Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
In Trouw een artikel over de Duitse financiën



Welt am Sonntag heeft een geheim rapport in handen gekregen dat de staat door de migranten instroom 7 miljard extra per jaar moet gaan bezuinigen of de belastingen moet gaan verhogen.



Daarbij hangen veel gemeenten financieel aan hun vingertoppen omdat de Rijksoverheid maar een deel van de kosten voor opvang vergoed.



Ze hebben er wat over voor de opvang van Albanezen, Kosovaren, Pakistanen, Libanezen en o, ja af en toe een Syriër
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Duizenden Iraakse vluchtelingen die vorig jaar in Finland aankwamen, hebben hun asielprocedure afgebroken. Ze gaan vrijwillig terug naar huis.

Familieproblemen en teleurstellingen over het leven in het koude land worden genoemd als redenen voor vertrek.



In 2014 kwamen er 3600 asielzoekers naar Finland. Dit aantal vertienvoudigde vorig jaar naar 32.500. De meesten zijn jonge mannen uit Irak. Voor degenen die zich bedacht hebben, gaat Finland vanaf volgende week speciale chartervluchten naar Bagdad sturen.



Volgens de autoriteiten gaat het tot nu toe om 4100 asielzoekers die hun procedure hebben stopgezet. Mogelijk loopt dat aantal op tot 5000.



Velen willen terug naar familie

Muhiadin Hassan runt een reisbureau in Helsinki. Hij verkoopt naar eigen zeggen elke dag 15 tot 20 vliegtickets naar Bagdad. "Het is hier de laatste maanden heel druk." Alsaedi Hussein is een van de Irakezen die een ticket koopt om terug te gaan. "Mijn zoontje is ziek. Ik wil terug naar huis."



De meeste terugkeerders hebben bij de autoriteiten aangegeven waarom ze terug willen. Velen willen terug naar hun familie, sommigen hadden zich het leven in Finland anders voorgesteld.



Andere verwachtingen

"Sommige mannen zeggen dat de omstandigheden in Finland en de lengte van de asielprocedure niet overeenkomen met wat hun is voorgehouden door de mensen die ze betaald hebben voor hun reis", zegt Tobias van Treeck van de Internationale Organisatie voor Migratie.



80 procent van de terugkeerders is van Irakese afkomst. Het aantal vrijwillige terugkeerders onder Syriërs en Afghanen is stukken kleiner. Van de 877 Syriërs die afgelopen jaar asiel hebben gezocht in Finland, hebben er 22 gevraagd om terug te keren naar hun thuisland. Bij de Afghanen gaat het om 35 van de 5214 mensen.



Meesten betalen ticket uit eigen zak

Hoewel terugkeerders recht hebben op financiële steun van de Finse overheid, betalen de meesten de tickets uit eigen zak of zoeken ze hulp bij de Iraakse ambassade in Helsinki.

-----------------------------

Ik denk dat daar ook een grote mogelijkheid ligt om de instroom uit bepaalde hoeken in te dammen. Er wordt ze voorgehouden dat het in Europa fantastisch is door de mensensmokkelaars. Ik heb gezien hoe Europa wordt aangeprezen, luxe luxe luxe, en ik kan me zo voorstellen dat als duidelijk is dat het allemaal niet zo is als wordt aangegeven -en waar ook veel geld in wordt gestoken- dat een aantal zich wel 2 x zullen bedenken voor ze de reis beginnen.

Hoe meer mensen terug gaan (en dat zijn er toch al best wat, ik hoor deze trend in meer landen), hoe beter het zich hopelijk rondspreekt.

Of zelfs vanuit de overheid/EU een duidelijk en actief ontmoedigingsbeleid voor gelukszoekers, laat zien hoe de mensen in werkelijkheid worden ondergebracht. Dat het geen feestje is, dat de procedure lang is vanwege de enorme instroom. Een echte vluchteling zal altijd nog willen komen, maar een deel van de gelukszoekers zal zich mogelijk bedenken.
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk gaat asielkamp Calais inkrimpen



CALAIS -

Frankrijk gaat het vluchtelingenkamp bij de havenstad Calais drastisch inkrimpen en ongeveer 800 tot duizend ontheemden zullen een goed heenkomen moeten zoeken. Dat hebben lokale autoriteiten vrijdag aangekondigd.



Het deel van de jungle dat binnen honderd meter van de snelweg ligt wordt ontruimd. Zo wordt het voor asielzoekers moeilijker om aan boord van vrachtwagens richting Groot-Brittannië te springen.

Het deel van de jungle dat binnen honderd meter van de snelweg ligt wordt ontruimd. Zo wordt het voor asielzoekers moeilijker om aan boord van vrachtwagens richting Groot-Brittannië te springen.

Foto: REUTERS

De vluchtelingen krijgen volgens Franse media vanaf maandag een week de tijd om te vertrekken. Ze krijgen een plek in een provisorisch aangelegd kamp met containers aangeboden. In Calais wachten naar schatting 4500 asielzoekers op een kans om illegaal naar Engeland over te steken



Ik ben heel benieuwd, want dat zou registratie betekenen en tot zover verzetten ze zich daar met hand en tand tegen. Dus wat gaan ze nu anders doen dan voorheen?
Known to cause insanity in laboratory mice
Kijk het kan wel:



http://www.transport-online.nl/site/686 ... bele-wand/



Mensensmokkelaars aangehouden,Irakezen met valse papieren opgepakt..
quote:Lys schreef op 13 februari 2016 @ 10:26:

Frankrijk gaat asielkamp Calais inkrimpen



CALAIS -

Frankrijk gaat het vluchtelingenkamp bij de havenstad Calais drastisch inkrimpen en ongeveer 800 tot duizend ontheemden zullen een goed heenkomen moeten zoeken. Dat hebben lokale autoriteiten vrijdag aangekondigd.



Het deel van de jungle dat binnen honderd meter van de snelweg ligt wordt ontruimd. Zo wordt het voor asielzoekers moeilijker om aan boord van vrachtwagens richting Groot-Brittannië te springen.

Het deel van de jungle dat binnen honderd meter van de snelweg ligt wordt ontruimd. Zo wordt het voor asielzoekers moeilijker om aan boord van vrachtwagens richting Groot-Brittannië te springen.

Foto: REUTERS

De vluchtelingen krijgen volgens Franse media vanaf maandag een week de tijd om te vertrekken. Ze krijgen een plek in een provisorisch aangelegd kamp met containers aangeboden. In Calais wachten naar schatting 4500 asielzoekers op een kans om illegaal naar Engeland over te steken



Ik ben heel benieuwd, want dat zou registratie betekenen en tot zover verzetten ze zich daar met hand en tand tegen. Dus wat gaan ze nu anders doen dan voorheen?

Nee hoor ze mogen óf asiel in Frankrijk aanvragen óf zelf ander onderdak zoeken.



De bewoners krijgen de keuze om zelf een ander onderkomen te zoeken of gebruik te maken van de containerwoningen die de Franse overheid niet veel verderop aanbiedt.



http://nos.nl/artikel/2086486-frankrijk ... alais.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Lys schreef op 13 februari 2016 @ 10:26:





Ik ben heel benieuwd, want dat zou registratie betekenen en tot zover verzetten ze zich daar met hand en tand tegen. Dus wat gaan ze nu anders doen dan voorheen?Ze zijn bezig verwarmde containers te plaatsen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160112_02062443



Daar zal een deel in gaan wonen en de rest verdwijnt richting Duinkerke

http://www.hln.be/hln/nl/ ... ke-slaken-noodkreet.dhtml



En Zeebrugge

http://www.demorgen.be/bu ... kt-in-zeebrugge-bc274f7d/



Al hebben de Belgen wel duidelijk gemaakt dat ze geen tentenkamp accepteren
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Binnenkort ook in Hoek van Holland?
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 13 februari 2016 @ 11:29:

Binnenkort ook in Hoek van Holland?Nederland is niet zo makkelijk, denk dat Nederland net als de Belgen gewoon gaan registreren en naar Ter Apel sturen en dat willen ze niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeg of laat kapen ze met z'n 100en of 1000enden gewoon een boot, al dan niet in Hoek van Holland en gaan naar Engeland. Wie houdt ze tegen?
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 13 februari 2016 @ 11:29:

Binnenkort ook in Hoek van Holland?Dat gebeurt al, ook via de Europoort.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 13 februari 2016 @ 10:59:

Kijk het kan wel:



http://www.transport-online.nl/site/686 ... bele-wand/



Mensensmokkelaars aangehouden,Irakezen met valse papieren opgepakt..En proces verbaal opgemaakt....Tja.
Alle reacties Link kopieren
quote:G_Braadslee schreef op 13 februari 2016 @ 12:11:

Vroeg of laat kapen ze met z'n 100en of 1000enden gewoon een boot, al dan niet in Hoek van Holland en gaan naar Engeland. Wie houdt ze tegen?



Ik verbaas me er nu al over dat ze niet gewoon een bootje jatten (zeewaardig) en de zee oversteken ermee. Bedoel, de oversteek maken van Turkije naar Griekenland kon ook. De kans op een succesvolle overtocht in Calais lijkt me vrij klein.





Oh, en nog even dit. Ben 2 dagen geband, omdat ik iets heel stouts gezegd heb. Ik wil graag excuses maken aan degene die mij 'gestaft' heeft nadat ik een reactie waarin naar Kuzu verwezen werd mijn visie over de Kuzu, moslims en meer specifiek moslims onder elkaar gaf. Ik omschreef het als een incestueuze kliek en dat was een zeer ongepaste mening van mij die ik niet mocht hebben. Degene die zich daardoor aangesproken voelde en zich dermate gekwetst voelde dat ie moest klikken met het stafje, daar wil ik graag het volgende zeggen: Excuses voor het ventileren van mijn mening en dat ik je zo erg gekwetst heb daarmee. Ik zal het omwille van censuur niet meer doen.
De meeste boten zijn wel wat moeilijker te besturen dan een rubberboot met een buitenboordmotor. Ik geloof niet dat je heelhuids Engeland bereikt met een rubberboot en buitenboordmotor als je vanuit Hoek van Holland start.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 13 februari 2016 @ 22:52:

[...]

Ik wil graag excuses maken aan degene die mij 'gestaft' heeft nadat ik een reactie waarin naar Kuzu verwezen werd mijn visie over de Kuzu, moslims en meer specifiek moslims onder elkaar gaf. Ik omschreef het als een incestueuze kliek en dat was een zeer ongepaste mening van mij die ik niet mocht hebben.



Heb je ook omschreven wat je met "incestueuze kliek" bedoelde?



In de Islam is het toegestaan dat neven en nichten met elkaar trouwen. En ik heb gehoord dat dit ook regelmatig gebeurt.

Nu is het zo dat bij dit soort huwelijken er een enorm risico bestaat dat de hieruit geboren kinderen ca 15 IQ punten lager uitkomen dan wanneer er geen familie banden bestaan.



Nu nog even dit: volgens onderzoekers is het gemiddelde IQ in het midden oosten tussen de 80 en 90.

Even een paar links om de censoren duidelijk te maken dat dit niet mijn menig is maar vastgesteld door wetenschappelijke onderzoeken:



http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=2812

http://hsmt.history.ox.ac ... _nature/week_8/volken.pdf



Nogmaals: ik verkondig geen menig hierboven, het zijn feiten. Eventuele conclusies zijn voor Uw eigen rekening.
Het is toch logisch dat als er kinderen komen van ouders met dezelfde bloedband , en het gaat door van generatie op generatie, dat er dan zeker wel lichamelijk als sociaal zwakkere kinderen komen.

In de dierenwereld is het ook niet gebruikelijk.

Waar ik woon is een hertenkamp en denk maar niet dat de geslachtsrijpe zoons hier mogen blijven. Die gaan naar andere hertenkampen toe en dat is natuurlijk niet voor niets. Geen herten met elkaar laten paren die een bloedband hebben, in welke vorm dan ook. Dit even ter illustratie.

Dat telt natuurlijk voor mens en dier.

Ik heb het ook nooit begrepen, neef en nicht. Naar mijn gevoel is het zo dat je al automatisch niets wilt met iemand die dezelfde bloedband heeft. Zou je denken, helaas zijn er velen die dat niet willen zien en dan al helemaal niet naar de gevolgen kijken.
Alle reacties Link kopieren


.

Zoals het er nu naar uit ziet stopt Frankrijk met de opname van asielzoekers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:obl schreef op 14 februari 2016 @ 08:36:

[...]





Heb je ook omschreven wat je met "incestueuze kliek" bedoelde?



In de Islam is het toegestaan dat neven en nichten met elkaar trouwen. En ik heb gehoord dat dit ook regelmatig gebeurt.

Nu is het zo dat bij dit soort huwelijken er een enorm risico bestaat dat de hieruit geboren kinderen ca 15 IQ punten lager uitkomen dan wanneer er geen familie banden bestaan.



Nu nog even dit: volgens onderzoekers is het gemiddelde IQ in het midden oosten tussen de 80 en 90.

Even een paar links om de censoren duidelijk te maken dat dit niet mijn menig is maar vastgesteld door wetenschappelijke onderzoeken:



http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=2812

http://hsmt.history.ox.ac ... _nature/week_8/volken.pdf



Nogmaals: ik verkondig geen menig hierboven, het zijn feiten. Eventuele conclusies zijn voor Uw eigen rekening.



Ik voorzie een ban voor u. Iemand gaat naar aanleiding van uw post zeer gekwetst zijn, want om dit te benoemen is zeer ongepast en kwetsend. Sommige dingen mag je niet zeggen, ook al is het jouw mening en gestaafd op feiten en inderdaad, op dat wat jij nu beschrijft doelde ik inderdaad. Op het feit dat ze klakkeloos voor elkaar opkomen enkel omwille van het gemeenschappelijk geloof, enz. Lekker samenklieken in naam van het geloof. Huwelijkspartners die ook moslim(a) moeten zijn of worden. Enz. Moslims onder elkaar, een grote gezellige kliek.



Maar goed, tot over een paar dagen maar weer; ik voel alweer een ban aankomen want deze menning mag hier op Viva niet geuit worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 14 februari 2016 @ 09:00:

Het is toch logisch dat als er kinderen komen van ouders met dezelfde bloedband , en het gaat door van generatie op generatie, dat er dan zeker wel lichamelijk als sociaal zwakkere kinderen komen.

In de dierenwereld is het ook niet gebruikelijk.

Waar ik woon is een hertenkamp en denk maar niet dat de geslachtsrijpe zoons hier mogen blijven. Die gaan naar andere hertenkampen toe en dat is natuurlijk niet voor niets. Geen herten met elkaar laten paren die een bloedband hebben, in welke vorm dan ook. Dit even ter illustratie.

Dat telt natuurlijk voor mens en dier.

Ik heb het ook nooit begrepen, neef en nicht. Naar mijn gevoel is het zo dat je al automatisch niets wilt met iemand die dezelfde bloedband heeft. Zou je denken, helaas zijn er velen die dat niet willen zien en dan al helemaal niet naar de gevolgen kijken.Het is in Nederland dan ook bij wet verboden. Als ik het goed heb, is het ingevoerd door Napoleon, die zo'n twee eeuwen geleden inzag dat huwelijken tussen neef en nicht leidden tot lichamelijke en geestelijke gevolgen voor hun kroost.
Alle reacties Link kopieren
quote:fairy1 schreef op 14 februari 2016 @ 14:55:

[...]



Het is in Nederland dan ook bij wet verboden. Als ik het goed heb, is het ingevoerd door Napoleon, die zo'n twee eeuwen geleden inzag dat huwelijken tussen neef en nicht leidden tot lichamelijke en geestelijke gevolgen voor hun kroost.Het is niet bij wet verboden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 14 februari 2016 @ 14:59:

[...]





Het is niet bij wet verboden.Je hebt gelijk, het was ooit wel verboden en er was in 2012 een wetsvoorstel om het opnieuw te verbieden, maar niet verboden nu idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 14 februari 2016 @ 13:05:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... ffbgpx.png[/IMG]

.

Zoals het er nu naar uit ziet stopt Frankrijk met de opname van asielzoekers.Mooi, nu Nederland nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel eerder voor dat Nederland eens wat sneller de procedures doorloopt en zij die uitgeprocedeerd zijn uitzet. Ik vind niet dat echte asielzoekers de dupe moeten worden van de gelukzoekers.
quote:Boomheide schreef op 14 februari 2016 @ 14:33:

[...]





Ik voorzie een ban voor u. Iemand gaat naar aanleiding van uw post zeer gekwetst zijn, want om dit te benoemen is zeer ongepast en kwetsend. Sommige dingen mag je niet zeggen, ook al is het jouw mening en gestaafd op feiten en inderdaad, op dat wat jij nu beschrijft doelde ik inderdaad. Op het feit dat ze klakkeloos voor elkaar omkomen enkel omwille van het gemeenschappelijk geloof, enz. Lekker samenklieken in naam van het geloof. Huwelijkspartners die ook moslim(a) moeten zijn of worden. Enz. Moslims onder elkaar, een grote gezellige kliek.



Maar goed, tot over een paar dagen maar weer; ik voel alweer een ban aankomen want deze menning mag hier op Viva niet geuit worden.



Deze onzin over het iq in het midden oosten en de vermoedens van ibl over het aantal getrouwde neven en nichten hier in nl (geen bron van te vinden) is al zo vaak weerlegd.

Snuffel eens in eerdere edities van dit topic en leer eens van je ban.

Het slaat kant noch wal en het is beledigend en racistisch op niks af.
quote:obl schreef op 14 februari 2016 @ 08:36:

[...]





Heb je ook omschreven wat je met "incestueuze kliek" bedoelde?



In de Islam is het toegestaan dat neven en nichten met elkaar trouwen. En ik heb gehoord dat dit ook regelmatig gebeurt.

Nu is het zo dat bij dit soort huwelijken er een enorm risico bestaat dat de hieruit geboren kinderen ca 15 IQ punten lager uitkomen dan wanneer er geen familie banden bestaan.



Nu nog even dit: volgens onderzoekers is het gemiddelde IQ in het midden oosten tussen de 80 en 90.

Even een paar links om de censoren duidelijk te maken dat dit niet mijn menig is maar vastgesteld door wetenschappelijke onderzoeken:



http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=2812

http://hsmt.history.ox.ac ... _nature/week_8/volken.pdf



Nogmaals: ik verkondig geen menig hierboven, het zijn feiten. Eventuele conclusies zijn voor Uw eigen rekening.



Je verkondigt geen feiten, je hebt gehoord dat....

En je bronnen zijn resp een zelfgemaakte kaartje van iemand en een niet wetenschappelijk onderbouwd stuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven