afsluiten gas en licht

15-04-2007 00:08 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een gezin van 2 volwassenen en een dochter van 13.

Wij zijn een periode afgesloten geweest van gas en licht door achterstallige betalingen wat dus niet bewust is gebeurt. Ja, want wie doet nu zoiets maar als je niet anders kunt door omstandigheden komt het op je pad.

Die periode heeft ruim 3 weken geduurt. Van 7 maart t/m 29 maart.

Wij hebben heel goed beseft dat dat er aan ging komen en hebben voor ons gevoel op tijd schuldhulpsanering aangevraagd in onze gemeente.

Laat ik even vooropstellen dat de afsluitdatum eerst op 26 februari zou zijn.

Die dag gebeurde er dus niets en we dachten dat alles geregeld was totdat ze op 7 maart alsnog voor onze deur stonden en de meterkast hermetisch afsloten voor alles wat van levensbelang is.........

Niet douchen, geen wasmachine, geen verwarming, niet koken.............Nu kun je wel zeggen kijk eens naar de arme landen waar ze helemaal niets hebben, waar de kindjes sterven van de honger maar wij, ons, jullie, we zijn dat niet gewend en weten er niet mee om te gaan omdat we het zo vanzelfsprekend vinden dat alles werkt als we een knopje omdraaien........die mensen daar weten niet soms niet eens wat een knopje is......................



Mijn dochter van 13 heb ik gelukkig de laatste week onder kunnen brengen bij een familielid maar toen ze eindelijk weer thuis kon komen was het kind letterlijk doodziek van de buikpijn en diarree.

De hele inhoud van de vriezer en koelkast weg kunnen gooien en die krijg je dan vrijwillig van de voedselbank. Hadden ze beter aan andere mensen kunnen geven.

Sommige momenten heb ik asielzoekers vervloekt omdat ze het nog beter hebben dan de geboren Nederlanders, toen ik het koud had en dat ik mijn kind geen warm eten kon geven.

Ik weet dat we verkeerde keuzes hebben gemaakt waardoor we in deze situatie zijn gekomen maar we vechten ervoor samen met mijn maatschappelijk werkster en de financiele hulpverlening.

We komen er wel.

En voor de vooroordelers,.............nee we hebben geen auto, wij doen alles op de fiets en internet is een cadeautje van een goede vriend van ons omdat de dochter het nodig heeft voor school.

Maar o o o, stel dat haar fiets kapot gaat??? Ze moet toch elke dag 7 km heen en 7km terug naar school??



Ik wou dit gewoon even kwijt en wil graag weten hoe andere mensen denken over die lange afsluiting van gas en licht want er komen veel meer problemen bij kijken dan alleen geen licht en warmte.

Heb mijn huis nog nooit zo zwart  en smerig gehad na al die kaarsen die ik gebrand. Ook niet goed voor je gezondheid, mijn man heeft in het verleden een klaplong gehad en daar nog steeds last van maar in die die 3 weken lag hij bijna plat, zo benauwd soms!

Stel dat je een jong stel bent met net een baby geboren???

Ik vroeg er nog naar toen die mannen hier aan de deur kwamen om af te sluiten maar ze kijken dus echt niet naar de gezinssituatie, ze trekken dus gewoon de stekker eruit, ook al ligt je moeder boven op sterven bij wijze van spreken.



Ik weet wel, toen de hele situatie weer opgelost was dat ik een heel uur onder de warme douche heb gestaan met de gedachte dat ik geen miljoen euro op mijn bank wil hebben maar dat ik wel iets in onze maatschappij wil gaan doen omdat ik dit normale gezinnen niet mee wil laten maken.

Er moet een andere oplossing komen om achterstallige betalingen bij energieleveranciers op te lossen.

Ze beseffen niet wat het voor een impact heeft op een gezin. Meestal zijn het al gezinnen met problemen en dit grote probleem maakt het alleen maar erger.

Graag jullie mening en wie weet
Alle reacties Link kopieren


Forumheldin neem me niet kwalijk

ik ben sinds vanavond pas op dit forum en weet de weg nog niet zo goed




Ok, vond het al raar dat je niet reageerde op mijn reacties.

Ik denk wel dat ze in Nederland nog best wel mild zijn. Een maandje achterlopen maakt niks uit als je het later maar weer inhaald. Ik snap ook wel dat ze je afgesloten hebben als je een paar maandenn niet hebt kunnen betalen. Natuurlijk kwam het jouw gezin niet uit, een net bevallen moeder ook niet, en een op sterven liggende kankerpatient ook niet. Daar houden ze inderdaad geen rekening mee. Maar dat is ook logisch, het is een bedrijf, en die kunnen niet kijken naar persoonlijke situaties.
Alle reacties Link kopieren
Kjong    Smartass



Jij hebt het over kwijtschelden.....................Er wordt bij ons niets kwijtgescholden dus het kost de maatschappij niets.

Tenminste nog niet iets, komt wel want jij hebt me op ideeen gebracht.

Maar doe alsjeblieft niet zo arrogant want jij hebt zeker alle zaakjes voor elkaar

Jij bent 1 van de vele personen in Nederland die denken dat ze alles goed voor elkaar hebben. Goede pensioenverzekering zeker???? Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren


Kjong    Smartass



Jij hebt het over kwijtschelden.....................Er wordt bij ons niets kwijtgescholden dus het kost de maatschappij niets.

Tenminste nog niet iets, komt wel want jij hebt me op ideeen gebracht.

Maar doe alsjeblieft niet zo arrogant want jij hebt zeker alle zaakjes voor elkaar

Jij bent 1 van de vele personen in Nederland die denken dat ze alles goed voor elkaar hebben. Goede pensioenverzekering zeker???? Hoe oud ben je?
laat je niet zo opfokken
Mens, je weet niets van mij, noch van mijn situatie.

Jij bent degene met de denkfout, niet ik.



~middelvinger~
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk. Jezelf in de puree gewerkt maar geef de maatschappij, de leverancier en anderen maar de schuld.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nou Roosje



Van het bedrag wat binnenkomt bij schuldhulpverleneing (je inkomen) worden dus eerst de vaste lasten betaald en dan pas krijg je "huishoudgeld" Is er niets meer over krijg je dus ook geen huishoudgeld en dat is al een paar keer gebeurt.......................
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe definitie van snob: iedereen die nooit afgesloten is van gas en licht?



Cobia, er moet volgens mij best veel gebeuren wil je afgesloten worden. Heel naar, maar ga niet meteen anderen de schuld geven. En ga vooral niet mensen die je niet kent voor snob en smartas uitmaken. Maak je geen vrienden mee. Maar dat heb je al gemerkt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad gewoon klote, als je het verpest ben je de lul. In andere landen waarschijnlijk nog meer.

Maar wat wil je vinden? Mensen die dit ook meegemaakt hebben reageren hier niet op denk ik, want dan hadden ze dat nu al gedaan.

Volgens mij wil je graag horen dat het klote is en niet eerlijk maar dat gaat niet gebeuren, het stikt hier namelijk van de moraalridders.

Het is niet zo dat ik per se lullig wil reageren op jouw topic maar ik snap je doel niet zo goed. Leg eens uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport tegenwoordig weer fanatiek, dus ik ben nog nuchter. Ik kan me inleven in hoe ongelooflijk kut het is om zonder water en verwarming te zitten. Toen er hier door een gesprongen leiding geen water was (NATUURLIJK op een warme zomerdag en NATUURLIJK toen ik bezweet terugkwam van een rondje hardlopen) en de beloften dat het bijna was opgelost toch steeds niet bleken te kloppen ben ik om middernacht (toen vond ik het te laat om nog een vriendin te bellen) nog wanhopig naar het tankstation gefietst om een paar flessen Sp Blauw te halen teneinde me toch te kunnen wassen.



En een week zonder warm water zitten (kapotte geiser) in november en dan om zes uur 's ochtends jezelf provisorisch wassen met ijskoud water is vre-se-lijk.



Ik leef dus met je mee. MAAR: doe inderdaad iets aan die slachtofferhouding. Niet omdat 'snobs en moraalridders' (hihi) zich eraan ergeren, maar omdat het je zelf niet verder helpt. In mijn familie zijn er nogal wat ooms en tantes die over alle tegenspoed in hun leven klagen dat "ze" er niets aan doen ("ze" zijn dan hulpverlenende instellingen ofzo, in elk geval nooit de personen zelf) en zolang je ervan uitgaat dat "ze" er iets aan moeten doen zul je eeuwig teleurgesteld blijven. Daar word je niet blij van en daar kom je niet verder mee.



Ik heb zelf ook weleens de neiging weg te zakken in een slachtofferhouding (het zullen de genen wel zijn) maar echt, het maakt alleen maar dat je je diep ongelukkig voelt over die gemene oneerlijke wereld. Zie je de dingen als jouw eigen verantwoordelijkheid, dan beschouw je de wereld niet meer als gemeen en oneerlijk, maar ben je dolblij dat er zowaar ook nog instanties bestaan die bereid zijn jou een beetje te ondersteunen. Dan voel je je een stuk beter, en je komt er ongetwijfeld nog verder mee ook.



Succes met het traject van schuldhulpverlening, lijkt me niet makkelijk.
Alle reacties Link kopieren


Zeg Cobia.

Jij begrijpt de wereld geloof ik niet zo.

Armoede of niet, als je gebruik maakt van een bepaalde dienst, zul je ze moeten betalen. Als je dat nl niet doet, dan steel je. En dan kom je met een tijdje afsluiten er nog behoorlijk coulant vanaf.

Vóordat je wordt afgesloten, krijg je herinneringen, kun je deals sluiten, en je kunt zelfs besluiten om je computer te verkopen om een maand vooruit te kunnen (ik noem maar een noodmaatregel).

Dat mensen jóuw kromme  slachtofferige gedachtegang niet willen volgen wil niet zeggen dat er iets met hén mis is.





Meestal is er een stappenfase. Het duurt ongeveer twee maanden voor je in stap vier beland. De laatste stap voor het bij de deurwaarder beland. Op elk moment vóór het bij de deurwaarder belandt, kun je nog een regeling treffen. Hoe langer je wacht hoe ongunstiger de regeling.

Als je het dan toch zover laat komen dat ze het afsluiten, dan heb je het mijns inziens daar wel zelf op aangestuurd. Je had toch een regeling kunnen treffen?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar dat is de schuld van de instanties!


Uiteraard.

Maar even zonder gekheid. Het is wel allemaal verrotte duur. Het kost heel wat moeite om alles nog betaald te krijgen. Ik kan me best voorstellen dat mensen het soms nog nauwelijks bol kunnen werken.

Bezuinigen is ook een kunst die ikzelf ook niet altijd goed beheers.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Even het topic gelezen om te zien of er al iemand gereageerd had op wat mij pislink makt in de opening. Behalve dat ze een bord voor de kop lijkt te hebben wat betreft regelingen treffen en uiteindelijk in de schuldhulpverleningterecht komen denkt ze verder ook behoorlijk krom.

Mijn kin zakte op het toetsenbord dat het eten dat ze van de voedselbank gekregen had weggegooid is, met daarop de opmerking dat die het beter aan een ander hadden kunnen geven. WHAT? Sorry hoor, je krijgt eten voor je gezin, zit in een rotsituatie en flikkert eten weg. Niet zelf op het idee komen het bij een ander in de koeling te leggen of het, jawel, zelf aan iemand weggeven. Nee joh, flikker weg het is toch maar gekregen.

En zo iemand zegt iets voor de maatschappij te willen doen? Kom op, wordt wakker en ga eens lekker nadenken over hoe de wereld in elkaar steekt en vooral hoe jezelf in elkaar steekt.



Oh, voor ik als snob te boek kom te staan: ik ben inderdaad weleens afgesloten geweest. Dit berustte overigens op een fout van Eneco, die ik dan ook diezelfde dag alle bewijzen gefaxt heb. Vonden ze niet al te lollig. En dat ik er geen genoegen mee nam dat ik pas een dag later aangesloten zou worden vonden ze nog minder. Mijn situatie uitgelegd, zat met een ziek kind, en jawel er werd keurig nog dezelfde dag aangesloten. Je moet wel doorzetten en vooral betalen, maar dan heb je ook wat. En het is dan wel een bedrijf, maar ook daar werken mensen die best een hart in hun donder hebben. Soms moet je er alleen even op inspelen.;)
Alle reacties Link kopieren
En het is dan wel een bedrijf, maar ook daar werken mensen die best een hart in hun donder hebben. Soms moet je er alleen even op inspelen.;)
en betaald hebben.
Zie het positief Cobia want je krijgt nu hulp en bent over drie jaar klaar met je schuldsanering waarschijnlijk, dus afsluiten is er de komende tijd niet meer bij. Anderen hebben het overgenomen van je. Een zorg minder.



Nu is het zaak te leren voorkomen dat je vaker in de problemen raakt nadat drie jaar voorbij zijn. Misschien kun je vertellen hoe het zo gekomen is? Faillisement door een eigen bedrijf o.i.d.? Veel op krediet gekocht? Blijven zitten met een schuld na een scheiding? Plotseling inkomensverlies na ontslag?



Ik ben ook arm geweest. Twee keer zelfs een tijdje van heel weinig geleefd en zelfs een paar maanden helemaal geen inkomen gehad. Een moeilijke tijd maar ik heb wel geleerd te onderhandelen met bijvoorbeeld nutsbedrijven zodat er geen afsluiting volgde. Dingen als telefoon en internet (of een computer) kon ik me niet veroorloven, de TV kabel kon er nauwelijks af, ik had een oude pre-paid mobiel van mijn vader en € 15,-- beltegoed per maand. Niet leuk maar ik werd er wel vindingrijk van. Een voedselbank was er toen nog niet trouwens (2001), althans niet waar ik toen woonde.



Counting your blessings meid, hoe moeilijk ook, je komt er uit en met hulp van mensen die er verstand van hebben. Dat is óók door de overheid voor je geregeld. Diezelfde overheid, die jij ter verantwoording wil roepen, is je te hulp geschoten, geen gemodder meer in je eentje!
Alle reacties Link kopieren
De ex-vrouw van mijn vriend heeft mijn vriend opgezadeld met een schuld van 100.000 euro. In december heeft hij schuldhulpverlening aangevraagd, maar ze proberen er van alle kanten onderuit te komen. Wees blij dat je geholpen wordt!! Je hebt het nu 3 jaar krap en daarna ben je in principe overal vanaf. Overigens als alles wat je gespaard hebt lager is dan de totale schuld, wordt het restant wel kwijtgescholden hoor.



Toen mijn vriend net bij zijn vrouw wegwas, belde ze elke maand wel op dat ze geen geld had om de rekening van Eneco te betalen. Dit terwijl ze wel een fulltime baan had en mijn vriend nog de (torenhoge) hypotheek betaalde. Wat mij betreft had ze gewoon afgesloten mogen worden, dan had ze misschien wat geleerd.



In een ander topic schijf je dit:





He ElleMichelle, je was me net voor met de opmerking over de belastingdienst, haha!!

Soms maak ik ook wel eens de opmerking als ze vragen of ik de bon wil,

Nee

dank je, ik wil niet weten wat ik uitgegeven heb vandaag. Komt morgen

wel weer!!!!. Dat is leven van dag tot dag, Toch???????
Met zo'n instelling ga je het nooit redden natuurlijk!! Als je zo doorblijft gaan dan zit je binnen no time weer in de schulden. En met mensen die lekker onbezorgd geld uitgeven en de normale rekeningen niet meer kunnen betalen, sorry...maar dan heb ik geen medelijden met je als het gas en licht wordt afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook hoe het is om geen geld te hebben. Armoede. Maar als je zoveel schulden maakt dat je de schuldsanering in moet en je gas, electriciteit en water worden afgesloten. Dan heb je naar mijn mening toch enorm lang je kop in het zand gestoken. Waarom heb je niet eerder contact opgenomen bijvoorbeeld? En hoe komt het dan dat je niet kon betalen? Toevallig beiden je baan kwijtgeraakt? Of echt door het maken van verkeerde keuzes, je kop in het zand steken en nog maar een lening afsluiten?



Ik ken een aantal gezinnen die in de schuldsanering zitten of tientallen duizenden euro's aan schulden hebben en dat zelf oplossen. Geen problemen mee. Als je maar wel beseft dat je het ZELF zover hebt laten komen. Als je zelf de schuld op je neemt en inziet wat er fout ging. Maar jij legt de schuld ergens anders neer. Je kon er niets aan doen, de maatschappij doet het fout... En als anderen daar iets van zeggen zijn ze snobistisch? En vervolgens ga je maar onbeschoft zitten doen tegen mensen waar je niks van weet. Dat is toch een attitude waar ik helemaal niks mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn moeder geleerd dat huur,gas en licht,ziekenfonds enz de eerste dingen zijn die je iedere maand moet betalen...

Dat als ik een nieuwe tv,meubels enz wil dat ik eerst moet gaan sparen....

Of ben ik nu vreselijk ouderwets?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren


Wij zijn een gezin van 2 volwassenen en een dochter van 13.

Wij zijn een periode afgesloten geweest van gas en licht door achterstallige betalingen wat dus niet bewust is gebeurt. Ja, want wie doet nu zoiets maar als je niet anders kunt door omstandigheden komt het op je pad.

Die periode heeft ruim 3 weken geduurt. Van 7 maart t/m 29 maart.

Wij hebben heel goed beseft dat dat er aan ging komen en hebben voor ons gevoel op tijd schuldhulpsanering aangevraagd in onze gemeente.

klinkt mss heel naar maar toch niet op tijd..

Laat ik even vooropstellen dat de afsluitdatum eerst op 26 februari zou zijn.

Die dag gebeurde er dus niets en we dachten dat alles geregeld was totdat ze op 7 maart alsnog voor onze deur stonden en de meterkast hermetisch afsloten voor alles wat van levensbelang is.........

Niet douchen, geen wasmachine, geen verwarming, niet koken.............Nu kun je wel zeggen kijk eens naar de arme landen waar ze helemaal niets hebben, waar de kindjes sterven van de honger maar wij, ons, jullie, we zijn dat niet gewend en weten er niet mee om te gaan omdat we het zo vanzelfsprekend vinden dat alles werkt als we een knopje omdraaien........die mensen daar weten niet soms niet eens wat een knopje is......................



Mijn dochter van 13 heb ik gelukkig de laatste week onder kunnen brengen bij een familielid maar toen ze eindelijk weer thuis kon komen was het kind letterlijk doodziek van de buikpijn en diarree.

De hele inhoud van de vriezer en koelkast weg kunnen gooien en die krijg je dan vrijwillig van de voedselbank. Hadden ze beter aan andere mensen kunnen geven.

zoals een ander al aangaf kon het niet bij de buren in de koeling?

Sommige momenten heb ik asielzoekers vervloekt omdat ze het nog beter hebben dan de geboren Nederlanders, toen ik het koud had en dat ik mijn kind geen warm eten kon geven.

Ik weet dat we verkeerde keuzes hebben gemaakt waardoor we in deze situatie zijn gekomen maar we vechten ervoor samen met mijn maatschappelijk werkster en de financiele hulpverlening.

We komen er wel.

En voor de vooroordelers,.............nee we hebben geen auto, wij doen alles op de fiets en internet is een cadeautje van een goede vriend van ons omdat de dochter het nodig heeft voor school.

Maar o o o, stel dat haar fiets kapot gaat??? Ze moet toch elke dag 7 km heen en 7km terug naar school??



Ik wou dit gewoon even kwijt en wil graag weten hoe andere mensen denken over die lange afsluiting van gas en licht want er komen veel meer problemen bij kijken dan alleen geen licht en warmte.

Heb mijn huis nog nooit zo zwart  en smerig gehad na al die kaarsen die ik gebrand. Ook niet goed voor je gezondheid, mijn man heeft in het verleden een klaplong gehad en daar nog steeds last van maar in die die 3 weken lag hij bijna plat, zo benauwd soms!

Stel dat je een jong stel bent met net een baby geboren???

lijkt me niet verstandig in zo'n situatie een baby te krijgen,ik neem aan dat dit dan al ruim negem maanden speelt dus gebruik een voorbehoedsmiddel..

Ik vroeg er nog naar toen die mannen hier aan de deur kwamen om af te sluiten maar ze kijken dus echt niet naar de gezinssituatie, ze trekken dus gewoon de stekker eruit, ook al ligt je moeder boven op sterven bij wijze van spreken.



Ik weet wel, toen de hele situatie weer opgelost was dat ik een heel uur onder de warme douche heb gestaan met de gedachte dat ik geen miljoen euro op mijn bank wil hebben maar dat ik wel iets in onze maatschappij wil gaan doen omdat ik dit normale gezinnen niet mee wil laten maken.

Er moet een andere oplossing komen om achterstallige betalingen bij energieleveranciers op te lossen.

Ze beseffen niet wat het voor een impact heeft op een gezin. Meestal zijn het al gezinnen met problemen en dit grote probleem maakt het alleen maar erger.

Graag jullie mening en wie weet

natuurlijk heeft dit impact maar voornamelijk aan jullie zelf te danke(klinkt heel hard maar waar) wel erg sneu voor jullie kinderen. Sry voor mijn keiharde meningen maar dat is hoe ik erover denk,en ja kan me gerust wel armoede voorstellen maar eerlijk gezegd niet op deze manier...
Alle reacties Link kopieren


He Yasmijn, ik heb nu alles weer op een rij en ik zit weer achter mijn computertje met mijn lampje boven mijn hoofd en ik kan mijn dochter morgen weer een warme maaltijd voorschotelen.

Wat ik wil duidelijk maken is dat deze gigantische machtsbedrijven niet beseffen dat ze een gezin kapot kunnen maken door de boel maar simpelweg af te sluiten.

deze bedrijven willen geld zien op een gegeven moment vindt je dat nou echt zo gek? ik niet is normaal hoor dat je de rekening betaald.

Meestal zitten deze gezinnen al in een klotesituatie want anders was het niet zover gekomen.

Wat ik net ook al gezegd heb, het is niet zo makkelijk om over de drempel van een schuldhulpsanering heen te stappen omdat er heel veel schaamtegevoel bij komt kijken.

Ken jij mensen wie er mee te maken hebben in je eigen omgeving???
Alle reacties Link kopieren


Wij werken waarschijnlijk meer als dat de gemiddelde Nederlander doet en al dat verdiende geld gaat naar de schuldhulpverlening dus in feite werken wij gratis ja.

:onee je werkt niet gratis! maar om alles weer op de rails te krijgen...

We krijgen een weekbedrag van 50 euro en daar kunnen wij het van doen met z'n drieen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu echt zwaar asociaal boos, omdat je Yasmijn beledigd.



Mijn moeder (mijn eigen, niet Yasmams) heeft met een bijstandsuitkering 2 kinderen opgevoed, en eentje daarvan (mijn oudere zus) op 16-jarige leeftijd moeten begraven. Ze kreeg geen alimentatie van mijn vader, en ze weigerde hulp van mijn familie (dan krijg je dat namelijk gewoon te horen, zo'n familie heb ik).

In ieder geval heb ik mijn gymnasium kunnen doen (met al mijn schoolboeken) en heeft mijn zus op de havo gezeten. Wij zijn nog NOOIT afgesloten geweest van iets, want mijn moeder betaalde de rekeningen. Misschien dat ze soms een rekening iets later betaalde dan hoorde, maar met al die verschillende bedrijven is dat redelijk eenvoudig op een akkoordje te gooien.

Wij hadden ALTIJD te eten, we hadden alleen geen internet. Het is ook dikke bullshit om te zeggen dat je dochter dat nodig heeft voor school, want op school staan tig pc's met internet (leve het studiehuis). Zeg dan gewoon dat ze het nodig heeft om haar sociale contacten via MSN te onderhouden.

Maar goed, je doet net alsof je het verschrikkelijk hebt, alsof je de armste persoon in de wereld bent, en alsof niemand je begrijpt. Get a grip. Ik wordt echt strontziek van dit soort zeikerds vol zelfmedelijden.
Alle reacties Link kopieren
Eens zien of ik dit begrijp:

- jullie maken schulden

- jullie betalen de rekening van het energiebedrijf niet

- jullie reageren niet op herinneringen, aanmaningen, etc

- het is de schuld van De Instanties dat jullie zijn afgesloten

:?

Nee, begrijp 't niet.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven