Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.



Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
quote:missie_m schreef op 28 april 2017 @ 00:56:

[...]





Inderdaad je dwaalt af.



Het ging niet om te vergelijken hoe erg de oer-oer-grootmoeder het heeft gehad, het ging meer om het vergelijk van tijd.. Ik loop niet in een berenvel en eet niet met stokjes als ik al jarenlang met mes en vork eet.



Een dierbare naaste heeft in de Tweede wereldoorlog in een Jappenkamp gevangen gezeten. ONMENSELIJK. Gruwelijk. Hij kon er amper over praten. Geloof me maar dat ik niet met Japanse attributen in DWDD zou gaan zitten..



Bedankt voor de reactie.

Er zijn in Nederland toch nog wel wat mensen die in klederdracht lopen. Dat ten eerste. Toch worden ze wel als Nederlands beschouwd.

Ik snap eigenlijk nooit zo goed wat voor last andere mensen ervan hebben als iemand voor een bepaalde outfit kiest. Juist de diversiteit vind ik mooi, maar goed, dat is slechts mijn smaak. Wat voor last heb je ervan, zelfs als iemand een berenvel zou dragen? (Afgezien van dat bepaalde delen kuis worden gedekt.)



Die tweede alinea snap ik niet. Jij wil niet met Japanse mensen in DWDD gaan zitten? Wat bedoel je daarmee? Wat is het verband met Sylvana?
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 19:27:



Syl is een Nubische Koningin





[img]https://images4.persgroep.net/rcs/SAFS8 ... uality=0.9[/img]





Ik weet niet waar jouw obsessie vandaan komt maar je slaat wel heel erg door hoor.



Dat jij beweert iemand mooi te vinden is prima, maar dit is wel erg apart.
quote:dianavankrimpen schreef op 28 april 2017 @ 10:36:

[...]





Ik weet niet waar jouw obsessie vandaan komt maar je slaat wel heel erg door hoor.



Dat jij beweert iemand mooi te vinden is prima, maar dit is wel erg apart.ja eng he? vrouwen die andere vrouwen heel mooi vinden
Nee wat zeg ik nou. Dat jij iemand mooi vindt is prima..



Ik zal nooit, in ieder geval probeer ik het, om nooit iemand te beoordelen op uiterlijke kenmerken omdat je moet dealen met hoe je geboren wordt, je ontwikkeld etc. De een wat mooier dan de ander .



Maar jij klinkt obsessief.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 april 2017 @ 19:48:

[...]



Je zal het nooit wetenmaar wel vermoeden.
LOEP ME MAAR aub.
quote:dianavankrimpen schreef op 28 april 2017 @ 10:42:

Nee wat zeg ik nou. Dat jij iemand mooi vindt is prima..



Ik zal nooit, in ieder geval probeer ik het, om nooit iemand te beoordelen op uiterlijke kenmerken omdat je moet dealen met hoe je geboren wordt, je ontwikkeld etc. De een wat mooier dan de ander .



Maar jij klinkt obsessief.jouw klank zit in jouw oren he? er is geen geluidsforum. Sylvana Simons is één van de mooiste, zij het niet de mooiste vrouw(en) van de nederlandse tv. Zo grappig dat zo'n stelling die gewoon waar is en die iedereen kan waarnemen zoveel emotie oproept terwijl in negatieve zin er maar van alles over haar beweerd mag worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 27 april 2017 @ 23:58:

[...]



Mooier dan Beyonce!Dat klinkt alsof je groen bent van jaloezie op Beyoncé.
LOEP ME MAAR aub.
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 10:51:

[...]



jouw klank zit in jouw oren he? er is geen geluidsforum. Sylvana Simons is één van de mooiste, zij het niet de mooiste vrouw(en) van de nederlandse tv. Zo grappig dat zo'n stelling die gewoon waar is en die iedereen kan waarnemen zoveel emotie oproept terwijl in negatieve zin er maar van alles over haar beweerd mag worden.



Lekker trollen, meer niet.

Je weet best dat niet iedereen dat vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 28 april 2017 @ 00:34:

[...]





Waarom haal je nu een uitspraak van Martin Simek aan? Moet ik je antwoord gaan geven waarom één Martin dit zei? De ene keer moet ik verantwoording afleggen waarom iemand haar fotoshopt en nu de uitspraak van Martin. Ben je iets aan het zoeken?



En heb ik ergens gezegd dat ik kwaad op haar ben? Ik draai het geluid weg als ik haar stem en haar manier van praten hoor. Dat heeft niets te maken met haar huidskleur. Hoe het dan wel komt? Heb ik je zonet uitgebreid geschreven.





Omdat daarmee de hele hetze tegen Sylvana was begonnen. Martin had het over "zwartjes", en Sylvana die ook aan tafel zat, had het gore lef om daar een vraag over te stellen. Overigens op een hele nette manier, ze heeft niet gescholden of geschoffeerd of wat dan ook. En toen kreeg ze dus het hele land over zich heen. Want men vond dus dat ze die denigrerende opmerking gewoon had moeten slikken, zonder weerwoord.

En toen was Sylvana niet meer de leuke, hippe dansende vrouw, maar een zwarte, assertieve vrouw met een mening. Niet leuk.

Bizar gewoonweg.
Een stelling die gewoon waar is? Een stelling die iedereen kan waarnemen?

Sorry Meds, maar smaken verschillen. En hoe ik haar zie doet er niet toe Hier laat ik het bij want aanvallen op iemands uiterlijk doe ik niet.



Ik reageer net zo op jouw obsessieve gedachte over haar als op iemand die zegt dat ze op een aap lijkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 09:25:

staar je niet blind op individuen maar lees eens wat de wetenschap erover zegt. Niveau van de discussie is bedroevend zo. Roken is slecht - ja maar oma Jannie werd er 90 mee. Dat niveauPrecies, het niveau van discussiëren is bedroevend. Sylvana lijkt een obsessie voor je. Men zou bijna denken dat je het over je zelf hebt. Als je wil dat iedereen gelijk word behandeld, je geen discriminatie wil op grond van geloof, huidskleur, afkomst, uiterlijk, opleiding enz.enz. waarom zet je dan een bepaald individu op een torenhoge sokkel alleen vanwege een uiterlijk en behandel je 'de witte Hollander' als vuil vanwege een fout slavernijverleden uit geschiedenisboeken die anno 2017 niet meer spelen? En zie je de moderne-discriminatie, en vernederingen, over het hoofd.







quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 19:27:

Syl is een Nubische Koninginquote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 19:54:

[...]

ik snap dat je dat wilt geloven, maar geloof me zijn "vallen" zit vooral in zijn broek. En syl doet heus wel wat met zijn gevalquote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 18:49:

Op zich is het wel verklaarbaar. Syl is een extreem knappe en aantrekkelijke vrouw. Dat roept frustratie op bij mannen want ze kunnen haar niet krijgen en vrouwen voelen zich door haar bedreigd.quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 19:10:

ze is echt fascinerend knapquote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 19:11:

anous is een leuk wijf. Ziet er goed uit, kan leuk kletsen, goed gevoel voor humor. Ook heel bedreigend voor vrouwen met wat minder kwaliteitenquote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 19:22:

goed figuur ookquote:S-Meds schreef op 27 april 2017 @ 10:25:

[...]

met wie voer jij die gesprekken dan? en hoe vaak. Ik heb het nog nooit gehoord en Anous en syl zeggen het ook niet. Mooie vrouwen zijn dat trouwens. Sprankelend, slim en welbespraakt. Ik luister graag naar ze
LOEP ME MAAR aub.
quote:dianavankrimpen schreef op 28 april 2017 @ 11:04:

Een stelling die gewoon waar is? Een stelling die iedereen kan waarnemen?

Sorry Meds, maar smaken verschillen. En hoe ik haar zie doet er niet toe Hier laat ik het bij want aanvallen op iemands uiterlijk doe ik niet.



Ik reageer net zo op jouw obsessieve gedachte over haar als op iemand die zegt dat ze op een aap lijkt.los van smaak kan iedereen zien dat Syl erg knap is, daarom heeft ze ook een televisiebaan en was ze model.
Alle reacties Link kopieren
Zo beleeft iedereen de dingen steeds weer anders: mijn indruk was dat er een negatieve golf t.a.v. Sylvana ontstond naar aanleiding van de discussie over de traditie van zwarte piet.
quote:Turtlerain schreef op 28 april 2017 @ 10:59:

[...]





Omdat daarmee de hele hetze tegen Sylvana was begonnen. Martin had het over "zwartjes", en Sylvana die ook aan tafel zat, had het gore lef om daar een vraag over te stellen. Overigens op een hele nette manier, ze heeft niet gescholden of geschoffeerd of wat dan ook. En toen kreeg ze dus het hele land over zich heen. Want men vond dus dat ze die denigrerende opmerking gewoon had moeten slikken, zonder weerwoord.

En toen was Sylvana niet meer de leuke, hippe dansende vrouw, maar een zwarte, assertieve vrouw met een mening. Niet leuk.

Bizar gewoonweg.



Precies mijn punt heel duidelijk verwoord. Dank je!

Nu nog afwachten of men het begrijpt.
inmiddels denken veel mensen anders over zwarte piet, dat hebben de meiden toch maar mooi bereikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 11:07:

[...]



los van smaak kan iedereen zien dat Syl erg knap is, daarom heeft ze ook een televisiebaan en was ze model.
LOEP ME MAAR aub.
Het is een simplistisch opzetje. Zeggen dat Sylvana mooi is, heeft tot doel uit te lokken dat iemand zegt dat ze niet mooi is, waarop dan weer gezegd kan worden dat je dat vindt omdat je racistisch bent.
quote:Turtlerain schreef op 28 april 2017 @ 10:59:

[...]





Omdat daarmee de hele hetze tegen Sylvana was begonnen. Martin had het over "zwartjes", en Sylvana die ook aan tafel zat, had het gore lef om daar een vraag over te stellen. Overigens op een hele nette manier, ze heeft niet gescholden of geschoffeerd of wat dan ook. En toen kreeg ze dus het hele land over zich heen. Want men vond dus dat ze die denigrerende opmerking gewoon had moeten slikken, zonder weerwoord.

En toen was Sylvana niet meer de leuke, hippe dansende vrouw, maar een zwarte, assertieve vrouw met een mening. Niet leuk.

Bizar gewoonweg.



Ik vond Sylvana niet meer leuk toen ze zo te keer ging tegen haar neefje in een of andere show. Dat was nog ver voor een of andere Martin. Toen rolden er ook al veel mensen over haar heen.

Ik zag een hippe dansende vrouw met een lelijk karakter. Niets met haar kleur te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 11:09:

inmiddels denken veel mensen anders over zwarte piet, dat hebben de meiden toch maar mooi bereikt.Want dat vredige kinderfeest was de hel? Of omdat het voornamelijk een christelijk feest is/was?
LOEP ME MAAR aub.
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 11:09:

inmiddels denken veel mensen anders over zwarte piet, dat hebben de meiden toch maar mooi bereikt.Inderdaad.
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 11:07:

[...]



los van smaak kan iedereen zien dat Syl erg knap is, daarom heeft ze ook een televisiebaan en was ze model.Ben oprecht verbaasd over jouw obsessie. Wie ben jij meds? Haar zus, dochter?
quote:missie_m schreef op 28 april 2017 @ 11:11:

[...]





Want dat vredige kinderfeest was de hel? Of omdat het voornamelijk een christelijk feest is/was?

Ik begin een beetje aan jouw gezonde verstand te twijfelen eerlijk gezegd.

Misschien kun je het offerfeest er nog bijslepen?
quote:Turtlerain schreef op 28 april 2017 @ 10:59:

[...]





Omdat daarmee de hele hetze tegen Sylvana was begonnen. Martin had het over "zwartjes", en Sylvana die ook aan tafel zat, had het gore lef om daar een vraag over te stellen. Overigens op een hele nette manier, ze heeft niet gescholden of geschoffeerd of wat dan ook. En toen kreeg ze dus het hele land over zich heen. Want men vond dus dat ze die denigrerende opmerking gewoon had moeten slikken, zonder weerwoord.

En toen was Sylvana niet meer de leuke, hippe dansende vrouw, maar een zwarte, assertieve vrouw met een mening. Niet leuk.

Bizar gewoonweg.ja als zwarte vrouw mag je wel leuk en aantrekkelijk zijn maar wee je gebeente als je kritiek gaat uitoefenen op het systeem. zie je vaker
quote:dianavankrimpen schreef op 28 april 2017 @ 11:13:

[...]





Ben oprecht verbaasd over jouw obsessie. Wie ben jij meds? zus, dochter?ik vind het niet erg dat mensen geinteresseerd en gefascineerd zijn door mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 28 april 2017 @ 11:10:

Het is een simplistisch opzetje. Zeggen dat Sylvana mooi is, heeft tot doel uit te lokken dat iemand zegt dat ze niet mooi is, waarop dan weer gezegd kan worden dat je dat vindt omdat je racistisch bent.Ze vergelijkt Sylvana al met Nelson Mandela. Je moet wel een beetje mee werken aan hun carriëre, dat ze "geschiedenis hebben geschreven" want ze hebben racisme in Nederland "aangepakt". En de echte discriminatie blijft ongerept en ettert voort.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven