Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:hollebollegijs schreef op 08 januari 2017 @ 09:41:

[afbeelding]

Verfrissend om eens wat verder de geschiedenis in te duiken dan de vorige eeuw.



Ik moest er smakelijk om lachen. Wij hier zijn de sceptisch kijkende medicijnman in de cartoon.
quote:hollebollegijs schreef op 09 januari 2017 @ 23:06:

[afbeelding]



En zoals voorspeld, Mutti - Merkel hoor je niet meer.

Triest. Heel erg triest voor de migranten die onder slechte omstandigheden opgevangen worden.



Als ze niet ontmoedigd worden of Europa gewoon niet inkomen, dan blijven ze komen en gaan we deze beelden jaar na jaar zien. En de problemen worden steeds groter omdat er daadwerkelijk niets qua beleid verandert.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoeveel zetels dit gaat kosten opleveren



http://www.dvhn.nl/drenth ... -met-pardon-21907896.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren




Een goed argument voor het sluiten van Europese grenzen.

Van de 1150 Marokkanen die asiel aanvroegen in 2016 keerde er 44 terug.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren




Het is toch iets genuanceerder dan het journaal ons wilde doen geloven afgelopen week.



De gezinnen hebben verwarmde containerwoningen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
En dit zijn dan de zogenaamde zielige "echte" vluchtelingen die hier een verblijfsvergunning krijgen:



http://www.ad.nl/binnenla ... -huis-nijverdal~ad32ff33/



Alsof we nog niet genoeg probleemjongeren in Nederland hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 15 januari 2017 @ 01:12:

En dit zijn dan de zogenaamde zielige "echte" vluchtelingen die hier een verblijfsvergunning krijgen:



http://www.ad.nl/binnenla ... -huis-nijverdal~ad32ff33/



Alsof we nog niet genoeg probleemjongeren in Nederland hebben!Ja goed maar dit kan dus allemaal in Nl. En de wetenschap dat ze hier alles krijgen, waardoor ze juist graag naar hier willen komen, die is er nog steeds en daar doet onze overheid niets aan in tegenstelling tot Australië, en het is natuurlijk ook nog steeds zo dat ze hier alles kunnen krijgen, huis, bijstand, ziekenzorg, alles zonder er maar iets voor hoeven te doen. En let op straks weer een kinderpardon, met dank aan de PVDA.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op reis en sprak met een Zweedse vrouw. De problemen daar zijn amper meer te behappen. Met de beste bedoelingen werkte zij met minderjarige alleenstaande asielzoekers. Ze kon haar ogen niet geloven. Het merendeel was overduidelijk niet minderjarig. En een groot gedeelte niet gemotiveerd om maar enigzins te integreren in de Zweedse samenleving. Ze krijgn scholing aangeboden en taallessen. Maar dag na dag moest ze de "jongeren" wakker maken want ze weigeren op te staan en iets te doen. Deze Zweedse werd er niet goed van: alle kansen in Zweden maar ze niet aanpakken. En dat terwijl heel veel echte vluchtelingen nog steeds onder erbarmelijke omstandigheden in Syrie zitten.
Dat kinderpardon zit er dik aan te komen. Van mij mogen ze dat hele kinderpardon afschaffen. Ooit was het een goed idee, maar er blijkt gigantisch misbruik van te worden gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt van ons hele systeem misbruik gemaakt. Zo lang we voor sinterklaas blijven spelen zullen deze problemen blijven.quote:Mejuffrouwmuis schreef op 15 januari 2017 @ 13:38:

Dat kinderpardon zit er dik aan te komen. Van mij mogen ze dat hele kinderpardon afschaffen. Ooit was het een goed idee, maar er blijkt gigantisch misbruik van te worden gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 15 januari 2017 @ 13:26:

Ik ben op reis en sprak met een Zweedse vrouw. De problemen daar zijn amper meer te behappen. Met de beste bedoelingen werkte zij met minderjarige alleenstaande asielzoekers. Ze kon haar ogen niet geloven. Het merendeel was overduidelijk niet minderjarig. En een groot gedeelte niet gemotiveerd om maar enigzins te integreren in de Zweedse samenleving. Ze krijgn scholing aangeboden en taallessen. Maar dag na dag moest ze de "jongeren" wakker maken want ze weigeren op te staan en iets te doen. Deze Zweedse werd er niet goed van: alle kansen in Zweden maar ze niet aanpakken. En dat terwijl heel veel echte vluchtelingen nog steeds onder erbarmelijke omstandigheden in Syrie zitten.Bijzonder verhaal. Ik heb veel linkse vrienden. En heb veel contact met een Zweedse die ik tijdens een reis heb ontmoet. Deze 60 jarige leerkracht werkt als vrijwilligster in een AZC in Zweden. Ze is helemaal lyrisch over haar vluchtelingen en is zelfs een relatie begonnen met een van haar leerlingen van 34 . Dat deze man 2 kleine kinderen en een vrouw heeft (in een ander AZC) maakt haar niet uit. Ik vraag me af waarom die man iets met haar is begonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 15 januari 2017 @ 13:26:

Ik ben op reis en sprak met een Zweedse vrouw. De problemen daar zijn amper meer te behappen. Met de beste bedoelingen werkte zij met minderjarige alleenstaande asielzoekers. Ze kon haar ogen niet geloven. Het merendeel was overduidelijk niet minderjarig. En een groot gedeelte niet gemotiveerd om maar enigzins te integreren in de Zweedse samenleving. Ze krijgn scholing aangeboden en taallessen. Maar dag na dag moest ze de "jongeren" wakker maken want ze weigeren op te staan en iets te doen. Deze Zweedse werd er niet goed van: alle kansen in Zweden maar ze niet aanpakken..



De wal keert het schip.... Let maar op.

In Duitsland zie je dat ook, september 2015 stonden ze als idioten te klappen op de stations en inmiddels voeren ze maatregelen in waar Wilders een erectie van zou krijgen.



Zelfs vreemdelingendetentie is weer bespreekbaar in Duitsland
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 15 januari 2017 @ 14:05:

[...]





De wal keert het schip.... Let maar op.

In Duitsland zie je dat ook, september 2015 stonden ze als idioten te klappen op de stations en inmiddels voeren ze maatregelen in waar Wilders een erectie van zou krijgen.



Zelfs vreemdelingendetentie is weer bespreekbaar in DuitslandIk weet het niet hoor. Ik heb hierboven een voorbeeld gegeven van iemand die nog steeds in de gloria is van haar AZC en haar "vluchtelingen". Ik denk dat je altijd een groep blijft houden die misstanden e.d. gewoon niet zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 15 januari 2017 @ 01:12:

En dit zijn dan de zogenaamde zielige "echte" vluchtelingen die hier een verblijfsvergunning krijgen:



http://www.ad.nl/binnenla ... -huis-nijverdal~ad32ff33/



Alsof we nog niet genoeg probleemjongeren in Nederland hebben!Manmanman ongelofelijk......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 15 januari 2017 @ 13:38:

Dat kinderpardon zit er dik aan te komen. Van mij mogen ze dat hele kinderpardon afschaffen. Ooit was het een goed idee, maar er blijkt gigantisch misbruik van te worden gemaakt.



Als het een PVDA ding is geef ik ze weinig kans!

Met 5 zetels........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwager is hier jaren geleden als vluchteling gekomen, hij is hier helemaal geïntegreerd. Hij vertelde mij dat toen hij in het asielzoekerscentrum zat de meeste vrouwen die daar werkten sex hadden met de asielzoekers. Ik denk dat ze daarom ook daar gaan werken, lekker spannend. De mannen daar maakten gretig misbruik van deze vrouwen ze wilden echt geen relatie met ze of alleen maar om aan een verblijfsvergunning te komen.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 15 januari 2017 @ 13:46:

[...]



Bijzonder verhaal. Ik heb veel linkse vrienden. En heb veel contact met een Zweedse die ik tijdens een reis heb ontmoet. Deze 60 jarige leerkracht werkt als vrijwilligster in een AZC in Zweden. Ze is helemaal lyrisch over haar vluchtelingen en is zelfs een relatie begonnen met een van haar leerlingen van 34 . Dat deze man 2 kleine kinderen en een vrouw heeft (in een ander AZC) maakt haar niet uit. Ik vraag me af waarom die man iets met haar is begonnen.Uit liefde? (ja, het klinkt misschien gek, maar asielzoeker/vluchtelingen zijn ook gewoon mensen)
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 15 januari 2017 @ 16:41:

[...]





Uit liefde? (ja, het klinkt misschien gek, maar asielzoeker/vluchtelingen zijn ook gewoon mensen)Van haar kant wel maar van zijn kant vermoedelijk voor een verblijfsvergunning / extra toegang tot de Zweedse samenleving.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:viva1966 schreef op 15 januari 2017 @ 16:41:

[...]





Uit liefde? (ja, het klinkt misschien gek, maar asielzoeker/vluchtelingen zijn ook gewoon mensen)Die man?? Serieus, denk je dat echt??????
quote:sauvignonblanc schreef op 15 januari 2017 @ 16:14:

Mijn zwager is hier jaren geleden als vluchteling gekomen, hij is hier helemaal geïntegreerd. Hij vertelde mij dat toen hij in het asielzoekerscentrum zat de meeste vrouwen die daar werkten sex hadden met de asielzoekers. Ik denk dat ze daarom ook daar gaan werken, lekker spannend. De mannen daar maakten gretig misbruik van deze vrouwen ze wilden echt geen relatie met ze of alleen maar om aan een verblijfsvergunning te komen.Getverderrie, wat een kansloze vrouwen. (Ik wilde eigenlijk wijven schrijven, maar dat is misschien wel erg grof....)
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 15 januari 2017 @ 16:41:

[...]





Uit liefde? (ja, het klinkt misschien gek, maar asielzoeker/vluchtelingen zijn ook gewoon mensen)Hahahha haal dat bord eens voor je kop weg. Ik heb het over een man van 34, ze heeft me een foto laten zien, echt een mooie man, en hij heeft nog een vrouw ook en 2 kleine kinderen ook, die kennis van mij is 2 keer zo oud en niet bepaald moeders mooiste, geloof je het nu echt zelf?.
Alle reacties Link kopieren
Het word tijd dat we die nepvluchtelingen eens het land uitknikkeren. En daar horen die Eritreers ook bij! Waarom krijgen die lui gelijk een status na binnenkomst. Alleen maar vanwege die dictatuur? Nou ze wandelen daar bij bosjes dat land uit dus dan valt het wel mee. De Noord Koreanen en Wit Russen lukt het namelijk niet om hun land uit te komen. Dat zijn pas dictaturen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
En al die vreetzoekers denken echt dat er huizen, banen danwel geld voor ze klaarstaat? Zijn ze nou zo dom of naief en goed voorgelogen? En de staat maar dokken voor die veeleisende kansparels.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Muts, ik denk allemaal. Dom, naief en totaal geen aanwinst voor Nederland. Waarom ze mogen blijven is mij een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 15 januari 2017 @ 20:22:

En al die vreetzoekers denken echt dat er huizen, banen danwel geld voor ze klaarstaat? Zijn ze nou zo dom of naief en goed voorgelogen? En de staat maar dokken voor die veeleisende kansparels.Mag ik je even corrigeren?. Die huizen en het geld staan nog steeds klaar voor hen, en dat is waarom ze hier naartoe willen (ongelofelijk dat ze na een aantal jaren een verblijfsvergunning krijgen en niet gemotiveerd worden om terug te gaan en hun land weer op te bouwen) en het is niet de staat die betaald maar het zijn wij met zijn allen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven