Aangifte gedaan... en nu??

08-06-2007 12:09 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal.



Gister heb ik een zeer vervelende aanvaring gehad in het verkeer. Ik bleek niet snel genoeg naar rechts uit te wijken, de man heeft me geprobeerd klem te rijden. Vervolgens is de man bij een stoplicht uit zijn auto is gestapt, heeft het portier van mijn auto heeft open getrokken en me een paar klappen in het gezicht gegeven.



Even daarvoor had hij mij dus al van de weg geprobeerd te drukken, waarbij nogal wat lakschade en een barst in mijn knipperlicht-plastic (er is vast een naam voor..) is gekomen.



Natuurlijk heb ik daarvan aangifte gedaan, maar nu een dag later krijg ik nogal wat meer informatie van derden... Eea met name om de zaak sterker te maken en daarmee ervoor te zorgen dat het niet gewoon maar geseponeerd wordt.



Zo wordt mij aangeraden toch slachtofferhulp te contacten en wel duidelijk in proces verbaal te laten zetten dat mijn bril van mijn gezicht is gevallen en nu enigszins scheef is. (is ook echt zo, maar staat er niet in).

Ook raadt iemand mij aan om hem aansprakelijk te stellen, maar ik ben bang dat hij dan natuurlijk aan mijn persoonlijke gegevens komt... Ik zie hem echt in staat met zijn crimi-busje even hier een bezoekje te brengen ooit. Ik ben vaak alleen thuis s' nachts en kon vannacht echt de slaap niet vatten. Stom eigenlijk, maar het heeft toch meer impact dan ik eigenlijk aanvankelijk dacht.





(en in het kader van de post van Persephone..... tientallen stilstaande auto's eromheen, met grote sterke mannen.... niemand die ook maar iets heeft gedaan, allemaal reden ze weg en lieten mij alleen met die man achter. Terwijl ik nog heb geroepen of iemand de politie wilde bellen... En bedankt maar weer!!)



Ik zou erg graag de eventuele ervaringen van anderen horen...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren




quote: meisje85 reageerde



Misschien kan je even langs de ehbo? mmm. mijn partner is arts, ik weet hoe hij reageert dergelijke dingen op de SEH te zien ... liever niet, laat ze maar echte spoedeisende hulp verlenen...:P



Zijn probleem, niks van aantrekken. Straks heb je meer dan je dacht en spijt! Kleine moeite bij de EHBO om even te kijken....
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je even langs de ehbo?
Lijkt me sowieso wel handig, gezien het feit dat je je kiezen niet op elkaar krijgt. Dan kunnen ze gelijk ook even kijken of dat wel helemaal goed zit en een verhaaltje schrijven voor het pv. Da's dan in ieder geval weer bewijs dat 'ie je geslagen heeft.



Dus in ieder geval even letten op eigen risico, eigen bijdrage. Misschien kunnen ze ook nog wat met het feit dat je nu niet kunt werken? (Als dat tenminste echt direct voortvloeit uit dat ongeluk en er ook geen andere, logische alternatieven zijn) Als echt bewezen kan worden dat hij je van de weg reed en je geslagen heeft, dan kan hij daar nog aardig voor gestraft worden. Misschien is het dus een idee om op zoek te gaan naar getuigen?
Alle reacties Link kopieren




quote: Zuss reageerde



@bronny, hebben ze bij de politie de naw gegevens van het slachtoffer aan de dader gegeven????? en andersom ook. Het is al een paar jaar geleden,  worden slachtoffers wel beter beschermd nu.?

Erger nog,ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek om niet met de dader geconfronteerd te worden lieten ze ons allebei tegelijk uit de ruimte, hem vanachter die spiegelramen en mij vanuit de ruimte waar hij mij niet kon zien....we liepen nog niet net tegen elkaar aan!

Je kunt je misschien voorstellen dat ik daarover mijn ongenoegen wel even heb laten blijken, later aan de telefoon...

Dat is echt te erg!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Is inderdaad te schandalig voor woorden... toch is dat iss waar de verbalist mij gister voor waarschuwde. Als het tot een zaak komt, zit je vaak in dezelfde wachtruimte!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Poeh, gelukkig reis ik met de trein. Als ik naar programma's als Blik op de weg etc kijk zie ik dat het autoverkeer het slechtste in de mens naar boven haalt. Wat doe je nou met zo'n gek... ik zou inderdaad niet willen dat hij mijn NAW gegevens zou weten. Dat soort types zijn gewoon gestoord.
Alle reacties Link kopieren
Goed, nu de hele riedel met verzekering/rechtsbijstand/garage achter de rug. Even afwachten wat verder de beslissing gaat zijn van de officier.

Schade aan de auto is min. 1700,-

Heb geen zin mijn no-calim kwijt te raken, dus dat komt sowieso voor zijn rekening/verzekering.



Moet zeggen, de rechtsbijstand was niet echt onder de indruk, zag er niet zoveel in. Mijn kaak heb ik net na wat gewrik weer in de juiste stand kunnen "klikken", die doet het weer, gelukkig. Of mss dan wel jammer, maar al te stom voor woorden dat je zo moet gaan denken. Verder heb ik geen letselschade en gaat het volgens hem heel moeilijk worden. Hij kan evt. wel kijken wat ze voor mij als zelfstandige  mss kunnen doen op gebied van inkomstenderving.



Ik zou het schandalig vinden als er verder niets mee gebeurt. Dan "kan" het dus zomaar hier in NL, wat die kerel doet.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Tsjonge, echt niet te geloven dit verhaal!!! Agressie in het verkeer vind ik al belachelijk maar dan als man nog tegen een vrouw is helemaal van de gekke! Wie doet nou zoiets!



Weet je nou eigenlijk wie het is? Of heb je van de schrik het nummer bord niet onthouden? Kan ik me goed voorstellen hoor maar ik begrijp even niet of je nu weet wie het is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Pph, heb weinig toe te voegen aan alle tips en wijze woorden hier maar wil je wel even een dikke *; geven. Wat zal jij geschrokken zijn meid, wat een klootzak.



Hopelijk heb je wat aan het contact met slachtofferhulp, dit soort dingen gaat je niet in de koude kleren zitten. Heel veel sterkte meid, en succes met de afwikkeling hiervan, wat je ook gaat doen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb zijn kenteken gezien, type auto en het bedrijf waarvan de auto was. Ik had tijdens het hele gebeuren nota bene mijn vriend ad telefoon met mijn oortje. Die heeft tegelijkertijd op zijn gsm de politie gebeld en kreeg van mij dus 'live' kenteken ed door..



Begreep gister ook dat ik sowieso al eerder aangifte had kunnen doen v agressief gedrag. Het is me eerder overkomen dat een mede-weggebruiker zich zo gedroeg (achtervolgen, vd weg duwen). Maarja, wie doet dat nou?

Die agent zei toen ook dat als wij geen melding doen, geen actie ondernomen kan worden.

Ook niet vanuit hoger nivo dus.

Als iedereen wél aangifte zou doen, zou er duidelijker signaal vanuit de maatschappij komen dat er harder tegen op getreden moet worden.

Ik ga voortaan dit dus denkelijk toch doen.



Misschien beetje gemiep, en wellicht echt een "dag-erna' gedachte, maar ik heb echt het gevoel dat er zoveel agressie is, daar moet écht iets tegen gedaan worden.



vanuit een breder maatschappelijk perspectief bezien dus.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Pph, heb weinig toe te voegen aan alle tips en wijze woorden hier maar wil je wel even een dikke *; geven. Wat zal jij geschrokken zijn meid, wat een klootzak.



Hopelijk heb je wat aan het contact met slachtofferhulp, dit soort dingen gaat je niet in de koude kleren zitten. Heel veel sterkte meid, en succes met de afwikkeling hiervan, wat je ook gaat doen.


Dankjewel Poezewoes, dat doet me echt goed.



Ik heb echt veel gehad aan het contact met slachtofferhulp.

Zo ook jouw reactie.

Gewoon het gevoel dat het oké is dat ik er overstuur van ben, dat dat 'mag'.



Tnx!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je hier overstuur van zijn, het zou gek wezen als je dat niet was! Zo van het ene op het andere moment aangetast worden in je gevoel van veiligheid heeft een behoorlijke impact. Vind het haske goed van je dat je contact hebt gezocht met slachtofferhulp en je mag er ook best een flink potje om janken, of twee, of drie. En even flink schelden en vloeken op die klootzak. Die spanning moet er ook uit hoor! Is zeker geen kwestie van alleen de zakelijke dingen afhandelen, zoiets moet je ook echt mentaal verwerken.



*;
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
is lief, dankjewel!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het goed afgewikkelt wordt allemaal! Kan je die vent nergens voor aansprakelijk stellen? Of het bedrijf (hij reed in een bedrijfsauto toch?)? Ik zou het bedrijf er ook over bellen en een klacht indienen daar! want dit kan toch niet. Ik ben echt nog steeds verbaasd dat dit gebeurt is.



In elk geval veel sterkte met dit alles!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelf nog nooit zoiets mee gemaakt, maar wilde je toch even heel veel sterkte wensen *; Lijkt me vreselijk!! Logisch dat je bang en boos bent hoor!!



Verder heb ik eigenlijk weinig nuttigs te zeggen.....



*;



liefs Bumper
Alle reacties Link kopieren
Iedereen vind me altijd maar paranoia, maar na het lezen van dit verhaal blijf ik het toch lekker doen;mijn autodeuren op slot.Het geeft me een veiliger gevoel. Zeker als mijn kids op de achterbank zitten.
Alle reacties Link kopieren
Madiken, ik heb zo'n knop naast mijn raam-opendicht-knopjes, die de deuren sluit. Ik doe altijd de deuren dicht als ik de auto start. Paranoia? Echt niet. Voor je het weet rukken ze de deur open en jatten je tas uit de auto als je bij het stoplicht staat. Gebeurd vaker dan je denkt!



Maar dit wat Pph meemaakt, dat stel ik me dan niet echt voor bij het sluiten van de deuren. Nu wel dus.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Over dat verdachten de NAW-gegevens krijgen van aangevers: klopt. Althans, ze kunnen een kopie van het proces-verbaal opvragen en daarin staan de gegevens. Maar het gebeurt hoogst zelden dat zo'n verdachte daar dan ook iets op uit doet. Het overgrote deel snapt echt wel dat ze hun zaak daar meer kwaad dan goed mee doen. Overigens vragen de meesten niet eens hun pv op, en als ze een advocaat hebben die dat wel doet, dan houdt die meestal het pv zelf en geeft hij het adres niet door.



Mocht je er echt grote problemen mee hebben, dan is er soms de mogelijkheid om domicilie te kiezen op het politiebureau. In plaats van je eigen adres staat dan het adres van het bureau in de aangifte. Als de aangifte al is opgemaakt, kan je vragen of ze die willen verscheuren en een nieuwe opmaken, met domicilie politiebureau. Maar dan moet je wel enigszins aannemelijk kunnen maken dat je problemen verwacht. Het enkele feit dat je er bang voor bent, is niet genoeg.



Over schade verhalen: je kan beide. Zowel via de strafzaak als via de verzekering. Verzekering is vaak sneller en makkelijker. In de strafzaak kan het namelijk alleen als de schade eenvoudig is vast te stellen en als die rechtstreeks het gevolg is van het strafbare feit. Wil je het in de strafzaak mee laten nemen, dan moet je wel zorgen dat álle schade in de aangifte (of eventuele aanvulling) staat. Dus ook de scheve bril etc. want als die niet in de aangifte gemeld staat, kan de rechter geen schadevergoeding daarvoor toewijzen.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen of je getuigen hebt van dit voorval?

Want als je geen getuigen hebt en de verdachte ontkent, is er geen zaak van te maken,helaas. Dan is het zijn woord tegen het jouwe en wordt de zaak hoogstwaarschijnlijk geseponeerd.
Alle reacties Link kopieren


Mag ik vragen of je getuigen hebt van dit voorval?

Want als je geen getuigen hebt en de verdachte ontkent, is er geen zaak van te maken,helaas. Dan is het zijn woord tegen het jouwe en wordt de zaak hoogstwaarschijnlijk geseponeerd.







Ik had mijn vriend de gedurende het hele gebeuren aan de telefoon. Hij heeft alles letterlijk kunnen verstaan. Hij is ook degene die de eerste melding bij de politie heeft gedaan. Daarna heb ik bij hetzelfde buro aangifte gedaan.



Verder zijn er natuurlijk tientallen mensen die het hebben gezien, maar die zijn doorgereden, dus daar heb ik geen gegevens van.



Ik sta eerlijk gezegd niet voor mezelf in als dit gewoon gseponeerd wordt. Hij gaat sowieso de schade van de auto op zich nemen. Ik heb er nu echt tabak van.



Dit is helaas niet de eerste keer dat mij iets dergelijks overkomt. Er zijn al eerder 'dingen' bebeurt, en ik merk dat dit voor mij mentaal echt de druppel is. Ik zit er volkomen doorheen op het moment, alhoewel het een klein voorval lijkt, het zal nu wel even alles bij elkaar zijn.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk me nu net ook: tot dusver heeft het accent gelegen op de klap ed. Dat is dan strafrecht, 'mishandeling' art. 300 (dank aan google en staat op p.v.). Maar daarbij komt toch ook het doorrijden na een aanrijding met schade en agressief rijgedrag, dat is dan weer verkeersrecht. Zou dat automatisch ook meegenomen worden of moet ik daar bij de politie op aandringen dat dat mss ook in de aangifte meegenomen moet worden.



Ik bedoel, ik zie heus dat het zijn woord tegen het mijne gaat zijn in het geval van het slaan ed. misschien wordt zelfs mijn vriend als getuige niet als 'betrouwbaar genoeg' aangemerkt oid. Maar dat is niet het enige dat is gebeurd.



Gister heb ik een aanvulling gegeven de aangifte, de politie vertelde toen dat ze enkele malen hebben gebeld, maar dat mijnheer niet op neemt. Hij zal nu een uitnodiging krijgen langs te komen. Ik ben heel benieuwd wat dat inhoudt... Wat als hij gewoon ook niet op de uitnodiging in gaat?

Fijn in zijn busje over de snelweg blijft scheuren, hahaha :)...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit hoor. Je schrikt je rot en als je al meer dingen aan de hand hebt gehad, dan is het allemaal bij elkaar gewoon heel vervelend. Ik ben zelf trouwens ook wel eens zo'n beetje van de weg afgereden. Dat was midden in de nacht én op de snelweg. Daar was absoluut geen reden toe (niet dat het dan goed gepraat kan worden), het waren echt van die opgeschoten jongens. Gelukkig was het ongeveer op de afrit en was ik bijna op de plaats van bestemming, want de adrenaline gierde door m'n lijf.



Maar goed, hoe het precies zit met het pv weet ik niet. Dat kan sunlight wel vertellen, zij is van de politie. :) Ik weet trouwens wel dat er best forse straffen staan op het doorrijden na een zoiets. Ik zie het vaak voorbij komen op m'n werk (werk bij de rechtbank) en zoiets word je door het OM goed kwalijk genomen, ook als het gaat om piepkleine beschadigingen.
Alle reacties Link kopieren


Ik bedenk me nu net ook: tot dusver heeft het accent gelegen op de klap ed. Dat is dan strafrecht, 'mishandeling' art. 300 (dank aan google en staat op p.v.). Maar daarbij komt toch ook het doorrijden na een aanrijding met schade en agressief rijgedrag, dat is dan weer verkeersrecht. Zou dat automatisch ook meegenomen worden of moet ik daar bij de politie op aandringen dat dat mss ook in de aangifte meegenomen moet worden.



Ik bedoel, ik zie heus dat het zijn woord tegen het mijne gaat zijn in het geval van het slaan ed. misschien wordt zelfs mijn vriend als getuige niet als 'betrouwbaar genoeg' aangemerkt oid. Maar dat is niet het enige dat is gebeurd.



Gister heb ik een aanvulling gegeven de aangifte, de politie vertelde toen dat ze enkele malen hebben gebeld, maar dat mijnheer niet op neemt. Hij zal nu een uitnodiging krijgen langs te komen. Ik ben heel benieuwd wat dat inhoudt... Wat als hij gewoon ook niet op de uitnodiging in gaat?

Fijn in zijn busje over de snelweg blijft scheuren, hahaha :)...







Hoi,

Als je vriend de hele tijd aan de telefoon heeft meegeluisterd, dan zegt dat ben ik bang nog te weinig. Hij kan aangemaerkt worden als een soort van klapgetuige (Dat is jargon voor iemand die je vraagt wat hij heeft gezien en hij antwoord, ik heb de klap gehoord, maar niets gezien, want.....)hoewel hij niet ter plaatse was, dus mogelijk wordt dat niet eens zo gesteld.

Feitelijk heeft jouw vriend dus gehoord wat er gebeurde, maar wie dat tegen jou zei en deed, en welk kenteken daarbij hoorde, heeft hij feitelijk niet waargenomen. Dus zijn verklaring zal wellicht wel meegenomen worden in een getuigenverklaring, maar de rechter zal daar zonder ander bewijs niets mee kunnen.



Van het asociale rijgedrag zal de politie in de regel geen proces verbaal op kunnen maken. Het asociale rijgedrag valt onder de Wegenverkeerswet en kan alleen opgemaakt worden door politieagenten die ter plaatse zijn geweest en ook het een en ander hebben waargenomen. Zelfs voor politieagenten is dit lastig, omdat het een heel uitgebreid tikverbaal is, en je de omstandigheden heel erg duidelijk moet weergeven.



Het doorrijden na aanrijding, of verlaten plaats ongeval, is artikel 7 van de wegenverkeerswet en kan je aangifte van doen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat gekoppeld was in je aangifte van mishandeling, maar dat is dus niet het geval. Ik zou je adviseren om langs te gaan bij betreffende politie bureau en dat gaan vragen.

Als hij een uitnodiging heeft gekregen, dan is hij ontboden aan het bureau. Ik de regel wordt er een brief verstuurd met het verzoek te verschijnen op die en die datum. Als hij niets van zich laat horen, dan moet die ontbieding wettelijk nog tweemaal herhaald worden. Voldoet hij drie maal niet, dan komt hij in overleg met de officier van justitie gesignaleerd te staan. dat betekent dat hij in de systemen als gezocht wordt aangemerkt en dat hij als hij wordt nagetrokken door de politie naar voren komt met een code. Het kan echter ook zo zijn dat betreffend bureau hem van huis op gaat halen als hij eenmaal gesignaleerd staat.



Als je nog vragen hebt, stel ze gerust, ik kijk af en toe wel op dit topic. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Sunlight, dank voor je uitgebreide reactie, daar kan ik zeker iets mee.



Wat me eerlijk gezegd een beetje verbaast, is dat ik zelf schijn te moeten weten waarvan ik nu precies aangifte wil doen. Ik heb nu achteraf wat 'gegoogled', (en heel wat wijzer na alle adviezen hier!) maar als ik op het bureau een verhaal kom vertellen over iemand die mij van de weg probeert te rijden, mij dan slaat en vervolgens wegscheurt met piepende banden... Is het dan niet de taak vd verbalisant. Die heeft er toch "voor geleerd"?



Ben ik trouwens ook de aangewezen persoon nu om op zoek te gaan naar meerdere getuigen? Bijv. briefjes bij alle bedrijven daar afgeven met het verhaal plus verzoek tot melding bij desbetreffend pol. bureau indien iemand iets heeft gezien?



Even de klap ed er buiten latende en sec de schade:

Als hij alles dus ontkent, kan mijn verzekering ook niets bij hem verhalen en moet ik zelf voor die kosten opdraaien??



mss off topic, maar ik had donderdagavond gehoopt dat gedurende het weekeinde alles wel een beetje zou bezinken.

Toch doordat ik nu weer wat meer info heb, zinkt de moed me alleen maar meer in de schoenen. Ik heb vannacht 11 uur geslapen, werd doodop wakker, zat überhaupt vanwege wat zakelijke perikelen met mijn bedrijf al zowat tegen een burnout aan, dit lijkt de bekende druppel.

Ik heb in het verleden al eens te maken gekregen met "onverdiend geweld", dit lijkt alles tienvoudig boven te halen. Dat wist die man niet, en hij is niet verantwoordlijk voor de 1ste x, maar ik zit er maar mee. En hij had toch wel gewoon met zijn poten van mij af moeten blijven.



Dus het enige wat die mijnheer hoeft te doen, is ontkennen.



En ik, wat kan ik doen?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren


Sunlight, dank voor je uitgebreide reactie, daar kan ik zeker iets mee.



Wat me eerlijk gezegd een beetje verbaast, is dat ik zelf schijn te moeten weten waarvan ik nu precies aangifte wil doen. Ik heb nu achteraf wat 'gegoogled', (en heel wat wijzer na alle adviezen hier!) maar als ik op het bureau een verhaal kom vertellen over iemand die mij van de weg probeert te rijden, mij dan slaat en vervolgens wegscheurt met piepende banden... Is het dan niet de taak vd verbalisant. Die heeft er toch "voor geleerd"?



Daar heb je volkomen gelijk in. De verbalisant hoort de aangifte te screenen en legt meerdere zaken tenlaste op basis van jouw verhaal. Het kan echter ook zo zijn dat als het in de aangifte staat vermeld, dat hij is doorgereden dat het later tenlaste wordt gelegd en dus gevoegd zal worden bij de mishandeling.

Heb je gekeken op de aangifte welke rang er ac hter de verbalisant staat? Zo niet, wil je dat dan even doen voor mij?

Dat staat bovenin vermeld, voornamen, achternaam, .... (rang)van politie, stamnummer, en welk wijkteam ze werkzaam zijn.(niet de namen hier neerzetten, alleen de rang alsjeblieft.




Ben ik trouwens ook de aangewezen persoon nu om op zoek te gaan naar meerdere getuigen? Bijv. briefjes bij alle bedrijven daar afgeven met het verhaal plus verzoek tot melding bij desbetreffend pol. bureau indien iemand iets heeft gezien?



ja. De politie gaat geen buurtonderzoek doen in dit soort zaken, Als je achter getuigen wilt komen, zul je daar zelf naar op zoek moeten. Dat klinkt misschien raar, maar de politie krijgt meerdere aangiften per dag binnen en er is 1 afdeling waar de zaken afgehandeld worden. Die afdeling moet ook de binnenkomende arrestanten afhoren en lopende zaken draaien. Buurtonderzoeken vallen daar alleen onder in grote zaken.En dikwijls worden grote zaken afgehandeld door de recherche, omdat het wijkteam daar geen capaciteit voor heeft(mankracht dus)



Even de klap ed er buiten latende en sec de schade:

Als hij alles dus ontkent, kan mijn verzekering ook niets bij hem verhalen en moet ik zelf voor die kosten opdraaien??



Nee. Jij bent verzekerd. Dus jij blijft buiten schot. Jouw verzekering betaalt jou uit, te allen tijde. De verzekering gaat vervolgens de schade verhalen. Als dit niet mogelijk is, zit de verzekering met een strop, jij niet. Feitelijk zijn jij en ik dus schadetechnisch gezien aan t werk voor de verzekering.:D



mss off topic, maar ik had donderdagavond gehoopt dat gedurende het weekeinde alles wel een beetje zou bezinken.

Toch doordat ik nu weer wat meer info heb, zinkt de moed me alleen maar meer in de schoenen. Ik heb vannacht 11 uur geslapen, werd doodop wakker, zat überhaupt vanwege wat zakelijke perikelen met mijn bedrijf al zowat tegen een burnout aan, dit lijkt de bekende druppel.

Ik heb in het verleden al eens te maken gekregen met "onverdiend geweld", dit lijkt alles tienvoudig boven te halen. Dat wist die man niet, en hij is niet verantwoordlijk voor de 1ste x, maar ik zit er maar mee. En hij had toch wel gewoon met zijn poten van mij af moeten blijven.



Dus het enige wat die mijnheer hoeft te doen, is ontkennen.



En ik, wat kan ik doen?





Niets. Je kunt niets doen. Zo zit het systeem in elkaar, en dat is vaak vreselijk frustrerend. Ook ik zit dikwijls met gekromde tenen en het stoom uit mn oren op het bureau, en moet je heel erg diep gaan om iemand toch veroordeeld te krijgen.

Het is zo dat een burger niet zomaar een andere burger kan betichten van een strafbaar feit. Vaak is dat frustrerend(als het waargebeurd is) maar soms ook fijn(als het niet waargebeurd is). Dan zou het namelijk zomaar kunnen zijn dat iemand jouw naam noemt alszijnde dat jij zijn auto hebt vernield en zou je op basis van alleen zijn verklaring veroordeeld kunnen worden. Dus het mes snijdt aan twee kanten, hetgeen de frustratie niet wegneemt in veel gevallen, die wel waargebeurd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sunlight, dankjewel, weer veel wijzer danzij je reactie!



De verbalist is hoofdagent, hij zal het dus vast allemaal weten...



Het komt vast goed allemaal. In elk geval dus de schade, en verder, hoe oneerlijk in mijn geval nu dan ook, zal ik me daar bij neer moeten leggen. Het is idd ook wel begrijpelijk.



Allemaal verder ook hartstikke bedankt voor de hartelijke en bemoedigende reacties, ik heb er veel aan gehad!



Nu denk ik dat ik eea even wat moet laten rusten, er is teveel nu verder in mijn leven gaande dat nog meer aandacht nodig heeft. Ik moet eventjes nu voorkomen dat ik in een negatieve spiraal terecht kom. dat is het laatste dat ik die kerel gun. Of mezelf. :D
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven