Aanslag nachtclub Istanbul

01-01-2017 01:32 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij een aanslag op een nachtclub in Istanbul zijn al zeker 35 doden gevallen... Bron: NOS...



Bah, het houdt niet op vreselijk!
quote:Dormouse schreef op 01 januari 2017 @ 22:57:

[...]





Het zijn net mensen he...



Het kwaad zit in de mens. Net als goed. En de naam waaruit kwaad of goed gedaan wordt varieert op kleine schaal van persoon tot persoon, en op grote schaal per tijdvak. Maar in de kern blijft het hetzelfde verhaal, elke keer weer.Yep, uitstekende toevoeging. Mensen zitten überhaupt vol tegenstrijdigheden in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 01 januari 2017 @ 23:35:

Niets maar dan ook niets rechtvaardigt de dood van deze onschuldige mensen!!!



Eens. Maar dat vind jij, dat vind ik, en hopelijk de grote meerderheid van de mensheid ook.

Maar zolang er iemand baat bij heeft, verzint iemand wel een rechtvaardiging (voor zichzelf en/of/ook anderen) en stopt het tragisch genoeg niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb net weer een hoofdstuk gelezen uit de Koran en kwam weer iets bijzonders tegen (echt mijn ALLERlaatste opmerking erover, want het is echt niet mijn bedoeling om dit topic te overvallen). Eigenlijk kwam ik dat stukje vaker tegen, maar het heeft me niet eerder tot nadenken gezet. Zo wordt geschreven dat Allah het je mogelijk maakt om te reizen over land en zee. Voor dat laatste heeft Hij ons schepen gegeven en een zachte wind zodat het schip vooruit kan komen. Dan schrijft Hij voor dat dit ons tot nadenken moet zetten. Wij kunnen varen over zee en dat is een gift voor ons van God, en tegelijkertijd ook een bewijs. Eerst vond ik dit gegeven niet zo bijzonder, maar vandaag dacht ik voor het eerst 'hè ja, dat is het echt wel'. Hoe kan het dat een piepklein kiezelsteentje gelijk zinkt in water maar een reuzen vrachtschip of cruiseschip van tien-dui-zen-den kilo's niet?? Het zal vast wel een wetenschappelijke verklaring hebben, maar het blijft bijzonder en dat moet ons tot nadenken zetten.



Eigenlijk vraagt Allah in de Koran om na te denken over de alledaagse, in onze ogen vanzelfsprekende, gegevens en daarin te ontdekken hoe bijzonder de wereld is en hoe behulpzaam Allah is, want niets is doelloos geschapen. Het belangrijkste is, behalve erin geloven, dankbaarheid tonen. Ik geloof niet dat Allah narcistisch en egocentrisch, maar dat hij alleen maar respect en waardering verwacht/eist voor al deze bijzonderheden die hij heeft geschapen. Hoe vanzelfsprekend ze inmiddels ook zijn. Elke dag kom ik zulke bijzondere uitspraken tegen tijdens het lezen. Die zetten me tot nadenken en geven me rust en een gelukkig gevoel. Prachtig toch
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 02 januari 2017 @ 02:13:





Eigenlijk vraagt Allah in de Koran om na te denken over de alledaagse, in onze ogen vanzelfsprekende, gegevens en daarin te ontdekken hoe bijzonder de wereld is en hoe behulpzaam Allah is, want niets is doelloos geschapen. Het belangrijkste is, behalve erin geloven, dankbaarheid tonen. Ik geloof niet dat Allah narcistisch en egocentrisch, maar dat hij alleen maar respect en waardering verwacht/eist voor al deze bijzonderheden die hij heeft geschapen. Hoe vanzelfsprekend ze inmiddels ook zijn. Elke dag kom ik zulke bijzondere uitspraken tegen tijdens het lezen. Die zetten me tot nadenken en geven me rust en een gelukkig gevoel. Prachtig toch Pinarcik, het zit hem in het verwachten en eisen. Dat maakt zijn liefde niet onvoorwaardelijk. Dat is net zoiets als tegen je kinderen zeggen: "Ik wil dat jullie vanaf nu elke dag een offer brengen, anders hou ik niet meer van jullie". Zou jij dat aan jouw kinderen vragen?
Verschrikkelijk!!

En ik las dat de schutter nog op vrije voeten is, jeetje. Hopelijk hebben ze hem snel te pakken.
quote:Pinarcik schreef op 01 januari 2017 @ 22:18:

YouWish wat een opsomming van alle negatieve uitspraken over de ongelovigen. Maar weet je het is maar een kleine percentage van het hele boek en zoals ik zei, zo uitzonderlijk gelezen denk je, getzie wat een verschrikkingen staan er in, maar lees je het in de gehele context, dan begrijp je waarom. Trouwens sommige dingen kloppen voor geen meter. Kinderen van ongelovigen gaan niet in de hellevuur, want niemand kan gestraft worden voor andermans daden. Dat wordt keer op keer benadrukt.



En God betekent niet onbeperkte liefde. Allah voelt geen liefde voor alles wat tegen hem is, wat hem haat en wat doet alsof hij niet bestaat en ondankbaar is. Allah voelt een intense woede voor degenen die Hem als de Schepper ontkennen en zijn woede is niet te vergelijken met onze woede. Misschien is zijn straf om die reden zo wreed. Wel is hij zo liefdevol om iedereen die zich tot hem wendt en spijt vertoont te vergeven. Dit zijn dingen die ik eruit heb gelezen hé, dus niet mijn ideeën of woorden.



Wat ik ook bijzonder vind is dat er meerdere malen in staat dat wat je ook zegt of doet, ongelovigen je alleen maar gaan uitlachen en zwartmaken (dat herken ik nu wel een beetje)
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 01 januari 2017 @ 22:11:

[...]





Islam is vrede; Vrede voor zichzelf en medemoslims. De rest mag dood vallen en naar de hel gaan. Tja...Waar heb je dit gekopieerd? Www.leeshoeslechtdeislamis.nl? Jij bent echt eng.
Pinarcik, hoe mooier je de Koran wil laten lijken, hoe suffer het wordt. Een persoon die liefde eist en daar consequenties aan verbindt is niet iemand waar ik het lang mee uit kan houden, laat staan dat ik degene ga vereren.



Wat betreft het zinkende kiezelsteentje en een drijvend schip: ik neem aan dat je natuurkunde hebt gehad? Daar zit niets goddelijks bij hoor.
Alle reacties Link kopieren
En de aanslag is nog niet eens opgeist, maar we weten nu al dat het in naam van Allah is gepleegd. Er is daar zo veeel meer aan de hand, en er zit zoveel achter. Het zijn vieze spelletjes die worden gespeeld. Net zoals die aanslag op de Russische ambasadeur. Zo nep.
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 02 januari 2017 @ 08:47:

En de aanslag is nog niet eens opgeist, maar we weten nu al dat het in naam van Allah is gepleegd. Er is daar zo veeel meer aan de hand, en er zit zoveel achter. Het zijn vieze spelletjes die worden gespeeld. Net zoals die aanslag op de Russische ambasadeur. Zo nep.https://www.nrc.nl/nieuws ... aanslag-istanbul-a1539318



Wat was er nep aan het vermoorden van die Russische ambassadeur?
quote:muurbloempje66 schreef op 02 januari 2017 @ 08:43:

[...]





Waar heb je dit gekopieerd? Www.leeshoeslechtdeislamis.nl? Jij bent echt eng.Waarom ben ik eng? Ik zeg bovendien nergens dat de Islam slecht is. Ik zeg alleen dat er hele enge/dubieuze dingen in de Koran staan. Zoals je zelf kunt lezen is alles liefde en vrede, tenzij je Jood, Christen of ongelovig bent. Dát is pas eng.
quote:muurbloempje66 schreef op 02 januari 2017 @ 08:47:

En de aanslag is nog niet eens opgeist, maar we weten nu al dat het in naam van Allah is gepleegd. Er is daar zo veeel meer aan de hand, en er zit zoveel achter. Het zijn vieze spelletjes die worden gespeeld. Net zoals die aanslag op de Russische ambasadeur. Zo nep.http://m.telegraaf.nl/bui ... anslag-nachtclub-istanbul



''IS spreekt in haar verklaring van een ,,gezegende operatie tegen de beschermer van het kruis, Turkije''. ,,Een heldhaftige soldaat van het kalifaat heeft een slag geslagen tegen een van de bekendste nachtclubs waar de christenen deze feestdag van de afvalligen vieren.''
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 02 januari 2017 @ 09:47:

[...]





Waarom ben ik eng? Ik zeg bovendien nergens dat de Islam slecht is. Ik zeg alleen dat er hele enge/dubieuze dingen in de Koran staan. Zoals je zelf kunt lezen is alles liefde en vrede, tenzij je Jood, Christen of ongelovig bent. Dát is pas eng.



Inderdaad:



IS spreekt in haar verklaring van een ,,gezegende operatie tegen de beschermer van het kruis, Turkije''. ,,Een heldhaftige soldaat van het kalifaat heeft een slag geslagen tegen een van de bekendste nachtclubs waar de christenen deze feestdag van de afvalligen vieren.'' Bron: http://www.gelderlander.n ... htclub-istanbul-1.6803488
quote:Oakes schreef op 02 januari 2017 @ 09:51:

[...]





Inderdaad:



IS spreekt in haar verklaring van een ,,gezegende operatie tegen de beschermer van het kruis, Turkije''. ,,Een heldhaftige soldaat van het kalifaat heeft een slag geslagen tegen een van de bekendste nachtclubs waar de christenen deze feestdag van de afvalligen vieren.'' Bron: http://www.gelderlander.n ... htclub-istanbul-1.6803488En het is kennelijk ok om deze mensen als beesten af te slachten aangezien het slechts afvalligen zijn
Alle reacties Link kopieren
YouWish en jij bent nu ongelovig, omdat je het eng vindt of omdat je het echt niet gelooft? Zou je gelovig zijn wanneer het geloof wel onbeperkte liefde zou betekenen? Dat je geliefd zou worden door God, ook al ben je de slechtste persoon op aarde?



Het komt nu over als God geeft me alleen liefde als ik me aan z'n regel houdt en anders niet, dus flikker maar op met God. Een oprechte vraag.
Ik geloof niet in een van de duizenden goden omdat ik geen enkel bewijs of enige logica zie die het tegendeel bewijst

Je kunt niet bang zijn voor iets wat je niet gelooft.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 02 januari 2017 @ 09:54:

[...]





En het is kennelijk ok om deze mensen als beesten af te slachten aangezien het slechts afvalligen zijn Juist ja IS, ook weer zo een nep terreur. En het is kennelijk ok? Wat een onzin. Wie vindt het ok? Behalve IS. Leg me dat eens uit?
Pinarcik, je stelt die vraag niet aan mij, maar ik wil wel graag antwoorden.



Ik geloof niet en dat heeft niets met eng vinden van geloven te maken. Ik geloof niet omdat ik vind dat alle mensen gelijk zijn, waar ze ook wonen en hoe ze er ook uitzien. Ik geloof niet omdat ik niet geloof in het vereren van een persoon/entiteit of wat dan ook.



Wel geloof ik dat het geloof in God, Allah, JHWH of hoe het ook noemt een manier is geweest om zaken als de oorsprong van het leven te verklaren. Door de eeuwen heen hebben we steeds meer over het ontstaan van de aarde, de eerste mensen, de verspreiding en dergelijke geleerd en hebben we geen geloof meer nodig.



de mens heeft een hoop uitvindingen gedaan. Sommigen zijn fantastisch, zoals vuur en het wiel. Anderen zijn wat minder gezellig. De slechtste uitvinding is mijns inziens God.
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 02 januari 2017 @ 10:34:

[...]





Juist ja IS, ook weer zo een nep terreur. En het is kennelijk ok? Wat een onzin. Wie vindt het ok? Behalve IS. Leg me dat eens uit?



"Ok" is wellicht een groot woord, maar oorlog is ook een industrie. Oorlog gerelateerde dood is voor velen hun brood.

Maakt het niet goed of dat eenieder die eraan verdient het goed vind. Maar er zijn mensen die er profijt van hebben- eraan verdienen.
quote:muurbloempje66 schreef op 02 januari 2017 @ 10:34:

[...]





Juist ja IS, ook weer zo een nep terreur. En het is kennelijk ok? Wat een onzin. Wie vindt het ok? Behalve IS. Leg me dat eens uit?



Ehh IS dus. Daar gaat het toch ook over? Die tekst komt toch bij hen vandaan? En waarom is IS nep terreur? Vertel dat maar aan de nabestaanden van de slachtoffers hoe nep het is.



Gaat het verder wel goed met je? Je reageert zo agressief.
Alle reacties Link kopieren
En leiders van landen waar aanslagen gebeuren. Hoewel het ook hun politieke carrière de kop kan kosten, biedt het ook een kans de machtspositie te versterken en evt. macht uit te bereiden.
quote:Pinarcik schreef op 02 januari 2017 @ 10:27:

YouWish en jij bent nu ongelovig, omdat je het eng vindt of omdat je het echt niet gelooft? Zou je gelovig zijn wanneer het geloof wel onbeperkte liefde zou betekenen? Dat je geliefd zou worden door God, ook al ben je de slechtste persoon op aarde?



Het komt nu over als God geeft me alleen liefde als ik me aan z'n regel houdt en anders niet, dus flikker maar op met God. Een oprechte vraag.

Deze vraag wil ik best beantwoorden. Ik geloof niet, niet mee opgevoed. Wel veel Jevoha's en protestanten in de rest van de familie. Ik kijk voornamelijk naar wat we wel met elkaar gemeen hebben m.b.t. normen en waarden. Ik geloof nog steeds niet als dat onbeperkte liefde zou beteken. Geliefd worden door God, ook al ben je de slechtste persoon op aarde, kan ik niet rijmen. Dat klinkt dus als een vrijbrief om maar van alles in de naam van te doen. Dus iemand kan moorden maar zolang diegene gelooft, wordt dat kennelijk vergeven? En iemand die daadwerkelijk liefdevol is naar zijn medemens maar niet gelooft, is minder waard? Tja, we gaan het allemaal zien.

Een islamitische criticus stelde dat maar liefst 42 keer in de Koran staat dat je voor jezelf moet denken. Klopt dat? Dat lijkt me namelijk een prima plan.
quote:Pinarcik schreef op 02 januari 2017 @ 10:27:

YouWish en jij bent nu ongelovig, omdat je het eng vindt of omdat je het echt niet gelooft? Zou je gelovig zijn wanneer het geloof wel onbeperkte liefde zou betekenen? Dat je geliefd zou worden door God, ook al ben je de slechtste persoon op aarde?



Het komt nu over als God geeft me alleen liefde als ik me aan z'n regel houdt en anders niet, dus flikker maar op met God. Een oprechte vraag.



Ik ben katholiek opgevoed en in tegenstelling tot Allah is god wel van de onbeperkte liefde voor iedereen zonder te eisen of te dwingen. En ja als je een slecht persoon bent of iets slechts doet, ga je naar de biecht en worden je zonden vergeven. Ook iets wat de islam niet kent.



Dus nee ik ben niet ongelovig omdat ik het eng vind, er was namelijk niks engs aan mijn geloof. Ik werd volwassen en besefte wat een hoop onzin het was. Dat is alles.
Alle reacties Link kopieren
Pinar,



Ik ben zelf ook Eem geboren moslima en opgegroeid met de islam. En ik vind de Koran een prachtig boek en op moeilijke momenten in mijn leven haal ik er veel steun uit. Wat ik echter wel ontzettend jammer vind is dat een gedeelte van de moslims de Koran misbruikt om vrouwen te onderdrukken, ongelovige belachelijk te maken en elkaar continu te corrigeren op een zeer negatieve en betweterige manier.



Gisteren las ik bijvoorbeeld van meerdere "moslims" dat de slachtoffers het eigenlijk hadden opgezocht omdat ze niet uit mochten gaan. Hiervan draaide mijn maag echt om. Ik ben van mening dat wij ons bezig zouden moeten houden met het bidden voor de slachtoffers in plaats van het veroordelen ervan.



Ik hou van mijn geloof maar door dit soort dingen merk ik wel dat het steeds meer een haat liefdes verhouding begint te worden. Ik vraag mij af wat jij van dit soort zaken vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 02 januari 2017 @ 10:53:

[...]





Ik ben katholiek opgevoed en in tegenstelling tot Allah is god wel van de onbeperkte liefde voor iedereen zonder te eisen of te dwingen. En ja als je een slecht persoon bent of iets slechts doet, ga je naar de biecht en worden je zonden vergeven. Ook iets wat de islam niet kent.



Dus nee ik ben niet ongelovig omdat ik het eng vind, er was namelijk niks engs aan mijn geloof. Ik werd volwassen en besefte wat een hoop onzin het was. Dat is alles.Het is niet zo dat er binnen de islam geen zo des worden vergeven, door oprecht berouw te tonen worden ze vergeven. Maar zelf denk ik wel dat niet alles vergeven zal worden, zo denk ik dat aanslagplegers bijvoorbeeld niet vergeven zullen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven