AH moestuintjes, ze zijn er weer!

27-03-2017 21:31 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit zo van het sparen, maar dit vind ik echt heel leuk! Heb vandaag de bak gekocht waar je ze in kan doen, plus actieproducten. Kwam met 3 moestuintjes thuis. Cherrytomaatjes, peulen en kaneelbasilicum (had er nog nooit van gehoord). Uiteraard gelijk geplant



Wie spaart ze nog meer?
Waarom alwéér die actie? We waren er toch net vanaf?
Alle reacties Link kopieren
Yep!!!



Ik had er nog 6 van vorig jaar. 3x sperziebonen 2x broccoli en 1x courgette.



Vandaag bij de boodschappen 5 moestuintuntjes.

Zelf 2 en van iemand voor ons in de rij er 3 gekregen omdat ze ze zelf niet wilde



Van de nieuwe heb ik nu zonnebloem, juffertje in 't groen, kaneel basilicum , tuinkers en peultjes.



Heb m'n kweekkasje weer tevoorschijn gehaald en ben lekker aan de slag gegaan!

Benieuwd wat de oogst gaat zijn.



En ik spaar natuurlijk gewoon door
Tralalalala
Ik heb er nog 80 van vorig jaar (niet zelf gespaard trouwens)
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan ze standaard allemaal morsdood
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk! De eerste bakjes van vorig jaar staan alweer opgekweekt en wel in de volle grond in mijn moestuin . Ik zat er al op te wachten, leuk dat ze de actie weer doen. Misschien wel beter dan al eind april, gingen mesen sperziebonen en courgette ook al zo vroeg zaaien, terwijl je daat beter nog twee mnd mee had kunnen wachten!

En tof dat ze er bloemen bij hebben gedaan dit jaar!
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk! Wij hebben de zonnebloem al binnen!
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 27 maart 2017 @ 21:53:

Hier gaan ze standaard allemaal morsdood Hier ook.
Ik heb twee kinderen maar ben er nu wel klaar mee hoor. Die dingen staan hier een tijdje op een schaaltje tot er een plant uit komt, de eerste keer nog wat overgezet in een pot maar ze kijken er daarna niet meer naar om.



Ik neem ze nu ook niet meer aan, of er moeten kinderen bij de ingang staan, dan geef ik ze weg.
Hebben de enthousiastelingen er daadwerkelijk ook wat van geoogst vorige jaren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sansa_ schreef op 27 maart 2017 @ 22:17:

Ik heb twee kinderen maar ben er nu wel klaar mee hoor. Die dingen staan hier een tijdje op een schaaltje tot er een plant uit komt, de eerste keer nog wat overgezet in een pot maar ze kijken er daarna niet meer naar om.



Ik neem ze nu ook niet meer aan, of er moeten kinderen bij de ingang staan, dan geef ik ze weg.Groenten kweek je dan ook niet in de vensterbank....
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 28 maart 2017 @ 00:33:

Hebben de enthousiastelingen er daadwerkelijk ook wat van geoogst vorige jaren?Jazeker!! Een watermeloen met een diameter van 10 cm en niet te vreten, en één augurk.....
En nou is het afgelopen!
quote:nbk schreef op 28 maart 2017 @ 00:38:

[...]



Jazeker!! Een watermeloen met een diameter van 10 cm en niet te vreten, en één augurk.....
Hier ook, er zijn prachtige tomatenplanten uit die zaadjes gekomen met goed eetbare tomaten!



De rest was rijp voor de vuilbak nog voor er iets aankwam dat eventueel eetbaar zou moeten kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 28 maart 2017 @ 00:38:

[...]



Jazeker!! Een watermeloen met een diameter van 10 cm en niet te vreten, en één augurk.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 28 maart 2017 @ 00:40:

[...]





En nou is het afgelopen!
quote:nbk schreef op 28 maart 2017 @ 00:38:

[...]



Jazeker!! Een watermeloen met een diameter van 10 cm en niet te vreten, en één augurk.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een heleboel zelfgeoogst zaad van vorig jaar. Een heel boterhamzakje vol dorre bloemen met zaadjes erin. En ik denk dat alles zichzelf ook uitgezaaid heeft trouwens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Had net de overige 'tuintjes' van vorig jaar gezaaid. Maar wel weer leuk.

Vorig jaar waren de kleine tomaatjes goed gelukt. De sla en de rucola ook.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 28 maart 2017 @ 00:33:

Hebben de enthousiastelingen er daadwerkelijk ook wat van geoogst vorige jaren?ja ik had tomaten!!!!
you go girl
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 28 maart 2017 @ 00:33:

Hebben de enthousiastelingen er daadwerkelijk ook wat van geoogst vorige jaren?Zeker! Een handje vol erwtjes en 8 heerlijke komkommers en de venkel is wel gelukt maar waren eigenlijk te klein om echt te gebruiken in een gerecht.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren




Geweldige actie vind ik dat! Voor jong en oud!



Dat wordt weer naar de Appie dus voor mijn dagelijkse boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik had wortels in overvloed, volop bonen, een watermeloen(netje) aardbeien en volop tomaten kunnen kweken! Vooraf wel een setje of 10 verpest waar dus niets uitkwam maar als je de groene vingers eenmaal te pakken hebt..
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 28 maart 2017 @ 00:33:

Hebben de enthousiastelingen er daadwerkelijk ook wat van geoogst vorige jaren?Ja hoor, het werkte prima. Niet in grote hoeveelheden, maar dat kan ook komen doordat ik geen tuin heb. Ik heb er vorig jaar veel plezier van gehad. Lekkere worteltjes, meerdere bakken sla, bietjes, tuinkers, een kleine watermeloen die bij mij wel lekker was, sperzieboontjes (genoeg voor in een salade) en ik heb maanden gebruik gemaakt van mijn dille, tijm, basilicum en bieslook. Die laatste is inmiddels weer opnieuw opgekomen.
Yes, ik kan weer gaan sparen. Joepie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven