alleenstaande ouders worden vanaf 2015 flink gekort.

27-08-2014 16:23 386 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alleenstaande ouders worden gekort en krijgen volgend jaar net zoveel uitkering als een alleenstaande zonder kinderen in de bijstand. Dit om werken aantrekkelijker te maken.



Maar er zitten meer complete gezinnen in de bijstand dan alleenstaande ouders. Waarom worden deze gezinnen niet gekort?

Ze hebben geen kinderopvang nodig, want de andere ouder is thuis.

Soms klussen de mannen van deze gezinnen zwart bij, want moeders is bij de kinderen. Waarom wordt dit niet eerst aangepakt?

Wordt een alleenstaande moeder nu niet dubbel zo hard aangepakt?



Ik snap dat men mensen aan het werk willen zetten. Maar is het reëel om juist deze groep zo hard aan te pakken terwijl er juist op dit moment maar zo weinig banen zijn?

Krijgt een alleenstaande ouder nu voorrang bij het solliciteren?

Ik blijf me verbazen over dit kabinet...
quote:benmamma schreef op 02 september 2014 @ 09:06:

[...]



Wil ik wel doen hoor Amand...... denk alleeen niet dat het helpt....

Je doet het dus niet.quote:komt standaard achteraan, iets flauws als......ja en dan heb je het zwartwerken zeker niet meegenomen, of alle giften die ik zou ontvangen enz....Nee. Ik stel gewoon een vraag. Als er één ding duidelijk wordt in dit topic, is dat er geen consensus bestaat over de hoogte en samenstelling van het totaalbedrag. Het praat altijd een stuk makkelijker wanneer iedereen ervan overtuigd is dat de feiten op tafel liggen.quote:en om nog ff op jouw favo onderwerp in te gaan.......mijn ex betaald GEEN allimentatie........waarom niet? Omdat hij dat niet belangrijk vindt....

Wanneer je (geheel of gedeeltelijk) in de bijstand zit, onderhou je je kind zelf ook niet, dus wat dat betreft draag je zelf niets meer of minder bij aan het levensonderhoud van je kind dan je ex. Gelukkig doen de belastingbetalers dat dan maar.



En verder:



quote:smalltalkxpert schreef op 02 september 2014 @ 09:09:

De discussie hier is toonaangevend voor het sociale stelsel:

te gecompliceerd, te vanzelfsprekende toewijzingen die leiden tot een stelselmatig gebrek aan verantwoordelijkheid voor eigen inkomsten. Duizenden overbetaalde consultants moeten gemeenten helpen bij het uitvoeren van de uitkeringsregelingen.

Polen knippen de rozen en pakken de koekjes in. This boat is sinking.
quote:missicequeen schreef op 02 september 2014 @ 21:35:

[...]





Ach why not ben toch anoniem (hoop ik) .



Uitkering :970,85

Zorgtoeslag : 72

Huurtoeslag : 200

KGB : 130 (2 kids)

En toeslag : 66

Netto : 1438.85

Oh, crosspost.



Hartelijk dank voor je openheid.



Met de kinderbijslag erbij wordt het totaalbedrag dat je van de belastingbetalers krijgt dan tussen de ¤ 1566,62 en ¤ 1621,37 per maand (ik weet niet hoe oud je kinderen zijn), exclusief vakantietoeslag.



Je krijgt ¤ 66,79 per maand meer dan de uitkering voor een alleenstaande ouder. Wat is dit bedrag?
Alle reacties Link kopieren
Alleenstaande ouder korting.

Geen probleem trouwens. Snap niet waarom dit geheim moet blijven. De wel of niet terecht discussie ga ik verder niet in mee maar je vraag wilde ik wel beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijg je geen 20% toeslag voor het niet kunnen delen van kosten?



Scheelt nogal wat geld zeg.



Ben heel benieuwd.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die bedragen zo niet relevant , ik bedoel , neem nou eens alleen het netto bedrag wat van de bijstand komt.



Niemand benoemd zijn salaris toch ( indien van toepassing ) incl. huur/zorg toeslag/ kot , kgb/ kb of bij koophuizen de hra ?



Iemand zei het al eerder , toeslagen of hra zijn geen inkomen.



Daarnaast Amand , geef je benmamma toch even de door haar al voorspelde sneer , dat de belastingbetaler voor haar en haar kinderen zorgt.



Laten we aannemen dat benmamma en vele andere alleenstaande ouders in de bijstand , veel liever hun eigen broek zouden ophouden.



En ook het bedrag van missicequeen is weer anders dan wat mijn nicht kreeg .

Dat heeft wellicht te maken met persoonlijke omstandigheden of met hoe de gemeente het invult ??? ( heb er geen kaas van gegeten vandaar deze vraag )
Ik denk dat je even bij jezelf te raden moet gaan, lilith. Dat het de belastingbetalers zijn die in het levensonderhoud van de uitkeringsgerechtigden (en hun kinderen) voorzien, is de vaststelling van een feit. Dat jij dat sneren vindt, is slechts jouw mening.



Verder maak ik slechts onderscheid in 2 soorten geld; geld dat je zelf verdient en geld dat je van de belastingbetalers krijgt. Welk label er aan die diverse geldstromen wordt gehangen, interesseert me niet. Of ze nu toeslag, uitkering, korting of aftrekpost genoemd worden, ze hebben allemaal twee drie dingen gemeen:



EDIT: het zijn geen inkomsten uit arbeid, ze komen uit de zak van de belastingbetalers en het is echt geld waar je echte spullen van kunt kopen of rekeningen van kunt betalen. Daar hang ik geen waarde-oordeel aan, ik stel slechts feiten vast.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 03 september 2014 @ 07:01:





Niemand benoemd zijn salaris toch ( indien van toepassing ) incl. huur/zorg toeslag/ kot , kgb/ kb of bij koophuizen de hra ?





Met alle respect, maar bijstand is toch geen salaris?

Als iemand mij vraagt naar mijn salaris, of naar mijn inkomen in de zin van mijn salaris tel ik die zaken inderdaad niet mee.

Maar is een discussie over waar ik maandelijks van rond moet komen tel ik die natuurlijk wel mee.



En zo'n soort discussie wordt hier toch gevoerd?

Als je wil vaststellen of alleenstaande ouders met een uitkering wel of niet redelijkerwijs kunnen rondkomen, moet je alle soorten van inkomen meetellen. De toeslagen zijn immers in het leven geroepen om te compenseren voor het feit dat de uitkering alleen te laag is om bepaalde kosten -zoals huur, zorg, kinderen- te dekken.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Oké Armand dus het was geen aanval op een specifieke groep , in dit geval de uitkeringsgerechtigden?



In dat geval heb ik je verkeerd gelezen.



Daarnaast maak jij omdat je kennelijk voldoende inkomen hebt uit arbeid geen gebruik van welke toeslag dan ook , dat is fijn voor je , helaas heeft niet iedereen zo een goed betaalde baan .

Ik vind en dat is mijn persoonlijke mening dat je mensen daar niet op aan mag kijken , of iemand nou 8,70 bruto pu heeft of 20,00 bruto pu .



Als het uit de zak van de belastingbetalers komt , komt het indirect ook uit arbeid , alleen uit de arbeid welke iemand anders verricht heeft....iets met , de rijkere helpen de armere , mooi toch ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 03 september 2014 @ 07:35:

[...]





Met alle respect, maar bijstand is toch geen salaris?

Als iemand mij vraagt naar mijn salaris, of naar mijn inkomen in de zin van mijn salaris tel ik die zaken inderdaad niet mee.

Maar is een discussie over waar ik maandelijks van rond moet komen tel ik die natuurlijk wel mee.



En zo'n soort discussie wordt hier toch gevoerd?

Als je wil vaststellen of alleenstaande ouders met een uitkering wel of niet redelijkerwijs kunnen rondkomen, moet je alle soorten van inkomen meetellen. De toeslagen zijn immers in het leven geroepen om te compenseren voor het feit dat de uitkering alleen te laag is om bepaalde kosten -zoals huur, zorg, kinderen- te dekken.





Klopt een uitkering is geen salaris , ik bedoelde ook in deze mijn salaris ( ik heb inkomen uit arbeid )

En je hebt gelijk , als het aankomt op rondkomen is het hele plaatje relevant.

Maar ik borduurde door op de bedragen welke Carrie aanvoerde , en in dat geval is de netto hoogte van een bijstandsuitkering van belang , de toeslagen kgb kn zijn afhankelijk van het aantal kinderen en die verschillen natuurlijk per persoon.
quote:Lilith75 schreef op 03 september 2014 @ 07:36:

Als het uit de zak van de belastingbetalers komt , komt het indirect ook uit arbeid , alleen uit de arbeid welke iemand anders verricht heeft....iets met , de rijkere helpen de armere , mooi toch ?

Nouja, daar zit 'em dus de crux.



Uiteraard ben ik blij dat we in dit land mensen niet laten verhongeren of onder een brug laten slapen wanneer ze niet in hun eigen levensonderhoud (of dat van hun kinderen) kunnen voorzien.



Daar staat wel tegenover dat de uitkeringen dusdanig hoog zijn, dat het vaak niet loont om te gaan werken of niet aantrekkelijk is om te gaan werken. Wanneer je tot de groep behoort die het belastinggeld opbrengt, dan wil je graag gerustgesteld worden dat uitkeringsgerechtigden echt wel gemotiveerd worden om hun eigen geld te gaan verdienen; het geld komt immers uit jouw portemonnee.



Er zullen altijd mensen zijn die niet willen werken en het allemaal wel best vinden om op een bepaald inkomensniveau (uit een uitkering) te leven. Het probleem is dat er amper aan te tonen is of iemand niet wil of niet kan werken. Voor die eerste groep heb ik geen stuiver over. Voor de tweede wel.



Elke keer dat er met agressie of laatdunkend gereageerd wordt op de eenvoudige vraag hoeveel ze van de belastingbetalers krijgen om in hun levensonderhoud te voorzien, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze personen tot de groep behoren die niet wil werken. Waarschijnlijk vergis ik me daar regelmatig in, maar regelmatig ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je punt ik sta er enerzijds ook zo in .

Hoewel ik onlangs via mijn nicht een uitkeringsgerechtigde met andere ogen ben gaan bekijken.

Mijn nicht , alleen komen te staan 2 jonge kinderen , ze heeft tijdens haar huwelijk altijd gewerkt , geen wereldbanen , ze is immers niet goed opgeleid.

En daar liep ze dus tegenaan , moeilijk aan werk te komen oh ja ze kan 5 dagen werken , maar veel bedrijven binnen haar mogelijkheden vragen avonden en weekenden, dat gaat niet.

Dus naast dat je mensen hebt die niet willen , heb je ook genoeg mensen die wel willen , maar niet de veelal vereiste uren .



Nu heeft ze een baan betaald bere slecht daar af gaan reiskosten en haar EB kinderopvang.

Waardoor zij met 4 dagen werken ik meen zelfs net iets onder bijstand komt .

Haar netto loon is ongeveer gelijk aan , maar door haar "kosten "komt ze eronder.

Wij als familie helpen haar waar we kunnen hoor , ze staat er echt niet alleen voor



De hamvraag , zijn de uitkeringen te hoog of juist de lonen te laag?

Zodra zij geen opvang meer nodig heeft is dat "probleem " opgelost .



Deze groep alleenstaande ouders willen wel , graag zelfs .



En ja je hebt uiteraard de welbekende groep die dit sociale vangnet gebruiken als hangmat en daar zou iets aan gedaan moeten worden , helemaal mee eens.

En dat het lastig is het kaf van het koren te scheiden ook daar heb je een punt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 03 september 2014 @ 09:48:



Mijn nicht , alleen komen te staan 2 jonge kinderen , ze heeft tijdens haar huwelijk altijd gewerkt , geen wereldbanen , ze is immers niet goed opgeleid.

En daar liep ze dus tegenaan , moeilijk aan werk te komen oh ja ze kan 5 dagen werken , maar veel bedrijven binnen haar mogelijkheden vragen avonden en weekenden, dat gaat niet.

Dus naast dat je mensen hebt die niet willen , heb je ook genoeg mensen die wel willen , maar niet de veelal vereiste uren .



Nu heeft ze een baan betaald bere slecht daar af gaan reiskosten en haar EB kinderopvang.

Waardoor zij met 4 dagen werken ik meen zelfs net iets onder bijstand komt .

Haar netto loon is ongeveer gelijk aan , maar door haar "kosten "komt ze eronder.





De vraag komt nu wel op waar de vader is.



Als je nicht alleen is komen te staan vanwege overlijden van de vader van de kinderen en ze komt niet in aanmerking voor een uitkering uit de ANW heeft ze inderdaad een vervelend probleem.

Als ze gescheiden is zou de vader eigenlijk een bijdrage moeten doen aan de opvang van de kinderen, danwel in de vorm van KA danwel door zelf voor de helft van de week de opvang doen/te betalen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 03 september 2014 @ 07:25:

Ik denk dat je even bij jezelf te raden moet gaan, lilith. Dat het de belastingbetalers zijn die in het levensonderhoud van de uitkeringsgerechtigden (en hun kinderen) voorzien, is de vaststelling van een feit. Dat jij dat sneren vindt, is slechts jouw mening.

Met een uitkering worden de kosten voor kinderen voornl. door belastingbetalers betaald. Maar dat is nog steeds geen legitieme reden voor de andere ouder om geen alimentatie te hoeven betalen. Want van dat uitkeringsgeld moet er een volwassene en 1 of meer kinderen onderhouden worden. De andere ouder (al dan niet uitkeringtrekkend, werkend, bedelend of levend van diens ouders) hoeft van het maandgeld alleen zichzelf te onderhouden. Dan zou je toch ook een kostenpost moeten hebben, nl. kinderen? Waarom heeft de niet alimentatie betalende ex die kostenpost niet als vanzelfsprekend erbij?
quote:bestpittig schreef op 03 september 2014 @ 18:45:

[...]





Met een uitkering worden de kosten voor kinderen voornl. door belastingbetalers betaald. Maar dat is nog steeds geen legitieme reden voor de andere ouder om geen alimentatie te hoeven betalen. Wiie zegt dan dat dat zo is? Ik in ieder geval geval niet, dus ik weet niet waarom je dat aan mij vraagt.quote:Want van dat uitkeringsgeld moet er een volwassene en 1 of meer kinderen onderhouden worden.Ja, de uitkering voor een bijstandsgerechtigde met kinderen die op haar adres staan ingeschreven is dan ook hoger dan die voor een alleenstaande. En dan KGB en KBS daar bovenop. Wat is je punt?quote:De andere ouder (al dan niet uitkeringtrekkend, werkend, bedelend of levend van diens ouders) hoeft van het maandgeld alleen zichzelf te onderhouden.Nee, zichzelf en zijn kind(eren)quote:Dan zou je toch ook een kostenpost moeten hebben, nl. kinderen?Een onderhoudsverplichting bedoel je waarschijnlijk.quote:Waarom heeft de niet alimentatie betalende ex die kostenpost niet als vanzelfsprekend erbij?De alleenstaande ouder waarbij de kinderen niet zijn ingeschreven, heeft (meestal) een onderhoudsverplichting. Alles wat hij meer verdient dan zijn draagkrachtsloos inkomen zal door de sociale dienst opgeeist worden totdat de volledige behoefte aan alimentatie vervuld is, aangezien de bijstandsgerechtigde zelf geen cent bijdraagt aan het onderhoud van haar kind(eren). De draagkracht van de bijstandsgerechtigde is namelijk nul.
quote:Amand schreef op 02 september 2014 @ 21:53:

[...]



Je doet het dus niet.



[...]



Nee. Ik stel gewoon een vraag. Als er één ding duidelijk wordt in dit topic, is dat er geen consensus bestaat over de hoogte en samenstelling van het totaalbedrag. Het praat altijd een stuk makkelijker wanneer iedereen ervan overtuigd is dat de feiten op tafel liggen.



[...]



Wanneer je (geheel of gedeeltelijk) in de bijstand zit, onderhou je je kind zelf ook niet, dus wat dat betreft draag je zelf niets meer of minder bij aan het levensonderhoud van je kind dan je ex. Gelukkig doen de belastingbetalers dat dan maar.



En verder:





[...]



Nee ik doe het niet.

Om de reden dat het prive is, en ook omdat bedragen verschillen per gemeente.



En die beschildiging dat ik mij laat onderhouden door de belastingbetaler is dus waar ik zoveel moeite mee heb.



Je weet helemaal niet waarom ik in de bijstand zit. Geloof mij.......ik zou heel , heel heel graag willen ruilen....maar dan krijg je niet alleen de uitkering maar ook alle gezondheidsproblemen erbij.......



ik trek mij verder terug uit dit topic, mensen zoals Amand maken mij erg verdrietig en daar heb ik ff geen zin in.
quote:benmamma schreef op 04 september 2014 @ 09:13:

[...]

En die beschildiging dat ik mij laat onderhouden door de belastingbetaler is dus waar ik zoveel moeite mee heb.



Het is geen beschuldiging; het is een feit. De reden waarom je in de bijstand beland bent, verandert hier niets aan.



Je vindt het niet prettig om in de bijstand te zitten. Dat snap ik heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een ander bedrag



Alleenstaande ouder met eèn kind:



951,64 ¤ wwb

271.90 ¤ gem.toeslag alleenstaande ouder



-78,92 ¤ inkomen alleenstaande ouderkorting klant

-57.23 ¤ vakantiegeld reservering

-------------

1.087.39 ¤ totaal van de bijstand



toeslagen worden niet als inkomsten gezien,echter



78,00 ¤ belastingteruggave 15 de v.d maand wel.



85,00 ¤

72,00 ¤

213 ¤ zijn de toeslagen zorg,kindgebonden budget en huur



1.087.39 ¤

78,00 ¤

85.00 ¤

72.00 ¤

213 ¤

-------------------

1535,39 ¤ totaal



Jammer genoeg voor deze persoon (gezin) valt het onder de WSNP,en blijft er na aftrek van diverse bedragen niet veel meer over.

Iedere situatie,gezin en omstandigheden is anders,niemand kiest er voor om zo te moeten leven.Je groeit allemaal op met ambities en dromen voor de toekomst.Maar bij dom pech of verkeerde keuzes loopt het leven anders.Ik kan mij niet voorstellen dat je hier voor kiest.De kinderen zijn er altijd de dupe van,want school/studeren kost veel geld en je kind begint al met een achterstand op deze manier.Iedere ouder wil het beste voor zijn/haar kind ook de ouders van kinderen die in de bijstand zitten! Dat andere mensen en omgeving zulke vooroordelen hebben en dat laten blijken daar tref je heel zo`n gezin mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:jolanda007 schreef op 08 september 2014 @ 12:06:

Je groeit allemaal op met ambities en dromen voor de toekomst.



Dat is denk ik niet waar. Het geldt voor de meeste mensen gelukkig wel. Maar er zijn ook genoeg gezinnen die die ambities niet hebben. Zeker gezinnen waar kinderen geboren worden bij ouders die zelf ook geen werk hebben en waar de rest vd omgeving (familie, buren) ook geen werk heeft. Daar leert een kind niet dat werk onderdeel is van je identiteit. En dat je zonder die baan dus het gevoel hebt dat je een stukje van je identiteit mist. Als je dat niet mist, is er ook geen interne drive om dat weer compleet te willen maken. Immers, je mist niks. En als je niks mist, hoef je het ook niet aan te vullen. En aangezien de financiele omstandigheden de omstandigheden zijn waar de rest van je omgeving het ook mee doet, ontbreekt het gevoel van relatieve armoe ook. Het is nl. normaal voor jou.



Dus, voor een groot deel vd mensen met bijstand zal het zeker wel gelden (die drive of ambitie). Maar voor een aanzienlijk deel ook niet.
Alle reacties Link kopieren
De ex van mijn nicht is een paar maanden na de scheiding omgekomen bij een ongeluk .



Eens met wat bestpittig schrijft mensen gaan leven naar hun omstandigheden en omgeving.



Jolanda , ook eens dat veel mensen door pech foute keuzes etc in een situatie belanden , maar je kan er natuurlijk ook uitkomen en dan bedoel ik niet alleen door 3 jaar op een houtje te bijten in de wsnp .

Dan bedoel ik een baan zoeken , ik ken vanuit mijn omgeving mensen in de wsnp en die hebben de instelling "nou als ik nu een baan vind dan moet ik alles inleveren , heb ik net zoveel als nu "....dat is natuurlijk een instelling van lik me vessie , diezelfde mensen geven tevens anderen ( meestal de ex partner ) de schuld van de situatie .

Dan komt voor mij de post van bestpittg weer naar voren , omstandigheden , het is normaal , en geen drive .



Deze mensen hebben bijstand zitten in een schuldhulptraject , maar gaan geen baan aannemen want "daar hou ik niks aan over ".

Ja dikke doei zeg , alles wordt betaald en opgelost ,en dan zo een houding.



Hiermee impliceer ik niet dat jij ook zo bent hoor even voor de goede orde!



En ik meen dat het allemaal wel meevalt met dat alleenstaande ouders zo gekort worden , het kgb gaat omhoog en er is een alleenstaande ouderkop van een max van 2800,= per jaar , beide uiteraard afhankelijk van het aantal kinderen en het inkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 08 september 2014 @ 13:56:

[...]

Dus, voor een groot deel vd mensen met bijstand zal het zeker wel gelden (die drive of ambitie). Maar voor een aanzienlijk deel ook niet.





Ja dat is eigenlijk wel waar,maar zelfs een opgroeiend kind uit zo`n gezin zal zelf ook wel om zich heen zien dat het anders moet,laten we hopen althans.

Ik ben zo en zo blij dat een schooldiploma halen hier in NL nu een soort van afgedwongen wordt.Met een diploma op zak heb je sneller kans op een baan...en wie weet ontstaat de ambitie naar meer van zelf wel.Laten we hopen dat in de nabije toekomst minder mensen bijstand nodig hebben dankzij deze wet die jongeren verplichten een diploma te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 09 september 2014 @ 07:34:

ik ken vanuit mijn omgeving mensen in de wsnp en die hebben de instelling "nou als ik nu een baan vind dan moet ik alles inleveren , heb ik net zoveel als nu "....dat is natuurlijk een instelling van lik me vessie



In essentie is het misschien geen goede instelling. Maar wees eens eerlijk. Wat zou jij doen als je de keuze had? Werken of niet werken voor hetzelfde geld? Ik zou lekker thuis blijven als ik dat voor elkaar kon krijgen. Dat veel mensen daar hetzelfde over denken, heb ik alle begrip voor.



Zowel in de bijstand als in de WSNP zou het voor mensen moeten lonen om te gaan werken. En dan heb ik het niet over een paar tientjes of honderd euro. Werken zou significant moeten lonen.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:jolanda007 schreef op 09 september 2014 @ 13:30:

[...]

Ja dat is eigenlijk wel waar,maar zelfs een opgroeiend kind uit zo`n gezin zal zelf ook wel om zich heen zien dat het anders moet,laten we hopen althans.

Ik ben zo en zo blij dat een schooldiploma halen hier in NL nu een soort van afgedwongen wordt.Met een diploma op zak heb je sneller kans op een baan...en wie weet ontstaat de ambitie naar meer van zelf wel.Laten we hopen dat in de nabije toekomst minder mensen bijstand nodig hebben dankzij deze wet die jongeren verplichten een diploma te halen.Excentrieke motivatie werkt zelden zonder een goede dosis intrinsieke motivatie. Ik denk dat je zelfs kunt stellen dat excentrieke motivatie enkel als aanvulling op intrinsieke motivatie kan dienen.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 09 september 2014 @ 07:34:

De ex van mijn nicht is een paar maanden na de scheiding omgekomen bij een ongeluk .



Eens met wat bestpittig schrijft mensen gaan leven naar hun omstandigheden en omgeving.



Jolanda , ook eens dat veel mensen door pech foute keuzes etc in een situatie belanden , maar je kan er natuurlijk ook uitkomen en dan bedoel ik niet alleen door 3 jaar op een houtje te bijten in de wsnp .

Dan bedoel ik een baan zoeken , ik ken vanuit mijn omgeving mensen in de wsnp en die hebben de instelling "nou als ik nu een baan vind dan moet ik alles inleveren , heb ik net zoveel als nu "....dat is natuurlijk een instelling van lik me vessie , diezelfde mensen geven tevens anderen ( meestal de ex partner ) de schuld van de situatie .

Dan komt voor mij de post van bestpittg weer naar voren , omstandigheden , het is normaal , en geen drive .



Deze mensen hebben bijstand zitten in een schuldhulptraject , maar gaan geen baan aannemen want "daar hou ik niks aan over ".

Ja dikke doei zeg , alles wordt betaald en opgelost ,en dan zo een houding.



Hiermee impliceer ik niet dat jij ook zo bent hoor even voor de goede orde!



En ik meen dat het allemaal wel meevalt met dat alleenstaande ouders zo gekort worden , het kgb gaat omhoog en er is een alleenstaande ouderkop van een max van 2800,= per jaar , beide uiteraard afhankelijk van het aantal kinderen en het inkomen.





Alleenstaande ouders gaan er inderdaad niet veel op achteruit,hooguit zo`n 40/50 euro p/m denk ik zo.

Wel krijgen ze net zoveel vakantiegeld als een alleenstaande zonder kinderen en zo ook de eventuele langdurigheidstoeslag.



En inderdaad in de wsnp zitten ook genoeg mensen die er de pet naar gooien maar solliciteren moeten ze en alle stukken moeten als bewijs aangeleverd worden. Als zo`n bewindvoerder contact op neemt met een bedrijf waarbij er gesolliciteerd is en die dan zegt maar we hebben een baan aangeboden en deze werd vervolgens afgewezen dan kunnen de gevolgen groot zijn.De bewindvoerder controleert of diegene zich aan de regels en verplichtingen houdt en zo niet ,geen schone lei.Ik zou als ik die persoon was waar jij het over hebt zich maar heel goed moet bedenken of het de risico wel waard is.En dat alleen maar om niet te hoeven werken....pfff.
Alle reacties Link kopieren
quote:aanmaaklimonade schreef op 09 september 2014 @ 13:39:

[...]





Excentrieke motivatie werkt zelden zonder een goede dosis intrinsieke motivatie. Ik denk dat je zelfs kunt stellen dat excentrieke motivatie enkel als aanvulling op intrinsieke motivatie kan dienen.Kinderen hebben grenzen nodig en beseffen soms nog niet wat de gevolgen kunnen zijn bij een verkeerde beslissing.Als ouders niet motiverend zijn en niet een kind steunen in school dan ben ik blij dat die wet er is om het kind wel die richting op te krijgen .
Alle reacties Link kopieren
quote:aanmaaklimonade schreef op 09 september 2014 @ 13:35:

[...]





In essentie is het misschien geen goede instelling. Maar wees eens eerlijk. Wat zou jij doen als je de keuze had? Werken of niet werken voor hetzelfde geld? Ik zou lekker thuis blijven als ik dat voor elkaar kon krijgen. Dat veel mensen daar hetzelfde over denken, heb ik alle begrip voor.



Zowel in de bijstand als in de WSNP zou het voor mensen moeten lonen om te gaan werken. En dan heb ik het niet over een paar tientjes of honderd euro. Werken zou significant moeten lonen.





Ik heb daar dus geen begrip voor , als je gezond van lijf en leden bent ga je werken , dat zou je instelling moeten zijn .

Daarnaast bouw je pensioen op dus dat loont , ook is het voor jezelf je eigenwaarde goed althans zo zie ik het.

Ook zie ik mezelf als een voorbeeld voor mijn kinderen.



En ik werk liever , ik ben ook alleenstaand 4 kinderen in de leeftijd tussen 18 en 5 , ik werk 3 hele en 2 halve dagen ben dus bijna de hele week van huis een hele leuke baan maar geen jezus salaris , als ik de mentaliteit zou aannemen "voor dat geld kan ik beter thuis zitten " tja dan had ik me niet uit de naad gaan werken , maar zo ben ik niet groot gebracht "werken voor de kost " was het motto bij ons thuis en dat wil ik mijn kroost ook meegeven.



Maar met een studerend kind en een op het middelbaar heb ik al die uurtjes werk keihard nodig , zodra mijn jongste wat ouder is ga ik van die 2 halve ook hele dagen maken.





Als werken niet loont stel ik wederom de hamvraag.



Zijn de uitkeringen dan te hoog of de minimum lonen te laag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven