Dat is een van de kernpunten. De ervaringen van de kinderen werden niet serieus genomen en genegeerd. Het waren immers toch maar meisjes die vaak uit zeer kwetsbare gezinnen kwamen of in tehuizen wonen. Kinderen die geen enkele stem hebben en die door de maatschappij als 'trash' worden gezien.

Die worden niet serieus genomen als ze aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
Dit was ook een ander interessant artikel:



http://www.theguardian.co ... s-rotherham-abuse-scandal
Wat ik dan weer niet begrijp: als je een goed signalement hebt, en een goede compositietekening kunt maken, dat is het toch niet nodig om de (vermoedelijke) afkomst te vermelden? Dat kan iedereen er dan wel zelf uit opmaken.
Alle reacties Link kopieren
En daar zit een kern van waarheid in. De voorzieningen in juist de armere steden worden minder, de tweedeling tussen rijk en arm wordt groter en tussen de haves en haves not.

Deze kwetsbare meisjes zijn makkelijke prooien voor pooiers. Die geven hun wat aandacht, een nieuwe mobiele telefoon en ze zijn al helemaal blij. Ze hebben toch al het gevoel dat niemand om ze geeft. En dat is eigenlijk ook zo. De maatschappij bekommert zich nauwelijks om kinderen uit deze gezinnen. Ze worden gezien als trouble makers, ASBO kandidaten en niemand die iets van ze verwacht. Tehuizen zitten vol, er is te weinig leiding, te weinig controle op de kinderen. Arme gezinnen krijgen nauwelijks ondersteuning.

Dat soort dingen spelen een grote rol.

Empowerment van jonge meisjes en meer zorg voor de meest kwetsbare groepen ligt meer voor de hand dan nu opeens elke Pakistaanse man als potentiele verkrachter aan te merken.
Waar waren de ouders van die meisjes? Als mijn dochters 12 zijn mogen ze van mij niet s avonds laat rondlopen op straat!



En waarom zijn die ouders niet collectief in opstand gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Veel van die meisjes zaten in tehuizen of kwamen uit achterstandsgezinnen waar thuis veel problemen waren. Hierdoor waren ze zo kwetsbaar want geen goed zelfbeeld, geen ouders die goed voor ze zorgden en niemand die hun serieus nam of voor ze op zou komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 27 augustus 2014 @ 21:22:

Waar waren de ouders van die meisjes? Als mijn dochters 12 zijn mogen ze van mij niet s avonds laat rondlopen op straat!



En waarom zijn die ouders niet collectief in opstand gekomen?

Dat is het hele punt. Deze meisjes hadden geen ouders die voor hen op kwamen.

En als die er wel waren dan werden deze bedreigd.



Kinderen werden overgoten met benzine en bedreigd. Dat nodigde niet uit om hulp te zoeken.
Vreselijk! Dat dit vandaag de dag nog mogelijk is. Die mensen die de daders beschermden hebben zelf misschien ook kinderen en lieten het gewoon gebeuren. Die zijn wat mij betreft net zo schuldig als de daders zelf. Heb er echt geen woorden voor!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 19:43:

Waarom kopieer jij al die geen stijl shit? 1400 is maar een schijntje vergeleken bij wat voor slachtoffer de Katholieke Kerk heeft gemaakt. Waarom zeg je daar niet wat over.Rotherham is nu actueel dus wat voor zin heeft het om voor de 100 duizendste keer over het wangedrag van de Katholieke Kerk te beginnen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nymeria schreef op 27 augustus 2014 @ 21:08:

Dit was ook een ander interessant artikel:



http://www.theguardian.co ... s-rotherham-abuse-scandalInteressant, maar ook triest. Dit artikel schetst geen hoop vanwege een veranderde houding in de maatschappij, maar juist het omgekeerde: De economische verschillen tussen de geschetste klassen worden alleen maar groter en de laatste begeleiding voor de onderklasse wordt nog verder uitgekleed.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Nymeria schreef op 27 augustus 2014 @ 21:13:

En daar zit een kern van waarheid in. De voorzieningen in juist de armere steden worden minder, de tweedeling tussen rijk en arm wordt groter en tussen de haves en haves not.

Deze kwetsbare meisjes zijn makkelijke prooien voor pooiers. Die geven hun wat aandacht, een nieuwe mobiele telefoon en ze zijn al helemaal blij. Ze hebben toch al het gevoel dat niemand om ze geeft. En dat is eigenlijk ook zo. De maatschappij bekommert zich nauwelijks om kinderen uit deze gezinnen. Ze worden gezien als trouble makers, ASBO kandidaten en niemand die iets van ze verwacht. Tehuizen zitten vol, er is te weinig leiding, te weinig controle op de kinderen. Arme gezinnen krijgen nauwelijks ondersteuning.

Dat soort dingen spelen een grote rol.

Empowerment van jonge meisjes en meer zorg voor de meest kwetsbare groepen ligt meer voor de hand dan nu opeens elke Pakistaanse man als potentiele verkrachter aan te merken.



Nee dat is een denkfout die wel vaker gemaakt lijkt te worden. Dat deze mannen van Pakistaanse afkomst zijn maakt dat de daders Pakistaans zijn. Niet dat alle Pakistanen daders zijn. Wereld van verschil.

En daarmee bedoel ik te zeggen: de denkfout die wordt gemaakt is dat mensen die de afkomst benoemen ervan worden beschuldigd over een gehele bevolkingsgroep zo te denken.



Da's die doorgedraaide politieke correctheid.
Ik moest ook ineens denken aan de Magdalene laundries, ook meisjes in kwetsbare posities die jarenlang structureel werden mishandeld en misbruikt door nonnen, ook lang in de doofpot gestopt. Heb er ooit een indrukwekkend boek over gelezen maar weet niet meer precies hoe het heet.
quote:lurkert schreef op 28 augustus 2014 @ 07:46:

Ik moest ook ineens denken aan de Magdalene laundries, ook meisjes in kwetsbare posities die jarenlang structureel werden mishandeld en misbruikt door nonnen, ook lang in de doofpot gestopt. Heb er ooit een indrukwekkend boek over gelezen maar weet niet meer precies hoe het heet.Overal waar kinderen kwetsbaar en/of afhankelijk zijn, lopen ze het gevaar slachtoffer te worden. Ook hier in Nederland. En niet alleen door moslims of katholieke geestelijken, maar ook door familieleden, leiders in instellingen, sportleraren of wie dan ook van wie ze afhankelijk zijn. Als het op grote schaal naar buiten komt dan maakt het indruk, maar voor de slachtoffers maakt dat weinig verschil ben ik bang.
quote:meivogel schreef op 28 augustus 2014 @ 08:34:

[...]





Overal waar kinderen kwetsbaar en/of afhankelijk zijn, lopen ze het gevaar slachtoffer te worden. Ook hier in Nederland. En niet alleen door moslims of katholieke geestelijken, maar ook door familieleden, leiders in instellingen, sportleraren of wie dan ook van wie ze afhankelijk zijn. Als het op grote schaal naar buiten komt dan maakt het indruk, maar voor de slachtoffers maakt dat weinig verschil ben ik bang.Je hebt helemaal gelijk meivogel, dat is ook zo maar ik moest er ineens aan denken en dat dat soort misbruik best vaak voorkomt maar dat het wel jarenlang verborgen blijft vanwege angst of intimidaties
Alle reacties Link kopieren
Wat een afleidingsmanoeuvres. Het misbruik in de katholieke kerk; de Magdalene laundry's; het zijn 'maar' 1400 slachtoffers; 'overal' worden kinderen misbruikt door 'iedereen', enz. enz... Ook hier tiert de politieke correctheid welig.
quote:Noesa schreef op 28 augustus 2014 @ 09:23:

Wat een afleidingsmanoeuvres. Het misbruik in de katholieke kerk; de Magdalene laundry's; het zijn 'maar' 1400 slachtoffers; 'overal' worden kinderen misbruikt door 'iedereen', enz. enz... Ook hier tiert de politieke correctheid welig.Ik wilde alleen maar zeggen dat het voor alle slachtoffers even vreselijk is, ongeacht wie de daders zijn en wat hun motieven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven