Aanslag nachtclub Istanbul

01-01-2017 01:32 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij een aanslag op een nachtclub in Istanbul zijn al zeker 35 doden gevallen... Bron: NOS...



Bah, het houdt niet op vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:KennyBee schreef op 01 januari 2017 @ 11:05:

Verwachtte je dat het ophoudt dan? Dan zal ik je uit je droom helpen: dat gaat nooit gebeuren, de wereld wordt op dit moment overgenomen. Of kijk jij nooit om je heen en steek je je kop in het zand..Alle terreur houdt altijd weer op, en dan komt er nieuwe terreur voor in de plaats. Zo gaat het al eeuwen en zo zal het, denk ik, altijd wel blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 01 januari 2017 @ 11:21:

[...]





Wat dacht je van RAF, ETA en IRA? Allemaal van de laatste honderd jaar.



verder:

http://www.volkskrant.nl/ ... ksualiteit-zonde~a950536/



http://www.joop.nl/opinies/intolerant-europaJe vergeet de kruistochten en het oude testament te noemen,
Alle reacties Link kopieren
Sowieso 1 dader die verkleed als kerstman de club in kwam, begon te schieten, zich heeft omgekleed en zo weer naar buiten is gegaan, tussen de vluchtende mensen.

Er wordt gesproken over meerdere daders....



Diep en diep triest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melt schreef op 01 januari 2017 @ 11:32:

[...]





Je vergeet de kruistochten en het oude testament te noemen,Dat was niet van de afgelopen 100 jaar
In Bagdad was gisteren ook een aanslag op een markt, zeker 29 doden en 50 gewonden.
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk al die aanslagen .
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk wat er gebeurd is.. en te bedenken dat al die mensen daar een paar uur plezier wilden hebben..



De dader(s) is als kerstman verkleed naar binnnen gegaan en na zijn daad heeft hij zijn pak uitgetrokken en is met de menigte naar buiten gegaan.. ongelofelijk, sterkte aan de nabestaanden..
Alle reacties Link kopieren
Alweer in Turkije.

Men heeft het daar zwaar te verduren de laatste tijd.

Vreselijk.



Welk een fanatisme moet je hebben om onschuldigen neer te maaien omdat hun stijl van leven jou niet aanstaat?

Lekker begin van 2017, maar niet heus. En ik ben bang dat er nog veel meer volgt.
When in doubt, the auditor is always right!
quote:humanista schreef op 01 januari 2017 @ 11:21:

[...]





Wat dacht je van RAF, ETA en IRA? Allemaal van de laatste honderd jaar.



verder:

http://www.volkskrant.nl/ ... ksualiteit-zonde~a950536/



http://www.joop.nl/opinies/intolerant-europaJe denkt dat dat in essentie om religie ging?
Alle reacties Link kopieren
Ik haat het woord 'moslimterreur'. Islam is hetgrootste slachtoffer van terreur. Maar gelukkig weet Allah hoe en wat. Mensen die dit moslimterreur noemen zijn echt niet zo achterlijk dat ze niet weten dat Islam in feite niet hierachter zit. Hun haat voor Islam is zo groot dat ze het wel makkelijk vinden om hiermee Islam te valselijk te beschuldigen. Waar in de Koran staat dat je onschuldige mensen mag vermoorden? Ik heb het boek bijna uitgelezen, maar nergens dit tegengekomen.
Alle reacties Link kopieren
Lees toch eens de Koran. Wellicht gaat er een nieuw wereld voor je open. Een Nederlandse vertaling is online te vinden. Het is zo'n prachtig boek, geschreven door Allah zelf. Na een hoofdstuk te hebben gelezen, heb ik het niet meer kunnen loslaten en nu ben ik een heel ander mens. Ik begon het te lezen na een periode met heftige angstaanvallen ivm oorsuizen. Het gaf me rust en zo ontzettend veel geluk dat ik m'n oorsuizen dankbaar ben dat ze mij een reden gaven om aan zoiets moois te beginnen. Ik raad het eenieder aan
Geschreven door Allah zelf?
quote:Pinarcik schreef op 01 januari 2017 @ 16:25:

Lees toch eens de Koran. Wellicht gaat er een nieuw wereld voor je open. Een Nederlandse vertaling is online te vinden. Het is zo'n prachtig boek, geschreven door Allah zelf. Na een hoofdstuk te hebben gelezen, heb ik het niet meer kunnen loslaten en nu ben ik een heel ander mens. Ik begon het te lezen na een periode met heftige angstaanvallen ivm oorsuizen. Het gaf me rust en zo ontzettend veel geluk dat ik m'n oorsuizen dankbaar ben dat ze mij een reden gaven om aan zoiets moois te beginnen. Ik raad het eenieder aan





Als je van horror en fantasy fictie houdt zeker aan te raden, net zoals de Bijbel overigens.



Ben je al bij het stuk beland waar Allah opdracht geeft alle ongelovige een koppie kleiner te maken?
quote:Pinarcik schreef op 01 januari 2017 @ 16:00:

Ik haat het woord 'moslimterreur'. Islam is hetgrootste slachtoffer van terreur. Maar gelukkig weet Allah hoe en wat. Mensen die dit moslimterreur noemen zijn echt niet zo achterlijk dat ze niet weten dat Islam in feite niet hierachter zit. Hun haat voor Islam is zo groot dat ze het wel makkelijk vinden om hiermee Islam te valselijk te beschuldigen. Waar in de Koran staat dat je onschuldige mensen mag vermoorden? Ik heb het boek bijna uitgelezen, maar nergens dit tegengekomen.



Hoofdstuk 2, vers 191:

En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.



En dit is slechts 1 van de vele voorbeelden. Of zijn dit geen onschuldigen omdat het ongelovigen betreft?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat hb ik gelezen, dat stukje gaat over de ongelovigen die (in de tijd van Mohammed) Mekke wilden veroveren om alle Moslims af te slachten. Allah roept in dat hoofdstuk alle mannen deel te nemen aan het oorlog ter verdediging.



Heb je ook dat stukje gelezen dat het doden van iemand een van de grootste zonden is ?
Alle reacties Link kopieren
Je land, je veiligheid beschermen is binnen Islam je recht maar ook je grootste plicht. Niets meer dan logisch.
Open anders fijn een topic over de Koran. Dan zal ik daar met een hele waslijst aankomen goed? Hier gaat het namelijk over de slachtoffers van een afschuwelijke aanslag in Istanbul.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik een helder artikel over de Koran en (het belang van) de historische context: http://www.zamanvandaag.n ... -cruciaal-bij-lezen-koran



En deze uitspraak zeer treffend: ''Je kan in alle teksten wel een rechtvaardiging vinden van je daden, maar dat maakt ze nog niet de aanleiding.''
Alle reacties Link kopieren
Ach ik ga geen moeite doen om iemand ergens van te overtuigen, maar ik raad het aan om dat boek 'onbevooroordeeld' te lezen. Dat het geschreven is door Allah klinkt als een sprookje of een fictief verhaal, maar waarom geloven we in de wonderen van Jezus, Možeš, Jozef etc en niet in het wonder dat Koran door Allah hemzelf is gebracht ?



Ik raad het aan omdat het mijn redding is geweest en wellicht ook van anderen.
quote:Pinarcik schreef op 01 januari 2017 @ 16:48:

Ach ik ga geen moeite doen om iemand ergens van te overtuigen, maar ik raad het aan om dat boek 'onbevooroordeeld' te lezen. Dat het geschreven is door Allah klinkt als een sprookje of een fictief verhaal, maar waarom geloven we in de wonderen van Jezus, Možeš, Jozef etc en niet in het wonder dat Koran door Allah hemzelf is gebracht ?



Ik raad het aan omdat het mijn redding is geweest en wellicht ook van anderen.



Pfff 'ik wil niemand overtuigen MAAR... Blablabla'



Je zet jezelf echt voor schut. Doe dat lekker in een ander topic. Het is zo ontzettend misplaatst hier.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje een opmerking hierover tussendoor is toch geen ramp. Doe eens rustig joh, en ik zet me helemaal niet voor schut. Tsss
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 01 januari 2017 @ 14:50:

[...]





Je denkt dat dat in essentie om religie ging?Nee hoor, dat denk ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 01 januari 2017 @ 16:48:

Ach ik ga geen moeite doen om iemand ergens van te overtuigen, maar ik raad het aan om dat boek 'onbevooroordeeld' te lezen. Dat het geschreven is door Allah klinkt als een sprookje of een fictief verhaal, maar waarom geloven we in de wonderen van Jezus, Možeš, Jozef etc en niet in het wonder dat Koran door Allah hemzelf is gebracht ?



Ik raad het aan omdat het mijn redding is geweest en wellicht ook van anderen.



Er zijn echt heel veel mensen die helemaal niet in welk wonder dan ook geloven. Dat kan ook, hè.

Als je er een beetje logisch over nadenkt dan kun je niet anders dan concluderen dat het allemaal niet kán.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we in dit topic het onderwerp 'geloof' misschien even laten rusten?
quote:Kuzu schreef op 01 januari 2017 @ 17:26:

Kunnen we in dit topic het onderwerp 'geloof' misschien even laten rusten?Graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven