Alweer een familiedrama

09-09-2013 10:55 256 berichten
.
Wat een treurnis
Vreselijk, ben er stil van, wanneer houdt dit op?
Wat intens verdrietig. Wat kunnen mensen die ooit zoveel van elkaar hielden elkaar toch pijn doen
quote:Pantax schreef op 09 september 2013 @ 10:57:

Wat intens verdrietig. Wat kunnen mensen die ooit zoveel van elkaar hielden elkaar toch pijn doen Ik begrijp het niet, echt niet, onbegrijpelijk inderdaad, ooit uit liefde geboren en dan dit drama.
Erover praten brengt mensen alleen maar op ideeen...
quote:LouisaVuitton schreef op 09 september 2013 @ 11:01:

Erover praten brengt mensen alleen maar op ideeen... Statistisch gezien heb je gelijk. Dit soort zaken die uitgebreid in de pers komen, lokken vaak weer nieuwe zaken uit. Wat dat betreft is de aandacht voor dit soort drama's niet goed.
quote:ondernemer schreef op 09 september 2013 @ 11:02:

[...]





Statistisch gezien heb je gelijk. Dit soort zaken die uitgebreid in de pers komen, lokken vaak weer nieuwe zaken uit. Wat dat betreft is de aandacht voor dit soort drama's niet goed.We mogen er niet over praten? Sluiten onze ogen?
quote:_isis_ schreef op 09 september 2013 @ 11:04:

[...]



We mogen er niet over praten? Sluiten onze ogen?Je mag overal over praten, maar waarom wil je dat zo graag? En dat je je ogen ervoor sluit, als je er niet over praat begrijp ik niet zo goed...
Vreselijk zoiets. Natuurlijk kun je er je ogen niet voor sluiten, maar ik snap ondernemer wel. Altijd als er zoiets in het nieuws komt, brengt het anderen op ideeen met als gevolg dat er meer komen.



En in hoeverre zoiets te snappen is? Waarschijnlijk is die man (en alle andere die zoiets doen) niet meer bij zijn gezonde verstand geweest en heeft de egoistische gedachte "Krijg ik ze niet, dan niemand niet" in zijn hoofd rondgespookt.



Zoiets is zeker niet goed te praten, maar sommige mensen hebben nou eenmaal psychische problemen, waardoor ze dingen doen die ze anders niet hadden gedaan
quote:_isis_ schreef op 09 september 2013 @ 11:04:

[...]



We mogen er niet over praten? Sluiten onze ogen?Je mag over alles praten. Het blijkt echter inderdaad wel zo te zijn dat de enorme aandacht voor dit soort zaken helaas een inspiratiebron vormt voor een heel klein aantal mensen die het vervolgens ook gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ondernemer schreef op 09 september 2013 @ 11:09:

[...]





Je mag over alles praten. Het blijkt echter inderdaad wel zo te zijn dat de enorme aandacht voor dit soort zaken helaas een inspiratiebron vormt voor een heel klein aantal mensen die het vervolgens ook gaan doen.Waar blijkt dat uit dan?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:ondernemer schreef op 09 september 2013 @ 11:09:

[...]





Je mag over alles praten. Het blijkt echter inderdaad wel zo te zijn dat de enorme aandacht voor dit soort zaken helaas een inspiratiebron vormt voor een heel klein aantal mensen die het vervolgens ook gaan doen.Net als zelfdoding, gebeurt dagelijks, en komt niet in de media?
Erover praten mag natuurlijk, maar helaas lost het niets op.



Helaas is er in zulke gevallen al jaren een strijd aan de gang en daar zou iets aan moeten gebeuren. Ik zou niet weten wat, maar vaak is er bij meerdere mensen bekend als er een vechtscheiding aan de gang is...
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 09 september 2013 @ 11:13:

[...]



Net als zelfdoding, gebeurt dagelijks, en komt niet in de media?Omdat er zo'n taboe op ligt. Als je met mensen erover hebt, kijken ze soms geschrokken aan. (weet uit eigen ervaring)
We kunnen toch echt moeilijk alle zelfdodingen in de media gaan benoemen? Dan ook maar alle verkeersdoden en alle moorden? Dat wordt een heel extra journaal voor alle onnatuurlijke doden van de dag.



Een zelfmoord is gewoon minder nieuwswaardig dan een gezinsdrama.
Alle reacties Link kopieren
Vast een ongelovige.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist goed dat hierover wordt geschreven en dat misschien bij sommigen een kaarsje in hun hoofd gaat branden bij een vechtscheiding. Wat een idioot moet je zijn om elkaar zo het leven zuur te maken. En wellicht dat het bij sommige hulpinstellingen ook duidelijk wordt dat er serieus naar dit soort scheidingen gekeken moet worden.



Ten eerste, wat een verschrikking weer. Ontzettend erg voor die kindertjes en wat een wanhoop, haat en slechte dingen moeten hier aan vooraf zijn gegaan. En wat een verdriet en wanhoop komt hier ook weer na. Nabestaanden die met ongeloof dit waarschijnlijk niet kunnen verwerken, scheve blikken (je zou maar zus, ouder of broer van die man zijn, als inderdaad blijkt dat hij dit heeft gedaan.) Echt verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Waar komt toch die behoefte vandaan om meteen hierover te willen praten en alles te willen weten? Zodat je dan als zoveelste kunt zeggen hoe vreselijk je het vindt? Ja natuurlijk is het vreselijk, maar wat heeft het voor zin om hier uitgebreid over te vertellen in de media? Zodat de volgende onbegrepen ouder ook op ideeen gebracht kan worden? Want dat is echt wat gebeurd, zelfdodingen op het spoor bijvoorbeeld worden minder groot in het nieuws gebracht omdat bewezen is dat dit leidt tot meer zelfdodingen.



De verhouding is zoek, 90% gaat over het drama en 10% over de oorzaak en oplossingen daarvoor, terwijl die verhouding precies andersom zou moeten zijn.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:flakes schreef op 09 september 2013 @ 11:26:

Ik vind het juist goed dat hierover wordt geschreven en dat misschien bij sommigen een kaarsje in hun hoofd gaat branden bij een vechtscheiding. Wat een idioot moet je zijn om elkaar zo het leven zuur te maken. En wellicht dat het bij sommige hulpinstellingen ook duidelijk wordt dat er serieus naar dit soort scheidingen gekeken moet worden.



...Natuurlijk moet er over geschreven worden, maar niet op deze manier. Straks komen er weer foto's van de kinderen, allerlei roddels over de relatie, over de manier waarop. Bah.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:gioia82 schreef op 09 september 2013 @ 11:29:

[...]





Natuurlijk moet er over geschreven worden, maar niet op deze manier. Straks komen er weer foto's van de kinderen, allerlei roddels over de relatie, over de manier waarop. Bah.Precies...daar zit iedereen nu op te wachten. Want iedereen vindt het natuurlijk verschrikkelijk dat wat er gebeurd is. Het wachten is op journalisten bij de school van de kinderen die ouders voor de camera wil halen en bij voorkeur ook wat vriendjes, de burgemeester die een condoleance register opent en wanneer de begrafenis plaatsvindt.
En dan gaan bakkeleien over of de moeder of de vader nou meer schuldig was aan de vechtscheiding..
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 09 september 2013 @ 11:35:

[...]





Precies...daar zit iedereen nu op te wachten. Want iedereen vindt het natuurlijk verschrikkelijk dat wat er gebeurd is. Het wachten is op journalisten bij de school van de kinderen die ouders voor de camera wil halen en bij voorkeur ook wat vriendjes, de burgemeester die een condoleance register opent en wanneer de begrafenis plaatsvindt. En vergeet niet de interviews met de buren die dan verklaren dat het zon aardige kerel was en altijd vrolijk gedag zei en zo lief met de kinderen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Los van de discussie (die wil ik niet voeren, ik ben het toch wel met jullie eens dat we geen sensatie ervan moeten maken): wat afschuwelijk weer. Die arme kinderen, achterblijvers, vriendjes-, vriendinnetjes... In- en intriest.
Alle reacties Link kopieren
De verhouding is zoek, 90% gaat over het drama en 10% over de oorzaak en oplossingen daarvoor, terwijl die verhouding precies andersom zou moeten zijn.



Daar ben ik het wel mee eens. Maar ik snap ook best wel dat mensen willen begrijpen waarom zoiets gebeurd. En ja, ook ik zie wel dat er mensen zijn die smullen bij zoveel leed. Helaas. Mensen die bijvoorbeeld de auto pakken om naar een locatie te gaan kijken waar zoiets is gebeurd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven