Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.



Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sam1968 schreef op 28 april 2017 @ 11:13:

[...]



Ik begin een beetje aan jouw gezonde verstand te twijfelen eerlijk gezegd.

Misschien kun je het offerfeest er nog bijslepen?Welk offerfeest? Waarom sleep je dat erbij?
LOEP ME MAAR aub.
quote:dianavankrimpen schreef op 28 april 2017 @ 11:13:

[...]





Ben oprecht verbaasd over jouw obsessie. Wie ben jij meds? Haar zus, dochter?

Nou Meds al was ze de lelijkste vrouw op aarde dan nog zou ze recht van spreken hebben en dan nog zou men een stok vinden om mee te slaan.

Of bedoel je te zeggen dat wij zo beinvloedt zijn door het blanke ideaal dat ons door de jaren heen is voorgehouden dat wij zwarte schoonheid niet zien? Al zal dat hier ook niet herkend worden ben ik bang.
Altijd zo jammer dat een discussie over racisme hier nooit echt van de grond komt. Ik geef het maar weer op.

Voor meelezers die wel meer willen weten, ik kan het boek van Anousha Nzume van harte aanraden. Het is heel leuk en grappig (en herkenbaar) geschreven.
quote:SF_ schreef op 28 april 2017 @ 11:17:

Altijd zo jammer dat een discussie over racisme hier nooit echt van de grond komt. Ik geef het maar weer op.

Voor meelezers die wel meer willen weten, ik kan het boek van Anousha Nzume van harte aanraden. Het is heel leuk en grappig (en herkenbaar) geschreven.

Jammer dat je het opgeeft maar wel begrijpelijk.

Ik zal het boek lezen.
quote:2koffie schreef op 28 april 2017 @ 11:10:

Het is een simplistisch opzetje. Zeggen dat Sylvana mooi is, heeft tot doel uit te lokken dat iemand zegt dat ze niet mooi is, waarop dan weer gezegd kan worden dat je dat vindt omdat je racistisch bent.





Juist! Dat heb ik in de gaten hoor. Daarom zeg ik er ook niets over. En daarbij vind ik het sowieso niet kunnen om iemand op uiterlijk aan te vallen.



(Heb me gisteren ook gedistantieerd van het Koningsdagtopic om maar even een voorbeeld te noemen. Walgelijk hoe mensen iets durven neer te zetten over bolle toeten, scheve tanden )
quote:missie_m schreef op 28 april 2017 @ 11:16:

[...]





Welk offerfeest? Waarom sleep je dat erbij?Jaaaa Missy, denk daar maar eens over na
quote:SF_ schreef op 28 april 2017 @ 11:17:

Altijd zo jammer dat een discussie over racisme hier nooit echt van de grond komt..



Hoe zou jij het graag zien, hoe definieer je van de grond komen?



In andere discussies die ik heb gelezen (wel VS) gaat het dan vooral om erkenning en dat mensen het toegeven? Maar dat lijkt me niets op te lossen.
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 11:14:

[...]



ik vind het niet erg dat mensen geinteresseerd en gefascineerd zijn door mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 28 april 2017 @ 11:10:

[...]





Ik vond Sylvana niet meer leuk toen ze zo te keer ging tegen haar neefje in een of andere show. Dat was nog ver voor een of andere Martin. Toen rolden er ook al veel mensen over haar heen.

Ik zag een hippe dansende vrouw met een lelijk karakter. Niets met haar kleur te maken.Die show heb ik dan weer niet gezien, maar zo heeft iedereen wel een reden om haar kennelijk niet leuk te vinden cq te bashen. Maar bottomline is, dat het blijkbaar niet gewaardeerd wordt dat ze zo welbespraakt en duidelijk haar mening geeft. Dat was namelijk de aanleiding voor een soort moderne heksenjacht.
quote:SF_ schreef op 28 april 2017 @ 11:17:

Altijd zo jammer dat een discussie over racisme hier nooit echt van de grond komt. Ik geef het maar weer op.

Voor meelezers die wel meer willen weten, ik kan het boek van Anousha Nzume van harte aanraden. Het is heel leuk en grappig (en herkenbaar) geschreven.ik heb het al besteld
Anous heeft een vlotte pen en een goed gevoel voor humor, natuurlijk is haar boek ook leuk. Intelligente vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 28 april 2017 @ 10:17:

[...]





Bedankt voor de reactie.

Er zijn in Nederland toch nog wel wat mensen die in klederdracht lopen. Dat ten eerste. Toch worden ze wel als Nederlands beschouwd.

Ik snap eigenlijk nooit zo goed wat voor last andere mensen ervan hebben als iemand voor een bepaalde outfit kiest. Juist de diversiteit vind ik mooi, maar goed, dat is slechts mijn smaak. Wat voor last heb je ervan, zelfs als iemand een berenvel zou dragen? (Afgezien van dat bepaalde delen kuis worden gedekt.)



Die tweede alinea snap ik niet. Jij wil niet met Japanse mensen in DWDD gaan zitten? Wat bedoel je daarmee? Wat is het verband met Sylvana?Dat is Nederlands. Die mensen lopen niet met de kleren uit de middeleeuwen maar met kleren van hun zelf, dorp's cultuur. Ze vallen niemand lastig en kijken niet neer op mensen die het niet dragen. En een voetbalclub heeft ook zo hun eigen kleding heeft.



Die tweede alinea snap je inderdaad niet. Attributen zijn voorwerpen die geassocieerd kunnen worden met een specifiek persoon, een handeling of Godheid. Attributen zijn géén Japanners.
LOEP ME MAAR aub.
quote:sam1968 schreef op 28 april 2017 @ 11:17:

[...]



Nou Meds al was ze de lelijkste vrouw op aarde dan nog zou ze recht van spreken hebben en dan nog zou men een stok vinden om mee te slaan.

Of bedoel je te zeggen dat wij zo beinvloedt zijn door het blanke ideaal dat ons door de jaren heen is voorgehouden dat wij zwarte schoonheid niet zien? Al zal dat hier ook niet herkend worden ben ik bang.





Huh? Ik zeg toch net dat mijn mening over haar niets te maken heeft met haar uiterlijk.



Om dan toch maar even wat voorbeelden aan te halen van zangeressen die ik mooi vind/vond....edsilia rombley, beyoncé, Jada Smith, Donna summmer, Diana Ross,Rihanna stuk voor stuk prachtige en mooie zwarte vrouwen.

Kan het rijtje nog aanvullen hoor maar er werd hier net gevraagd om geen individuele voorbeelden erbij te halen. Doe dit nu om mezelf te verdedigen.
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 11:07:

[...]



los van smaak kan iedereen zien dat Syl erg knap is, daarom heeft ze ook een televisiebaan en was ze model.



Nee. Anouscha is knap Sylvana niet.



Maar lekker boeiend.
Alle reacties Link kopieren
ps. Dit gaat niet meer over een eerlijke discussie,dit gaat helemaal niet meer over racisme, als echte racisme door kan etteren, en de zogenaamde 'strijders' zich zelf schuldig maken aan ongelijke behandelingen. Het is bijna ziekelijk.



Ik stop met deze discussie Doei allemaal.
LOEP ME MAAR aub.
quote:dianavankrimpen schreef op 28 april 2017 @ 11:31:

[...]





Huh? Ik zeg toch net dat mijn mening over haar niets te maken heeft met haar uiterlijk.



Om dan toch maar even wat voorbeelden aan te halen van zangeressen die ik mooi vind/vond....edsilia rombley, beyoncé, Jada Smith, Donna summmer, Diana Ross,Rihanna stuk voor stuk prachtige en mooie zwarte vrouwen.

Kan het rijtje nog aanvullen hoor maar er werd hier net gevraagd om geen individuele voorbeelden erbij te halen. Doe dit nu om mezelf te verdedigen.Ik had het niet tegen jou en niet over jou hoor. Ik vroeg me af waar Meds naartoe wilde.
quote:badmeester schreef op 28 april 2017 @ 11:32:

[...]





Nee. Anouscha is knap Sylvana niet.



Maar lekker boeiend.





Als ik nou had gezegd dat ik Sylvana verre van knap en mooi vind, aanvallen op haar uiterlijk dus,, dan had ik een lading commentaar gehad. Rascist, wit is zeker mooier he....en dat soort opmerkingen. Ik weet zeker dat het verschil uitmaakt wie het zegt.

Nu DURF ik het te zeggen want ik deel deze mening met jou.
quote:missie_m schreef op 28 april 2017 @ 11:38:

ps. Dit gaat niet meer over een eerlijke discussie,dit gaat helemaal niet meer over racisme, als echte racisme door kan etteren, en de zogenaamde 'strijders' zich zelf schuldig maken aan ongelijke behandelingen. Het is bijna ziekelijk.



Ik stop met deze discussie Doei allemaal.Doeiii
quote:sam1968 schreef op 28 april 2017 @ 11:40:

[...]



Ik had het niet tegen jou en niet over jou hoor. Ik vroeg me af waar Meds naartoe wilde.





Je quote mij.



Okee duidelijk nu :-).
quote:badmeester schreef op 28 april 2017 @ 11:32:

[...]





Nee. Anouscha is knap Sylvana niet.



Maar lekker boeiend.

Andersom vind ik juist!

Ach zo zie je maar weer.
quote:missie_m schreef op 28 april 2017 @ 11:28:

[...]





Dat is Nederlands. Die mensen lopen niet met de kleren uit de middeleeuwen maar met kleren van hun zelf, dorp's cultuur. Ze vallen niemand lastig en kijken niet neer op mensen die het niet dragen. En een voetbalclub heeft ook zo hun eigen kleding heeft.



Die tweede alinea snap je inderdaad niet. Attributen zijn voorwerpen die geassocieerd kunnen worden met een specifiek persoon, een handeling of Godheid. Attributen zijn géén Japanners. "Dat is Nederlands"
quote:badmeester schreef op 28 april 2017 @ 11:32:

[...]





Nee. Anouscha is knap Sylvana niet.



Maar lekker boeiend.Waarom vind je Sylvana niet knap?
quote:sam1968 schreef op 28 april 2017 @ 11:40:

[...]



Ik had het niet tegen jou en niet over jou hoor. Ik vroeg me af waar Meds naartoe wilde.even naar de markt
quote:Bblientje schreef op 28 april 2017 @ 11:45:

[...]





Waarom vind je Sylvana niet knap?



Hoe belangrijk is dat nou. Waarom iemands uiterlijke kenmerken bekritiseren en hier neerzetten. Is toch niet leuk om over jezelf te lezen dat je een bolle toet hebt, scheve tanden, grote neus, dikke reet of wat dan ook.



Sylvana zal dit ook lezen en denken : Diana en badmeester vinden mij niet knap.....goh.



Maar als ze leest dat ze een dikke reet heeft is dat minder om te lezen. Nou kan ze wel wat hebben denk ik....
quote:SF_ schreef op 28 april 2017 @ 11:17:

Altijd zo jammer dat een discussie over racisme hier nooit echt van de grond komt. Ik geef het maar weer op.

Voor meelezers die wel meer willen weten, ik kan het boek van Anousha Nzume van harte aanraden. Het is heel leuk en grappig (en herkenbaar) geschreven.

Goed om te horen, ik ga het lezen.

(Al ben ik geen meelezer in dit topic, ik werd al zo moe van de OP dat ik direct doorgeklikt heb naar de laatste pagina.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven