15 maart 2017

31-08-2016 01:11 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mark Rutte zegt sorry, Jan Roos is de nieuwe lijsttrekker van VNL en Geert Wilders publiceerde zijn partijprogramma op een A4'tje.



Het is nog iets meer dan een half jaar weg, maar de campagnes zijn begonnen. Het leek mij een aardig idee om daar een algemeen topic over te openen.



Bij deze dus
Ik ben heel erg benieuwd wat de campagnetijd gaat brengen. Ik geloof maar bar weinig van al die gladde praatjes.



Wat vond jij van Rutte's sorry's? Heb er wel het een en ander over gelezen en per toeval een klein stukje van op tv gezien. Persoonlijk had ik meer het idee dat het om het campagne strategische te doen was. Als het oprecht gemeent was, had hij er de afgelopen jaren meer werk van kunnen maken. Dan had hij nou ook geen sorry sorry hoeven te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof politici nooit op hun woord
Alle reacties Link kopieren
"Rutte zegt de les te hebben getrokken dat een politicus beloftes kan doen over de doelen die hij wil halen, maar beter niet over de manier waarop die bereikt kunnen worden."



Oftewel: hij blijft van alles beloven, maar zal niet meer expliciet zijn. Zijn beloftes worden dus nog vager.

Het ging Rutte er dus niet om dat hij de kiezer voorop stelt en het oprecht akelig vindt dat hij zaken heeft beloofd die hij niet is nagekomen, maar om zelf leuk op de foto te staan.



Ik vond zijn 'sorry' heel duidelijk: verkiezingen op stapel en dat was zijn pers-momentje.

Hij zal niet zo'n hoge pet op hebben van de kiezers.
quote:toiletrol schreef op 31 augustus 2016 @ 12:06:

"Rutte zegt de les te hebben getrokken dat een politicus beloftes kan doen over de doelen die hij wil halen, maar beter niet over de manier waarop die bereikt kunnen worden."



Oftewel: hij blijft van alles beloven, maar zal niet meer expliciet zijn. Zijn beloftes worden dus nog vager.

Het ging Rutte er dus niet om dat hij de kiezer voorop stelt en het oprecht akelig vindt dat hij zaken heeft beloofd die hij niet is nagekomen, maar om zelf leuk op de foto te staan.



Ik vond zijn 'sorry' heel duidelijk: verkiezingen op stapel en dat was zijn pers-momentje.

Hij zal niet zo'n hoge pet op hebben van de kiezers.



Ik lees 'm anders, nl.: men voelt in het algemeen wél iets voor zijn beoogde doelen, maar niet tot minder voor zijn strategie/ voorstellen hoe die te bereiken.

Daaruit lees ik dat hij zich onvoldoende gesteund voelt: hij schuift zijn verantwoordelijkheid van zich af.
Alle reacties Link kopieren
SP
l'état c'est moi
Dat de campagnes al begonnen waren merkte ik al aan een topic hier op het forum een paar weken geleden.
Alle reacties Link kopieren
Wilders zal wel de grootste worden maar heeft zich met dit verkiezings A4 te al richting de oppositie banken gemanoeuvreerd.



Ik denk een kabinet met 4 of 5 partijen en Rutte aan het roer.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik denk hetzelfde Hollebollegijs.

Vervolgens worden weer alle verkiezingsbeloftes gebroken en vooral niet geregeerd. Stil zitten, niks doen, meehuilen.

Luisteren naar Brussel en vooral korte termijn denken.
Alle reacties Link kopieren
Dat pamflet van Wilders rammelt aan alle kanten.

De rest rammelt nog meer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
[quote]hollebollegijs schreef op 31 augustus 2016 @ 14:57:

Wilders zal wel de grootste worden maar heeft zich met dit verkiezings A4 te al richting de oppositie banken gemanoeuvreerd.



Ik denk een kabinet met 4 of 5 partijen en Rutte aan het roer.[/quote



Rutte aan het roer? Na al zijn beloftes, leugens en draaikonterij. Laten we hopen van niet.



En ik denk niet dat GW de grootste gaat worden. Hij maakt mij te vaak (bewust of onbewust) een domme opmerking zodat veel mensen toch weer gaan twijfelen om wel of niet op hem te stemmen. Hij gaat wel heel veel zetels binnenhalen.
quote:hollebollegijs schreef op 31 augustus 2016 @ 14:57:

Wilders zal wel de grootste worden maar heeft zich met dit verkiezings A4 te al richting de oppositie banken gemanoeuvreerd.



Ik denk een kabinet met 4 of 5 partijen en Rutte aan het roer.Ik denk dat dat ook precies de plaats is waar Wilders wil zitten..
quote:[message=24112475,noline]YellowDiamond schreef op 01 september 2016 @ 10:08[/me

Ik denk dat dat ook precies de plaats is waar Wilders wil zitten..Dat denk ik ook. Hij vindt het leuk om de boel op te ruien. De knuppel in het hoenderhok te gooien maar ik denk dat hij de verantwoording van MP niet aan wil gaan of niet durft of gewoon geen zin heeft.
quote:dianavankrimpen schreef op 01 september 2016 @ 10:14:

[...]





Dat denk ik ook. Hij vindt het leuk om de boel op te ruien. De knuppel in het hoenderhok te gooien maar ik denk dat hij de verantwoording van MP niet aan wil gaan of niet durft of gewoon geen zin heeft.Hij zet de boel op scherp en je ziet dat veel van zijn voorstellen later na veel verontwaardiging en geschreeuw van de andere partijen toch in lightvorm worden overgenomen..
quote:YellowDiamond schreef op 01 september 2016 @ 10:15:

[...]



Hij zet de boel op scherp en je ziet dat veel van zijn voorstellen later na veel verontwaardiging en geschreeuw van de andere partijen toch in lightvorm worden overgenomen..





Gelukkig wel ja. Dat is ook zijn enige doel. En iedereen in de politiek maar zeiken dat GW zich gedraagt als een klein kind en domme dingen roept.



Jammer dat hij niet eerst nadenkt voor hij iets zegt....of dit hoort bij het spel dat hij speelt.
Alle reacties Link kopieren
Er zal geen duidelijke meerderheid komen voor een coalitie en de samenstelling van de Eerste Kamer verandert niet. Ik gok op een extraparlementair kabinet met veel relatieve buitenstaanders dat per beleidspunt een meerderheid in beide kamers zoekt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Overigens maakt het niet zo veel uit wie er in Nederland gaan regeren. De lopende zaken zullen gewoon doorgaan, de begroting moet op orde blijven en de belastingen zullen wat omlaag gaan.



Belangrijker voor ons dagelijks bestaan in Nederland is hoe Frankrijk, Duitsland en de VS gaan stemmen. Wordt het Hollande, Sarkozy of Le Pen? Breken de Alternative für Deutschland door? Wordt het Trump of Clinton? Weten de Democraten de Senaat te heroveren?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 01 september 2016 @ 10:22:

[...]





Gelukkig wel ja. Dat is ook zijn enige doel. En iedereen in de politiek maar zeiken dat GW zich gedraagt als een klein kind en domme dingen roept.



Jammer dat hij niet eerst nadenkt voor hij iets zegt....of dit hoort bij het spel dat hij speelt.



Het komt met regelmaat wat puberaal over ja. Als ouders die zeggen dat de puber om 11 uur thuis moet zijn en de puber gilt dat al zijn vrienden tot 5 uur in de ochtend op stap mogen om dan te eindigen op een compromis van half 1 waar beide partijen van te voren al een beetje van uit gingen.



Veel drama en tijdverspilling.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 01 september 2016 @ 08:57:

Ik denk hetzelfde Hollebollegijs.

Vervolgens worden weer alle verkiezingsbeloftes gebroken en vooral niet geregeerd. Stil zitten, niks doen, meehuilen.

Luisteren naar Brussel en vooral korte termijn denken.Een goede politicus belooft niks. In de praktijk zijn de marges heel erg smal. Het grootste deel van de begroting ligt vast en kan niet zomaar veranderd worden. Hooguit kun je als politicus aangeven waar je naar streeft en dat je daar je best voor probeert te doen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
[quote]oudebaas schreef op 01 september 2016 @ 11:56:

[...]





Een goede politicus belooft niks.

quote]



Die hebben wij dan dus niet, want in verkiezingstijd vliegen de beloftes je om de oren!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 01 september 2016 @ 11:46:

Overigens maakt het niet zo veel uit wie er in Nederland gaan regeren. De lopende zaken zullen gewoon doorgaan, de begroting moet op orde blijven en de belastingen zullen wat omlaag gaan.



Belangrijker voor ons dagelijks bestaan in Nederland is hoe Frankrijk, Duitsland en de VS gaan stemmen. Wordt het Hollande, Sarkozy of Le Pen? Breken de Alternative für Deutschland door? Wordt het Trump of Clinton? Weten de Democraten de Senaat te heroveren?Miss Merkel kan het wel schudden, dat is alvast een puntje!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Mocht PVV inderdaad de grootste worden, dan lijkt het me een aardig experiment om ze dan maar in hun eentje een minderheidskabinet, met premier Wilders aan het roer, te laten vormen.



Er zijn dan 2 opties:

- Wilders weigert, waardoor hij nooit meer serieus genomen zal worden. Partij zal leeglopen en ten onder gaan aan interne conflicten.

- Wilders doet het, waardoor hij verantwoordelijkheid moet gaan nemen en dingen gaan uitvoeren i.p.v. van gillen vanaf de zijlijn. Uit alle hoeken en gaten moeten gelukszoekers worden gevonden om ministersposten te vulen. Binnen een paar maanden blaast de PVV zich dan op en kunnen we weer normaal gaan doen (LPF scenario).



Klinkt als de perfecte win-win situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 02 september 2016 @ 09:28:

[quote]oudebaas schreef op 01 september 2016 @ 11:56:

[...]





Een goede politicus belooft niks.

quote]



Die hebben wij dan dus niet, want in verkiezingstijd vliegen de beloftes je om de oren!DIngen die in verkiezingsprogramma's staan zijn geen beloftes. Overigens zijn heel veel dingen uit de verkiezingsprogramma's van PvdA en VVD uitgevoerd de afgelopen jaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 02 september 2016 @ 10:27:

Mocht PVV inderdaad de grootste worden, dan lijkt het me een aardig experiment om ze dan maar in hun eentje een minderheidskabinet, met premier Wilders aan het roer, te laten vormen.



Er zijn dan 2 opties:

- Wilders weigert, waardoor hij nooit meer serieus genomen zal worden. Partij zal leeglopen en ten onder gaan aan interne conflicten.

- Wilders doet het, waardoor hij verantwoordelijkheid moet gaan nemen en dingen gaan uitvoeren i.p.v. van gillen vanaf de zijlijn. Uit alle hoeken en gaten moeten gelukszoekers worden gevonden om ministersposten te vulen. Binnen een paar maanden blaast de PVV zich dan op en kunnen we weer normaal gaan doen (LPF scenario).



Klinkt als de perfecte win-win situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 02 september 2016 @ 09:30:

[...]





Miss Merkel kan het wel schudden, dat is alvast een puntje!CDU/CSU zal toch wel de meeste zetels in de wacht slepen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven