Aangifte gedaan... en nu??

08-06-2007 12:09 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal.



Gister heb ik een zeer vervelende aanvaring gehad in het verkeer. Ik bleek niet snel genoeg naar rechts uit te wijken, de man heeft me geprobeerd klem te rijden. Vervolgens is de man bij een stoplicht uit zijn auto is gestapt, heeft het portier van mijn auto heeft open getrokken en me een paar klappen in het gezicht gegeven.



Even daarvoor had hij mij dus al van de weg geprobeerd te drukken, waarbij nogal wat lakschade en een barst in mijn knipperlicht-plastic (er is vast een naam voor..) is gekomen.



Natuurlijk heb ik daarvan aangifte gedaan, maar nu een dag later krijg ik nogal wat meer informatie van derden... Eea met name om de zaak sterker te maken en daarmee ervoor te zorgen dat het niet gewoon maar geseponeerd wordt.



Zo wordt mij aangeraden toch slachtofferhulp te contacten en wel duidelijk in proces verbaal te laten zetten dat mijn bril van mijn gezicht is gevallen en nu enigszins scheef is. (is ook echt zo, maar staat er niet in).

Ook raadt iemand mij aan om hem aansprakelijk te stellen, maar ik ben bang dat hij dan natuurlijk aan mijn persoonlijke gegevens komt... Ik zie hem echt in staat met zijn crimi-busje even hier een bezoekje te brengen ooit. Ik ben vaak alleen thuis s' nachts en kon vannacht echt de slaap niet vatten. Stom eigenlijk, maar het heeft toch meer impact dan ik eigenlijk aanvankelijk dacht.





(en in het kader van de post van Persephone..... tientallen stilstaande auto's eromheen, met grote sterke mannen.... niemand die ook maar iets heeft gedaan, allemaal reden ze weg en lieten mij alleen met die man achter. Terwijl ik nog heb geroepen of iemand de politie wilde bellen... En bedankt maar weer!!)



Ik zou erg graag de eventuele ervaringen van anderen horen...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Achterlijk dat niemand ook maar even de politie heeft gebeld!



Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je schrijft dat je bang bent dat de dader achter jouw adres komt. Is het niet zo dat jouw huisadres in de aangifte is opgenomen en dat de dader op deze manier heel makkelijk achter jouw adres kan komen? 

Ik heb het ook maar uit dit topic: Dader krijgt adres bij aangifte
Alle reacties Link kopieren
Jé pph ... Ik heb geen wijze raad en goddank ook geen ervaring uit te wisselen, maar wil je wel een Groot Hart onder de Riem steken. Wat een naar verhaal!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!



Oew... ik vind het eigenlijk een beetje kinderachtig van mezelf... maar als ik dat topic lees, krijg ik echt een 'draaibuik'. Ja, ik ben eigenlijk echt bang.



Maar moet ik die man dan zomaar laten lopen?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
De politie zal je gegevens echt niet aan derden geven. Dat mogen ze gewoon niet, klaar. dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Wil je een aanvulling doen op je aangifte dan kan dat altijd.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er verstandig aan doet om bij de politie te gaan praten over die man. Stel dat hij een bekende van de politie is dan kunnen zij je misschien vertellen wat wijsheid is. Je kunt kiezen om het recht te laten zegevieren maar als je met een gek te maken hebt die daarna je op komt zoeken, is het misschien verstandiger om het te laten gaan, behalve de schade aan je auto.



Dat is erg moeilijk en ik zou het je eigenlijk niet aanraden maar wel begrijpen.

Gevoel voor rechtvaardigheid is sterk maar angst voor iemand kan je leven verpesten...de politie kan je daarbij toch wel helpen.



Ik heb zelf iets dergelijks meegemaakt maar werd (gelukkig) door een oplettende automobilist gered, hij stond voor mij stil maar is door het rode stoplicht gereden om mij te kunnen laten ontsnappen aan een briesende automobilist die achter me aan kwam en bij dat stoplicht uitstapte om weet ik wat te doen...

En dat alleen omdat ik toeterde om te waarschuwen dat hij geen voorrang had, hij reed me bijna aan...
Alle reacties Link kopieren
tnx Zuss!



Ik had inderdaad ook begrepen dat als er een zaak van komt, hij wel toegang heeft tot mijn NAW gegevens.



Maar ik ga wel door met de procedure, dit kan niet. Zo naar de garage.



Iemand misschien nog advies vwb de tip die ik kreeg de man zelf of het bedrijf (ik heb de gevens nav tekst op zijn bus) aansprakelijk te stellen?

Daar heb ik nl zo mijn twijfels over. Dat kan ik ook niet doen zonder NAW-gegevens. Lijkt me ook dubbelop traject met de politieaangifte...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Is niet dubbelop. De politie heeft niets te maken met aansprakelijkhied, dat is civiel recht. (politie is er alleen voor overtredingen van het strafrecht)

Je kunt een advocaat bellen (of zo'n bureau voor rechtshulp) om te kijken wat je kansen zijn.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren


Ik denk dat je er verstandig aan doet om bij de politie te gaan praten over die man. Stel dat hij een bekende van de politie is dan kunnen zij je misschien vertellen wat wijsheid is. Je kunt kiezen om het recht te laten zegevieren maar als je met een gek te maken hebt die daarna je op komt zoeken, is het misschien verstandiger om het te laten gaan, behalve de schade aan je auto.



Dat is erg moeilijk en ik zou het je eigenlijk niet aanraden maar wel begrijpen.

Gevoel voor rechtvaardigheid is sterk maar angst voor iemand kan je leven verpesten...de politie kan je daarbij toch wel helpen.



Ik heb zelf iets dergelijks meegemaakt maar werd (gelukkig) door een oplettende automobilist gered, hij stond voor mij stil maar is door het rode stoplicht gereden om mij te kunnen laten ontsnappen aan een briesende automobilist die achter me aan kwam en bij dat stoplicht uitstapte om weet ik wat te doen...

En dat alleen omdat ik toeterde om te waarschuwen dat hij geen voorrang had, hij reed me bijna aan...





Jeetje, dat ik zo'n verhaal! Wat goed dat die man actie ondernam!



Ik zie inderdaad nu nog de hoofden van al die kijken én wegrijdende mensen voor me.



Maar je hebt een punt. Erge is, gister bij de aangifte gingen collega's meteen de  deur uit om eens een kijkje bij de man te nemen, zeiden ze. Ook vertelden ze toen al dat zelfs de hele familie daar een 'bekende' is.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Het klopt overigens wel dat de dader naam en adres gegevens kan krijgen van het slachtoffer, andersom kan echter ook.



Ik heb sinds die keer een busje traangas in mijn auto liggen en rijdt altijd met de deuren op slot, er is nooit iemand in de buurt die helpt of te laat...erg genoeg hoor dat je zulke maatregelen moet treffen voor andere automobilisten.



Een schrale troost: iemand met zo'n rijstijl en instelling leeft meestal niet lang, of rijdt een keer tegen de verkeerde aan!
Alle reacties Link kopieren


Is niet dubbelop. De politie heeft niets te maken met aansprakelijkhied, dat is civiel recht. (politie is er alleen voor overtredingen van het strafrecht)

Je kunt een advocaat bellen (of zo'n bureau voor rechtshulp) om te kijken wat je kansen zijn.





Oh... op het PV staat 'civiele partijstelling-JA... maar is dus iets anders begrijp ik nu.



Ik heb rechtsbijstandverzekering, ga ze maar even bellen.

Morgen heb ik sowieso nog afspraak met de verbalisant, de schade bemerkte ik pas gisteravond later, die moet nog toegevoegd worden aan het PV.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Het klopt overigens wel dat de dader naam en adres gegevens kan krijgen van het slachtoffer, andersom kan echter ook.





Niet dus.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren


Het klopt overigens wel dat de dader naam en adres gegevens kan krijgen van het slachtoffer, andersom kan echter ook.



Ik heb sinds die keer een busje traangas in mijn auto liggen en rijdt altijd met de deuren op slot, er is nooit iemand in de buurt die helpt of te laat...erg genoeg hoor dat je zulke maatregelen moet treffen voor andere automobilisten.



Een schrale troost: iemand met zo'n rijstijl en instelling leeft meestal niet lang, of rijdt een keer tegen de verkeerde aan!





Tja, die deuren... ik ben echt niet van de auto's, dacht dat mijn deuren op slot zaten door de rode stipjes op de knoppen... NOT.:(

Ik had mijn vriend in mijn oortje (tel. ), en zei nog juist, "ach, die man kan me wat, mijn deuren zitten toch op slot...



Ik vind het echt in-en-in triest. Zit veel op de weg, heb (behalve de klappen) al zoveel eerder meegemaakt. Ook al eens achtervolgd tot aan mijn huis door een automobilist tot aan mijn huis. Maar toen kon ik mijn vriend vragen evebn  naar buiten te komen.



En je zal het bijna niet geloven, ik ben echt een net meisje, met een nette rijstijl... Maar als ik een dikke kerel in een dikke Audi was geweest, kreeg ik vast minder vaak dit soort gedrag.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren




quote: Bronny reageerde



Ik denk dat je er verstandig aan doet om bij de politie te gaan praten over die man. Stel dat hij een bekende van de politie is dan kunnen zij je misschien vertellen wat wijsheid is. Je kunt kiezen om het recht te laten zegevieren maar als je met een gek te maken hebt die daarna je op komt zoeken, is het misschien verstandiger om het te laten gaan, behalve de schade aan je auto.



Dat is erg moeilijk en ik zou het je eigenlijk niet aanraden maar wel begrijpen.

Gevoel voor rechtvaardigheid is sterk maar angst voor iemand kan je leven verpesten...de politie kan je daarbij toch wel helpen.



Ik heb zelf iets dergelijks meegemaakt maar werd (gelukkig) door een oplettende automobilist gered, hij stond voor mij stil maar is door het rode stoplicht gereden om mij te kunnen laten ontsnappen aan een briesende automobilist die achter me aan kwam en bij dat stoplicht uitstapte om weet ik wat te doen...

En dat alleen omdat ik toeterde om te waarschuwen dat hij geen voorrang had, hij reed me bijna aan... Jeetje, dat ik zo'n verhaal! Wat goed dat die man actie ondernam!



Ik zie inderdaad nu nog de hoofden van al die kijken én wegrijdende mensen voor me.



Maar je hebt een punt. Erge is, gister bij de aangifte gingen collega's meteen de  deur uit om eens een kijkje bij de man te nemen, zeiden ze. Ook vertelden ze toen al dat zelfs de hele familie daar een 'bekende' is.



Ja dat bedoel ik. Denk goed na zou ik zeggen ; wil je gelijk of wil je rust?

Hoe moeilijk het ook is, je omgeving zal ook zeggen pak die vent eens goed aan maar zij liggen 's nachts niet wakker.



Zelfs bij mijn gestolen autoradio, waar ik de dief van betrapte krijg hij mijn adres.

Van de gekke eigenlijk!
Alle reacties Link kopieren






Het klopt overigens wel dat de dader naam en adres gegevens kan krijgen van het slachtoffer, andersom kan echter ook.





Niet dus.
Wel dus, heb het zelf meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren


tnx Zuss!



Ik had inderdaad ook begrepen dat als er een zaak van komt, hij wel toegang heeft tot mijn NAW gegevens.



Maar ik ga wel door met de procedure, dit kan niet. Zo naar de garage.



Iemand misschien nog advies vwb de tip die ik kreeg de man zelf of het bedrijf (ik heb de gevens nav tekst op zijn bus) aansprakelijk te stellen?

Daar heb ik nl zo mijn twijfels over. Dat kan ik ook niet doen zonder NAW-gegevens. Lijkt me ook dubbelop traject met de politieaangifte...

Wie weet is het bedrijf van hem....
Alle reacties Link kopieren


Ja dat bedoel ik. Denk goed na zou ik zeggen ; wil je gelijk of wil je rust?

Hoe moeilijk het ook is, je omgeving zal ook zeggen pak die vent eens goed aan maar zij liggen 's nachts niet wakker.



Zelfs bij mijn gestolen autoradio, waar ik de dief van betrapte krijg hij mijn adres.

Van de gekke eigenlijk!







Mmm.. misschien is het nog te vers, maar ik wil rust én genoegdoening.



Anderzijds, mijn moeder woont daar vlak in de buurt, bleek later, stel dat die man mijn auto daar ooit ziet, of mij... Dan heb ik mss n iet alleeen een probleem, maar ook mijn moeder.

Het is echt een super-aso.

Hij trok de deur open met de woorden "Zal ik jou eens even leren, vieze vuile kankerhoer!" wat een tokkie.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren




Wie weet is het bedrijf van hem....





Nee, de politie zegt te denken dat het zijn vaders auto & bedrijf is. Zo zie je maar... als ze zo kies zijn met zijn gegevens...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren




quote: Bronny reageerde



Ja dat bedoel ik. Denk goed na zou ik zeggen ; wil je gelijk of wil je rust?

Hoe moeilijk het ook is, je omgeving zal ook zeggen pak die vent eens goed aan maar zij liggen 's nachts niet wakker.



Zelfs bij mijn gestolen autoradio, waar ik de dief van betrapte krijg hij mijn adres.

Van de gekke eigenlijk!



Mmm.. misschien is het nog te vers, maar ik wil rust én genoegdoening.



Anderzijds, mijn moeder woont daar vlak in de buurt, bleek later, stel dat die man mijn auto daar ooit ziet, of mij... Dan heb ik mss n iet alleeen een probleem, maar ook mijn moeder.

Het is echt een super-aso.

Hij trok de deur open met de woorden "Zal ik jou eens even leren, vieze vuile kankerhoer!" wat een tokkie.



Ja ik zie het al!! Die man wordt niet oud!! Die bezorgt zichzelf wel een hartaanval of rijdt tegen de verkeerde aan!:D
Alle reacties Link kopieren
@bronny, hebben ze bij de politie de naw gegevens van het slachtoffer aan de dader gegeven?????
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
pph, wat vervelend zeg! Ik zou inderdaad naar het bureau gaan om een aanvullende aangifte te doen. Ik weet niet of er iets te zien is van die klappen of dat je een dokter bezocht hebt? Maar je zou naar een arts kunnen gaan om hem eventueel letstel op schrift te laten zetten, dit kan je dan ook aan de politie overleggen. Je kan je ook als benadeelde partij voegen in het proces en dan kan je ook vergoeding van bepaalde schade eisen. Er zal wel veel door je verzekering vergoed worden, maar denk bijvoorbeeld ook aan je eigen risico dat je nu kwijt bent. Misschien dat er nog andere schade is? Zorg wel dat je alles goed kunt onderbouwen, vertel dus een duidelijk verhaal en neem bonnen e.d. mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist slachtofferhulp aan de telefoon gehad en heb een zeer prettig gesprek gehad.

Deze mevrouw bevestigde inderdaad Bronny's opmerking: bij aangifte komen ook mijn gegevens ah licht, bij een zaak zijn alle documenten ed natuurlijk voorzien van mijn NAW gegevens, deze mogen worden ingezien.

Pech voor mij dus, maar goed om te weten voor een ander in de toekomst: dit kan omzeild worden, maar moet duidelijk geregeld worden bij de eerste aangifte!



@ meisje: bedankt!

Ik merkte overigens gisteravond al dat ik pijn had aan mijn kaak. (krijg liezen niet meer op elkaar, heb het eerder gehad, was toen een gewrichtje van zijn plek) Ws heeft hij me toch harder geraakt dan gedacht, maar ik weet het allemaal niet zo meer. Ook van de aanrijding zelf merkte ik niets, later zag ik pas de schade. Maar even de huisarts bellen. Jammer genoeg zal ik daar ws niet eerder dan maandag terecht kunnen...



De auto zal mss niet zo het probleem zijn, dat komt wel goed...

Ik begin nu eea op zijn plek valt, wel ook steeds bozer te worden. Ik heb een eigen bedrijf, door die idioot, moet ik 2 dagen werktijd missen, mijn opdrachtgever verwacht echter dat ik vanavond mijn deadline heb gehaald... Maar ik moet ook eerst alles regelen, en ga dus hierbij door zijn toedoen ook een zakelijk conflict krijgen...

Is nogal een verhaal, om aan je klant te moeten vertellen... doe ik dus maar wel, in de hoop op enige piëteit, maar onze business is hard, met een harde deadline. BAH.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je even langs de ehbo?
Alle reacties Link kopieren


Misschien kan je even langs de ehbo?



mmm. mijn partner is arts, ik weet hoe hij reageert dergelijke dingen op de SEH te zien ... liever niet, laat ze maar echte spoedeisende hulp verlenen...:P
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
@bronny, hebben ze bij de politie de naw gegevens van het slachtoffer aan de dader gegeven?????
en andersom ook. Het is al een paar jaar geleden,  worden slachtoffers wel beter beschermd nu.?

Erger nog,ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek om niet met de dader geconfronteerd te worden lieten ze ons allebei tegelijk uit de ruimte, hem vanachter die spiegelramen en mij vanuit de ruimte waar hij mij niet kon zien....we liepen nog niet net tegen elkaar aan!

Je kunt je misschien voorstellen dat ik daarover mijn ongenoegen wel even heb laten blijken, later aan de telefoon...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven